Olemme tässä miettineet että ottaisimme valkkarin uros pennun.
Meillä on kokemusta koirista mutta ei sakasanpaimenkoirista eikä valkkareista.
Meillä on karjatila ja kissa.
Sopeutuvatko valkkarit hyvin maatila koiraksi?
Entä muut eläimet?
Onko valkkari säyseämpi kuin saku?
Ja terveys?
Toivoisin vastauksia sellaisilta joilla olisi kokemusta ja tietoa rodusta.
Valkoinenpaimenkoira?
9
<50
Vastaukset
- 639
En noita kovin hyvin tunne, mutta jotenkin tullut sellainen mielikuva että olisivat monesti aika heikkohermoisia. Potentiaalisia pelkopurijoita siis. Eivät useimmiten varsinaisesti aggressiivisia joten voisi sanoa että ovat säyseämpiä kuin sakut. Voi olla että soveltuisivat paremmin juuri maaseudun rauhaan kuin tänne kaupungin vilinään. Ja eiköhän lähes kaikki koirat sopeudu omaan perheeseen kuuluviin muihin elukoihin niin kissaan kuin karjaankin, varsinkin kun pennusta otatte.
- BUUUUUUUUUUUU
Ei ole valkkarista kokemusta, mutta koulutusta vaativa (kuten sakemanni) kyseessä on siis paimenkoira, jolla vietitkin sen mukaiset. Koulutusta, koulutusta ja todennäköisesti terveyspuolikin on sitä luokkaa, mitä kaikilla jalostetuilla koirilla on. Eli suosittelen monirotuista
- 13plus10
Sopisi varmasti teille.
Minullakaan ei ole omaa kokemusta rodusta, mutta minulla on myös sellainen kuva, että arkuutta löytyy paljon ja hermorakenne aika huono. Yhden leikatun uroksen tiedän ja se on ihan rikki. - meewm
Meillä on naapurissa tollanen, taitaa olla vielä narttu.
Kuulemma lampaat ajaa hyvin,mutta kauhean arka ja huonot hermot,ei kuulemma pysty viemään teuras autoon lampaita ettei koira sekoa....
Vissiin huutaa ja pyörii joka suuntaan.
mä en tiedä tosta rodusta muuta.
Mutta toivottavasti tulee joku rodun tunteva kertoo jotain tästä. - manipulator
Muutaman nähnyt. Toinen oli tytöllä ja koira pyöri kuin hullun mulkku ja haukku kaikki 50m metrin säteellä. Toinen taas vanhalla gubbella oli ihan ok.
- ljhkgjgjhgjhgjh
Ainoa kokemukseni valkkarista on, että arka koira ja hyvin varauksellinen. Puri käytävässä peloissaan ihmistä ja lähetettiin maalle.
- minizoo
Tuo on täyttä paskaa!! Vain harvat valkkarit ovat noin outoja. Minulla on 4 valkkaria, 2 undulaattia,3 kissaa,2mopsia ja 4 rottaa (kesyrottaa)
Kaikki sopeutuivat toisiinsa pienestä pitäen. Erityisesti rotat,koirat ja kissat ovat olleet hyvin ystävällisiä toisilleen! Undulaatit viettävät aikaa kaksin ja lentelevät pitkin kämppää. Asun yksin jos lemmikkejä ei lasketa :) . joskus me kaikki istumme illalla sohvalla ja katsotaan jotain leffaa. Valkkarit ovat tehneet suuren vaikutuksen ja vaikka ovekelloa joku soittaa niin kaikki ovat hiljaa mutta häntä heiluu ^•^. - Nojaaaa
Paljon arkoja yksilöitä vaikkeivat niin paljoa rähjää kuin sakemannit joten sosiaalistamiseen panostettava oikein todella ja näytettävä myös ettei huonoa käytöstä sallita! Eivät yleensä jää omistajat jutulle kuten ei sakemanneissakaan. Ainoa tuntemani omaa autoimmuunitaudin mutta pärjäilee lääkityksellä ihan suht ok. Eivät sosiaalisimmasta päästä kun paimenina enemmän ovat oman perheen perään
- whiteshep
Hyvä rotu jos ostaa oikeasta paikasta. Eli kuten muillakin isoilla roduilla pitää valita oikea kasvattaja joka vähintäänkin luonnetestaa ja lonkkakuvauttaa koiransa sekä toivoo sitä kasvateiltaan. Tällöin pääsee pennunostossa emän ja jälkeläisien tuloksia tutkimalla jonkinmoiseen käsitykseen koiran mahdollisista ominaisuuksista. Sama juttu isän kohdalla. Luonnetestaamattomista tai surkeilla pisteillä rimaa hipoen läpi menneistä vanhemmista ei kannata missään rodussa pentua ottaa, eli seropit voi unohtaa. Oma valkkari on toimelias, luoksepäästävä, leikkisä, avoin eikä suuremmin vahdi. Yksikseen valkkari ei viihdy, joten seuraa on hyvä olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1191062- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten299763Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514