Hei, olen kohta 13.v ja kuukautiset alkoi pari päivää sitten. Verta vaan tulee melkein joka kerta kun käyn vessassa. Onko se normaalia?
Kuukautisten alkaminen
11
124
Vastaukset
- cfui
En kyllä ymmärrä ihan kysymystä, mutta on ihan normaalia, että välillä tuntuu vuotavan ja välillä ei. Riippuu kohdun ja kehon asennosta, miten veri pääsee ulos kropasta. Veren määrä, väri ja koostumus voivat vaihdella paljonkin kuukautisten aikana.
- tyttönen14
Hei, mä oon nyt 14 vuotta ja menkat on ollu 3 vuotta itellä☺(tälläkin hetkellä). On täysin normaalia että vuotoa tulee joskus enemmän tai vähemmän☺vuotoon voi liittyä kipua. Vuodon määrä on yksilöllistä jokaisella. Itselläni on tosi runsaat ja tuntuu että tämä vuoto ei lopu koskaan
- Julpuli02
Hei muuten olen tämä sama tyyppi,mutta oon vähän pihalla, kun kaikki puhuu menkoista. Mitä se tarkoittaa,katos ku vasta kuukautiset alkoi ja vuotaako sitä verta joka päivä?
- yhc
Menkat = kuukautiset
Kyllä, verta vuotaa kutakuinkin päivittäin sen aikaa kun kuukautiset kestävät. Jonain päivänä vuoto voi olla vähäisempää ja toisena runsaampaa. Kuukautiset kestävät useimmilla muutamasta päivästä n. viikkoon ja sitten on useampi viikko taukoa. Kannattaa heti aloittaakin tuo kuukautisten päivien kirjaaminen vaikka kalenteriin (tai puhelimeen) niin pystyt seuraamaan minkälaisilla väleillä sinulla kuukautiset aina tulevat ja kauanko ne suunnilleen kestävät. - Julpsuli02
Kauanko ne kuukautiset suunnilleen kestää ja onko siinä taukoja? Ja kuinka pitkiä ne tauot on?
- yhc
Julpsuli02 kirjoitti:
Kauanko ne kuukautiset suunnilleen kestää ja onko siinä taukoja? Ja kuinka pitkiä ne tauot on?
"Kuukautiset kestävät useimmilla muutamasta päivästä n. viikkoon ja sitten on useampi viikko taukoa."
- Julpsuli02
Niin siis niillä kuukautisilla voi olla vaikka puol vuotta taukoo ja sitten niitä taas on pari viikkoo??
- yhc
Julpsuli02 kirjoitti:
Niin siis niillä kuukautisilla voi olla vaikka puol vuotta taukoo ja sitten niitä taas on pari viikkoo??
Varsinkin alussa voi vaikka ollakin noin. Monella kuukautiset hakevat rytmiään pitkään ja tulevat epäsäännöllisesti. Toki voivat nuo olla säännölliset heti alustakin.
Yleensä kuukautisten väli eli ns. kuukautiskierto asettuu niin, että kuukautisten alkamisesta seuraavien alkamiseen on n. 23-35 päivää. Riippuu sitten niiden kuukautisten pituudesta, montako vuodotonta päivää/viikkoa siihen väliin jää.
Ja edelleenkin kuukautiset kestävät yleensä muutamasta päivästä n. viikkoon, eivät paria viikkoa.
Nämä pituudet ynnä muut ovat täysin yksilökohtaisia. Opit kyllä vähitellen tietämään, mitenkä pitkään sinulla kuukautiset yleensä kestävät ja miten pitkä kuukautiskiertosi on. Helpottaa, kun kirjaat niitä aikoja ylös. - Julpsuli02
Okei, aletaanpa sitten pitämään kirjaa siittä että milloin se on ja milloin ei
- Pimms
Tarkoitatko, että verta tulee vain silloin, kun käyt vessassa?
Itselläni kuukautiset alkoivat aikanaan siten, että verta tuli vain silloin, kun kävin pissalla. Pönttö värjäytyi punaiseksi ja pyyhintäpaperiin tuli verta. Muulloin verta ei tullut tippaakaan.
Luulin, että minulla on virtsarakon syöpä tms. En yhdistänyt asiaa kuukautisiin. Siten tuli puolen vuoden tauko, ja seuraava vuoto oli sellainen, että verta tuli muulloinkin kuin pissatessa. Sen jälkeen ovat tulleet noin kerran kuukaudessa.- Julpsuli02
No vähän sitä kysymystä haen. Itse nyt parin päivän aikana olen huomannut,että verta tulee melkein koko ajan. Mutta normaaliksi se on nyt käynyt, kun on äitikin apuna. Ensin kyllä vähän kauhistutti tämä asia ,mutta nyt se tuntuu jo normaalilta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552513Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot981020- 64881
- 61774
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85680Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202658Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648