Peniksen limakalvot pilalla?

Terskaapolttaa

Kaikki alkoi tammikuun lopulla kun terskaani alkoi kirvellä ja esinahan alle alkoi muodostua valkoista töhnää. Esinahka oli myös turvonnut ja vähän haavainen ja punoittava. Epäilin vaivan olleen hiivasieni. Käytin canesten voidetta muutamien päivien kuureina, mutta vaiva ei helpoittunut kun canestenin käytön ajaksi. Ei tosin kokonaan silloinkaan. Koitin myös canestenin väleissä monia ei kosteuttavia tuotteita, mutta ei niistäkään ollut mitään apua. Hiiva palasi aina. Sitten koitin vielä muutaman viikon putkeen canestenia, mutta oireet palasivat silti.
Muutama vuosi sitten kärsin samankaltaisesta oireilusta ja työterveydessä minulle oli määrätty viikon ajaksi fucicort nimistä vahvaa kortisonivoidetta. Sitä oli määrätty laitettavan ilmeisesti esinahan päälle ja peniksen varteen mutta EI esinahan alle. Nyt muutaman vuoden jälkeen en muistanut että lääkäri painotti, että voidetta ei saa päätyä terskaan eli esinahan alle, peniksen limakalvoon. Canestenin käytön jälkeen siis kaivoin tämän voiteen kaapista ja laitoin tätä voidetta pari kertaa päivässä ohuen kerroksen terskaan ja esinahkaan viiden päivän ajan. Hiivan oireet katosivat kylläkin, mutta luettuani tämän voiteen käyttöohjeet pelästyin pahasti kun siellä mainittiin että ei saa päätyä limakalvoille. Samalla muistin mitä lääkäri sanoi voiteesta.
Nyt muutama päivä fucicortin käytön lopettamisen jälkeen terskaa on polttanut sanotaanko aika paljon. Olen lukenut että tälläiset mönjät kuivattavat, ohentavat ja tuhoavat limakalvoja tehokkaasti. Olen käyttänyt kosteuttavia voiteita tämän jälkeen eikä ainakaan hiivaa ole enää näkynyt, mutta ärsyttävä polte on kyllä tullut tilalle. Seksi ja masturbointi ei todellakaan tunnu kivalle joten koitan pidättäytyä niistä .
Voiko terskan limakalvo heikentyä ja mennä pilalle tälläisen viiden päivän käytön jälkeen lopullisesti? Entä kauan tälläisestä kestää parantua? Kannattaako kosteuttavia voiteita käyttää tässä tilanteessa?
Vituttaa todellakin paljon kun kävin vielä terveyskeskuksessakin kysymässä, että saako tätä laittaa terskaan ja siellä ei muka tiedetty...

63

17439

Vastaukset

• Pese se mulukkus kunnolla pelkällä lämpimällä vedellä joka päivä. Kai se ruppee mikä taha pillaantumma, jos sitä likasena hauvotaa. Joha se ruppee mutennii haisemaan pahemmale ku eltaantunu sillli. Turhoo sie sitä muute rasvoomaa. Kyllä mulukule on ihan omat rasvasa .Turha niitä limoja on sinne terskan juuree varastoija jos oot piässy jo panole. Mulukku puhtaana ,pittää kärpäset loitola.

• Niin varmaan kyllä ihan hyvä neuvo että voisi olla hetken ilman mitään voiteita. En silti saanut järkevää vastausta liittyen tuohon fucicorttiin. Pelkään vain että se on pilannut terskan ihon pysyvästi. Luin jostain, että joku olisi pilannut terskan ihon pitkäksi aikaa/lopullisesti kuuden viikon käytön jälkeen vastaavanlaisella tökötillä. Terska ei ole haavoilla käytön jälkeen, mutta aika arka ja kirvelevä kyllä.

• terskaapolttaa kirjoitti:

Niin varmaan kyllä ihan hyvä neuvo että voisi olla hetken ilman mitään voiteita. En silti saanut järkevää vastausta liittyen tuohon fucicorttiin. Pelkään vain että se on pilannut terskan ihon pysyvästi. Luin jostain, että joku olisi pilannut terskan ihon pitkäksi aikaa/lopullisesti kuuden viikon käytön jälkeen vastaavanlaisella tökötillä. Terska ei ole haavoilla käytön jälkeen, mutta aika arka ja kirvelevä kyllä.

Usko hyvä mies, Ei ne voiteet auta. Pese se hepin juurus oikeasti niin kuumalla vedellä kun pystyt. Mielellään vaikka aamusella ja vielä iltasella. Pari kolme päivää ja mulkku alkaa olla melkein kunnossa. Ihan oikeasti, kyllä ne on varmaan toisetkin miehet joskus olleet saman vaivan edessä. Ite voin ainakin kokemuksesta sen kertoa. Kyllä liki 70 vuoteen mahtuu kaikenlaista. Voiteita en ou tarvinnut. Pidä paikat vaan puhtaina.

• Joo uskon kyllä ettei mitään voiteita kannata laittaa kun ei niistä ole ollut mitään apua. Sen sijaan en saanut vastausta siihen miten tuo fucicort vaikuttaa kun sitä nyt on jo kuitenkin käytetty. Äsken suihkusta tullessani huomasin halkeamia terskassa. Terska tuntuu nyt myös varsin kuivalta. Kauan tälläisen voiteen aiheuttamat vauriot kestää parantua ja voivatko ne vauriot olla pysyviä?

• TUTTU JUTTU OON KÄYTTÄNYT CANESTENIA. NO TUO EDELLINEN KOMMENTOIJA PUHUI ASIA KYLLÄ SE MULKKU ON HYVÄ PESTÄ MAHDOLLISIMMAN USEIN ELLEI JOKA PÄIVÄ. SE VALKOINEN TÖHNÄ ON KÄSITTÄÄKSENI KUOLLUTTA SOLUKKOA JA IHOA TAI MITÄ.??? JOS SE MULKKU KIRVELEE ÄLÄ HIPLAA TAI MASTURBOI VÄHÄÄN AIKAAN KOSKA SINULLA ON TODEN NÄKÖISESTI TERSKASSA JA ESINAHASSA HAAVAUMIA, KUSEMINENKIN KIRVELEE SILLOIN SAMOIN ALKUUNSA VESI PESU ÄLÄ KÄYTÄ SAIPPUOITA TAI MUITA AINEITA PUHDAS VESI ESINAHKA TAKANA. TOIVOTTAVASTI SE ILOKSI MUUTTUU. ok

• Vanhalla ukolla, 79v. taas seksuaalinen hätä. Toisessa ketjussa se olevansa 13 v. poika. Kysyy onko penikseni liian iso. Onkohan saman pervon viesti netissä.
        Siinä pervo anoo vertaistukea ongelmalleen: Olen 11v. tyttö, klitorikseni on liian iso, auttakaa.

Ketterästi pervo käy vastaamaan aloitusviestiinsä...sinähän kasvat vielä, ei hätää.
        . nm.näitä näkyy riittävän

• Kokeile wanhan kansan konstia, pese ne vehkeet tuikitavallisella piimällä, sillä lähtee hiivat ja muut epämiellyttävät kasvustot..

• Kokeilepa siihen wanhan kansan konstia, pese piimällä.

• Lääke vaikuttaa niin että limakalvoihin voi tulla vaurioita mm. balaniittia voi tulla, joka tarkoittaa terskan limakalvojen tulehdus/ärsytystilaa. Parantuminen voi kestää jonkun aikaa, puhutaan kuitenkin useista viikoista. Tuota lääkettä ei suositella terskalle eikä esinahan sisälehdelle. Millainen tilanne nyt sinulla on? Onko kipuja?

• Ärtyisän oloinen on ja vähän kipujakin on. Ei kuitenkaan näy haavoja. Vähän punoittaa ja limakalvo näyttää jotenkin vähän halkeilleen, mutta ei kuitenkaan verille asti. Ilmeisesti nyt pitäisi ainakin pidättäytyä tulemasta niin kauan kun limakalvo on parantunut (jos se nyt parantuu ikinä)? Terska on myös sellainen tosi kuivahko/tahmea.
        Tuohon piimä juttuun niin en todellakaan ala laittamaan kikkeliini enää mitää mikä ei sinne kuulu. Varsinkaan mitään piimää. Noiden kosteuttavien voiteiden käytön ajattelin lopettaa myös.

Ärtyisän oloinen on ja vähän kipujakin on. Ei kuitenkaan näy haavoja. Vähän punoittaa ja limakalvo näyttää jotenkin vähän halkeilleen, mutta ei kuitenkaan verille asti. Ilmeisesti nyt pitäisi ainakin pidättäytyä tulemasta niin kauan kun limakalvo on parantunut (jos se nyt parantuu ikinä)? Terska on myös sellainen tosi kuivahko/tahmea.
        Tuohon piimä juttuun niin en todellakaan ala laittamaan kikkeliini enää mitää mikä ei sinne kuulu. Varsinkaan mitään piimää. Noiden kosteuttavien voiteiden käytön ajattelin lopettaa myös.

Niin että lääketeollisuuden mömmötkö sitten kuuluu sinne? Mietipä uudelleen, piimä on täysin luonnontuote ja sen hiivaa tuhoava vaikutus johtuu piimän hapatteesta... toimii. Kumma, että kaikenmaailman mömmöjä voi heppiinsä tunkea, mutta luonnontuotteeseen ehdoton ei.

• Suihkuttele sitä haalealla vedellä pari kertaa päivässä niin, että se pysyy puhtaana. Ei se pääse paranemaan jos limakalvoille levitetään erilaisia voiteita.

• Jospa vaan soittaisit terveydenhuoltoosi, kysyisit neuvoa tai varaisit ajan, jossa terveydenhoitaja/lääkäri voisi terskaa katsoa ja vaikka määrätä siihen jotakin voidetta/muuta hoitoa. Heppi on kuitenkin varmaan sinullekin aika tärkeä, ei olisi kiva olla kulliton mies. Ja haavaileva/halkeileva terska varmaan tulehtuukin helpommin.

• Soitin äsken terveydenhuoltooni, mutta mukamas lääkäriä ei pääse näkemään jostain syystä. Aivan täysin uskomattomalla tavalla toimii tämä julkinen terveydenhuolto osaltani. Varmaan kohta vehje tipahtaa pois ja lääkäriin ei pääse. Tekisi mieli tehdä tästä joku valitus!

Soitin äsken terveydenhuoltooni, mutta mukamas lääkäriä ei pääse näkemään jostain syystä. Aivan täysin uskomattomalla tavalla toimii tämä julkinen terveydenhuolto osaltani. Varmaan kohta vehje tipahtaa pois ja lääkäriin ei pääse. Tekisi mieli tehdä tästä joku valitus!

No onpa outoa. Itse tekisin valituksen

Soitin äsken terveydenhuoltooni, mutta mukamas lääkäriä ei pääse näkemään jostain syystä. Aivan täysin uskomattomalla tavalla toimii tämä julkinen terveydenhuolto osaltani. Varmaan kohta vehje tipahtaa pois ja lääkäriin ei pääse. Tekisi mieli tehdä tästä joku valitus!

Kun nuppi putoaa ei kirvele enää.

• Ainut oikea ohje... NUSSI ! Äläkä pese vuorokauteen ! Siitä se terska tykkää..... samoin päin se menee vitun kanssa.... nussittuna se pysyy loogissa.

• Sain tänään lääkäriajan eikä siellä ainakaan todettu että olisi mitennkään kamalan pahasti limakalvo vaurioitunut. Nyt ei ole kirvellyt ihan niin kamalasti enää että kaippa tuo tuosta pikaiseen paranee. Pitää olla nussimatta ja runkkaamatta vaan hetken aikaa.

• Oma havainto kerran samaa kokeneena on, että ottaa aikansa ennen kuin paraneminen on pysyvää. Toiveet pikaisesta paranemisesta sopii unohtaa. Kärsivällisyyttä kehiin. Toipumisen jälkeen voi tulla yllättävästi esim kylmänarkuutta. Siis lyhyet kalsarit talvisäässä ja silleen.
      Yksi toipumisajan riesa, jota vieläkin pelkään, ovat kiinnikkeet joita kasvaa terskan ja esinahan välille, ja jotka irrotessaan saavat aikaan verenvuotoa. etpä taida päästä voidehoidosta eroon juuri noiden kiinnikkeiden takia.

• Juuriharjalla esinahan alta. Lähtee takuulla sienet pois!

• Tuosta on nyt aikaa jonkun verran kun lopetin fucicortin ja hiivan oireet palasivat melkein heti takaisin. Nyt viime viikon aikana terskan ja esarin haavaisuus on pahentunut aika paljon ja terska menee vuorokauden aikana aivan hiivan peittoon. Aloitin nyt taas käyttämään canesten 10 mg emulsiovoidetta. Olen ennenkin käyttänyt tätä voidetta mutta haluaisin silti varmistaa täältä että onko tämä voide haitallista terskalle millään tavalla ja voivatko oireet vaan pahentua tätä käytettäessä?
      Mitä tulee tuohon fucicortin aiheuttamiin vaurioihin niin en tiedä vaikuttiko se niin negatiivisesti, mutta hiivan oireet silti pysyivat ja ehkä pahenivat. Ahdistaa todellakin tämä vaiva kun on ollut jo melkein kohta puoli vuotta päällä eikä hellitä. Oma terveyskeskus ei ole ollut asiasta kovinkaan kiinnostunut vaikka olen jo 3 kertaa siellä maininnut asiasta. Yksityiseenkään ei toisaalta ole varaa. Eli siis kysymyshän oli että voiko tätä canestenia käyttää pelkäämättä mitään vaurioita ja mitä jos sekään ei tehoa niin mitä teen?

• Mieluummin siis siedät tuota piinaavaa riesaa kuukaudesta toiseen, kuin kokeilisit vanhan kansan piimäkonstia? Turhaa valittamista mun mielestä, kun ei kerran toimivat neuvot kelpaa.

• Mutta onko sulla nyt oikee vaiva, vai henkinen? Mä (nainen) panikoin välillä turhasta.. Jospa luonto hoitaa sunkin jutun. Jos rasvaisit vaikka kokosöljyllä harvakseltaan ja koittasit unohtaa koko jutun? Huulirasvaankin voi jäädä koukkuun ja kun käytön päättää lopettaa, huulet halkeilee ja kuivuu tovin ennenkuin normitilanne palautuu. Samoin jos koko ajan pesee hiuksia ja sit harventaa pesuväliä, pää kutiaa koko ajan. Rauhoitu mies! :) Jos terveyskeskuksessa ei löydy vikaa, oottele rauhassa viikko pari.

• mittaa veren sokerit, korkeat sokerit voi aiheuttaa samankaltaisia oireita.

• Minulla oli terskan ja esinahan tulehdus, johon lääkärien määräämät voiteet ja gentianavioletti eivät vaikuttaneet. Kun esinahka leikattiin pois, vaiva hävisi kerralla, eikä ole uusinut 25 vuoteen. Seksiin leikkaus ei vaikuttanut millään tavalla. Suosittele pientä operaatiota. Kävin yksityislääkärillä.

• Kuullostaa aika karulta jos esinahan poistaminen on ainoa vaihtoehto. Itseasiassa en sellaiseen kyllä suostuisikaan. Tuosta piimäjutusta niin pitääkö kärki kastaa piimässä ja antaa piimän jäädä muhimaan terskaan vai pestä heti pois. Eikö maitotuotteet pilaannu huoneen lämmössä aika nopeasti. Mun kysymys mihin en saanut vastausta on edelleen, että onko canestenin käytössä mitään vaaroja tai voiko se pahentaa tilannetta?

• no proplem osta marketista prisma rainbow hoitava liukuvoide sillä selvä

• Minulla on ollut ongelmana jo useiden kuukausien ajan haiseva esinahka. Aluksi oli kalan hajua, joten aloitin canestenin, koska epäilin hiivaa. Käytin lyhyemmän kuurin ja haju palasi. Sitten pidemmän kuurin ja haju palasi. Sen jälkeen ostin daktacortia ja käytin sitäkin kuurin. Taas sama juttu. Sen jälkeen annoin vain olla ja sen jälkeen koitin rasvata. Ei mitään apua, mutta haju oli tuolloin erilainen. Sitten ostin sibicortia ja käytin sitä viikon kuurin. Haju lähti ja pysyi muutamia päiviä poissa kuurin lopettamisen jälkeen ja sitten alkoi palaamaan. Tosin kun aloin näitä lääkkeitä käyttämään, niin haju ei ole enää kalamainen, vaan muuten tunkkainen ja tympeä. Punoitusta oli, mutta se katosi sibicortin myötä. Ei varsinaisesti palannut, mutta haju tosiaan palasi.

Ajattelin sitten, että ollaan jo voiton puolella ja ehkä haju muuttuu hyväksi, kun annan esinahan olla rauhassa ja pesen vain vedellä. Ajattelin kuitenkin kokeilla tuota piimää ja se ei todellakaan ollut hyvä idea. Terskaan tuli punaisia laikkuja ja esinahka alkoi punottamaan. Otin äkkiä sibicortin käyttöön, jotta tulehdus lähtisi. Nyt päivä tuon jälkeen esinahka on todella punainen ja herkkä. Laitoin nyt bepanthenia, jotta rauhoittuisi. En siis todellakaan suosittele tuota piimää.

• Mulla auttaa hydrokortison 1 %.

• Minulla ollut jo vuosien ajan sama ongelma. Valkosta töhnää ilmestyy esinahan alle jopa pari kertaa päivässä. Käynyt kaikissa testeissä, kaikki negatiivisiä. Eipä ne oikein osannut siellä terkkarillakaan sanoa että mikä heppiäni vaivaa.
      Koittanut canestenia, ei auttanut mihinkään. Pesen päivittäin (parikin kertaa päivässä ) vedellä mutta se vain kuivattaa paikat. Silleen niitä haavaumia tuppaa tulemaan. En tiedä mikä auttaisi kun ei lääkäritkään tiedä. Varmaan kirveellä lähtis

• Vanha ketju, mutta mikä tilanne nyt. Itsellä ihan sama homma. Antibioottikuurin määräsinlääkäri ja voidetta. Alkaa vaan olemaan aika kipeä heppi, kun on aikaisempi lääkäri määrännyt keskivahvaa cortisonia. Se vuotamaan verta ja alkoi pahentamaan tilannetta. Toista päivää antibioottikuuri, eikä vielä ole helpottanut.

• Kookos öljyä 1päivässä ,ei vesipesua viikkoon.Luontainen bakteerikanta palautuu
      2kk kuluessa.

• Jos esinahan alla on hiivatulehduksen aiheuttamaa töhkää niin siihen auttaa tehokkaasti se että laittaa 2-3 tippaa Vademecum suuvettä terskalle ja sitten vetelee esinahkaa edes takas. Vademecum tappaa hiivan. Kosteuttavaksi voiteeksi kannattaa laittaa kondomiin acidofiilus piimää ja vetää sitten siitin kondomiin. Annetaan olla yön yli. Aamulla pesu ja käsittely uusitaan tarvittaessa. Itselläni auttoi hyvin.

• No ei kyllä auttanu!!! EN SUOSITTELE!

• Itselläni ajoittain kovaakin kutinaa ja pieniä haavaumia esinahassa. Kotikonsteista ehdottomasti tehokkain hoito on Bepanthen+ Tea Tree öljy yhdesä.
      Jos käyttää pelkkää Tea Tree öljyä, niin se kyllä kuivattaa ja kuorii ihon.

Suositelen kokeilemaan.

• Moi!
      Minulla ollut useamman kuukauden ajan peniksen varressa ja juuressa kummallista ihottumaa, joka välillä melkein parantuu ja sitten alkaa hilseilyvaihe ja iho irtoaa ja muuttuu sileeksi. Kumma vaiva. Välillä iho muuttuu punaiseksi ja välillä kuumottaa. Hydrocortison auttaa punoituksen saamaan pois ja bebanthen lievittää iho-oireita, mutta ei täysin paranna vaivaa. Onkohan kellään ollut samaa vaivaa? Sairastan myös lievää atopiaa.
      Terskassakin ollut jo useita vuosia pieniä ruskehtavia pisteitä ja välillä pientä punoitusta ja pieniä vaaleita kohtia joita mikään rasva ei täysin poista. Pienet ruskehtavat pisteet näyttävät luomilta, joita minulla on kyllä muutenkin satoja! Pelkään joskus, jos iho-oireistani kehkeytyy esim.syöpä.
      Aika jatkotutkimuksiin on varattu, jossa ihoni käydään tarkemmin läpi.

• Täällä kans ongelmia esinahan kanssa. Minulla on ollut jo käytännössä 5 vuotta tälläinen mystinen vika alapäässä että valkoista mönjää kertyy yön aika tai vaikka ihan päivänkin aikana reilusti esinahan alle. Kolme kertaa olen yksityisellä käynyt näyttämässä ja kaikki negatiivistä. Olen käyttänyt diflucania, canestenia, dactakortia ja bebantheeniä, mutta pari päivää käytön jälkeen samat ongelmat aina jatkuvat.

Olen tosissani ruvennut miettimään esinahan poistoa koska tuntuu että kullia pitäisi olla koko ajan pesemässä ettei joka paikka sotkeennu

• Pesu ja apteekista ihoöljyvä (toistata tarpeen mukaan), niin homma hoituu sillä, talin liikaeritys loppuu.

• Vaivana kaikilla balaniitti. Helvetillinen riesa josta ei todennäköisesti pääse eroon kuin ympärileikkauksella.

• Joo. Lääkäri sanoi mulle, että balsniitti. Onko kokemuksia, kuinka nopeasti alkaa parantumaan ja auttaako antibioottikuuri. Voiko käyttää kosteuttavaa voidetta pimafucortin kanssa. Sattuu terskaan. Särkylääkettä kaveriksi.

• Mulla pari kertaa samat oireet, käynyt ihotautilääkärillä joka on kirjoittanut penisiliini kuurin + pevisone ja protopic voiteet. Toiminut hyvin.

• Minulla oli peniksessä hiivatulehdus ehkä 15-vuotta sitten. Ensimmäinen lääkäri määräsi jotain hiivalääkettä, mutta sillä ongelma ei kunnolla parantunut. Monin uudestaan toiselle lääkärille, joka totesi ettei kyseinen lääke ole kunnollinen miesten hiivatulehdukseen ja sain jotain voidetta, jolla ongelma korjaantui nopeasti, eikä ole sen jälkeen uusinut. Valitettavasti tästä on niin paljon aikaa, etten enää muista, että mikä lääke oli se ei-tehoava ja mikä puolestaan tehosi nopeasti.

• Täällä kanssa jo 6 kk ko terskan alus töhnästä kärsivä ja kutiaakin

OLipas HYVÄ ketju että muillakin ja näin sitkeetä! Mullekin lekuri sanoi että kaikki ok vaan ei ole

Itse olen käyttänyt oliiviöljyäliukasteena ja onkohan se "myrkkyä" limakalvoille niin miehelle kuin naisellekkin?

Joo tällä hetkellä pesu vedellä usein (lopetin canestesin 1 kk jälkeen) ja odottelen sukupuolitauti-labratuloksia (en ole vieraissa käynyt mut kai joku pöpö voi tarttua vaikke wc pyttllä)

Suolistovaivoja on eli pieruttaa eli jossain sellainen syykin terskan vaivaan mutta en enää kanssa tiedä mitä tehdä..?

Kertokaa tilannetietoja, tärkeä asia ratkaistaan yhdessä!!

• Itselläni on ollut vastaavia oireita ja käytetty satoja euroja erilaisiin voiteisiin sekä tabletteihin, jotta päästy eroon "hiivasta" tai vastaavasta. Oireet kuitenkin tulevat aina takaisin.

Sitten naisellani todettiin papa-kokeessa sytolyysi, josta peniksen limakalvot ovat tuhoutuneet, sekä aiheuttanut aina hiivan kaltaisia oireita. Sytolyysin voi aiheuttaa mm. siemenneste tai muut hormonaaliset ehkäisykeinot. Lopetin sisään laukeamisen ja hoidin penistäni pesemällä ja aina välillä hieman rasvaamalla, sekä naiseni puhdisti sisälmyksiään soodakylvyillä ja estrogeenivoiteella. Parin viikon seksittömän ajan jälkeen, kummallakin vehkeet taas toiminta kunnossa.

Tämän jälkeen kannattaa pidättäytyä sisään laukeamisesta, sekä pestä vehkeet ihan vain vedellä.

• Parin viikon?
        No itselläni on myös sama ongelma. Se valkoinen töhnä kuuluu mielestäni terveeseen. Sen kun pesee vedellä, on kaikki hyvin.
        Kuivuus on se ongelma. Vältän kireitä byysoja, farkut ei sovi ollenkaan.
        Kondomi auttaa hieman mutta ilman on kyllä pari viikkoa vereslihalla.
        citysforte vai mikä se nyt oli auttoi aluksi. Nyt olen laittanut ihan perusvoidetta ja aloesinkki voidetta. Yöllä pitäis muistaa nukkua ilman housuja.

• Täällä kanssa painitaan saman ongelman kanssa. Kaikki alkoi siitä, kun tuli jonkunlainen hiiva terskaan. Hemmetin paljon valkoista töhnää yhtenä aamuna peniksessä. Sen kun pesi pois niin penistä poltti hemmetisti. Ei muuta kuin heppiä näyttämään lääkärille ja voiteet mukaan. Nyt on asiasta kulunut 7kk ja hiivan oireita ei ole tullut enään ollenkaan. Tilalle on jäänyt punoittava ja polttava terska. Kun terska on ns. turvonnut, niin se näyttää vähän kuin olisi kalansuomuinen. Kaikki mahdolliset rasvat on testattu ja joka päivä kosteusvoiteella vähintään rasvattu. Lääkärissäkin käyty monta kertaa ja sieltä tullut lopulta vastausta, että tämähän näyttää aivan hyvältä. No ei varmasti näytä ja tunnu :D. Kai tuossa voikin pikkuhiljaa alkaa valmistautua lopulliseen selibaattiin, koska tällä työkalulla ei paljon juhlita.

• Vuosikausien piina ja lääkäreillä juoksu loppui siihen, kun rupesin nukkumaan alasti. Vaikea vieläkään uskoa, että noin yksinkertainen keino lopetti kaikki murheet. Ilmeisesti muna hautoo alushousuissa sen verran, että bakteerit pääsevät kasvamaan. Lisäksi joku perusvoide aina vesipesun jälkeen. Ei enää kortisonin kanssa leikkimistä!

• Itse kärsin monta vuotta ko. kaltaisista ongelmista. Kaikki rasvat käytiin läpi, ei lopullista paranemista. Nyt sanon tämän painokkaasti: YMPÄRILEIKKAUS. Itselleni tehtiin ja kaikki ongelman ovat historiaa.

• Ympärileikkauksen jälkeen ei ole ollut muuta kuin ongelmia ja hommahan on peruuttamaton.

• Hiivan voi saada monestakin syystä. Laiminlyödystä hygieniasta, yhdynnästä, ruokavaliosta tai vaikkapa stressistä. Toiset on vaan taipuvaisempia saamaan hiivan, kuin toiset. Hiivaan tehokas lääke on sporanox-kuuri. Ruokavalion kanssa kannattaa kanssa olla tarkkana, sillä sokerin syöminen/juominen on hiivalle, kuin heittäisi bensaa liekkeihin. Sen sijaan happamat marjat, kuten puolukka on loistavia apuja hiivaa vastaan. Piimäkylvytkin auttaa. Tosin on muistettava, ettei kaikki toimi kaikille. Yksi mahdollinen esinahan ja terskan kiusoista on (hpv) papilloomavirus. Kondylooma. Sen voi sairastaa tietämättään, se voi aiheuttaa mikroskooppisen pieniä syyliä juurikin sinne peniksen päähän, jotka sitä töhnää sinne muodostaa ja pesun yhteydessä kuoriintuu pois, jättäen punoittavan ja jopa haavaisen ihon. Tai se tauti voi aiheuttaa ihan näkyviä "kukkakaalimaisia" syyliä.

• Sain rouvalta kun hän petti minua niin inhottavan ja katalan taudin kun hpv viruksen. Vuosi kärsitty ylikin jo tästä. On ollut syyliä, aldara voitelut joista hirveä tuska ja ihon rikkeymät ja valvotut yöt. Sain bakteeribalaniitin ja hoito erikoissairaanhoitoon. Sieltä ab voiteet ja ab kuurit jotka lopultakin bakteeri infektion kukisti. Hpv tosin jatkui. Niitä muutoksia sitten cryotettu mut aina uusivat. Lisäksi sain reaktiivisen artriitin jälkitautina tästä virus ja bakteerikierteestä. Solumuutoksia mitä hpv tekee seurattu solunäytteestä. Nyt laseriin pääsyä odotellessa. Humektan voide on hyvä pesuun ja sibicort ja aloevera geeli myös. Sen verran hirveä kokumus ja masentava kokemus etten toivo kellekään samaa. Kystoskopiaa myöten koettu koska tätä virusta oli virtsaputkessakin ja oireet sen mukaisia. Hpv rokote kaikilla miehillä ja toki puolisoille ja puolisona tiedoksi käyttäkää tervettä järkeä ja kyllä sanon että tämä hpv on hirveä virus. Se on kivulias, hoitoja ei ikävä kyllä helppoja ole, aina siihen ei tosiaan auta yhtään mikään. Rokotetta suositan miehille tätä vastaan. Oisin ottanut jos oisin tämän vaarat tajunnut. Mut tottakai ikinä ei ois uskonut että tällaiseen tilanteeseen joutuu.

• Minulla on nyt pari kk ollut terska arkana. Ulkoisesti en oo huomannu siinä mitään muutosta, mut käytännössä aina kun terska koskettaa esim. Kalsareita, niin on lievästi polttava ärsytys. Ja tuo aiheuttaa kusihädän fiiliksen, jota ei oikeesti ole. Olen kokeillut kans kaikenlaisia voiteita, mut ei vaikutusta. Tuntuu et kuuma sauna on ainakin huonosta. Sen jälkeen terska särkee ehkä normaalia enenpi. Oon viiskymppinen mies. Virtsaamisessa ei ongelmaa. Eikä siemensyöksyissä.

• Päällisin puolin ehjä eikä mitää ole ihottumia, kuivat limakalvot, punotuksia ym? Kokeile humektan voidepesua ja hivauta sitä heppiis ja aloevera itellä myös ollut hyvä. Täytyy vaan olla 100%aloetta itse käytän tuoreena omasta lääkealoesta.

• Eturauhasen tulehdus voi säteillä myöskin kipuna terskaan..

• 2016 oli edellisen kerran , oli voide en muista nimeä sain reseptilä ja joku toinenkin silloin auttoi, nyt 3/2019 polttaa,kuumottaa,särkee ,hilseilee terskan takaosassa,tulehtunut ,huomenna soitettava aika terveyskeskukseen että sa voiteet minkä nimeä ei muista, en heti löydä omakannastakaan oon 50+ kesärasvaus huhuhuh

• Olen vuosimallia -53 ja kun eukolta sai harvoin, niin aina tuli haavaumia. Vaihdoin kuumempaan ja lemmitään joka päivä. Alkuksi ei meinannut iho kullissa kestää, piti vedellä Bepanteeni voidetta, Nyt ei enää tarvitse voidella. Ihan mennään "luonnollisilla kostukkeilla", joskus liukkaria lisätään. Ihan on paikat kunnossa.

• Arska tehtaalla.

• Ei parane ja on arka...

• Minulla esinahan sisäpinnalla terskan etupuolella pieni 2mm punoittava alue jota kirvelee eikä se tahdo parantua. 1,5 vuotta sitten hiivatulehdus johonka Fluconazol kuuri tehosi. Hiivatulehduksen viereen alkoi kuitenkin pian ilmestyä hivenen tulehtunut kohta jota ajoittain kirvelee. Hiivavoiteet eivät juurikaan auttaneet. Bepanthen lieventää kirvelyä.

• Ceraderm ihoöljy 100 ml ja CERADERM INTIME HOITOÖLJY 100 ML saattavat auttaa.

• Via Naturale Aloe Vera Kirkasgeeli auttaa ja rauhoittaa ärtynyttä ihoa.

• Apteekeista saa ilman reseptiä hiivalääkettä nimeltään Diflucan 150 mg 1 kova kapseli
      7,32 €

Sillä pitäisi lähteä jos syy on hiivan aiheuttama. Kapseleita kannattaa ostaa samalla 2-4 jotta saat pitkäaikaisen vaikutuksen, sillä ilman reseptiä ostettavat Diflucan kapselit vaikuttavat vain 3 päivää, kun lääkärin reseptillä määräämät ovat pitkävaikutteisia ja vaikuttavat noin 6-7 päivää ja niitä yleensä määrätään 4kpl eli kuukauden kuuri.
      Jo yhden kaplselin vaikutus pitäisi alkaa näkymään ja joissakin tilanteissa se riittääkin, mutta hoitoa on hyvä jatkaa ehkä toisella tai useammallakin kapselilla.

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Avustettuja CoVid murhia ruotsissa?

>> “Ruotsissa iäkkäiden koronapotilaiden kuolemia on joudutettu morfiinilla" – Sairaanhoitaja Sonja Aspinen kertoo järkyttävistä kokemuksistaan >> Yle
      Maailman menoa
      137
      6906
    2. Niko Ranta-Aho vihjaa perhehaaveistaan

Miten voi olla, että tätä typerää rikollista paapotaan ja glorifioidaan joka tuutissa? Haastattelua annetaan ja otetaan sinne sun tänne. Ovatko kaikk
      88
      3375
    3. S&S Instat kovin hiljaisena

Onkohan siellä lyöty vetoa, kumpi pystyy olemaan pitempään ilman päivittelyä? Soffalla varmaan pää sauhuaa jo... 😂
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      2223
    4. taksiyrittäjyys tiensä päässä. tämä ala loppuu

bärnerin taksilaki ja korona tekee selvää jälkeä koko alasta. jäljelle jää ehkä 10% maan takseista. ei alaa pelasta edes se että polttoaine on nyt h
      Taksit
      64
      2152
    5. Murha Varkaudessa

Eli kuka tekijänä ja kuka mahtoi olla uhri?
      Varkaus
      71
      2026