Suomalaisen työn vaativuus

Aki.Saarikoski

Itse olen tehnyt montaa eri työtä elämäni aikana.
Aina on asenteeni ollut työtä pelkäämätön, motivoitunut ja ahkera.
Ja aina on työ ollut helppoa kuin heinänteko.

Silti Työ- ja Elinkeinotoimisto yrittää syöttää ihmisille puppua suomalaisen työn vaativuudesta.
Höpsistä sentään sanon minä, suomalainen työ on helpoin ja vaivattomin asia maailmassa, niin henkisesti, fyysisesti, kuin älyllisestikin. Mikään ei voisi olla helpompaa.

Työ- ja Elinkeinotoimistot pyrkivätkin syöttämällään pupulla ilmeisesti vain saamaan ihmiset turhille kursseilleen, joita ei oikeasti tarvitse Erkkikään.
Eli paskapuhetta.

Sanonko minä teille mikä on vaikeaa?
Kilpaurheilu se on vaikeaa jos mikä ja treenaaminen kisoihin.
Itse olen nuoresta pitäen harrastanut kilpaurheilua ja sille treeaaminen on työn tekoon verrattuna kuin toiselta planeetalta. Suomessa työn teko on kevyttä, niin fyysisesti, kuin henkisestikin.
Mutta kilpaurheilu on vaativaa, se vaatii ihmiseltä kaiken, niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Otetaan nyt esimerkiksi vetoharjoitus. 4x2000m kovaa, palautuksina vain 2 minuuttia hölkkää.
Tai kovavauhtiset mäkivedot lyhyillä hölkkäpalautuksilla.
Ne jos mitkä vaativat ihmiseltä kaiken.
Kaiken täytyy olla tasapainossa kun harjoitellaan.
Niin levon, ravinnon, palautumisen kuin harjoitusten rytmityksen ja variaatonkin sekä määrän, tekniikan, kimmoisuuden ja kaiken muun. Kestävyyslajit vaativat urheilijalta kaiken.
Puhumattakaan kilpailuista joissa täytyy ylittää itsensä.

Työ taas ei vaadi mitään ja sen kyllä huomaa monista työssä olevista.
Ei viitsitä lähteä edes kevyelle iltalenkille tai salille ja höpistään jotain itsepetosta ylläpitävää schaissee hyötyliikunnasta.
Puheet hyötyliikunnasta on suurinta roskaa mitä olen koskaan kuullut.
Pelkkä työ ei ylläpidä kenenkään terveyttä ja kuntoa, paitsi jos on ammattiurheilija.
Työ on aivan liian kevyttä ja usein jopa lihakset jumittavaa ja sairauksia aiheuttavaa.

Terveenä ja varsinkin kunnossa ollessaan täytyy käydä lenkillä ja/tai salilla ja treenata kovaa.
Muuten on turha väittää olevansa kunnossa.

0

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

        Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
        Kotimaiset julkkisjuorut
        89
        2189
      2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

        Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
        Tunteet
        11
        1802
      3. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

        No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
        Ensitreffit alttarilla
        3
        1173
      4. T-mies tässä

        Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
        Ikävä
        102
        1172
      5. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

        Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
        Maailman menoa
        359
        1166
      6. Harmi, kun sillä nousi

        kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
        Ikävä
        57
        912
      7. Täytyy sanoa

        Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
        Ikävä
        21
        859
      8. Miten saisin

        Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
        Ikävä
        31
        817
      9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

        Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
        Maailman menoa
        239
        755
      10. Raamatun tärkein lause

        Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
        Hindulaisuus
        369
        747
      Aihe