2011 50tkm ajettu ja laakeri vaihtokunnossa. Normaaliako? Reilut 300e osat työt merkkikorjaamolla.Eikö tosiaan kestä, onkohan toinenkin menossa piakoin?
Etupyörän laakeri 50tkm
17
86
Vastaukset
- ei_riemulla_rajaa_kun
Oikeassa autossa laakeri kestää 200 - 300 tuhatta km. Vanha kansa sanoi: piika ei ole ihminen eikä Voortti auto. Taitaa päteä vieläkin (paitsi että piikoja ei enää ole).
- vikaako
Yllättävän pitkään on kestänyt.
- gdrtrt
Kohta työnkin osaa jo kohta ulkoa.Tarvitaan vain mahdottoman iso ruuvipenkki ja holkki tai hylsy irroitukseen ja paikalleen laitto vanhan laakerin kehällä.Täytyy vain varoa piskuista abs anturia ettei murjo rikki.
- voipiluvidu
Ompa halpa on varmaan laitettu mätänetin laatukamaa foorttiin, kiinan halpis kuulia pussillinen!
- C180Kompressor
Meidän Focusissa meni etupyörien laakerit vaihtoon n. 90tkm kohdalla (500€ yht).
- rispa
2009 focus ja laakeri pamahti 110tkn. Tutulla taas jo 55tkm. On heikkoja nykyään :(
- miki-66
Ei tuo ole mikään vika vaan ominaisuus kun on Voortista kysymys!
- hrhthrth
Laakereista joskus pulaa kun kuluu paljon myös Volvoissa kuten 50 ja 60 mallit kun samat.Vioista vaan visusti hiljaa kun se laatumerkki.
- Junnu671
Renusta meni 80tkm kohdalla ja vaihdettiin molemmat samalla.Osat 65€ ja työ 2,5h 146€ pikku pajalla,sama homma merkkihuollossa 480€.
- lapin_voorti
Oho!?? Meidän 2011 on ajettu 280tkm ja 250km ajelen työmatkoja muut ajot päälle..eikä o laakereita vaihdettu!? Taitaa sulla olla maanantai kappale.
Tuo perkeleen lisälämmitin vaan sohlaa välillä ja se harmittaa täälä pohjosessa, ku ei olekka menny päälle ajastimella aamulla!!- Etlaakerit
Mekin olemme ajanneet 0...339 tkm Focus TDdi STW 2002, 120...265 tkm 207 TDci STW (ostettu 2010 3 vuoden ikäisenä) ja nyt 10...35 tkm 1.0 125 hv STW 2014 (ostettu 6 kk vanhana)... Ekasta Focuksesta meni takalaakerit 200 tlm kohdalla. Etulaakerit ovat aina kestänneet! Kaikissa Fordeissamme. Olemme ajanneet yli 1,2 milj km 6 Fordilla.
- FBIvaiCIA
Jaaha missä on se oikee auto mää ostan sen heti, paskoja laakereit esiintyy ainaskin volvois ja nissaneissa ja fordeissa!
- tyytyvä
Nykymallilla olen ajanut 92tkm,eikä mitään laakerin kulumiseen viittaavaa ääntä kuulu.
- 205vm1989
Oliskohan noissakin autoissa sama vika kuin Pösö 205:ssa eli laakerin suojana ei ole minkään valtakunnan stefaa? Tavallinen kaksirivinen kahden Z:n viistokuulalaakeri. Ne laakerin omat Z:t on varsin vaatimattomia... Eli selvä suunnitteluvirhe, tehty ahdeuden maksimoinnin takia. Varaosakauppa käy...
Minulla ovat kestäneet 10 - 40 tuhatta km. Laakeriin pääsevä vesi ne tuhoaa. Olen alkanut panna asennusvaiheessa kaikkiin väleihin tuhdin kerroksen laakerirasvaa juuri tuon veden kulkua haittaamaan. Olen siinä uskossa, että on vähän auttanutkin. - ohlhkhlk
Volvossa samat laakerit mutta kun laatuauto ovat käyttäjät hissukseen samoin kuin Skodan viat ovat Audin ominaisuuksia.
- Silleisit
300e laakeri, what :D Käytän itse autoa valtuutetuilla merkkikorjaamoilla, yhtä hyvää palvelua, työtä saan mutta puolet halvemmalla kun esim Laakkosella tai 70 % halvemmalla.
- lujaalaatua
Kovasti on vaihtelua noissa laakereissa. Mk1 Focuksessa ovat alkuperäiset kestäneet jo 260 000 km. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822