kuka käskee ja ketä....

allergy08

Tuntuu pahalta seurata aina vaan kädenvääntöä nappula vsbarf.. Miten tässä näin kävi..?Itse haluaisin ruokkia moniallergista koiraamme mahdollisimman hyvin mutta onTODELLA vaikea löytää ns.perusohjetta tai pohjaa terveelliselleruokinnalle jos eihalua barffailla heti välittömästi...Tuo keskustelu vehnän allergisoimisesta kun se meillä suomessa aiheuttaa ongelmia varmasti johtuu osittain siitä että sitä myös täällä käytetään paljon kotitalouksissa ym. Olen ihmetellyt miten ihmeessä meidän ensimmäinen koiramme,terrieri,selvisi hengissä 13 vuotiaaksi,kahdeksankymmenluvulla, hän ei IKINÄ syönyt nappulan nappulaa,eikä sitä barffia silloin ollut juu...luita sai joskus, aika harvoin mielestäni joten olen monesti miettinyt tätä asiaa,mistä ihmeestä se sai kalsiumin tarpeen tyydytettyä!!!??Tuntuu todella oudolta kun pysähtyy miettimään kuinka paljo rahaa ja energiaa menee koirien ruokii n valmistukseen ja siihen pohtimiseen mikä on OIKEA ruoka koiralle? En todellakaanhaluaisi syöttää enää nappulaa meidän koiralle kun on vuosien varrella tutustunut siihen maailmaan hieman syvemmin,mutta en haluaisi ruveta barffaamaankaan koska minusta se ei ainakaan ihan äkkiseltään tunnu meidän koiralle oikealta ratkaisulta. Olen samaa mieltä kun joku kritisoi eläinlääkärien tietämystä koirien ruokinnasta, vuosia on käyty samalla lekuri asemalla ja voin sanoa että useita hyviä lääkäreitä löytyy, mutta ruokinnasta eivät kyllä tiedä mitään, nappula nappula nappula on usein tarjottu. Kun vaihdoin koiralle vihdoin heidän suositteleman nappulan kaikki meni hetken ok kuten joka kerta kun olen joutunut aiemmin vaihtamaan ruoan koiran oksentelun vuoksi, kun pieniä ongelmia alkoi tulla minulle vähäteltiin niitä, älä vielä lopeta, onko saanut mitään muuta ym, itse aloin etsiä jo uutta merkkiä koska siinä saattaa vierähtää tovi kun etsiskelet tietoa netistä, mitä mikäkin sisältää ja mitä uskaltaisi edes kokeilla..Jouduttiin sitten vaihtamaan kun oksentelu lisääntyi, mutta itselleni käi kyllä sellainen tunne että ihan olen omillani seuraavan ruan kanssa, mitään apuja neuvoja ei tullut kun selvisi että koira todella allerginen ja että en siis oikeasti voisi ostaa lekuriaseman ruokia kun jokaisessa oli jotain meiltä kiellettyä...Tässä sitten ollaan ja rämmitään, kerran olen tavannut ravitsemusneuvojan ja siitä lystistä maksoin 70 egee ja koiralla valtaisa ummetus monta viikkoa,ainakaan hänen ammattitaitonsa ei vakuuttanut, valmis myymään lisää tuotteitaan kyllä mutta minkäänlaista apua siihen tilanteeseen en saanut!
Minulla ei ole lapsia, mutta olen monesti miettinyt laskevatko vanhemmat tarkasti lastensa vitamiini tarpeet kun tästä on koirien kanssa tehty ihan tähtitiedettä...? Minusta tässä ei ole mitään muuta ongelmaakuin miljoona bisnes taustalla... sori jos teksti epäselvää /virheitä,en oikeinhallitse tätä tabletin käyttöä vielä..:) Eipä muuta...

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Silleenvaan

      Joo, kyllä komppaan juttuasi. Koiranhoito on nykyisin salatiedettä, jossa ihmiset kilpailevat ja pätevät keskenään. Ensimmäisen nuoren koiran omistajat esiintyvät suurina asiantuntijoina... Itse ajattelen jo seitsemännen ja kahdeksannen koirani kanssa, että monipuolisuus vaan on se juttu - ei päivästä toiseen samaa vaan pennusta lähtien vaihtelevasti erilaisia ruokia. Ja lihaa ja rasvaa pitää olla kupissa enempi kuin ihmisen lautasella. Tuoreet luut on ajanviete joka pitää hampaat kunnossa, eikä lisäaineita ole kaapissa. Ainiin, talvisin lohiöljy. Meillä ei milloinkaan ole allergioita nähty ja koirat ovat terveitä, energisiä ja normaalipainoisia. Eläinlääkäriä tarvitaan vaan rokotuksiin ja on joku vahinkokin sattunut.

      • Sakupoika1

        Samaa mieltä myös täällä! Joskus vallan huvittaa,kun lukee noita juttuja,että miten meikäläinen onkaan pärjännyt yli kolmekymmentä vuotta todellakin syöttäen vain ja ainostaan moipuolisesti noita koiruuksia:) Ovat olleet terveitä,turkit olleet komeita ja kiiltäviä(asia jota monta kertaa kysyttykin,että mitä syötät,kun noin komea turkki)Eihän se mitään rakettitiedettä ole,siitä vaan on tehty sellaista,lähes kilpaillaan kenen koira syö kalleinta ruokaa jne.aivan kun se mittaisi sitä miten mahdottoman hyvä koiranomistaja olet:)


    • mixamaxa

      Sekaruokinta toimii täällä nappulana saavat brit carea/rc ja kylkenä lihaa sekä kotiruokaa ei mausteisia tai kaasutavan ainesosan omaavia kuitenkaa. Koirat kunnossa ja sukulaisen koira eli tällä tavalla 20 vuotiaaksi ikänsä elinvoimaisena kunnes nukkui pois.

      • ftyuikjnmklö

        Mistä sukulaisesi sai britt carea 20v sitten?
        Koiran elinikä riippuu rodusta.irlis ei 20vuotiaaksi elä vaikka mitä syöttäisit.Pikkukoirat useinkin elävät 20vuotiaiksi, vaikka ruoka olisi kehnompaakin markettinappulaa.


      • mixamaxa
        ftyuikjnmklö kirjoitti:

        Mistä sukulaisesi sai britt carea 20v sitten?
        Koiran elinikä riippuu rodusta.irlis ei 20vuotiaaksi elä vaikka mitä syöttäisit.Pikkukoirat useinkin elävät 20vuotiaiksi, vaikka ruoka olisi kehnompaakin markettinappulaa.

        Näsäviisas sentää itseäni meinasin brit carella :D
        Hän syötti enimmäkseen markettimuonia. Syy miksi porukka vouhkaa barffista on että joku susi on luonnossa elänyt metsän antimilla 35 vuotiaaksi ja tätä ikämittaria halutaisiin siirtää koiriinkin siksi muonateollisuus nähdään pahana vaikka kyse on muustakin kuin ravinnosta vaan mielikuva tuntuu olevan vahvana jos susikin eli niin kauan luonnon antimilla joten kyllä sitten minunkin koirani elää :p


    • valintani

      Mä ruokin laadukkaalla, paljon lihaa sisältävällä nappulalla raakaa lihaa luita rustoja yms.raakapakasteita
      koira voi hyvin ja hammaskiveä ei ole :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5066
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe