Aaaahhh....Tupakkalakko paransi elämän laatuani

terveihminentäällä

Vuosikymmenten ahkeran sauhuttelun jälkeen tuli mieleen hienoakin hienompi ajatus:
Tupakkalakko!
Loppujen lopuksi se oli helppo aloittaa ja maailma muuttui kerralla kauniimmaksi ja paremmaksi paikaksi elää.
Ja mikä huomattava ero entiseen olotilaan.

Ei enää jatkuvaa köhimistä ja kurkun karheutta!
Ei turhaa tuhrustamista tupakkavehkeiden kanssa, vaan sen ajan voi käyttää paljon hyödyllisemmin.
Keuhkot imevät happea tehokkaammin ja ihon väri muuttuu normaaliksi.
Hermot oikein lepäävät, kun ei ole savuttelu jatkuvasti mielessä.
Vaatteetkin tuoksuvat jo raikkaammille.

Lisäksi rahaa säästyy tärkeämpiin tarvikkeisiin ja muutenkin alkaa kaikki olla mallillaan.
Lopettakaa tekin se tupakin imeskely!
Terve ihminen pärjää aina paremmin!
Eikä se tupakkalakko ole vaikuttanyt yhtään hermojen hallintaan:
Kohta on jo tunti mennyt ilman sivuvaikutuksia, joten taidan jatkaa tätä lakkoa ainakin vielä toisen tunnin.

14

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent.siivoojaparka

Tunti? Minä olin kahdeksan tunnin lakossa taas viime yönä ja hyvin meni. Taidan ottaa saman uusiksi ensi yönäkin.

• 1eero

Se on ovela tuo tupakki yli kolmekymmentä poltin jatkuvasti, varmaan jokavuosi yritin lopettaa huonolla menestyksellä. Kolme vuotta sitte pääsin eroon, silloin tällöin nykyään saattanu imasta mutta huomannu että helpolla tarttuisi jollen pitäisi varaani.
      Loppuaikana oli yhtä rykimistä sitte alkoi maistumaan pahalta että pastilli suussa pysty polttaa ni tuntu että ei tästä tuu hevonpaskaa ähä pääsimpä irti.

• siilimuori

Mun tutut jotkut jotka on lopettaneet jo vuosia sitten tupakinpolton sanovat vieläkin näkeväsnä una että polttavat unessa tupakkia ja tyytyväisinä. Eivt uskalla yhtään plolttaa, sanovat et het jäävät uudelleen koukkuun.

• 1eero

Kaikki mikä on hyvvää sitä miel tekköö :)

• siilimuori
        1eero kirjoitti:

Kaikki mikä on hyvvää sitä miel tekköö :)

Hah, näinhän se mennöö :D.

• optimisti-orvokki

Kun olin työstänyt asiaa jo pitempään korvien välissä ja päättänyt, etten tupakoi enää muuton jälkeen uudessa kodissa, lopetus oli uskomattoman helppoa. Lopetin jo paljon ennen muuttoa, eikä ole tehnyt mieli, vaan ole ollut muutoksesta nöyrän kiitollinen.

Toiset saavat minun puolestani polttaa, jos haluavat, se ei häiritse minua. Itse päätin olla maistamatta sikariakaan, kun laadukkaita oli tarjolla. En halunnut ottaa riskiä, kuten joskus aikoinaan tuli tehtyä vähemmän hyvin seurauksin. Näin on hyvä.

• nortit_jäi

Minä lopetin muutama vuosi sitten, n.40v poltin. Ei ole mieli tehnyt, ei edes muutaman lasillisen jälkeen. Välillä tosiaan näen unta että käyn ostamassa tupakka-askin ja tyytyväisenä tupruttulen:)))
        Noh, sellainen sauhuttelu ei liene epäterveellistä;)

• käytän_astmalääkettä

Aloitin tupakanpolton kun olin niin epävarma ja pihalla isossa työpaikassa. Hengityselimet olivat jo syntymässä vialliset.
      Kymmenen vuoden käryttelyn jälkeen alkoi tulemaan pahoja terveysongelmia. Näin painajaisunia pitkän aikaa lopettamisen jälkeen kun poltin unissa jälleen.

• Miksi kummassa kukaan haluaisi ryhtyä mihinkään lakkoon? Kuulostaa typerältä.

En ole koskaan kuullut kenenkään puhuvan ruokalakosta. Pitäisikö ryhtyä ruokalakkoon, pekonilakkoon tai läskilakkoon?

Keksiikö joku hauskan lakon, johon suuret joukot voisivat yhtyä?

Mihin lakkoon sinä voisit ryhtyä, jos olet lopettanut tupakoinnin tai et ole koskaan polttanutkaan?

• ent.siivoojaparka

Minä olen ollut sokerinsyöntilakossa nyt pari viikkoa. Hyvin on mennyt. Ei yhtään tee mieli enää suklaata, karkkeja, pullaa, keksejä... Melkein ällöttää, kun kävelee kaupassa namutiskien ohi.

• JotakuinkinLakossa

Minä olen seksilakossa ihan tosi kauan, melkein jotakin siihen saakka kunhan sopiva-mukava- kouriin tuntuva, samalla aallolla keinuva nainen tulee (taas) kohdalle.

• eläkeukko

Ketä vastaan sinä lakkoilet. Tupakka firmoja vai verottajaa.

• eläkeukko

Nytkö vasta tuon huomasit. Ite oon tienny tuon 68v. silti on pitäny kärsiä noihe tupakoivien takia .Perhanan iliman pilloojat. Itsekkäitä muita huomioonottamattomia otuksia.

• sauhuttelija.2

Niitä tunnin mittaisia lakkoja on minullakin useita ollut ja pisin taisi kestää pari kuukautta. Nyt olen lakossa ollut kohta vuorokauden, kun piippumurut loppuivat eilen, enkä vain tupakan takia viitsinyt kauppaan lähteä. Edellisen lakon jäljiltä löysin muutaman sähkötupakan, ja niillä yritän nyt pärjätä loppuviikon.
      Jos joku sauhuttelija, mies tai nainen, myös vakaasti harkitsee tupakoinnin lopettamista, voisimme vaikka näin virtuaalisesti tukea toisiamme ja palstalla välillä kertoa, että missä mennään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      182
      5107
    2. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      81
      3656
    3. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      23
      3069
    4. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      61
      2697
    5. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      7
      2665
    6. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      41
      2316
    7. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      103
      2253
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      29
      2117
    9. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      75
      2095
    10. Mitä saa sanoa?

Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja
      80 plus
      92
      2059
    Aihe