Olen aika tietämätön nettitekniikasta ja toivoisin että joku asioista perilla oleva neuvoisi minua seuraavassa asíassa vaikka ihan rautalangasta vääntäen:
Minuilla on nyt......
Pöytäkone Dell Optiplex 780 SFF
Intel Core 2 Duo E7500 @ 2.93GH jossa näytönohjain Intel Q45/Q43 Express Chipset
Suunnittelen vaihtaa...
Pöytäkone HP Compaq Elite Ultra-Slim 8200
Intel® Core™ i5-2400 Processor (6M Cache, up to 3.40 GHz)... jossa näytönohjain on Intel HD Graphics 2000
Koneella ei pelata mutta katsellaan netistä ladattuja vidoita ja käytetään Skypeä ja keskustelusaitteja missä mukana webcam.
Muu päivittäinen käyttö on nettisurffailua ja tietojen hakua, toisinaan on useampi sivu auki ladattuna taustalla.
Kumpi pöytäkone toimii paremmin..?
10
296
Vastaukset
HP Compaq Elite Ultra-Slim 8200 on parempi.
- Ninja_25
Kiitti tiedosta.
Varmaanki kun tuo i5-2400 prosessori on uudempana tekniikkaa ja kai nopeampi kuin tuo E7500.
Onko noissa näytönohjaimissa oleellista eroa, molemmat käsittääkseni perustason juttuja.Passmarkissa Core 2 antaa 1881 ja Core i5 5418. Tuo edellinen on jotain 300 euron läppärin tasoa. Suurin osa nopeuserosta selittyy sillä, että i5:ssä on neljä ydintä. Tosin se on kaikilta osiltaan nopeampi.
- Ninjö_25
Heräsi mielenkiinto mitä Besmarkin luvut kuvaa/iosoittaa, onko nuo jokin suhdeluku minkä verran toinen on nomeampi toista vai jotain muuta kuvaavaa
Uudempi on toki nopeampi, näytönohjaimissa ei ole suurta eroa, molemmat kelpaavat peruskäyttöön, jossa ei pelata mitään uudempia 3D-pelejä.
Jos Dellissäsi vaan on tarpeeksi käyttömuistia, rammia, niin silläkin edelleen hoituisivat nuo luettelemasi käyttökohteet ihan hyvin. Nykyään koneessa olisi syytä olla 4 GB käyttömuistia, uusissa vähintään kahdeksan, etenkin kun näytönohjain hyödyntää käyttömuistia.- Ninja_25
Kiitti myös sinulla ihanat ihmiset, sain uutta tieto ja hieman valaistusta netin ihmeellieen tekniikkaan, Juvittekin että tuo uudenpi toimisi sutjakkaammin videoissa ettei tule väliin hidastekua kun lataa lissä esitettövä pätköö,
- Ninja_25
Oho tulipa paljon kirjoitusvirheitä...!!! ;)
Sekoileekohan minun näppis vai hyppiikö mun sormet väärille näppäimille, ilmeisesti huolimattomuutta kun näyttää tulleen viereinen kirjain mitä tarkoitti.
Kiitos tosiaan kaikille vastanneille. - vvvvc
Ninja_25 kirjoitti:
Kiitti myös sinulla ihanat ihmiset, sain uutta tieto ja hieman valaistusta netin ihmeellieen tekniikkaan, Juvittekin että tuo uudenpi toimisi sutjakkaammin videoissa ettei tule väliin hidastekua kun lataa lissä esitettövä pätköö,
Lissä vauhtia windows pc:hen saa asentamalla linuxin kevyellä ikkunointijärjstelmällä kuten debian xfce. Siina on muutenkin kaikki turha hidastava pois verrattuna ubuntuun ja windowsiin.
- fewfwe
"Sitten se ei enää ole Windows-PC."
Sehän on vain hyvä asia, ks kuinka paljon on ongelmia windwslike linukseilla kuten unity ja kde.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 361941
- 49836
- 82819
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7691Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35681Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27600- 60519
- 43467
Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28459Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap76421