Tietokone Videoeditointiin?

apuakaipaava

Moi!

Itsellä hakusessa uus tietokone, pääasiassa editointikäyttöön, full-hd-/hd-videota editoisin, renderöisin joko 720p/576p (sanoinpahan vaan jos on merkitystä). Muuta käyttöä ei ehkä kuin normi internet jne. Budjetti mielellään jtn 500-1000e. Ja pätkät on n. 20min lyhytelokuvia. :)

5

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti_minäkin

iMac on minusta paras vaihtoehto. Ainakin pienempää saa tuohon hintaan, mutta itse hankkisin 27" ja emon täyteen muistia. Periaatteessa joku Mac Book Air'kin riittäisi, mutta itse en jaksaisi vääntää videota sellaisella.

Muistia kannattaa ostaa aina emo täyteen, oli kyse vaikka PC:täkin. Se jatkaa koneen elinkaarta ja maksaa itsensä takaisin aina lopulta.

• apuakaipaava

Vakaumuksellinen pc-käyttäjä olen ainakin tähän asti ollut, ja noi macit vähän jostain syystä epäilyttävät... ja pöytäkone hakusessa juurikin, sillä jos vanha läppärini olisi muovia, se olisi jo sulanut:).

• pöytäkone-halvempi
        apuakaipaava kirjoitti:

Vakaumuksellinen pc-käyttäjä olen ainakin tähän asti ollut, ja noi macit vähän jostain syystä epäilyttävät... ja pöytäkone hakusessa juurikin, sillä jos vanha läppärini olisi muovia, se olisi jo sulanut:).

Pöytäkone tulee tietenkin paljon halvemmaksi. Läppärit on ergonomisestikin melko onnettomia.

• Canonisti_minäkin
        apuakaipaava kirjoitti:

Minäkin olin vakaumuksellinen PC:n käyttäjä ja MS Win ihminen, kunnes... Applen vahvuus on aina ollut juuri kuvaan ja videoon liittyvät toiminnot. Apple on myös aavistuksen verran halvempi elinkaarikustannuksiltaan kuin perus PC, koska se on sen verran pitkäikäisempi.

Suljit poois 4K videot, jotka vielä tällä hetkellä vaativat kohtuu kallista rautaa ja softaa. Se helpottaa valintaa.

Kannattaa kuitenkin vilkaista myös Apple. Jätin vertailusta pois kalleimman, 5K näyttöisen mallin.

https://www.apple.com/fi/mac/compare/results/?product1=imac-21&product2=imac-27

Kannattaa huomata, että mukana tulevan iMovie ohjelman lisäksi paketissa on Garage band ohjelma, jolla harrastaja pystyy aika pitkälle hoitamaan jälkiäänitykset.

• jimmsd34

http://j.gs/39ir

tuolla on esim toi kolmas kone hinta/laatusuhteeltaan erittäin hyvä. sekä numero 8 on hyvä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6963
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3928
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3310
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2909
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2696
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2186
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2133
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2000
    Aihe