Olen ostamassa collieta ulkomailta ja ilmoituksessa lukee että toimitus ala: maailmanlaajuinen.
Olen aina miettinyt että tarkoittaako sana maailmanlaajuinen sitä että suomeenkin voisi olla toimitus.. ?? Tuntuu vaikealta saada koira ulkomailta suomeen toimitettuna esim. lentäen/ rahtina :(
Osaako kukaan vastata??
maailmanlaajuisesti??
4
73
Vastaukset
- maailmapienentynyt
No miksei Suomeenkin saisi? Kyllähän ne lentoyhteydet pelaa. Itse kyllä kävisin tutustumassa pentuun paikan päällä... Tai sitten ostaisin collien ihan Suomesta (helpompi käydä katsomassa).
- 810
Eihän siinä ole mitään hankalaa . Yleensä kasvattaja hoitaa paperiasiat kuntoon ja senkun lennät vain hakemaan koiran . Tarvitset vain oikeanlaisen kuljetuskopan mukaasi . Itse en mitän maksaisi ennenkuin vasta pentua hakiessa .
- epämerkki
Saatat tilata vaatteen netin välityksellä, mutta todella omituinen ajatus ostaa collie näkemättä ja jonkin ilmoituksen varassa ns. pentutehtaalta (?) Onko niin halpa että innostuit vai miksi pohjoismainen kasvatus ei kelpaa? Mitä sellaista arvelet nettitilauspennussasi olevan mitä et akselilta Suomi-Ruotsi-Norja pysty hakemaan tai löytämään?
Collie on rotuna niin herkkä ja haasteellinen luonteeltaan, että neuvoisin harkitsemaan vielä (vuosia). Jos jokin tietty kennel sinua kovin innostaa, hanki ensin lennot sinne ja takaisin, käy katsomassa paikan päällä ennen ostopäätöstä! - kaputtas
Ulkomailta voi ostaa mutta vain niin, että itse käy paikan päällä tutustumassa. Muutoin on iso riski joutua huijatuksi. Paljon on esimerkkejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 254337
- 1012185
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa961458Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1721398- 601254
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.561125Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe2031084- 47993
Missä Martina miehineen?
Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M193964- 61952