Olen kuin harakka kiiltävän perään. Haluaisin maalata yhden seinän olotuoneessa Tikkurilan Helmi Kiiltävä -maalilla. On kyllä tosi ohutta. Kun vedin sillä kolmeen kertaan 50-luvun puhelinpöydän, vielä on huono tulos. Ja litran purkin hinta lähes 30 euroa. Voi että kusetetaan. Ennen olen maalannut huuonekalut öljypohjaisella maalilla, mutta ajattelin ruveta luontoystävällisemmäksi.
Onko joku kokeillut kiiltoseinää ja jos on niin miltä näyttää? Onko joku maali tätä Tikkurilan Helmimaalia parempi? Hinta ei ole kynnyskysymys.
Kiiltävät seinät
4
293
Vastaukset
- panupoika
Jos itselleni maalaisin kiiltävällä, niin maalaisin pohjamaalilla niin moneen kertaan, että peitto olisi täydellinen. Viimeisen maalauskerran vetäisin kiiltävällä. Pohjamaali on huomattavasti halvempaa, kuin helmikiiltävä.
- Remonttiriitta
Tarkoitin että miltä nyttää kiiltävä seinä, peilaako pahasti tms.? Ja onko parempaa maalia kuin Helmi?
- infoaa
En tiedä miltä näyttää kiiltävä seinä, mutta maalina siihen olis Teknos Pro 85, jos siis normaalia levy seinää ollaan maalaamassa. Pohjathan siinä pitää olla ihan viimesen päälle, kaikki epätasaisuudet näkyy todella armottomasti. Helmen suurin ongelmahan on että se kuivuu liian nopeasti, maali ei kerkeä tasoittumaan ennen kuivumista. Kalustemaalaukseen huomattavasti parempi vesioheteinen maali on Futura Aqua 20/40/80 Teknokselta, on käytökseltään lähempänä perinteistä alkydikalustemaalia. Maali on vesioheteinen uretaani-alkydi, joka kuivuu hieman hitaammin kuin Helmi ja kerkeää näin tasaantumaan, on toki hinnaltaan kalliimpi kuin Helmi.
- Remonttiriitta
Kiitos infoaa, kokeilen Teknosta. Kyllä olikin Helmi peestä. Seinässä on ihan hyvä valkoinen maali ennestään, yksi kohta on raapiintunut kun taulu putosi seinältä. Ei ole varalla samaa maalia, joten pitää maalata koko seinä. Saman tien ajattelin vetää kiiltäväksi.
Nyt ymmärrä kun olen käyttänyt ennen kalustemaalina samaa, jolla Juvalla maalataan kustavilainen kalusto. Pyysin kerran koodit sieltä. Erittäin hyvää öljypitoista maalia, joka tasoittaa itse itsensä ja jälki on virheetön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212556- 1482234
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292202Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871603Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961536- 2861432
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379