Usko Jumalaan ei riitä taivaspaikkaan.
Sinun tulee ottaa Jeesuksen sovitustyö ristillä henkilökohtaisesti vastaan. Eli uskoa,että Jeesus oli Jumalan poika,joka kuoli ristillä sinunkin syntiesi vuoksi(hän oli viaton,sinä syntinen),että hän nousi kuolleista ja sitä kautta joka häneen uskoo,saa ikuisen elämän.
Saatanakin uskoo Jumalaan. Siis hän tietää,että Jumala on olemassa ja taistelee häntä vastaan.
siispä pelastukseen ei riitä,että uskot Jumalan olevan olemassa.
Ihminen on syntinen,eikä kestä Kuoleman jälkeen Jumalan puhtauden eli pyhyyden edessä. Siinä tilanteessa meiltä kysytään(taivaan porteilla): "onko sinulla pääsylippua,eli Jeesusta?" SE,joka on antanut JEesuksen sovittaa omat syntinsä,"omistaa" pääsylipun,muut eivät pääse portista sisään.
Uskon,että Jumala itkee tälläkin hetkellä kaikkien niiden puolesta,jotka kieltäytyvät ottamasta vastaan Jeesuksen sovitustyötä ja joutuvat kadotukseen.
Rakkaudessaan Jumala loi maailman ja ihmisen,elämään yhteydessä kanssaan. Mutta jostain syystä ihminen valitsi synnin,ja sen seuraus on se,että taivaaseen ei ole pääsyä. Sielu joutuu kadotukseen ikuisesti. Mutta Jumalan vastaus tähän on Jeesuksen sovitustyö,joka korvaa tämän synnin meissä. Sinun ei tarvitse kuin ottaa se vastaan.
Rukoilet vain sydämestäsi: Jeesus,anna syntini anteeksi, anna minun uskoa sinuun. Haluan antaa elämäni sinulle..Tai mitkä sanat sitten koetkaan omiksesi..Jumala antaa uskon sille,joka sitä vilpittömästi anoo.
Usko Jumalaan ei riitä
15
475
Vastaukset
- Gigul216
Jeesuksen Kristuksen olemassaolo ja taivallus maailmassa oli tarkoituksellinen erinäisistä syistä.
Ensinnäkin Hän antoi meille "tien kuljettavaksi" ja tuo tie on RAKKAUDEN TIE, pelkästään se että Hän kiinnitti huomion viisailla ja rakkaudellisilla opetuksillaan ja puhtaalla vaelluksellaan tärkeisiin asioihin eli henkisiin ja "syvällisempiin" asioihin oli tärkeää.
Kristuksen sanonta; >>> Minä olen-- tie-- totuus ja elämä > Kukaan ei mene Isän luokse kuin Minun kauttani- Hmmh
Joskus minusta tuntuu että todellisuus pysäyttää itsensä ja päästää pari tietokantavirusta vapaaksi riehumaan hakkerina maailmassa jotta päästään taas vähän sinne jonnekinpäin.
Sellaisia välitiloja joita on vaikea huomata.
Jumala? Tavallaan. Enemmänkin kuitenkin totuus ja mekanismi. Tavallaan pelottavaa noin niinkuin tekoäly/kylmän prosessoinin kannalta.
Prosessointi tai posessointi. Sanaleikki liekki. - Gigul216
Hmmh kirjoitti:
Joskus minusta tuntuu että todellisuus pysäyttää itsensä ja päästää pari tietokantavirusta vapaaksi riehumaan hakkerina maailmassa jotta päästään taas vähän sinne jonnekinpäin.
Sellaisia välitiloja joita on vaikea huomata.
Jumala? Tavallaan. Enemmänkin kuitenkin totuus ja mekanismi. Tavallaan pelottavaa noin niinkuin tekoäly/kylmän prosessoinin kannalta.
Prosessointi tai posessointi. Sanaleikki liekki.>Joskus minusta tuntuu että todellisuus pysäyttää itsensä ja päästää pari tietokantavirusta vapaaksi riehumaan hakkerina maailmassa jotta päästään taas vähän sinne jonnekkinpäin.<
Aivan,, olet oikeassa,, ihmiskuntaa pysäytetään aina silloin tällöin > viisaudella ja vihjeillä oikeasta < tuon "vihjeen" (tässä tapauksessa Jeesus Kristus) tulkinnat kuitenkin alkavat muotoutua pois "ytimestä" ja siitä pelkistetystä yksinkertaisesta muodostaan (joka ei mielestäni ole mekaniikkaa, siis totuus ei ole mekanismi vaan perustila, tunne, olotila) hyvin pian ihmisten siihen puututtua ja muokattuaan sitä oman olemuksensa ja tarkoituksiensa mukaiseksi (poliittiset tavoitteet,maallinen valta,oma hyvinvointi "siis muiden manipulointi aiheilla jotka eivät voi olla koskettamatta ketään").
>Prosessointi tai posessointi.Sanaleikki liekki.<
Niin sanoilla emme voi kuin viittata siihen huomiota herättävästi, e-m-m-e s-a-a p-i-tä-ä s-a-n-a-a i-t-s-e- a-s-i-a-n-a !
Kaikki lopulta perustuu "sydämen salaiseen ihmiseen" > itseemme < ,jos tuo ajatuselämys(kaiken kattava rakkaus) ei saavuta meitä emme voi ymmärtää muuta kuin juuri "uskontojen mekaniikaa" ja silloin olemme vain osa koneistoa jota johdetaan jonkin funktion vuoksi(ihmisten tavoitteet, yleensä liikkeen johtohahmojen), emme siis saavuta henk.koht. suhdetta Absoluuttiin, Lopulliseen Ideaan, Alffaan ja Omeqaan ja näin emme saavuta olennaista.
Jotta voimme saavuttaa ajatuselämyksen Korkeimman kanssa täytyy sydämen tilan olla oikea ja kokemuksen vahva elämästä, jos oman osamme teemme, meille annetaan, ei "mekaanisella palvonnalla", vaan omakohtaisella ymmärryksellä ja itsemme todellisesti "elämän-koulussa" peliin laittaen, siis eläen sen läpi mitä Kristus opetti eli rakkauden todellisen olemuksen kautta.
- Niin. Perkele päässäni.
Mutta kun se Perkele päässäni kuiskii että Jeesus on hamppupää legenda Bob Marleyn rinnalla joka kärsi kannabispsykoosissa eräänlaisesta itsevalitusta kapinallis-marttyyrillisestä uskonnollisesta tilasta. Sinänsä ihan hieno ja legendaarinen äijä.
Kuinka - tuon näkemyksen omistavana - voin lähestyä Jeesusta? Ellei minulla ole tämän näkemyksen - joka loogisena rakenteena ja maailmanhavaitsemisen kannalta - on lähinnä oikeaa selitystä - lisäksi ole mitään konkreettista todistetta tästä Jumalallisesta alkuperästä.
En oikein usko että edustamani "Yritän uskoa mutta sitten taas muistan että konkertia on tärkeintä" voisi olla pelastukseen riittävä yritys (pelastukseen jota minun väitetään tarvitsevan. Pelastusta jolle en näe mitään perustetta tai merkitystä - koska sekään ei ole konkreettinen asia). Mutta se on parasta mihin pystyn - Olen vain ihminen.
Missä voin nähdä... tai kokea... jotain sellaista mitä en voi laittaa enää sattuman, tarkituksellisen mielenhallinnan tai ympäristön piikkiin? Missä on konkretia Jumalasta?
Ainoa konkretia jota löydän on ympäröivän maailman todellisuus ja oma itseni ja tietoisuuteni joiden alkuperän katson olevan ennenkaikkea selvittämätön mysteeri eikä siksi millään uskontokunnalla ole oikeutta omia "meillä on totuus" lausetta. Sen lähemmäs mitään Jumalaista en ole vajaan 30 etsintävuoteni päätteeksi päässyt.
Pyydän - jos sinulla on jotain - näytä, aiheuta, tee, ohjaa - IHAN MITÄ TAHANSA. Kunhan se johtaa mahdollisimman yksiselitteiseen kokemukseen. Täydellisyyttä en vaadi... mutta edes jotain?
Äläkä pyydä minua ristimään käsiäni ja nöyrtymään. Sitäkin olen tehnyt ihan yllin kyllin vastauksia etsiessäni. Jossain vaiheessa on yksinkertaisesti sanottava : Tuo ei toimi. Se ei ole toiminut koskaan. Ainoa minulle relevantti suoraan kosketeltavissa oleva Jumalainen voima jonka minä olen nähnyt on se kun pystyn laittamaan käteni joko nyrkkiin tai avaamaan sen ojentamaan.
Tämä on se totuus jonka pystyn todistamaan. Mielestäni kaikki muu on absoluuttisen totuuden vastaista ja siksi myös sen TOTUUDEN Jumalan vastaista jolle liian moni antaa uskontonsa nojalla nimen jolla ei ole mitään katetta. Tämän vuoksi Jumalan nimeen vannojat ovat mielestäni unohtaneet totuuden; tai vähintäänkin katsovat sen ohi.- Rausku
Loistavasti sanottu. Totuus karkaa sitä kauemmas mitä suurempia todisteluita sen ympärille yrittää rakentaa.
- Sama päässäni... edelleen...
Enkä kiellä nyt etteikö olisi sellaisia asioita joita ei voisi pitää "ihmisjärjen tuolla puolella olevana" ja jotka kuitenkin olisivat todennettavissa. Tavallaan itsekin - venyttämällä itseäni - pystyn tavoittamaan JOTAIN joka ei enää välttämättä ole arkisen kokemuksemme mukaista ja joka on "jotain muuta" joka ei kuulu siihen luonnostieteellisen maailman loogisuuden piiriin johon ihmiset luottavat ja jota ihmiset kovaksi tieteeksi kutsuvat.
Mutta - pelkästään se että pystyn havaitsemaan ja uskomaan tuohon mysteeriin ja sen olemassaoloon ei tarkoita ettäkö olisin tavannut Jumalan. Ehkä olen, ehkä en. Jokatapauksessa tiedän että kukaan muukaan tuskin on päässyt tuon lähemmäksi sitä jotain. Koska sitä ei voi asettaa mihinkään raameihin ja se karkaa kaikkia eksakteja määrittelyitä... miten voidaan sanoa "tämä on totta" ja "tuo ei ole"?
On vain yksi oikea usko ja mikään uskonsa määritellyt uskontokunta ei ole oikea - vaan kaikilla on sama juuri josta kaikki on lähtöisin. TULKINTA on väärä, tulkitsemisyritys on tuhoontuomittua. "Toimivat" uskonnolliset tekstit ovat ennenkaikkea ei-formalisoitua LOGIIKKAA ja matematiikkaa jonka aito toimiva mysteeri ylittää kirkkaasti. Uskonnolliset tekstit ovat yhteiskunnallisia, poliittisia ja loogisia tekstejä joita on koeteltu historiassa. Ne ovat henkistä evoluutiota. Mutta informaatiollista perimmäistä totuutta niistä ei löydy.
"Jumala". Pistän sen lainausmerkkeihin koska mielestäni se sana on turha. Matkallani absoluuttiseen totuuteen joudun kieltämään uskon objektiin; objektiin jonka uskonnot ja toiset ihmiset aina rakentavat jostain syystä. Ja samalla kun "Jumalan" ominaisuudet määritetään objektin kautta ollaan jo harhatiellä; ollaan muka vangittu sanoihin se mitä ei voi vangita edes ajatuksena.
Uskontonne, kirjanne, määrittelynne... kaikki ne ovat lohdullista harhaa. On vain yksi "Jumala" tai paremminkin perimmäinen mysteerinen rakenne. Pitää tajuta että kaikilla se on yksi ja sama kokonaisuus. Vain suhtautuminen ja näkemys vaihtuu. Miksi siis valita väistämätön väärässäoleminen jos voi myös kieltäytyä virheellisestä "tiedosta" ja pitää jotain maailmassa aidosti määrittelemättömänä?
Vain avoimista ovista voi kulkea. - tilpertti
16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
19. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
21. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
Johanneksen evankeliumi,luku 3
Mä en osaa oikein sanoa,mitä sun pitäis tehdä. kun usko ei tule meidän teoista,vaan Jumala antaa sen ihmiselle armosta.
Ihminen ei voi omilla teoillaan"hankkia" uskoa.
"Jumala on ylpeitä vastaan,mutta nöyrille hän antaa ARMON. jaakobin kirje.4:6
7. Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
8. älkää paaduttako sydämiänne.
Kirje Hebrealaisille 3:7-8 - Edelleenkin sama...
tilpertti kirjoitti:
16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
19. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
21. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
Johanneksen evankeliumi,luku 3
Mä en osaa oikein sanoa,mitä sun pitäis tehdä. kun usko ei tule meidän teoista,vaan Jumala antaa sen ihmiselle armosta.
Ihminen ei voi omilla teoillaan"hankkia" uskoa.
"Jumala on ylpeitä vastaan,mutta nöyrille hän antaa ARMON. jaakobin kirje.4:6
7. Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
8. älkää paaduttako sydämiänne.
Kirje Hebrealaisille 3:7-8Mormonin kirja tietää ilmoittaa:
Moron 10:3-5
3. Katso, minä tahtoisin kehoittaa teitä näitä asioita lukiessanne - jos on Jumalan viisauden mukaista, että saatte ne lukea - muistamaan, kuinka armollinen Herra on ollut ihmislapsille Aadamin luomisesta aina siihen aikaan asti, kun te saatte nämä asiat, ja pohdiskelemaan sitä sydämessänne.
4. Ja kun te nämä saatte, minä tahtoisin kehoittaa teitä kysymään Jumalalta, iankaikkiselta Isältä, Kristuksen nimessä, eivätkö nämä asiat ole totta; ja jos te kysytte vilpittömin sydämin, vakain aikein, Kristukseen uskoen, hän ilmoittaa niistä teille totuuden Pyhän Hengen voimalla.
5. Ja Pyhän Hengen voimalla te voitte tietää totuuden kaikesta.
.....
... Hyvin pyhä kirja.
Että milloin se oikean elämän konkretia on muuttunut siksi että referoidaan tekstiä? Muste ja paperi ovat toki konkreettisia. Tarinat välttämättä eivät.
Jos referointeja jatketaan niin seuraavaksi referoin hamletia ja bahavadgitaa. Ja jos sillä ei vielä pointti mene läpi niin sitten siirryn ehkäpä Bhakti-yoga kirjallisuuteen ja _vilunväristyksiä_ formaaliseen logiikkaan. Ehkäpä Descartesiin. Sinnehän EMME halua mennä... emmehän? (toki itse voin aina palata siihen erämaahan jonka läpi olen kulkenut mutta te ette sitä matkaa välttämättä kestä). - Äh. Lisäselitys varmaan pai...
Edelleenkin sama... kirjoitti:
Mormonin kirja tietää ilmoittaa:
Moron 10:3-5
3. Katso, minä tahtoisin kehoittaa teitä näitä asioita lukiessanne - jos on Jumalan viisauden mukaista, että saatte ne lukea - muistamaan, kuinka armollinen Herra on ollut ihmislapsille Aadamin luomisesta aina siihen aikaan asti, kun te saatte nämä asiat, ja pohdiskelemaan sitä sydämessänne.
4. Ja kun te nämä saatte, minä tahtoisin kehoittaa teitä kysymään Jumalalta, iankaikkiselta Isältä, Kristuksen nimessä, eivätkö nämä asiat ole totta; ja jos te kysytte vilpittömin sydämin, vakain aikein, Kristukseen uskoen, hän ilmoittaa niistä teille totuuden Pyhän Hengen voimalla.
5. Ja Pyhän Hengen voimalla te voitte tietää totuuden kaikesta.
.....
... Hyvin pyhä kirja.
Että milloin se oikean elämän konkretia on muuttunut siksi että referoidaan tekstiä? Muste ja paperi ovat toki konkreettisia. Tarinat välttämättä eivät.
Jos referointeja jatketaan niin seuraavaksi referoin hamletia ja bahavadgitaa. Ja jos sillä ei vielä pointti mene läpi niin sitten siirryn ehkäpä Bhakti-yoga kirjallisuuteen ja _vilunväristyksiä_ formaaliseen logiikkaan. Ehkäpä Descartesiin. Sinnehän EMME halua mennä... emmehän? (toki itse voin aina palata siihen erämaahan jonka läpi olen kulkenut mutta te ette sitä matkaa välttämättä kestä).Ja siis en minä vittumaisuuttani ja piruillessani muita kirjoja referoi. Edes ärsyttääkseni.
Vaan korostaakseni että ne ovat kaikki konkretian kannalta samanarvoisia sellaiselle joka kiistää yksittäiset tulkinnat.
Ja jos pakko on voin rakentaa myös formaalisen esityksen siitä miksi kuitenkin - loppujen lopuksi - nuo kaikki puhuvat samasta asiasta ja vain näkökulma on muuttunut.
Ja sehän onkin kaikkein pirullisin temppu. Viedä pohja kaikilta tulkinnoilta kuitenkaan viemättä pohjaa siltä miksi tulkintaa ylipäänsä tehdään.
Katsokaas; minä olen maailman vaarallisin mies uskonnoille; Minä riistän Jumaltenne nimet.
- <<<>>>
http://www.saunalahti.fi/~msiivola/omia/viittoja.html#s ubjekti&objekti
- Kerubi Waltter
Ehkä sinulle ei riitä että ihmiset eivät "oikealla" tavalla usko. Olethan vaatimassa kaikkea mahdollista ihmispoloilta.
Minulle riittää se, että Jeesus Kristus kuoli ja ylösnousi. Siinä on koko ihmiskunnan, kaikkien ihmisten, lunastus! - Rausku
Kuka on ottanut Jeesuksen "vastaan"? On ihmisiä, jotka kuuluvat kirkkoon tavan vuoksi ja tuota asiaa kysyttäessä vastaavat: "No...kyllä minä niin olen ajatellut. Se on kaunis perinne." Eli he noudattavat samoja perinteitä kuin vanhempansa ja näiden vanhemmat jne. Se luo heille turvallisuutta.
He voivat kuitenkin elää ahdasmielistä ja rajoittunutta elämää, loukata muita ihmisiä, tehdä jotain mitä kutsuvat synniksi ja sitten katua sitä hetken yms.
Itse, ateistina, julkean väittää että minulla on Jeesus sydämessä enemmän kuin monella uskovalla. Ajattelen omapäisesti, olen kriittinen auktoriteetteja ja uskonnolisia järjestelmiä kohtaan, toimin ruohonjuuritasolla, liikun myös ei-menestyvien ihmisten seurassa. En toki väitä olevani uusi pelastaja :)
Niin, tähän väliin pitää tietysti muistuttaa että Jeesuksen teoiksi ja sanoiksi on laitettu monien muiden henkilöiden tekemisiä ja yhdistelty vanhoja myyttejä.
Mutta koska en ajattele synnistä samoin kuin uskovaiset, en pidä Raamattua Jumalan kirjoittamana, pidän kaikkien uskontojen pyrkimyksiä tasa-arvoisina ja epäilen kuoleman jälkeistä elämää, minulta puuttunee tuo "pääsylippu".
Mielestäni ei ole pelastettuja ja kadotukseen joutuvia. On vain elämää kunnioittavia ja sitä inhoavia imisiä. Ei väliä, mihin uskontokuntaan nämä kuuluvat, vai kuuluvatko mihinkään. Katsokaan ympärillenne, arvioikaa ihmisiä heidän tekojensa, ei uskonsa mukaan.
Jospa Jeesuksen tarkoittama pääsylippu "taivaaseen" onkin hyvin eletty maanpäällinen elämä, jotta elämämme jatkuisi seuraavien sukupolvien geeneissä ja heidän muistonsa meistä olisivat mahdollisimman hyvät.- kertomaa
1 korinttolaiskirje 15:1-22
1 Veljet, minä palautan mieleenne sen evankeliumin, jonka olen julistanut teille. Te olette ottaneet sen vastaan ja pidätte siitä kiinni,
2 ja sen avulla te myös pelastutte, jos säilytätte sen sellaisena kuin minä sen julistin; muuten olette turhaan tulleet uskoviksi.
3 Ennen muuta annoin teille tiedoksi tämän, minkä itse olin saanut vastaanottaa: -- Kristus kuoli meidän syntiemme vuoksi, niin kuin oli kirjoitettu,
4 hänet haudattiin, hänet herätettiin kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu,
5 ja hän ilmestyi Keefakselle ja sitten niille kahdelletoista.
6 Sen jälkeen hän ilmestyi samalla kertaa yli viidellesadalle veljelle, joista useimmat ovat yhä elossa, vaikka jotkut ovatkin jo nukkuneet pois.
7 Tämän jälkeen hän ilmestyi Jaakobille ja sitten kaikille apostoleille.
8 Viimeiseksi kaikista hän ilmestyi minullekin, joka olen kuin keskosena syntynyt.
9 Olenhan apostoleista vähäisin enkä edes ansaitse apostolin nimeä, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
10 Mutta Jumalan armosta minä olen se mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole mennyt hukkaan. Olen tehnyt enemmän työtä kuin kukaan heistä, en tosin minä itse, vaan Jumalan armo, joka on ollut voimani.
11 Näin me siis julistamme, minä niin kuin hekin, ja näin te myös olette uskoneet.
12 Jos kerran julistetaan, että Kristus on herätetty kuolleista, kuinka jotkut teistä voivat sanoa, ettei kuolleiden ylösnousemusta ole?
13 Jos ei ole kuolleiden ylösnousemusta, ei Kristustakaan ole herätetty kuolleista.
14 Mutta ellei Kristusta ole herätetty, silloin meidän julistuksemme on turhaa puhetta, turhaa myös teidän uskonne.
15 Silloin nähdään, että olemme antaneet Jumalasta väärän todistuksen, kun olemme väittäneet hänen herättäneen Kristuksen -- mitä hän siis ei ole tehnyt, jos kerran kuolleita ei herätetä.
16 Ellei kuolleita herätetä, ei Kristustakaan ole herätetty.
17 Mutta ellei Kristusta ole herätetty, teidän uskonne on pohjaa vailla ja te olette yhä syntienne vallassa.
18 Ja silloin nekin, jotka ovat nukkuneet pois Kristukseen uskoen, ovat joutuneet perikatoon.
19 Jos olemme panneet toivomme Kristukseen vain tämän elämän ajaksi, olemme säälittävimpiä kaikista ihmisistä.
20 Mutta nyt Kristus on herätetty kuolleista, esikoisena niiden joukosta jotka ovat kuolleet.
21 Kun kerran kuolema sai alkunsa ihmisestä, samoin kuolleiden ylösnousemus on alkanut ihmisestä.
22 Sillä niin kuin kaikki ihmiset Aadamista osallisina kuolevat, niin myös kaikki Kristuksesta osallisina tehdään eläviksi,
-----
23....(kirje jatkuu vielä) - Rausku
kertomaa kirjoitti:
1 korinttolaiskirje 15:1-22
1 Veljet, minä palautan mieleenne sen evankeliumin, jonka olen julistanut teille. Te olette ottaneet sen vastaan ja pidätte siitä kiinni,
2 ja sen avulla te myös pelastutte, jos säilytätte sen sellaisena kuin minä sen julistin; muuten olette turhaan tulleet uskoviksi.
3 Ennen muuta annoin teille tiedoksi tämän, minkä itse olin saanut vastaanottaa: -- Kristus kuoli meidän syntiemme vuoksi, niin kuin oli kirjoitettu,
4 hänet haudattiin, hänet herätettiin kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu,
5 ja hän ilmestyi Keefakselle ja sitten niille kahdelletoista.
6 Sen jälkeen hän ilmestyi samalla kertaa yli viidellesadalle veljelle, joista useimmat ovat yhä elossa, vaikka jotkut ovatkin jo nukkuneet pois.
7 Tämän jälkeen hän ilmestyi Jaakobille ja sitten kaikille apostoleille.
8 Viimeiseksi kaikista hän ilmestyi minullekin, joka olen kuin keskosena syntynyt.
9 Olenhan apostoleista vähäisin enkä edes ansaitse apostolin nimeä, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
10 Mutta Jumalan armosta minä olen se mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole mennyt hukkaan. Olen tehnyt enemmän työtä kuin kukaan heistä, en tosin minä itse, vaan Jumalan armo, joka on ollut voimani.
11 Näin me siis julistamme, minä niin kuin hekin, ja näin te myös olette uskoneet.
12 Jos kerran julistetaan, että Kristus on herätetty kuolleista, kuinka jotkut teistä voivat sanoa, ettei kuolleiden ylösnousemusta ole?
13 Jos ei ole kuolleiden ylösnousemusta, ei Kristustakaan ole herätetty kuolleista.
14 Mutta ellei Kristusta ole herätetty, silloin meidän julistuksemme on turhaa puhetta, turhaa myös teidän uskonne.
15 Silloin nähdään, että olemme antaneet Jumalasta väärän todistuksen, kun olemme väittäneet hänen herättäneen Kristuksen -- mitä hän siis ei ole tehnyt, jos kerran kuolleita ei herätetä.
16 Ellei kuolleita herätetä, ei Kristustakaan ole herätetty.
17 Mutta ellei Kristusta ole herätetty, teidän uskonne on pohjaa vailla ja te olette yhä syntienne vallassa.
18 Ja silloin nekin, jotka ovat nukkuneet pois Kristukseen uskoen, ovat joutuneet perikatoon.
19 Jos olemme panneet toivomme Kristukseen vain tämän elämän ajaksi, olemme säälittävimpiä kaikista ihmisistä.
20 Mutta nyt Kristus on herätetty kuolleista, esikoisena niiden joukosta jotka ovat kuolleet.
21 Kun kerran kuolema sai alkunsa ihmisestä, samoin kuolleiden ylösnousemus on alkanut ihmisestä.
22 Sillä niin kuin kaikki ihmiset Aadamista osallisina kuolevat, niin myös kaikki Kristuksesta osallisina tehdään eläviksi,
-----
23....(kirje jatkuu vielä)Kyllä, Paavali vakuuttaa uskoville että heidän on uskottava Jeesuksen ylösnousemukseen jotta he olisivat oikeita uskovia.
Kyseinen kirje ei kuitenkaan vastannut kysymyksiini. Olisin ollut kiinnostunut kuulemaan elävän ihmisen mielipiteitä siitä, kuka on "oikeasti" uskossa. Mikäli kyse on siitä, että uskoo Jeesuksen ruumiin oikeasti nousseen ylös ja kävelleen ulos haudasta, veikkaan että varsin pieni osa maapallon ihmisistä pääsee paratiisiin. Ja heistäkin moni on minun näkökulmastani kehittymätön, ahdasmielinen ja asenteeltaan passiivinen ihminen.
- katatonia69
"Saatanakin uskoo Jumalaan--- Siis tietää sen olemassa olon" (vai miten se meni..)
Mut miten nii jos se uskoo siihen nii se tietää sen olemassaolon? Ei se tarkota siihen et jos uskoo johonki juttuun nii sillo tietää et se on olemassa.
Mäkin uskon olevani olemassa, mut en mä TIEDÄ olevani olemassa. Kukaan ei oo todistanu sitä mulle...
Mä voin olla vaan jonkun mielikuvituksen tulosta... Vähän niinku Matrix (tota ei olis pitäny sanoo... kaikki luulee et oon kattonu liikaa leffoja..) No jos tottta puhutaan nii en oo ees nähny matrixii... mut sen idean siitä tiedän (tai siis USKON tietäväni xD xD xD)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.3702874SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis662314Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj781969Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis731628- 1401552
- 691169
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki1021029Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön264965Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li10956- 39831