Mitä teen ?

Miisu15

Olen 37 v ja mies pian pian 41 v. Mies tietää varmasti lapsettomuuteni, mutta haluaa oman lapsen vaikka hänellä on perinnöllinen vakava sairaus ja minä en halua.
olen käynyt keinohedelmöitykset monta kertaa läpi, surullisin lopputuloksin.
Nyt parisuhdeongelmat johtuu siitä, että mies ei näe mtn muuta vaihtoehtoa kun minun pitäisi taas alentua hoitoihin.
Mitä siis tehdä.. Avioero ratkaisuna tai miten muodostaa enää perhettä?
Olen kertonut vaihtoehdoista, mutta hän ei näe asiaan mitään muuta ratkaisua kun se hänen omansa, olen puhunut, sijaislapsesta kohdunvuokraukseen ja vapaaehtoistyöhön, mutta kaikki tuntuu jotenkin vaikealta ! Mitä Siis teen, tämänkö takia olen lapseton ?

55

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TeeSeMitäSinäHaluatTehdä

      No, ette te voi puoliksi hankkia lasta ja puoliksi olla hankkimatta, sehän on selvää. Mitä sinä itse sitten tahdot?

    • Perusteluja

      Miksi edes haluaisitte jatkaa huonoja, "lapsettomuus" ja "vakava sairaus" geenejänne? Kuka ehdoin tahdoin haluaa tuollaiset riesat lapselleen? Ilman muuta adoptoikaa tai ottakaa sijaislapsi.

      • yritäpä.siinä.sitten

        Etkö lukenut aloitusta? Mies haluaa OMAN lapsen. Ei kelpaa mikään muu.


      • Perusteluja
        yritäpä.siinä.sitten kirjoitti:

        Etkö lukenut aloitusta? Mies haluaa OMAN lapsen. Ei kelpaa mikään muu.

        Mies on hölmö (tämä unohtui). Myöskään hömön kanssa ei pitäisi lisääntyä.


      • BUUUUUUUU

        Jollain lailla aloittaja on hyvin ristiriitainen.. Hän on lapseton (ymmärrän sen niin, että hän ei halua lasta) ja sitten kirjoittaakin, ettei hän halua lasta.. Siis haluaako vai ei? Ja kuitenkin juoksee lapsettomuushoidoissa.. Nainen on täysi tohveli nössykkä.


      • BUUUUUUU

        kORJAUS (än on lapseton (ymmärrän sen niin, että hän EI SAA lasta) j


      • jdgfjfkihuk
        BUUUUUUUU kirjoitti:

        Jollain lailla aloittaja on hyvin ristiriitainen.. Hän on lapseton (ymmärrän sen niin, että hän ei halua lasta) ja sitten kirjoittaakin, ettei hän halua lasta.. Siis haluaako vai ei? Ja kuitenkin juoksee lapsettomuushoidoissa.. Nainen on täysi tohveli nössykkä.

        Se on itsessään lapsettomuushoitojen syytä. Kun hoidoilla annetaan jatkuvasti katteettomia lupauksia, niin ihminen ei koskaan sopeudu lapsettomuuteen. Paras ratkaisu olisi tarjota lapsettomuuteen psykoterapiaa, jos tilanne aiheuttaa ongelmia. Itsessään lapsettomuus ei ole sairaus, eikä siis vaadi hoitoa. Vastustan ainakin yleisin varoin tarjottavaa lapsettomuushoitoa niin kauan, kuin kaikkia jo olemassa olevia ihmisiä (kuten vanhuksia) ei pystytä hoitamaan asiallisesti.


      • Jenni45803468
        Perusteluja kirjoitti:

        Mies on hölmö (tämä unohtui). Myöskään hömön kanssa ei pitäisi lisääntyä.

        Allekirjoitan tuon täysin.


    • sinunvalintasi

      Miksi kysyt vastauksia täältä? Sinä itse ja miehesi tiedätte paremmin, mitä te haluatte. Minun mielestäni lapset ovat lahja taivaasta, niitä ei tehdä, mutta ne voi saa lainaksi.
      Mikäli lopettaisit päihteiden käyttösi, voisit jopa itse vielä raskautua oikealta mieheltä. Tiedän tapauksia, missä lapsettomat parit saavat lapsia vaihdettuaan puolisoa.
      Kaikki eivät valitettavasti sovi toisilleen.

      • outo-olet

        Minkä päihteiden käytön? Selvitä itse pääsi viinan huuruista ja anna sitten SELVIÄ vastauksia.


      • ghkghklhjkl

        Lapset eivät ole lahja taivaasta. Eiköhän jätetä taivaalliset hömpsötykset asian ulkopuolelle. Haikarahypoteesi on hylätty jo aika päivää sitten. Joka tapauksessa hedelmällisyys alenee 30 - 35 -ikävuoden jälkeen. Aina kun parisuhteessa on vakavia ristiriitoja (kuten aloittajan tapauksessa), niin ero on hyvä ratkaisu. Hassua, että olet ilmeisesti uskovainen, mutta hyväksyt avioeron. Olet kovin ristiriitainen olento itsekin.

        Ps. uskovainen äitini on pitänyt minua lainassa nyt 40 vuotta, eikä kokemus ole ollut mitenkään taivaallinen. Järki mukaan lisääntymiseen (itse olen onnellisesti lapseton).


      • höp_pä_nä

        30-35 vuotiailla naisilla hedelmällisyys on iän puolesta vielä ihan ok, mutta 35 päälle mennessä alkaa vasta heiketä. 40 tultua mittarissa täyteen ja sen jälkeen alkaa jo olla vaikeanpuoleista, jos siis ensisynnyttäjä kyseessä. Tässä valossa siis koko arvio. Nainen, joka on esim. kaksvitosena synnyttänyt yhden lapsen, voi nelikymppisenä tulla paljon suuremmalla todennäköisyydellä raskaaksi, kuin nainen, jolla ei ole vielä lapsia ollenkaan.


      • lahjamikälahja

        Yhden keskustelijan mielestä lapset ovat lahja taivaasta??? Putoaako ne pihalle? Pitäiskö niitä varten laittaa jonkinlainen ilmapatja tai heinäkasa kaiken varalta, etteivät satuta itseään pudotessaan? Eikö ne enää tulekaan saunan lauteiden alta niinkuin ennen, häh!


      • sivusta

        toteanpa tähän, että moni länsimainen käyttää termiä "tehdä" lapsia, ihan kuin lapset olisivat jotain "omaa" tekoa ja tehtävissä / otettavissa (tuotettavissa) elämässä "kehiin", kun se (itsekkäälle) ihmiselle itselleen sopii. He, jotka ovat kärsineet lapsettomuudesta, ja jos sitten ovat hoitojen seurauksena tai adoption kautta saaneet vihdoin lapsen, voi hyvinkin ääni muuttua kellossa, ja ihminen voi tällaisessa tapauksessa alkaakin näkemään lapset lahjoina - vaikkei erityisemmin uskonnollinen olisikaan.

        Itse ajattelen lasten niin kuin elämän itsessäänkin - meidän kaikkien, en tarkoita vain omaani - olevan lahjaa Jumalalta. Erityisesti tuo lahja-aspekti (elämässä) konkretisoituu (subjektiivinen kokemukseni), kun suuret vääryydet, joita on joutunut kokemaan, korjaantuvat (toivon mukaan), asioiden selkiytyessä (näin nähdäkseni), ja ihmiset alkavat hahmottamaan totuuden.


    • Jätäse

      Mies. Ongelma ratkaistu

    • yhdenlapsenäiti

      Tiedän miltä.tuntuu jos haluu lapsen. Se on meidän geeneihin annettu ikävä ja kaipuu omasta. Toisille annetaan ja toiset saa. Elämä ei ole samanarvoinen kaikille. Ei silti kukaan haluu sairasta lasta. Harrastuksiin kiinni ja nauttikaa kaikista ympärillä olevista lapsista. Rakkautta ja huomiota jokainen lapsi kaipaa.

      • valaisenpa

        mitään geeneihin kirjoitettuja sairauksia ei ole. Tarkoitan ilmiselvää periytyvyyttä. Riskejä toki on ja voi olla, mutta niin on aina elämässä ja ihmisten kesken. Adobtiolapsetkin ovat riski. Heillä on jo takanaa vähintään se yksi alkuperäisen vanhemman hylkäämiskokemus takana, ja näin ollen Trauma. Mitään ei saa ilmaiseksi. Adoptio- tai sijaislasten (joilla samaan rinnastettavia traumoja taustalla) kohdalla ne riskit voivat olla vain vähän toisenlaiset, kuin mitkä ovat ne mahd. haasteet oman mahd. lapsen kohdalla, joka voi periä Epäsuotuisssa Olosuhteissaan Elämän Tuiskeissa geenien riskialttiuden vuoksi vanhemmmiltaan jonkun "perinnöllisesn" sairauden. Mitään sataprosenttista peritymisalttiutta ei kuitenkaan ole. Katsoin juuri Inhimillisestä tekijästä keskustelun, missä filosofi peräsi positiivisen elämänasenteen voimaan. Esim. elinikä positiivisilla ihmisillä voi olla jopa 5-10 vuotta pidempi kuin negatiivisilla. Miettikää tätä! Ja sitä, mitä mahd. voi omalle aseentelleen tehdä, jos on kovin negatiiviinen.

        Ihmisarvo jokaisen kohdalla on luovuttamaton, oli tilanne mikä tahansa.


      • jatkan

        ja vielä pääälle surullinen fakta. Kaikki eivät edes saa adoptiota, mitä tulee esim. ihmisten mielenterveysongelmiin. Olisiko jopa hakijan lievä masennus (mikä voi johtua lapsettomuudesta) este.

        Ei oikeastaan liity tähän, mutta esim. myöskään vakuutusyhtiöt eivät myönnä vakuutuksia mielenterveysongelmaisille (jos ylittää tietyt diagnostiset kriteerit), sillä heillä on suurempi itsemurhariski kuin"terveillä". Toisinaan tällaisissa yhteksissä ihmisten (vakuutustoimistossa) luontainen moraalintaju ihmetyttää. No, bisnestä mikä bisnestä, ja on heilläkin "oikeutensa" tehdä omat kriteerinsä. Mutta tuollainen ei toedellakaan ole asiakaslähtöistä toimintaa, kaikkea muuta. Oma ruma lehmä ojassa.


      • o_b_s

        viittasin edellisellä siis henkivakuutukseen


      • avopotilas

        Olen myös koittanut mieheni kanssa hormoni hoitoja viime syksynä tuli keskenmeno olen 44 joten tuskin saan koskaan lasta ja mieheni kehtasi ehdottaa laina soluja vaikka omiakin olisi ei auta miehen vaihto sitä jo muutama kerta kokeiltu henkisesti kaikki on ollut todella raastavaa väkivaltaa pitäisi sitten päästää toinen menemään taas ... surullista masentavaa alottaa alusta taas


      • Onnellisesti_lapseton
        valaisenpa kirjoitti:

        mitään geeneihin kirjoitettuja sairauksia ei ole. Tarkoitan ilmiselvää periytyvyyttä. Riskejä toki on ja voi olla, mutta niin on aina elämässä ja ihmisten kesken. Adobtiolapsetkin ovat riski. Heillä on jo takanaa vähintään se yksi alkuperäisen vanhemman hylkäämiskokemus takana, ja näin ollen Trauma. Mitään ei saa ilmaiseksi. Adoptio- tai sijaislasten (joilla samaan rinnastettavia traumoja taustalla) kohdalla ne riskit voivat olla vain vähän toisenlaiset, kuin mitkä ovat ne mahd. haasteet oman mahd. lapsen kohdalla, joka voi periä Epäsuotuisssa Olosuhteissaan Elämän Tuiskeissa geenien riskialttiuden vuoksi vanhemmmiltaan jonkun "perinnöllisesn" sairauden. Mitään sataprosenttista peritymisalttiutta ei kuitenkaan ole. Katsoin juuri Inhimillisestä tekijästä keskustelun, missä filosofi peräsi positiivisen elämänasenteen voimaan. Esim. elinikä positiivisilla ihmisillä voi olla jopa 5-10 vuotta pidempi kuin negatiivisilla. Miettikää tätä! Ja sitä, mitä mahd. voi omalle aseentelleen tehdä, jos on kovin negatiiviinen.

        Ihmisarvo jokaisen kohdalla on luovuttamaton, oli tilanne mikä tahansa.

        Ai geeneihin kirjoitettuja sairauksia ei ole? Et ole sitten perehtynyt genetiikkaan puupennin vertaa. Periytymistapoja on erilaisia. Osalle riittää yksi viallinen geeni, toisissa sairauksissa sama viallinen geeni tarvitaan molemmilta vanhemmilta. Noin yksinkertaistaen. Eli toisin sanoen geneettisissä sairauksissa lapsen riski sairastua on yhä edelleenkin se, mitä oppikirjoissa sanotaan. Toki jos sairastumisriski on 25 %, niin jossain perheessä sairastuu kaikki kolme lasta, ja jokin toinen saa neljä tervettä lasta. Jossain sairaudessa ehkä sairastumiseen vaikuttaa geenin ohella ympäristötekijät (kuten tietyt sydän- ja verisuonisairaudet ja ehkä syövätkin). Mutta älä viiti valehdella ihan kunnolla, geenit kuljettavat aika montaa asiaa elämässämme yhä.


      • valaisenpa
        Onnellisesti_lapseton kirjoitti:

        Ai geeneihin kirjoitettuja sairauksia ei ole? Et ole sitten perehtynyt genetiikkaan puupennin vertaa. Periytymistapoja on erilaisia. Osalle riittää yksi viallinen geeni, toisissa sairauksissa sama viallinen geeni tarvitaan molemmilta vanhemmilta. Noin yksinkertaistaen. Eli toisin sanoen geneettisissä sairauksissa lapsen riski sairastua on yhä edelleenkin se, mitä oppikirjoissa sanotaan. Toki jos sairastumisriski on 25 %, niin jossain perheessä sairastuu kaikki kolme lasta, ja jokin toinen saa neljä tervettä lasta. Jossain sairaudessa ehkä sairastumiseen vaikuttaa geenin ohella ympäristötekijät (kuten tietyt sydän- ja verisuonisairaudet ja ehkä syövätkin). Mutta älä viiti valehdella ihan kunnolla, geenit kuljettavat aika montaa asiaa elämässämme yhä.

        Tarkoitin toki tuolla lausahduksellani 100 pros. periytyvyyttä. Eikä tarvitse luennoida; sen, että periytymistapoja on erilaisia, tajuaa toki maallikkokin.

        Nykyaikana jos geenien merkittävyyttä on painotettukin, niin myös ymmärretään yhä suuremmassa määrin esim. ympäristötekijöiden vaikutukset elämässämme. Millä voi olla niin suosiolliset kuin haitallisetkin vaikutuksensa (suhteessa geeneihimme, sekä sen osalta mitä ne meille "määräävät").

        Tarkistettu: "Perimän eli genomin lisäksi ihmisen terveyteen ja hyvinvointiin vaikuttavat ympäristötekijät, omat ratkaisut ja sattuma." (Sitra)

        Eli summa summarum: edistäessämme niin omaamme kuin toistenkin hyvinvointia voimme olla esim. laittamassa suotuisana "ympäristötekijänä" "epäsuotuisille" geeneille kapuloita rattaisiin.

        Sitähän tässä haitkin, etkö niin? ;O


    • onnellisia

      Miksi miehesi yrittää pakottaa sinut raskaisiin hoitoihin joista jo kerran on tullut negatiivinen lopputulos. En ymmärrä miehesi ajatusta, enkä sitä miksi pitäisi saada lapsi kun on vakava sairaus geeneissä.
      Jos haluatte pysyä yhdessä adoptoikaa, mutta en usko miehesi siihen suostuvan koska hänellä on pakkomielteenä oma lapsi.
      On paljon pariskuntia joilla ei ole lasta ja silti ovat onnellisia.
      Harkitse tarkkaan mitä teet, se on omalle psyykkeelle parasta olipa ratkaisusi mikä tahansa. Helpottaisikko ero?

      • Minnaaaaa2

        Ööö, suurimmalla osalla suomalaisista on vakava sairaus geeneissä. Onko sinun suvussa joku sairastunut sydänsairauksiin, alzheimerin tautiin, parkinsoniin, reumaan, diabetekseen, epilepsiaan, ms-tautiin, verenpainetautiin yms?


    • japutin

      Sillä periaattella jos aletaan ihmisiä lajittelemaan, että pitää olla terveet geenit... eikö hitler sitä yrittänyt! minulla on vaikea perinnöllinen sairaus! minulla on kaksi tervettä lasta, kaikki ei periydy saman lailla. kannattaa selvittää miten sairaus periytyy.

      • twisting.doc

        Joo, kaikki on naisten mielestä samanarvoisia, paitsi jos se on mies joka on suhteessa ja haluaa oman lapsen, mutta suhteessa oleva nainen ei oikein haluaisi. Silloin pitää ihmetellä miksi ihmeessä mies haluaa lisääntyä ja pitää ottaa lapsentekomahdollisuus pois sellaiselta sialta!


      • et.ole.tosissas
        twisting.doc kirjoitti:

        Joo, kaikki on naisten mielestä samanarvoisia, paitsi jos se on mies joka on suhteessa ja haluaa oman lapsen, mutta suhteessa oleva nainen ei oikein haluaisi. Silloin pitää ihmetellä miksi ihmeessä mies haluaa lisääntyä ja pitää ottaa lapsentekomahdollisuus pois sellaiselta sialta!

        Miten tämä "lastentekomahdollisuus" sitten otetaan mieheltä pois? Sitenkö, ettei naisen ole pakko suostua lapsentekoon? Pitäisikö naiselta ottaa pois vapaus päättää omasta lisääntymisestään, että mies saisi, mitä haluaa?
        Mies on vapaa panemaan paksuksi jonkun toisen, suostuvaisen naisen.


      • Juhaaaa
        et.ole.tosissas kirjoitti:

        Miten tämä "lastentekomahdollisuus" sitten otetaan mieheltä pois? Sitenkö, ettei naisen ole pakko suostua lapsentekoon? Pitäisikö naiselta ottaa pois vapaus päättää omasta lisääntymisestään, että mies saisi, mitä haluaa?
        Mies on vapaa panemaan paksuksi jonkun toisen, suostuvaisen naisen.

        Eikö täällä ole monta kommenttia jossa ihmetellään, että miksi mies haluaisi lapsen kun on sairaus geeneissä (kuten meillä kaikilla on johonkin sairauteen altistavia geenejä).


    • siemennystäluomuna

      olisiko syytä vaihtaa miestä.olet vielä kova luu markkinoilla.tai kokeile josko siementä saisi luomuna suoraan sarvesta,siis toista miestä ja onnistaisi siemennys.

    • sairas.parempi

      Fyysisesti sairaat ihmiset ovat parempia vanhempia tutkimuksen mukaan, koska he ovat valmistautuneet paremmin vanhemmuuteen yleensä. On hoitokontaktit ja osaa toimia hätätilanteessa, opettaa lapselle jo nuoresta pitäen sietokykyä vaikeissa tilanteissa ja jos lapsella on jokin sairaus, ovat tehneet valveutuneen ratkaisun, koska tietävät mitä on olla sairas ja kuinka sairaanakin voi elää onnellista mielekästä elämää.

      • äppäp-päp

        mitä "mielenterveysongelmaisten" mitätöintiä. Myös he voivat olla aivan yhtä lailla valveutuneita ja hoitoväylät tiedossa. Jokainen vanhempi kasvattaa, opettaa ja ohjaa lastaan taitojensa mukaan, ja siedättää niissä pettymyksissäkin. "Rikkaiden" kakrut vaan tahtovat saada usein huomion sijaan tavaraa, ja heistä voi tällä "lellimisellä" ja pilallle hemmottelulla tulla yllättävänkin lyhytjänteistä porukkaa. Pullamössösukupolvea noin yleensäottaen unohtamatta. Näin siis jos saa kaiken nenän eteen valmiina ja helposti.


    • Onpavaikeapaikka

      Onpas vaikea tilanne! Mutta en kyllä näkisi itse sitä vaihtoehtona että sinä pakotat itsesi hoitoihin mitä et halua ja että olisi lapsenkaan parhaaksi syntyä väkisin maailmaan. Joskus pitää osata luopua. Lapsien saaminen on meidän luonnollinen toiveemme kyllä, ja jos niitä haluaa, niin siitä luopuminen on surutyön takana. Mutta joskus se työ on tehtävä. Oletteko keskustelleet miksi se lapsen saaminen on niin tärkeää miehellesi, siis muuten kuin että "minä haluan"?
      On myös muita vaihtoehtoja kuitenkin kasvattaa lapsia ja huolehtia lapsista, antaa lapsille koti ja saada lapsien tuomaa iloa. Olet tehnyt ihan oikein kun olet puhunut hänelle ja varmaankaan se ei helppoa olekaan, mutta eihän tuokaan ole helppoa! Ehkä yrittäisin saada hänet pohtimaan sitä sijaisperheenä oloa, koska toisaalta, jos ainoa syy on vain saada oma lapsi, niin tulee mieleen että miksi ne omat geenit nyt on niin kamalan tärkeät. Meille ihmisille on kuitenkin annettu lahja myös pohtia asioita laajemmin.

      Lapsettomuuden suru vaatii tosiaan myös sitä surutyötä kuten kaikki luopuminen ja menetykset. Hän kieltää selkeästi ongelman suuruuden koska sinä puhut hoitoihin alentumisesta: et siis todellakaan toiveesta, mahdollisuudesta etkä halustasi, vaan siitä että alistuisit vain toisen toiveille ja pakottaisit itsesi johonkin, mikä vaikuttaa myös sinun elämääsi hyvin suuresti ja jopa suuremmin kuin sen toisen elämään. Hän ei huomioi sinun suruasi nyt lainkaan. Tavallaan se on luonnollista, koska suru tekee meidät itsekkäiksi. Siitähän surun arvottaminenkin johtuu, se siis, miten usein ihmiset vähättelevät toisten suruja ja menetyksiä jos ne eivät koske itseä. Mutta se on silti väärin.

      Lasten saaminen on kyllä perustavan laatuinen kysymys. Mutta se on sitä molemmille. Voi olla että lopputulos on se, että te joudutte lopulta jopa eroamaan. Ero kuitenkin tulisi todennäköisesti joka tapauksessa, jos pakolla käy läpi lapsettomuushoitoja mitä ei halua, pettymyksiä mitä ei ole valmis kestämään, ja vaikka saisikin lapsen: miten onnellinen siitä olisi ollenkaan kaiken tuon jälkeen? Voisi myös olla että lapsesta olisi onnellinen, mutta suhteessa olisi enää jäljellä pakko ja katkeruus. Tästä teidän täytyy keskustella. Sinun sekä hänen takia. Jos sitten lopulta haluat lapsen ja yrittää, se täytyy lähteä sinun omasta halustasi, samoin hänen täytyy tietää syynsä.
      Olette kyllä tosi hankalan paikan edessä. Mutta tiedän myös pareja, jotka ovat joutuneet tien käymään läpi ja jääneet lapsettomiksi, silti pysyen yhdessä. Myös heitä, jotka ovat päätyneet yrittämään, saaneet lapsen ja pysyneet yhdessä. Joten toivoton tilanne ei kuitenkaan ole. Keskusteluja se vaatii, rankkoja päätöksen tekoja ja ehkä vaikeidenkin ratkaisujen hyväksymistä. Mieti ensin omat syysi ja toiveesi niin että tiedät ne. Keskustele miehesi kanssa. Hyväksy siltä pohjalta se mitä tulee. Kyllä sinä selviät ja pärjäät, tuli mitä tuli.

    • vasta-alkaja

      voi, voi uus mies nussimaan

    • kilpajuoksu

      Kumpi kerkiää ensin? Minä, hän vai hän?

    • Lainpituinenjuttu

      Maistraatti ei anna elämää.

    • iisistivaan

      Kylläpä tehdään iso numero lapsen saamisesta. Elämässä on paljon muutakin, kuin lapsen saaminen. Sen kun tajuaa, niin maailmakin alkaa näyttää ihan toisenlaiselta. Onnellisen elämän ja parisuhteen kantava sokkeli pitää sisällään paljon muutakin kuin lapsen saannin. Eli aloittajalle neuvoksi, että lasta ei pakon edessä kannata hankkia.

    • ihmemaailmalta

      Ikävää, että tilanteenne on siinä pisteessä, että ajattelet jo avioeroa. On niin paljon lapsia, jotka tarvitsevat oman isän, äidin, perheen. Uskon, että sijaislapsi/lapset voivat tuntua ajatuksena vieraalta. Mutta kokemuksesta voin sanoa, että adoptiolapsi on parasta mitä minulle on tapahtunut. Minulla on vanhempia biologisia lapsia ja nuorimpana adoptiolapsi. Biologisten lasten syntyminen perheeseen on jotenkin luonnollista, mutta adoptiolapsi on maailman suurin ihme. On ihme, että maailman toisella puolella oli lapsi juuri meille, lapsi, joka tarvitsi isää ja äitiä ja tiemme kohtasivat. <3 <3 <3

      • Huomannut5

        Teetkö omille lapsillesikin noin selkeästi selväksi, että he ovat vain tavallisia ja tämä adoptioihme on tärkemäpi kuin te?


      • ihmemaailmalta

        Ymmärsit minut väärin, hän ei missään tapauksessa ole tärkeämpi kuin toiset. Halusin kannustaa sinua miettimään adoptiota, enkä antaa ilkeitä vinkkejä miehen vaihtoon kuten moni muu on tehnyt.


      • voimiateille

        Ymmärrän että tilanne on hankala. Tottakai haluaa kaikkea hyvää ihmiselle jota rakastaa. Mutta täytyy myös muistaa että itsensä rakastaminen ja hyvinvointi on niitä tärkeimpiä, jotta jaksaa myös kriisien yli. Itsensä kanssa täytyy aina elää haluaisi tai ei. Jos toinen jättää tai elämässä tapahtuu huonoja asioita, täytyy vaan luottaa itseensä ja päätöksiinsä. Omat päätökset on aina omat. Tietysti täytyy osata keskustella ja "puhaltaa yhteen hiileen" ja tulla vastaan jos mahdollista. Mutta ei kukaan voi ketään koskaan pakottaa tekemään asioita joka toinen ei halua. Sitäpaitsi koeputkihoidot voivat olla vaarallisia. Itse kävin läpi 2 ja toisesta jouduin sairaalahoitoon hyperstimulaation saatuani. Kävi tuuri että selvisin säikähdyksellä ja pääsin alta viikon pois sairaalasta. Siitä on jo kauan mutta en haluaisi koskaan enää kokea saman enkä myöskään toivo kellekään muulle saamaa kokemusta. Toivotan kuiten koko sydämmestäni teille voimia ja onnistumisia. Teette sitten niin tai näin. Kevät terveisiä.


    • kokemustakaikesta

      Hei, eikös se ole selvää että jos ei molemmat aidosti halua lasta niin sitten ei hankita!! Lasta ei voi myydä pois kuin kissan tai koiranpentua jos ei satukaan huvittamaan esim sairaan lapsen hoito... Voisi olla vakavasti sairaskin... Järki käteen!!!! ettekä ole enää nuoria(ihan). Sukulaisellani on adoptiolapsi joka saatu vauvana mutta nyt on isot ongelmat kun perimä huono... tuli murheenkryyni koko hommasta... katuivat kun ottivat vaikka aikanaan molemmat? halusi , äiti hyvin lapsirakas.. Jos et kelpaa sellaisenasi niin mietihän eroa; oltteko puhuneet asiat halki, vaikka ulkopuolisen kanssa jolla lääketieteell osaamista?? Lapsi ei ole onnen tae vaikka olis tervekin!!!! nimim kokemusta kaikesta..

    • ransuransu

      En minäkään. Oletko transsukupuolinen?

    • mohammed_hussein

      vihaan lapsia!
      inhottaa kun joillakin on joku pakkomielle hankkia inhottavia kakaroita

      • BUUUUUUUUUUUUU

        Voi pientä... Siinähän vihaat. On tainut äitis vihata sua kovin, kun elämäsi on pelkkää vihaa. Lapsihan se sinäkin olet ollut, mutta sinulla raukalla se on tainut olla kovin huono. Tilaahan aika kallonkutistajalle, sinun pitää päästä purkamaan tuota vihaasi rakentavasti, koska olet vaarallinen itsellesi ja ympäristöllesi. Pikkuraukka, ihan sääliksi käy kun lapsuus on saanut sinut sekopääksi. Mitähän vanhempasi sinulle onkaan tehneet, olleet ilmeisesti alhokolisti-narkkareita. Kyllä sinut olisi pitänyt ottaa huostaan


    • Itte tiedän mitä minä etti treffit sivussa. Ja lapset ett kuulu mukan mitä minä etti. Mutt olen huomanut monet ihmisiä halu lapset toiset kansani suhtteessa. Mutta kaikki ett haluan ikioma lapset. Minulle riittä minä hyväksyi. Kyllä kaksi ihmisiä voi olla syhtteessa ilman lapset. Siksi olen ettimässä lapsematon luotava tavattava erottamaton nainen.

    • BUUUUUUUUU

      Lasta ei "hankita", enneminkin tuli mieleeni, että sinäkin olet "ostamassa" sitä lasta vaikka et halua. Missään nimessä ette hanki tai osta lasta, koska se ei ole molempien halu. Sinäkin tunnut hankkivan lapsen kuin se olisi joku tavara. Taidatte olla molemmat henkisesti rappiolla. En olisi kuunaan voinut kuvitella, että liki 4-kymppinen ihminen ajattelee noin materialisesti. Siinä mielessä pidän miestäsi normaalina, että suurimmalla osalla ihmisistä on normaali suvunjatkamisajatus varmasti mielessään, kuin myös miehelläsi on, mutta sinulla ei.Niin, meneehän siinä vartqalo pilalle, mutta menee se ilmankin

    • JosLuoja

      ei ole suonut teitä lisääntymään, niin miksi sitä ei vain voi hyväksyä. Lasta ei ole tarkoitettu syntymään teidän kahden geeneillä. Miksi lisää sairaita/vammaisia lapsia maailmaan. Täällä on väkeä aivan tarpeeksi ilman teidän kahden rakkauden hedelmää.

      Hoitakaa enemmin vaikka sukulaisten ja tuttavien lapsia ja olkaa heille tärkeitä ihmisiä. Ei aina ole pakko lisääntyä itse.

    • sellaista

      Minut steriloitiin perushalvalla lastensairaalassa 7-vuotiaana, joten ei velvollisuutta saada lapsia, mutta kuten huomaamme siitä koituu muutakin, kuin että ei saa lapsia. siitä koituu mahdollisesti kehityksen viivästyminen. Kuukautisten poisjääminen ja henkilökohtaiset henkiset ongelmat ja kriisit. kuka olisi sanonut Auroran lastensairaalalle, että voitteko olla steriloimatta sitä pikkulasta, kun se ei ole mitään sulle tehnyt. mutsi säestää vieressä, että kaiketi haluat päästä kotiin täältä. ihan turhaan koko leikkaus. en ollut kehitysvammainen ennen sitä, mutta sen jälkeen olin kaikkea muuta kuin normaali. elikkä mitä vittua teen tuollaisella äidillä. Kuolisi jo pois kirjaimellisesti. Tai muuten mä teen sille jotain aivan itse. Vitun pervo. mä en olisi keksinyt mitään tollasta mun lapseni päänmenoksi. Antaa nyt steriloida oma lapsi. Mä en ollut vammainen mistään hinnasta. mä olin oppinut koulussa ensimmäisten joukossa lukemaan ja laskemaan, enkä mä ollut muutoinkaan mikään down tai muukaan. Mikä saatanan pervo tekee tuollaista?? Tapan itseni kohta tämän takia. En sen takia, että lapset olisivat elämäni päätarkoitus, mutta siksi, että mun äiti teki sen ja sai vielä lapsensa takaisin. Oikein mittatilaustyönä teetti kyseisen asian. Miten se sai siihen luvan ?? Saako oma äiti junailla tällaista.

      • hahhahhaaa.aivan

        kaikkea sitä kuuleekin. Tuskin ketään voidaan sterilisoida ilman lupaa jo lapsena. Ellei se vaikuta tulevaisuudessa jotenkin henkilön terveyteen. Taidat olla TYHMÄ ja lisäksi sterilisaatio ei poista kuukautisia, koska siinä ei poisteta kohtua, joten se SIITÄ.

        Ota asioista selvää ennen kuin nakkelet tyhmiä juttujasi tänne. En yhtään ihmettele, jos äitisi ei haluaisi sinun jatkavan tyhmiä geenejäsi.


    • Ulliina

      Sinä päätät! Ei miehesi.

    • sininne

      Minä pukeudun siniseen mekkoon.

    • tuv

      Voitte adoptoida lapsen jos haluatte jos sinä et pysty samaan lapsia

    • firstbaby

      Lapsen saaminen, tai raskaaksi tuleminen voi olla ihan pikkujutusta kiinni, me vaan emme tiedä mistä. Meillä meinasi jo avioliitto mennä sököksi, kun vaimo ei tullut raskaaksi. Joka ilta pariteltiin, mutta ei kun ei. Kävin jo spermatestissäkin, kun vaimo syytteli minua korkean ikäni takia. Testissä oli 95 milj. siittiötä per millilitra ja liikkuvia ja terveitä suurin osa. Vaimokin söi jotain hormoni- mitä lie tabletteja, mutta ei tulosta ja jo parisen vuotta yritetty. Tilasin ajan Tampereen klinikalta, pääsimme pian vastaanotolle ja heti alkoi raskaus ja piti ja nyt Meillä suloinen Vauva!
      Menkää ihmeessä nopeasti Klinikalle, jos samoja ongelmia, miksi odotella päivästä- ja vuodesta toiseen!

    • nello

      Hui kirjoitat ettet halua lasta, vaikka olette sitä yrittänyt. etkai vain suostu hankkimaan lasta koska miehesi sellaisen haluaa.

    • fjÖ

      Kuka haluaa hankkia tieten tahtoen sairaan lapsen kun riskit tiedossa ? Lapsi tahtoo kuusikymppiset vanhemmat? Entä kun vanhemmat sairastuu tai kuolee lapsen ollessa alaikäinen?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe