Homeopatia on hölmöjen rahastusta, todistetusti

Kuvittelu_ei_ole_tietoa

Tässä on taas ties kuinka monennen kerran näytetty toteen, että homeopatia on humpuukia, joilla rahastetaan herkkäuskoisia:
http://www.skepsis.fi/lehti/2010/2010-3-skeptikko.pdf

Jos joku on saanut apua, niin kyseessä on lumevaikutus, eikä se että homeopaatti oikeasti vaikuttaisi.

Homeopatialla rahastavat kiistävät kaiken, sillä heiltähän menisi tulolähde. Siksi kun kokeeseen osallitujat eivät sairastuneet tai kuolleetkaan, niin sitä selitetään aivan älyttömillä selityksillä, joita kukaan täysjärkinen ei usko.

Pidän homeopatiaan uskovia saman sarjan hölmöinä kuin uskonnollisten lahkojen kannattajia. Heillä tunne voittaa järjen.

30

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arvokas

      Rokottamista voitaisiin verrata homeopatiaan. Onko sekin sinusta humpuukia?

      Lääkkeillä vaikutetaan esim. kipuun, mutta ei aina ollenkaan sen syyhyn.
      Sekö on sitten se ainoa oikea tie?

      Homeopatialla ja akupunktiolla ilman lääkkeitä on saatu helpotusta vaivoihin. Samoin ostepatialla, ja hermoratahieronnalla. Ilman lääkkeitä!!!!

      Parantaminen ei ole musta-valkoista, ihminen on outo olio, millä tulee kuntoon. Välillä sillä kun joku sanoo, että välitän sinusta!

      • JustJaJoo

        "Rokottamista voitaisiin verrata homeopatiaan. "

        -Tämä on kyllä suurinta roskaa ja ***kaa mitä yksikään ihminen on missään väittänyt. Et taida tietää yhtään mitään rokottamisen perusteista?


    • KylToimii

      Kyllä homeopatia toimii!

      Homeopatiassahan nautityaan pieni määrä sitä ainetta joka suurina annoksina aiheuttaa sairautta muistuttavia oireita.:

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Homeopatia


      Omakohtaisena ja kaiken lisäksi tuoreena esimerkkinä (1.5. aamulla) voin käsi biblialla todistaa että pieni määrä ainetta joka mikä mitä ilmeisimmin aiheutti perusoireet; myös lievitti selkeästi aamulla, pienenä annoksena nautittuna...


      M.O.T.

      -Voisitko mitenkään lopettaa tuon pahantahtoisen disinfon levittämisen?

      • Kuvittelu_ei_ole_tietoa

        Wikipedia: "...uskomushoito..." Siinä se oleellinen!
        Siinä vaiheessa kun kirjoit tuon, niin olin kirjottanut tasan yhden jutun aiheesta, joten sinä näköjään USKOT, että minä olen joku muu kuin olen.

        Vastaan nyt kumminkin vielä sen mitä sanoin edellisessä kirjoituksessani: "Vamma saattaa parantua ihan itsekseen, ja kun hölmö ottaa siinä ohessa homeopatiahoitoa, niin hän kuvittelee, että paraneminen johtui homeopatiasta."
        Mutta koska sinä olet saanut päähäsi, että oireiden lieveneminen johtui homeopataista, niin sitten sinä kuvittelet, että asia on oiekasti noin. Kaikki järkevät ihmiset ymmärtävät, että sairauksien oireet vaihtelevat ja välillä paranevat ihan itsekseen, eikä homeopatialla ole asian kanssa mitään tekemistä. Homepataian lumevaikutuksella saattaa olla vaikutusta, ei homeopatailla itsellään. Jos joku olisi vaihtanut lääkepullosi tietämättäsi, niin et olisi huomannut mitään eroa. Saman vaikutuksen se lumelääkekin olisi aiheuttanut.


      • KylToimii

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Satiiri

        "Satiiri on pääasiassa kirjallinen tyylikeino, joka tarkoittaa jonkin aiheen käsittelyä niin, että se näyttää naurettavalta."

        -Sorry, amatöörin ei pitäisi yrittää käyttää herkkyyttä vaativaa taiteenalaa. Olen kanssasi täydellisen samaa mieltä homeopatian voimasta. Esimerkilläni vappuaamun krapularyypystä on ikivanha vitsi juts homeopatian näennäisvaikutuksesta ja tarinassakin krapula "paranee" kuin ottaa "pienen määrän ainetta joka suurena määränä aiheuttaa vaivan kaltaisia oireita"


    • Kuivttelu_ei_ole_tietoa

      > Rokottamista voitaisiin verrata homeopatiaan. Onko sekin sinusta humpuukia?

      Rokottamisessa annetaan heikenettyjä taudinaiheuttajia, jotka saavat elimistön muodostamaan vasta-aineita. Nämä vasta-aineet TAPPAVAT ne mikorbit, jotka aiheuttavat tauteja.

      Homeopatiassa ei anneta "heikennettyä" myrkkyä, vaan siinä annetaan vettä. Sitä on laimennettu niin paljon, että alkuperäistä ainetta ei ole yhtään. Se vesi ei myöskään kanna alkuperäisen aineen ominasuuksia, koska aineen ominaisuudet ovat aineessa. Ihan varmasti.

      Jos sinulla on esim. kipeä jalka, niin se ei johdu taudinaiheuttajista, vaan esim. kaatumisesta. Silloin ei ole olemassa mitään tapettavia taudinaihettajia. Vamma saattaa parantua ihan itsekseen, ja kun hölmö ottaa siinä ohessa homeopatiahoitoa, niin hän kuvittelee, että paraneminen johtui homeopatisata.

      Joku toinen hölmö puolestaan saattaa sanoa, että paranin siksi, koska rukoilin Jumalaa.

      Eli rokottamisessa on homeopatiassa on periaattellinen ero.

      Rokottaminen on todistettu päteväksi hoidoksi pätevillä testeillä. Homeopatia on puolestaan todistettu humpuukiksi tieteellisesti pätevillä todistuksilla moneen otteeseen. Löytyy myös homepatiauskovaisten ns. tutkimuksia, jotka muka todistavat homeopatian päteväksi, mutta nämä tutkimukset eivät täytä puolueettoman tutkimuksen kriteereitä.

      Minun on ihan turha jatkaa täällä, sillä iso osa ihmisistä on sellaisia, että jos he ovat saaneet päähänsä jotain hölmöä johon he uskovat, niin mikään järkeily eikä todistelut saa heitä muuttamaan mieltään. Jos esim. joku on saanut päähänsä että maapallo on litteä levy, niin hän uskoo siihen vaikka hänelle näyttäisi avaruudesta otettuja valokuvia maapallosta tai todistasi asian muuten. Tällainen on ihmismieli.

      Joissakin "ihmissyöjien" heimoissa poppamiehet parantavat ihmisiä helistimillään ja manauksillaan. Sitten kun joku parantuu, niin kaikki pitävät poppamiestä pätevänä. Sinen kun kymmenen kuolee yhtä parantunutta kohden, niin kukaan ei laske näitä. Sama juttu homeopatiassa.

      • tackar

        Erinomaisesti argumentoitu. Kiitos.


    • Ahaa.

    • Ahaa.

    • Ahaa.

    • Ahaa.

    • Ahaa.

    • Ahaa.

    • Ahaa.

    • Ahaa.

    • Ahaa.

    • Ahaa.

    • Sorry, "Palvelinvirhe", sanoi serveri ja postasi moneen kertaan keskeneräisen viestin. Palataan asiaan.

    • Sorry, "Palvelinvirhe", sanoi serveri ja postasi moneen kertaan keskeneräisen viestin. Palataan asiaan.

    • Sorry, "Palvelinvirhe", sanoi serveri ja postasi moneen kertaan keskeneräisen viestin. Palataan asiaan.

    • Sorry, "Palvelinvirhe", sanoi serveri ja postasi moneen kertaan keskeneräisen viestin. Palataan asiaan.

    • Nokivasara

      Homeopaatin potilailla ei ole järkeä ja hyvä jos heidän rahansa menevät homeopaateille, sillä he ovat asiakkaitaan viisaampia ja osaavat naruttaa. Ei hölmöille asiakkaille raha kuulu.

    • ihmettel

      Olen ihmetellyt , miten uskomushoitoja puoltavat ovat noin avuttomia ilmisemaan kantansa älyllisesti. EHKÄ HE JUURI SIKSI USKOVAT USKOMUSHOITOIHIN? Mölyävät, eivätkä osaa älyllistä keskustelua.

    • Väitettä "homeopatialla ja akupunktiolla ilman lääkkeitä on saatu helpotusta vaivoihin" ei ole osoitettu todeksi tieteellisesti pätevin menetelmin homeopatian osalta. Jos kivuista kärsivä saa helpotusta, hyvä niin, mutta olisiko homeopatian tapauksessa vaiva voinut mennä ohi ilman homeopatiaakin? Kunnollista ja puolueetonta tutkimusta kaivattaisiin.

      • Kunnollistapuolueetonta

        > Kunnollista ja puolueetonta tutkimusta kaivattaisiin.

        Kunnollista ja puolueeetonta tutkimusta on ainakin siitä ns. tieteeseen perustuvasta terveydenhoidosta. Etkö muista?

        Muistin virkistämiseksi kerrottakoon, että vankka näyttö on se 13%!
        Mitähän se loppu on?


      • Kunnollistapuolueetonta
        Kunnollistapuolueetonta kirjoitti:

        > Kunnollista ja puolueetonta tutkimusta kaivattaisiin.

        Kunnollista ja puolueeetonta tutkimusta on ainakin siitä ns. tieteeseen perustuvasta terveydenhoidosta. Etkö muista?

        Muistin virkistämiseksi kerrottakoon, että vankka näyttö on se 13%!
        Mitähän se loppu on?

        Kansanopiston kurssilla syrjäytyneille opin kuluneen kuukauden aikana laskentoa, ja huomaan, etten osaa prosentteja.....koska ei riitä että laskee luvuilla ,vaan täytyy ymmärtää niiden merkitys. Onneksi syksyllä alkaa taloudenpidon kurssi, jossa toivottavast opin laskemaan mummoassa omat senttini että mihin riittää.


    • paperipastori

      On ihan oikein, että viisaat ottavat tyhmiltä fyrkat. Ne tulevat siitä jopa onnellisiksi!!!!

    • minun-mielipide

      Homeopatia kuuluu vaihtoehtoisiin hoitoihin, mitä lääketehtaat ja heidän edustajansa ei hyväksy. Homeopatiassa on myös omat lääkkeensä, mutta niitä pyritään rajoittamaan, elikä annetaan kropan itse parantaa itsensä ja usein se onnistuukin.
      Lääkkeet ei paranna ketään on aivan varma, mutta hoitavat kutakin sairautta tehokkaasti.

      • Paperiarkkipastori

        Homeopatia ei ole vaihtoehto millekään. Sen ovat syrjäyttäneet yksisarvis-CAM ja voodoo-CAM. Ne ovat parempia vaihtoehtohoitoja.


    • pudasjärvinen

      Homeopatia on rationaalisen ajattelun vaihtoehto, KYLTTYYRI. Katso Eino Leinon runo "Kyltyyri".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      135
      2232
    2. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      27
      1735
    3. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      383
      1715
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1216
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      114
      1069
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      98
      1059
    7. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1014
    8. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1013
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      897
    10. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      888
    Aihe