Suomalaisen työn vaativuus

Aki.Saarikoski

Itse olen tehnyt montaa eri työtä elämäni aikana.
Aina on asenteeni ollut työtä pelkäämätön, motivoitunut ja ahkera.
Ja aina on työ ollut helppoa kuin heinänteko.

Silti Työ- ja Elinkeinotoimisto yrittää syöttää ihmisille puppua suomalaisen työn vaativuudesta.
Höpsistä sentään sanon minä, suomalainen työ on helpoin ja vaivattomin asia maailmassa, niin henkisesti, fyysisesti, kuin älyllisestikin. Mikään ei voisi olla helpompaa.

Työ- ja Elinkeinotoimistot pyrkivätkin syöttämällään pupulla ilmeisesti vain saamaan ihmiset turhille kursseilleen, joita ei oikeasti tarvitse Erkkikään.
Eli paskapuhetta.

Sanonko minä teille mikä on vaikeaa?
Kilpaurheilu se on vaikeaa jos mikä ja treenaaminen kisoihin.
Itse olen nuoresta pitäen harrastanut kilpaurheilua ja sille treeaaminen on työn tekoon verrattuna kuin toiselta planeetalta. Suomessa työn teko on kevyttä, niin fyysisesti, kuin henkisestikin.
Mutta kilpaurheilu on vaativaa, se vaatii ihmiseltä kaiken, niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Otetaan nyt esimerkiksi vetoharjoitus. 4x2000m kovaa, palautuksina vain 2 minuuttia hölkkää.
Tai kovavauhtiset mäkivedot lyhyillä hölkkäpalautuksilla.
Ne jos mitkä vaativat ihmiseltä kaiken.
Kaiken täytyy olla tasapainossa kun harjoitellaan.
Niin levon, ravinnon, palautumisen kuin harjoitusten rytmityksen ja variaatonkin sekä määrän, tekniikan, kimmoisuuden ja kaiken muun. Kestävyyslajit vaativat urheilijalta kaiken.
Puhumattakaan kilpailuista joissa täytyy ylittää itsensä.

Työ taas ei vaadi mitään ja sen kyllä huomaa monista työssä olevista.
Ei viitsitä lähteä edes kevyelle iltalenkille tai salille ja höpistään jotain itsepetosta ylläpitävää schaissee hyötyliikunnasta.
Puheet hyötyliikunnasta on suurinta roskaa mitä olen koskaan kuullut.
Pelkkä työ ei ylläpidä kenenkään terveyttä ja kuntoa, paitsi jos on ammattiurheilija.
Työ on aivan liian kevyttä ja usein jopa lihakset jumittavaa ja sairauksia aiheuttavaa.

Terveenä ja varsinkin kunnossa ollessaan täytyy käydä lenkillä ja/tai salilla ja treenata kovaa.
Muuten on turha väittää olevansa kunnossa.

0

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan bisneksillä ei mene hyvin

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä
        Kotimaiset julkkisjuorut
        320
        1515
      2. Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja

Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma
        Kotimaiset julkkisjuorut
        31
        1239
      3. Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta

Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html
        Maailman menoa
        466
        1037
      4. 62
        956
      5. Voiko meidän välit

Koskaan parantua tästä?
        Ikävä
        73
        942
      6. Onko kaivattusi

Kummallinen jossakin suhteessa?
        Ikävä
        48
        691
      7. Kiteen Pallon superpesisjoukkue pelaa huumeiden vaikutuksen alaisena

Huumerikos. Yleisesti uskotaan, että se seikka, että eräs KiPan pelaaja kärähtää huumeista, on vain jäävuoren huippu. M
        Kitee
        104
        686
      8. Mies, olenko ymmärtänyt oikein?

Ystävyys/salainen suhde/molemmat ovat täysin poissuljettuja asioita? Nainen
        Ikävä
        74
        683
      9. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
        Maailman menoa
        466
        636
      10. Kauanko olet kaivannut kaivattuasi ja

koska hänet löysit?
        Ikävä
        38
        612
      Aihe