Verottaja pyyttä minulta selvitystä Rautaruukin osakkeiden luovutusvoitosta vaikka olen vain vaihtanut Rautaruukin osakkeet SSAB:n osakkeisiin SSAB:n tarjouksen mukaisesti.
Aluksi luulin että tarkoitetaan vain niitä murto-osia, mutta selvityspyynnössä mainittu summa kertoo että verottaja kuvittelee minun luovuttaneen, myyneen Rautaruukkiosakkeeni, vaikka olen vain vaihtanut ne SSAB:n osakkkeisiin SSAB:n tarjouksen mukaisesti.
Ei kai siinä, käsitääkseni, ole kyse luovutuksesta ja luovutusvoitosta? Verottajahan itse ilmoittaa, että vaihdossa saatujen SSAB:n osakkeiden hankintahinnaksi tulee A-sarjalle 30,32%, ja B-sarjalle 69,68% vaihdettujen Rautaruukin osakkeiden hankintahinnasta.
Luovutusvoitosta puhutaan ja sitä laskeskellaan vasta sitten jos ja kun myy näitä vaihdossa saatuja SSAB:n osakkeita?
Rautaruukin vaihto -> SSAB, luovutusvoittoko?
2
106
Vastaukset
- ohjeistus
http://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Verohallinnon_ohjeet/Rautaruukki_Oyjn_osakkeiden_osakevaihdos(34561)
Rautaruukki Oyj:n osakkeiden osakevaihdossa saatujen SSAB AB:n osakkeiden hankintamenon määrittäminen tuloverolain mukaisessa verotuksessa Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Ilmoita osakkeiden luovutushinnaksi 0,00 euroa ja lisätietoa kohtaan maininta osakevaihto.
Jos teet tämän verkossa, ilmoita siellä lisäksi osakkeiden hankintapäivä. Huomaathan siis, että hankintahintaa ei ilmoiteta.
Ilmoita murto-osien myynti normaalisti, jolloin luovutusvoitto lasketaan hankintameno-olettamaa käyttäen.
Ystävällisesti Aila Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117151- 954721
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista594697Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493859- 513788
- 2153748
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san263333- 512711
- 372594
- 382289