Laminaattilattia koiraperheeseen?

Maija

Ensi kesänä alkaisi rakentaminen ja tässä mietitään lattiamateriaalia...Perheessä on tällä hetkellä kaksi koiraa ja suunnitelmissa ottaa pentu muutaman vuoden kuluttua. Parketin olenkin jättänyt kokonaan pois, koska eikös parkettiin tule aika helposti naarmuja koiran kynsistä? Laminaattia olen miettinyt, kestääkä se koirien elämää? Mitenkäs jos laminaatti kastuu, koirat tulee märkänä ulkoa tai pentu tekee tarpeensa lattialle yms? Laattalattiahan olisi varmaan koiraperheeseen sopiva, mutta ei vaan ole minun makuun, eikä myöskään muovimatto.. Mitenkäs keittiiöön laminaatti vai kannattaisiko sinne laittaa muovimatti tai laattalattia?

6

2227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laminaattori

Suosittelen käyttöluokaltaan 32-laminaattia, jossa runko on kyllästyskäsitelty. Saumat voi halutessa suojata seisovalta vedeltä ClickGuard-saumansuoja-aineella. Suojauksen voi tehdä alueille, jossa mahdollisesti vesi seisoo saumojen päällä (esim. eteisessä, tiskipöydän edessä, koirien juomakupin kohdalla jne). Koirien kynnet tai tarpeet eivät vahingoita laminaatin pintaa. Nykyisin löytyy myös laattalaminaatteja, joita käytetään paljon keittiöissä ja eteisissä.

• raksamamma

Moi,

minullakin 2 "hirviötä" jotka ovat nykyisen asunnon parketin raapineet todella kauheaan kuntoon. Halvin ja rupuisinkin laminaatti 'a la 4.90/m2 on hienomman näköinen kuin kallis, raavittu tammiparketti!

Itsellä lattianlaitto kohta edessä, ja loppusuoralla vielä kamppailevat kährs ohutpuulattia (aito puupinta, muuten rakenne sama kuin laminaatilla) ja Pergo natural touch -laminaatti. Laminaatin ja kovapuulattian hinta melko sama (n. 22e / m2). Keittiöön/eteiseen joka tapauksessa tulossa laatta.

Laminaattia valitessa ota sellainen mikä ei ole liukas. Koiralle voi olla jopa vaarallista jos on oikein liukas laminaatti, kurvissa luistaa jalat alta helposti.

• ja eiei

en missään tapauksessa laittaisi laminaattia se on liian liukas koirille kokemusta on.minä taas laittaisin vahatun tai öljytyn laadukkaan parketin mikä on helppo hoitaa ja naarmut ei näy niin hyvin kuin lakatussa lattiassa.ja keittiöön ehdottomasti laatta minullakin parketti keittiössä (purettuna)vesivahingon takia ja toiste en puuta tai laminaattia laita keittiöön.

• Tintsu

Olettaisin että kestää, mutta koirilta vähenee vauhti kun sutii. Paitsi ehkä mattojen kohdalta. ;)
      Keittiöön sopiva lattia on makuasia.

• rakki

aito korkkilattia on paras , ei ole liukas ja kestää kovaakin kulutusta ja rikkimenneen palan voi vaihtaa , laminaatti ei kestä pissinkarkailemista yhtään se turpoaa ja on tosi liukasta , eihän normaali ihminenkään villasukilla pysy pystyssä

• Wuffe taas

Olen keskikokoinen wuffe, tykkään karheasta laatasta ja puu- tai parkettilattiasta, laminaatin liukkaus pelottaa minua, ja joskus se sattuu kynsissä.
        Meillä on ollut parketti koko ajan kun minä olen ollut, se on hiottu ennen minua ja nyt kun olen asunut täällä 6 v, ei lattia näy vielä kaipaavan hoitoa, vaikka emäntä onkin aika tarkka täti.
        Vastauksena, laminaatti kestää paremmin koiran kynsiä, mutta koiran kynnet kestävät huonommin laminaattia. Wuf, se on tosi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2648
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1678
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1610
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1471
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1232
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      67