Tarvitsen apua.. nopeasti

mitäteen

Minulla ei oikeasti ole mitää tietoa mistä aloittaisin joten sanon ihan lyhyesti...
Olen ollut koulukiusattu aika pitkään ja nyt kiusaaminen on mennyt netin puolelle.
Kuulen usein jotain tämän tapaista:
"Horo"
"Hanki elämä"
"Sussa ei ole mitään hyvää eikä kukaan pidä susta"
"Sulla on kavereita vaan säälistä" (Minulla tosiaan on vain 1 kaveri jota näkisin lähes joka päivä)
"Pilaat vaan muitten elämän"
"Kumpa sua ei olis olemassakaan"
"Ketään ei haittais jos kuolisit"
"Tapa ittes"
...
Viimeistä kuulen eniten.
Useimmat jotka ovat sanoneet noita asioita eivät ole ns. randomeja vaan tunnen heidät myös oikeassa elämässä.
Olen myös viimevuonna koulussa (olen 14 vuotias) joutunut kestämään puukolla seuraamista tms. ja haukkumista siinä samalla.
Minulla oli 1-6lk yksi kaveri.
7lk sain kaks uutta. 7lk puolivälissä kaikki kaverisuhteet katkesivat enkä edes tiedä syytä > numerot alkoivat laskemaan. Sain yhden "kaverin" takaisin (hän oli myös aiemmin viesteillä haukkunut ja käskenyt tappamaan itseni)

Olen suunnilleen 8 vuotta kuunnellut kaikkea negatiivista itsestäni joten alan itsekkin uskoa niihin.
Suoraan sanottuna vihaan itseäni...
Jos tarkkoja ollaan.. minulla kyllä on itsetuhoisia ajatuksia paljonkin ja en meinaa millään illalla saada unta ja joskus koko yö tulee valvottua näiden asioiden merkeissä...

En osaa auttaa itseäni enkä koe, että kukaan joka ei ole ammattilainen pystyisi tähän.
Minun oli silti pakko jakaa tämä asia...
Tarvitsisin jonkun jolle voisin puhua huolistani ja hän vastaisi heti...
Käyn jo lasten- ja nuortentalossa juttelemassa... mutta kaipaisin menetelmää jossa voin nimettömänä puhua jollekulle. Minulla ei nimittäin ole mitään sosiaalisia taitoja enää jäljellä...

Kammoan uusien ihmisten tapaamista ja menemistä sellaiseen paikkaa missä on paljon ihmisiä. En osaa suhtautua oikein mihinkään ja koulumenestykseni on alkanut uudelleen laskea.

Jos tapaan jonkun ihmisen ja koen, että hän on ihan mukava.. en siltikään pysty tapaamaan häntä koska pelkään, että hänen mielipiteensä minusta muuttuu täysin (suurimpana syynä on ulkonäköni).

Minulla on myös paha tapa stressata pienistäkin asioista ... Stressi ns. kasaantuu sisääni kunnes jossain vaiheessa se purkautuu siten etten pysty hengittämään tai liikkumaan ja rinnassani on kauhea kipu.. Kehoni ei kestä sitä.

En tiedä kuinka kauan enää jaksan tätä... Olen jo ihan poikki kamppaillessani itseni kanssa esim. kouluun menemisestä tms.

On niin paljon mitä haluaisin sanoa mutten kykene kirjoittamaan niitä.

Olisiko netissä mitään paikkaa missä voisi jutella yksittäisen henkilön kanssa ilman nimeä? Alan olla epätoivoinen...

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huunous

      Kyllä ihmiset osaa sitten olla perseestä.

      Olen aivan varma, että sinussa on paljon hyvää ja olet arvokas ihminen ihan omana itsenäsi. Varmasti on myös ihmisiä, jotka sinusta välittävät.

      Löytyisikö näistä MLL:n palveluista sinulle sopiva? http://www.mll.fi/mll/auttavatpuhelimet/lnpn/

      • mitäteen

        Kiitos paljon, katson huomenna tarkemmin! :)


      • mitäteen kirjoitti:

        Kiitos paljon, katson huomenna tarkemmin! :)

        Millin nuorten netti oikeestaa sama sivu kun huunouksen postauksessa mutta tsekkaa seki :) täällä voi puhua eli soittaa tai chatata anonyymisti luotettaville ja vaitiolovelvollisille aikuisille. puhelu tietysti ilmainen ja ei näy puhelinlaskussa. kirjeitäki voi lähettää.

        http://www.mll.fi/nuortennetti/info/lasten_ja_nuorten_puhelin_ja_net/

        voimia aloittaja oot just hyvä semmosena kun olet


      • mitäteen

        Kiitos :)


    • Oldie

      Siitä, mitä tapahtuu netissä jää lähes aina sähköinen jälki. Ota todisteet talteen: esim. mahdolliset sähköpostit ja muut viestit ja sitten kuvankaappauksia esim muista nettikommenteista ja sellaisista viesteistä, joita ei voi muuten tallentaa.

      Kun todisteet ovat kasassa, voit käyttää niitä kiusaajiasi vastaan tekemällä jopa tutkintapyynnön poliisille tai sitten kertomalla asiasta vaan koulussa.

      • mitäteen

        Olen jo kerran keräillyt ruudunkaappauksia tms.

        Jostain syystä vaan en osaa laittaa niitä eteenpäin esim. poliisin tutkittavaksi tai mitään...


    • Sashamaria

      Hei! Sulla on kieltämättä aika surkee tilanne meneillään ja tuohon pitäisi saada muutos. Elä kuitenkaan missään nimessä ala uskomaan kiusaajien puheisiin. Syy tuskin on sinussa. Jos kaipaat jotakuta jolle jutella /pyytää neuvoja, tai mitä vaan, voit ottaa minuun yhteyttä. En siis ole mikään ammattiauttaja, vaan 17-vuotias tyttö, joka ihan vilpittömästi tahtoo auttaa. Aika paljon tämä elämä on kaatanut sontaa omaakin niskaani, joten merkkaisi minulle itsellenikin tosi paljon jos pystyisin jotakuta toista auttamaan. Voitaisiin jutella esim. sähköpostin tai kikin kautta nimettömänä, ihan miten haluat?

      En tähän vielä laita sähköpostiani tms. mutta jos tuntuu, että haluaisit mun kanssa jutella niin kirjoita tänne niin kerron sitten miten saat minuun yhteyden :)

      • mitäteen

        Juu kyllä mä voisin jutellakin :)
        Sori kun vastaan näin myöhään... Toivottavasti huomaat.
        Mutta esim. kik kävisi :)

        Ja kiitos ^^


    • tiedäntunteen

      Niinku tuossa aiemmin kommentoitiin, niin tuo MLL on tosi hyvä paikka. Sinne voi soittaa ja chatata anonyymisti ja olen sitä itsekkin käyttänyt. Sielä voi puhua luotettavalle ihmiselle, joka kuuntelee ja juttelee siitä asiasta. On ainaki ittelläni ehkässy itsetuhoisuutta (itselläni siis itsetuhoisuus on diagnosoitu vakava-asteiseksi) ja pari kertaa oon jättäny viiltämättä, koska se juttelu on auttanu asiaa.
      Mulla tulee tuollasia samoja hengenahdistusoireita, mistä puhuit. Itsellä ne tulee panniikkikohtauksen yhteydessä. Pitkään jatkunu ahdistus tai stressi laukasee niitä kohtauksia ja se voi laueta myös jos oon jossain isossa porukassa ja koen, etten vaan pääse sieltä pois ja ahdistaa. Siitä kannattas puhua vaikka sielä mielenterveystalolla.
      Sitte tuo torjumisen pelko. Itse pidän kaikki ihmiset etäällä itsestäni. Se on tavallaan suojakuori, jolla pidän itseni turvassa. En päästä ketään lähelle, koska pelkään torjutuksi tulemista ja ajattelen koko ajan mitä toinen minusta ajattelee. Toki nämä ovat oireita ja minulla on diagnooseja olemassa, mutta kunhan kertoilen, ettet ole itseksesi.
      Mielenterveystalon työntekijöillähän on vaitiolovelvollisuus ja he eivät saa kertoa asioistasi kenellekään. Se olisi vakava lainrikkomus.
      Toivottavasti tästä oli hyötyä ja saat juttuseuraa. Onnea! ♥

      • mitäteen

        Toivottavasti itsekkin pääset kyseisistä asioista eroon tai saat niitä lievennettyä.
        Kiitos muutenkin kun kerroit omaakin tilannettasi, tiedän etten ole yksin :)
        Jaksamisia!


    • jokuvaaadddd

      Siis ku luin tota nii oikeesti oli nii kauheeta et kyynelii alko tulla:""( En tajuu mite oot pysyny noin vahvana...mut jos sulle tulee pieniki mahdollisuus nii juttele heti jolleki. Ja vaikka ihmiset sanois sulle mitä tahansa nii on ne sillon huonompia ihmisiä <3

      • mitäteen

        No vähän pakkohan sitä on vahvana pysyä :D
        Itselläni on kyllä yksi tai kaksi nettikaveria ketkä joskus osaavat piristää.
        En tosin niin paljoa ota heidän sanojaan totena, että osaisin niitä pidemmälle ajatella.
        Kiitos paljon sinulle! :) <3


    • elokuus14w

      Voi kamala kuinka sun elämäs on ollu rankkaa mut oot jaksanu kauan, Voimia sinulle kannattaa jutella vanhempiesi kans tai jonkun muun tutun aikuisen kanssa :) <3 tai jos sul on hyvä frendi tai poika ystävä jolle voit purkaa tuntees ni kannattaa puhuu koska puhumal asiat tulee selviks... <3

      • mitäteen

        No onhan tässä vaikka mitä jaksettu :D Mut kiitos :) <3

        Ei mulla periaatteessa ole kuin nettikavereita eikä ne paljoa mun tilannetta ymmärrä. Poikaystävää ei ole koskaan ollutkaan enkä oikein aikuisille osaa puhua :D Mutta juu.... :)


    • Nokkapystyyn

      Hei. Kirjoitan näin monen päivän jälkeen. Sinä kirjoitat hyvää suomenkieltä eli kirjallisia taitoja sinulla on. Kyllä tuo kiusaava porukka käyttäytyy todella ikävästi. Kenenkähän kullanmuruja he oikein ovat ja millaisista perheistä? Ja he ovat niitä tulevia työpaikkakiusaajia. Jotenkin tuli sellainen hassu idea, josko löytäisit ulkomailta jonkin ikäisesi nettiystävän. Voisit saada sitä itsellesi iloa ja voimaa.
      Olen luullut, että esimerkiksi kouluissa kiusaamiseen on puututtu. Ihme jos opettajat eivät ole mitään huomanneet? Eikö heidän joukostaan löydy ketään luotettavaa henkilöä jolle voisit kakaista, mitä kaikkea muut nuoret ovat niskaasi kaataneet.
      Kyllähän jatkuva paha olo vaikuttaa koulumotivaatioonkin. Eivätkö opettajat osaa tehdä mitään johtopäätöksiä. Heidän pitäisi, jos ovat ammattitaitoisia kasvattajia, osata aikuismaisesti pistää tuollainen huutosakki ruotuun.
      Tuntuu, että aikuiset arvostelevat liikaa muita nykyisin. Ja tämä käytös siirtyy lapsiin. Onhan meillä oikein sellaisia ns. viihdeformaatteja tv:ssa, joissa saa nälviä ja ilkeillä nuorille. Sellainen käytös ikäänkuin legitimoituu. Ei ole kovin sivistynyttä mielestäni tai tuollaisista ohjelmista ei juurikaan viisastu.
      Toivottavasti kesällä saat etäisyyttä näihin "kavereihin".

    • markkullllli

      Eteenpäin sano mummo hangessa, kohti uusia seikkailuita ja vastoinkäymisiä.
      Muuta ajattelutapaasi olet nuori ja et vielä ole elämääsi aloittanut, kun joku mulkkasee katseellaan tai nimittelee ole ylpeä itsestäsi ja ehkä korosta hukan omaa erikoista persoonallisuuttasi ehkä joku kiinostuu sinusta tai koet olevasi kiinostava,
      Ihmisen mieli vain on niin pienestä kiinni voit olla maailman tähti tai niinkuin sinä aivan loppu, muuta ajattelutapaasi käännä kaikki energia positiiviseen ajatteluun askel askeleelta, aloita heti, muista ulkoilla jokapäivä liiku metsässä sieltä löydät lintujen laulun ja metsän huminan syleile puita ja vaikka karju paha olo ulos jos ei ketään ulkopuoleista läsnä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      453
      2341
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      238
      2086
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1602
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1581
    5. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1361
    6. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1355
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      152
      1345
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1236
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      68
      1115
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      101
      1069
    Aihe