Raadollista

FinnairAir

Jos haluat jotain järkevää löytää lentämisestä ja tällä palstalla juurikin Finnairista, niin turha toivo.
Kyllä minua kiinnostaa toisten kysymykset ja kommentit Finnairin asioista. Asialliset sellaiset.
Eihän tässä jatkuvasti olla lentelemässä, mutta jokusia kertoja vuodessa. Kiva olisi vaihtaa ajatuksia ja kuunnella toisten kommentteja ja kysymyksiä.

Jollekin on tullut pakkomielle ja jokainen ketju sotketaan räävittömillä kommenteilla.
Asiasta minun mielestä voi sanoa myös asiallisesti.

41

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pahaböy

      Voisiko raadollisuus olla seurausta vaikka siitä että Finnairiin pettyneitä on paljon? Virheitä sattuu kaikille yhtiöille, mutta Finnairissa asiakasvastuun kantaminen ja hyvityksen saaminen reilun pelin hengessä on mahdotonta. Huomaatko että muista yhtiöistä pystytään keskustelemaan lähes asiallisesti. Finnair on aloittanut säästämiset hyvin erikoisesti alentamalla palvelun tasoa. Yleensä pienen kilpailuvaltti on laatu ja ison hinta.

      • paljonlentänyt

        Eipä ole ollut koskaan ongelmia Finnairin kanssa. Toisin esim Norweigian, TuiFlyn ja SAS kanssa


      • aikatauluratkaisee

        Ei Finnair ole ainoa kansallinen yhtiö, joka on säästellyt. Lufthansalla on riittänyt ongelmia ja varsinkin sen tytäryhtiöillä (sekopäälentäjästä lähtien). Vai muka muilla yhtiöillä asiat olisivat paremmin? Omat kokemukset viittaavat siihen, että Tui ja Norwg. ovat lähes aina myöhässä, mutta Finnairin lennot ajallaan, siis lomalennoista nyt kyse.. Apollomatkathan veti höplästä aluksi käyttämällä Finnairia ja nyt samat halpayhtiöt kuten muillakin. Ei ollutkaan mikään uusi suunta vaan suomalaiset nulkit nyt johdossa, joten seuraus oli tämä.


      • JustToSay
        aikatauluratkaisee kirjoitti:

        Ei Finnair ole ainoa kansallinen yhtiö, joka on säästellyt. Lufthansalla on riittänyt ongelmia ja varsinkin sen tytäryhtiöillä (sekopäälentäjästä lähtien). Vai muka muilla yhtiöillä asiat olisivat paremmin? Omat kokemukset viittaavat siihen, että Tui ja Norwg. ovat lähes aina myöhässä, mutta Finnairin lennot ajallaan, siis lomalennoista nyt kyse.. Apollomatkathan veti höplästä aluksi käyttämällä Finnairia ja nyt samat halpayhtiöt kuten muillakin. Ei ollutkaan mikään uusi suunta vaan suomalaiset nulkit nyt johdossa, joten seuraus oli tämä.

        Norwegian ei pahemmin lentele ns.lomalentoja/tilauslentoja. Just to say.


      • KerranLentänytEiToiste

        Norweigian on halpalentoyhtiö . Lisämaksuja lisämaksun perään kun lentojen hintoja katselee.


      • Ilman.vaatekollia
        KerranLentänytEiToiste kirjoitti:

        Norweigian on halpalentoyhtiö . Lisämaksuja lisämaksun perään kun lentojen hintoja katselee.

        Olen tyytyväinen Norwegianin palveluihin. On aivan oikein että lippu myydään lippuna ja ne jotka tyhjentävät rättikaappinsa jokaiselle matkalle maksavat siitä erikseen.


      • Ilman.vaatekollia
        KerranLentänytEiToiste kirjoitti:

        Norweigian on halpalentoyhtiö . Lisämaksuja lisämaksun perään kun lentojen hintoja katselee.

        Katsoin tässä välissä syksyisiä Prahan lentoja. Finnairilla edestakainen 290 eur. (sis laukut ja istuimet) Norwegianilla samat päivät ilman ruumaan meneviä laukkuja 135,70 eur ja paikkavarauksen ja ruumalaukkujen kanssa (loveFare ) 172 eur. Ei ole epäilystä kumman valitsen


      • huomasitkotämän
        Ilman.vaatekollia kirjoitti:

        Katsoin tässä välissä syksyisiä Prahan lentoja. Finnairilla edestakainen 290 eur. (sis laukut ja istuimet) Norwegianilla samat päivät ilman ruumaan meneviä laukkuja 135,70 eur ja paikkavarauksen ja ruumalaukkujen kanssa (loveFare ) 172 eur. Ei ole epäilystä kumman valitsen

        Norwegianilla on Prahaan pelkästään iltalento, mutta Finnairilla on sekä aamu- että iltalento. Jos lennät Finnairilla, niin pääset perille aamulennolla eli saat yhden perilläolopäivän enemmän.

        Jos Norwegianilla haluat saman perilläoloajan, niin joudut ottamaan yhden hotelliyön enemmän. Aina ei kannata tuijottaa pelkästään lentolipun hintaa vaan kannattaa huomioida myös matkan aikataulu ja kokonaiskustannukset.

        (Eikä tuo mainitsemasi Finnairin 290 euroa ole alkaen-hinta vaan kyllä sieltä löytyy halvempiakin päiviä.)


      • Ilman.vaatekollia
        huomasitkotämän kirjoitti:

        Norwegianilla on Prahaan pelkästään iltalento, mutta Finnairilla on sekä aamu- että iltalento. Jos lennät Finnairilla, niin pääset perille aamulennolla eli saat yhden perilläolopäivän enemmän.

        Jos Norwegianilla haluat saman perilläoloajan, niin joudut ottamaan yhden hotelliyön enemmän. Aina ei kannata tuijottaa pelkästään lentolipun hintaa vaan kannattaa huomioida myös matkan aikataulu ja kokonaiskustannukset.

        (Eikä tuo mainitsemasi Finnairin 290 euroa ole alkaen-hinta vaan kyllä sieltä löytyy halvempiakin päiviä.)

        Heippa! Huomasinpa hyvinkin. Ehtiäkseen maakunnasta Finnairin aamulennolle on yövyttävä Helsingissä. Samoin palatessa jos tulee iltalennolla. Norwegianin iltalento (meno) ei ole mitenkään myöhäinen ja konsertti johon tähtäämme on vasta lauantai-iltana. Palatessa tosin joutuu ottamaan huoneen Cumuluksesta, koska emme halua istua linja-autossa 650 km. Päiviä ei voi muuttaa, koska vaimon työajat sanelevat aikataulut. Seuraavassa puolueeton kustanusvertailu matkallemme 4.9 - 11.9.2015:

        Finnair 2 hlöä: lennot 580 eur 2 x 89 Cumulus = 758 eur
        Norwegian 2 hlöä: lennot 271,40 1 x 89 Cumulus = 360,40. Jos ottaa LoweFare niin hinta on 433 eur. Tosin otamme korkeintaan yhden ruumaan menevän laukun. Erotuksella maksaa melkein viikon majoituksen. Tämä on vain meidän valinta. Tarjouksesta Finnairiltakin voi saada matkustajaa kohti joillekin päiville satasta halvemmalla


      • kommentoin
        Ilman.vaatekollia kirjoitti:

        Heippa! Huomasinpa hyvinkin. Ehtiäkseen maakunnasta Finnairin aamulennolle on yövyttävä Helsingissä. Samoin palatessa jos tulee iltalennolla. Norwegianin iltalento (meno) ei ole mitenkään myöhäinen ja konsertti johon tähtäämme on vasta lauantai-iltana. Palatessa tosin joutuu ottamaan huoneen Cumuluksesta, koska emme halua istua linja-autossa 650 km. Päiviä ei voi muuttaa, koska vaimon työajat sanelevat aikataulut. Seuraavassa puolueeton kustanusvertailu matkallemme 4.9 - 11.9.2015:

        Finnair 2 hlöä: lennot 580 eur 2 x 89 Cumulus = 758 eur
        Norwegian 2 hlöä: lennot 271,40 1 x 89 Cumulus = 360,40. Jos ottaa LoweFare niin hinta on 433 eur. Tosin otamme korkeintaan yhden ruumaan menevän laukun. Erotuksella maksaa melkein viikon majoituksen. Tämä on vain meidän valinta. Tarjouksesta Finnairiltakin voi saada matkustajaa kohti joillekin päiville satasta halvemmalla

        Miksi ette majoitu Omena hotelliin, pääsisitte vielä halvemmalla.
        :)


      • perusdemari
        kommentoin kirjoitti:

        Miksi ette majoitu Omena hotelliin, pääsisitte vielä halvemmalla.
        :)

        Vastauksesta päätellen olet finskillä vittuilemassa asiakkaille.


      • asiayhteyskadoksissa
        Ilman.vaatekollia kirjoitti:

        Katsoin tässä välissä syksyisiä Prahan lentoja. Finnairilla edestakainen 290 eur. (sis laukut ja istuimet) Norwegianilla samat päivät ilman ruumaan meneviä laukkuja 135,70 eur ja paikkavarauksen ja ruumalaukkujen kanssa (loveFare ) 172 eur. Ei ole epäilystä kumman valitsen

        Miten tällainen "mun lentoyhtiö on halvempi kuin sun lentoyhtiö" viesti liittyy aloitukseen?


      • Ilman.vaatekollis
        kommentoin kirjoitti:

        Miksi ette majoitu Omena hotelliin, pääsisitte vielä halvemmalla.
        :)

        En tunne mainitsemaasi majapaikkaa, emmekä halua sikaa säkissä. Valitsemme aina laatua


      • Ilman.vaatekollia
        perusdemari kirjoitti:

        Vastauksesta päätellen olet finskillä vittuilemassa asiakkaille.

        Ketä tarkoitat? Palstan kommentit voivat kohdistua väärään koivuun. En ole v....ssa Finnairilla. Matkustan joskus silläkin, joskin pääsääntöisesti Norwegianilla


      • Ilman.vaatekollia
        asiayhteyskadoksissa kirjoitti:

        Miten tällainen "mun lentoyhtiö on halvempi kuin sun lentoyhtiö" viesti liittyy aloitukseen?

        Ei tämä ole sen kummempaa kuin eduskunnassakaan. Sielläkin puhutaan kaikkea muuta kuin varsinaista asiaa. Esimerkit velvoittavat. Lisäksi olemme oppivaista kansaa


      • äläjuksaa
        Ilman.vaatekollis kirjoitti:

        En tunne mainitsemaasi majapaikkaa, emmekä halua sikaa säkissä. Valitsemme aina laatua

        Laatu ja Norwegian? Nyt taidat kyllä juksata, halvinta hintaa sinä olet hakemassa.


      • Ilman.vaatekollia
        äläjuksaa kirjoitti:

        Laatu ja Norwegian? Nyt taidat kyllä juksata, halvinta hintaa sinä olet hakemassa.

        Sekä että. Kun hinta- ja laatusuhde ovat kohdallaan niin kaupat syntyvät ja molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä.

        Lennän Finnairillakin jos ei muilla pääse. Kuten kotimaanlennoilla meidän on pakko. Light-lippu halvensi hintoja jonkin verran. Ainoa miinus on edes-takaisen pakko-osto. Muuten mielettömän kallis.


      • halvankääntöpuoli
        kommentoin kirjoitti:

        Miksi ette majoitu Omena hotelliin, pääsisitte vielä halvemmalla.
        :)

        Miksi mennä Omenahotelliin kun kuitenkaan siellä ei saa nukuttua. Väki ramppaa käytävässä pitkin yötä ja ryyppyporukat mölyävät huoneissaan kellon ympäri.


      • Ilman.vaatekollia
        halvankääntöpuoli kirjoitti:

        Miksi mennä Omenahotelliin kun kuitenkaan siellä ei saa nukuttua. Väki ramppaa käytävässä pitkin yötä ja ryyppyporukat mölyävät huoneissaan kellon ympäri.

        Mikä on tämä Omenahotelli? Olen niin sivistymätön että en tunne sitä ollenkaan.


      • Erikokemus
        halvankääntöpuoli kirjoitti:

        Miksi mennä Omenahotelliin kun kuitenkaan siellä ei saa nukuttua. Väki ramppaa käytävässä pitkin yötä ja ryyppyporukat mölyävät huoneissaan kellon ympäri.

        Minun kokemukseni Omenahotellista ovat ihan erilaiset. Tosin mikään halpahan se ei enää ole, ei ainakaan Helsingissä (esim. tuo kirjoittaja mainitsee että yö Cumuluksessa Helsingissä 10. - 11.9. on 89 euroa; Helsingin kahdessa Omenahotellissa tuo yö maksaa 80 tai 82 euroa. Tietysti jos yöpyjiä on enemmän kuin kaksi niin silloin tuo tulee huomattavastikin halvemmaksi kuin tavallinen hotelli.

        Joka tapauksessa, kokemusta on Helsingin molemmista Omenahotelleista, useampia öitä viimeisten neljän vuoden aikana, sekä kesällä että talvella. Kertaakaan ei ole ollut minkäänlaisia järjestyshäiriöitä. On ollut hiljaista, ei mitään ryyppyporukkaa. Ymmärtääkseni näihin häiriöihin reagoidaan aika nopeasti. Jatkuva kameravalvonta yleisissä tiloissa, ja joka huoneessa selkeät ohjeet minne soittaa jos muut asukkaat häiriköivät.


      • Ilman.vaatekollia
        Erikokemus kirjoitti:

        Minun kokemukseni Omenahotellista ovat ihan erilaiset. Tosin mikään halpahan se ei enää ole, ei ainakaan Helsingissä (esim. tuo kirjoittaja mainitsee että yö Cumuluksessa Helsingissä 10. - 11.9. on 89 euroa; Helsingin kahdessa Omenahotellissa tuo yö maksaa 80 tai 82 euroa. Tietysti jos yöpyjiä on enemmän kuin kaksi niin silloin tuo tulee huomattavastikin halvemmaksi kuin tavallinen hotelli.

        Joka tapauksessa, kokemusta on Helsingin molemmista Omenahotelleista, useampia öitä viimeisten neljän vuoden aikana, sekä kesällä että talvella. Kertaakaan ei ole ollut minkäänlaisia järjestyshäiriöitä. On ollut hiljaista, ei mitään ryyppyporukkaa. Ymmärtääkseni näihin häiriöihin reagoidaan aika nopeasti. Jatkuva kameravalvonta yleisissä tiloissa, ja joka huoneessa selkeät ohjeet minne soittaa jos muut asukkaat häiriköivät.

        Kertoisitko vielä mikä on tämä Omenahotelli. Jostain alitajunnasta nimi muistuu mieleen mutta en ole koskaan yöpynyt niissä. Onko se jonkun yhdistyksen omistama? Mainitsemani Cumuluksen hinta perustuu henkilökohtaiseen neuvotteluun ja koko suvun ja tuttavapiirin käyttöön. Listahinta on paljon kalliimpi


      • Ei.missäännimessä
        kommentoin kirjoitti:

        Miksi ette majoitu Omena hotelliin, pääsisitte vielä halvemmalla.
        :)

        Ettäkö halvemmalla? keskustelussa olevina päivinä hinta on 119 euroa/yö ja sijainti kömpelö lentokenttään nähden.


      • Erikokemus
        Ei.missäännimessä kirjoitti:

        Ettäkö halvemmalla? keskustelussa olevina päivinä hinta on 119 euroa/yö ja sijainti kömpelö lentokenttään nähden.

        Mitkä päivät tarkistit? Minä katsoin yön 10. - 11.9. ja se tosiaan maksaa kahdelta hengeltä Helsingissä 80 tai 82 euroa, riippuen siitä kumpi Omenahotelli on kyseessä. Joten kyllä se hieman halvempi on, mutta hintaan tietysti tulee päälle matkakustannukset kentältä kaupunkiin.


      • Sikakallis
        äläjuksaa kirjoitti:

        Laatu ja Norwegian? Nyt taidat kyllä juksata, halvinta hintaa sinä olet hakemassa.

        Laatu ja Finnair! Nyt taidat kyllä juksata pahemman kerran. Finskin elämäänsä kyllästyneet ilmapiiat karkoittavat loputkin asiakkaat muualle. Ja finskin hinnoittelu vielä viimeistelee lopputuloksen.


      • katsoperilläpalvelu
        Sikakallis kirjoitti:

        Laatu ja Finnair! Nyt taidat kyllä juksata pahemman kerran. Finskin elämäänsä kyllästyneet ilmapiiat karkoittavat loputkin asiakkaat muualle. Ja finskin hinnoittelu vielä viimeistelee lopputuloksen.

        Mitä väliä sillä "ilmapiialla" on? Mitä oikein haluat lentoemäntien/sturttien tekevän hyväksesi? Kyttäiletkö koko lennon ajan, kuinka henkilökunta toimii-lue edes kerrankin kirjaa. Omalta osaltani voin sanoa, että aina olen saanut asiallisen palvelun, enkä muuta kaipaakaan.


      • Ilman.vaatekollia
        katsoperilläpalvelu kirjoitti:

        Mitä väliä sillä "ilmapiialla" on? Mitä oikein haluat lentoemäntien/sturttien tekevän hyväksesi? Kyttäiletkö koko lennon ajan, kuinka henkilökunta toimii-lue edes kerrankin kirjaa. Omalta osaltani voin sanoa, että aina olen saanut asiallisen palvelun, enkä muuta kaipaakaan.

        Samoin minä olen saanut hyvän palvelun olipa kysymyksessä mikä lentoyhtiö tahansa. Juuri siksi hinta muodostuu ratkaisevimmaksi tekijäksi, jos vain aikataulut sopivat. Eihän sillä ole väliä, millä kielellä toivotetaan tervetulleeksi tai sanotaan näkemiit lähtiessä. Myös teet ja kahvit saa kielellä kuin kielellä


      • kahvinkaatajamummot
        katsoperilläpalvelu kirjoitti:

        Mitä väliä sillä "ilmapiialla" on? Mitä oikein haluat lentoemäntien/sturttien tekevän hyväksesi? Kyttäiletkö koko lennon ajan, kuinka henkilökunta toimii-lue edes kerrankin kirjaa. Omalta osaltani voin sanoa, että aina olen saanut asiallisen palvelun, enkä muuta kaipaakaan.

        Ilmapiiat menossa lakkoon taas jälleen kerran. Kovin ovat vasemmistolaisia nämä liittojen orjat.


      • Inhottavat.lakkoilijat
        kahvinkaatajamummot kirjoitti:

        Ilmapiiat menossa lakkoon taas jälleen kerran. Kovin ovat vasemmistolaisia nämä liittojen orjat.

        Thelman (ei päässyt eduskuntaan) ja hääpäsäären maailmat ovat täysin seonneet mitä tulee todellisuteen. Kolmen S:n joukkueilla on täysin päinvastaiset tavoitteet koska he ymmärtävät valtakunnan realitilanteen. Häpeäisivät nämä lentolakkoilijat! Eivät ansaitse minkäänlaista myötätuntoa talousterroristaan.


      • M.kustaja

        Matkustamohenkilökunnan työehtoja ollaan romuttamassa isolla kädellä ja ilmatarjoilusta tehdään alipalkattu vuokratyö. Matkustamohenkilökunnan edustajana, miksi ei ottaisi nyt kaikkea sitä minkä vaan irti saa?
        Finnairin operatiivista johtoa tilanne tietenkin sapettaa, mutta onko kohtuullista olettaa että sotaa (johto vs työntekijät) soditaan vain silloin kun johto hyökkää henkillökunnan etuisuuksia vastaan? Miksi henkilökunta ei voisi hyökkäillä johtoa vastaan joka on irtisanomassa?

        Jos henkilökunta suostuisi aivan kaikkiin johdon vaatimuksiin ja ehdotuksiin palkan ja etuisuuksien polkemiseksi, mitä kustannusten alennus vaikuttaisi lipun hintoihin? Zero point zero.


      • Eroa.liitosta
        M.kustaja kirjoitti:

        Matkustamohenkilökunnan työehtoja ollaan romuttamassa isolla kädellä ja ilmatarjoilusta tehdään alipalkattu vuokratyö. Matkustamohenkilökunnan edustajana, miksi ei ottaisi nyt kaikkea sitä minkä vaan irti saa?
        Finnairin operatiivista johtoa tilanne tietenkin sapettaa, mutta onko kohtuullista olettaa että sotaa (johto vs työntekijät) soditaan vain silloin kun johto hyökkää henkillökunnan etuisuuksia vastaan? Miksi henkilökunta ei voisi hyökkäillä johtoa vastaan joka on irtisanomassa?

        Jos henkilökunta suostuisi aivan kaikkiin johdon vaatimuksiin ja ehdotuksiin palkan ja etuisuuksien polkemiseksi, mitä kustannusten alennus vaikuttaisi lipun hintoihin? Zero point zero.

        Tuota propagandaa on kuultu iät ja ajat. Finnairinkin iäkkäät lentoemännät ottavat rahakkaimmat ja vähätöisimmät lennot ja sitten ruikutetaan kun ei jaksa tehdä kuin kaksi lentoa kuukauden aikana Aasiaan. Hommat yrityspohjaisiksi ja tarjouskilpailu pystyyn.


      • M.kustaja

        M.kustajalla oli aikoinaan aikas samankaltainen tialnne kuin ilmatarjoilijoilla. Otin kaiken minkä irti sain ja jälkikäteen on vain hymyilyttänyt. Ei huono strategia. Kannattaa ottaa silloin kun annetaan. Niin Finnairin johdossakin tehdään.


      • matkustajas

        Ettei myös syy kun suomalaiset lentävät vain paljon finnairilla? Saksalaiset taas keskustelevat ja haukkuvat lufthansaa ja suomalaiset finnairia? Sama juttu amerikkalaisilla haukkuvat american airlinesia! Joka maassa valitetaan oman maan suurista lentoyhtiöistä. Eivät suomalaiset valita täällä kun saivat paskaa palvelua Qantasilta?!
        Tajuatko jo?


      • wanhawinoilija
        halvankääntöpuoli kirjoitti:

        Miksi mennä Omenahotelliin kun kuitenkaan siellä ei saa nukuttua. Väki ramppaa käytävässä pitkin yötä ja ryyppyporukat mölyävät huoneissaan kellon ympäri.

        En tiedä miten Stadissa, mutta Tukholman Omena-hotelli oli ihan asiallinen eikä mistään ryyppyporukoista voinut puhua.


    • lonkero5

      totta puhut yleensä pari ensimmäistä vastausta voi kertoa jotain asiasta mutta sitten mennäänkin aivan muihin asioihin kuin aloittaja tarkoittaa

    • Puikkomies

      Olen ollut lentäjänä Emiratesilla. Lähinnä tullut lenneltyä 380:tä. Ajattelin hakea finskille lentäjäksi ( kesäpojaksi). Finskillä vain pikkuprutkuja, mutta tyypit löytyy niihinkin.
      Tarvitseekohan kuulua liittoon?
      Itse kun en ole vasemmistolainen ja kammoksun sossujen liittoja.
      Asiallisia vastauksia please!

      • lentävätdemarit

        Juu, täytyy kuulua liittoon. Ja pitää olla kova lakkoilemaan. EI valtionyhtiöön muuten pääse suojatyöpaikkaan lusmuilemaan.


    • valivalivalivali123

      Finnair on ihan hyvä hinta ja laatu kun vähän katsoo tarjouksia ja käyttelee pisteitä mahdollisesti.
      Ja omenahotellista...muutakaa pääkaupunkiseudulle niin ei tarvi narista niistä hotelleista.
      Jos asutte kylillä niin älkää sitten rustisko .Se on Teidän valintanne.
      Ei kaikkea voi saada jokakerta.

    • ilmailuänkyrät

      Liiton punikit suunnittelevat taas lakkoa ensi viikolle.

    • Lentävätkermaperseet

      Mitä,mitä,mitä? Joku muu syy täytyy nyt keksiä, että saadaan lakko aikaiseksi ilmatarjoilijoille. Pitää olla solidaarinen!

      • Vielä.ehtii.lakota

        Ehtymätön on liittopomojen luovuus lakkoja kuten muitakin hankaluuksia matkustavaisille keksittäessä.


    • aadalmiina

      matkustan aina norveiginilla lennot ovat olleet aina ajoissa palvelu parempaa kuin finnairilla

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      72
      2419
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1782
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1474
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1457
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      256
      1429
    6. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      84
      1259
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      387
      1232
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1225
    9. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      348
      1176
    Aihe