Tuulivoimala Woima

TuplaLataus

Moi, minulla on mökillä aurinkopaneeli ja akku. Sähkö ei kuitenkaan meinaa millään riittää kesän yli, ja olenkin harkinnut 400W Woima-tuulivoimalan hankkimista. Onko kenelläkään kokemusta tuosta laitteesta? Kuvassa se on vähän rimpulan näköinen, valmistettu Kiinassa. Tarjoushinta 579 euroa.

Se pitäisi siis kytkeä rinnan aurinkosähkön kanssa. Aurinkopaneelilta virta tulee lataussäätimelle. Tuulivoimalalla näkyy kuvassa olevan jonkinlainen oma lataussäädin. Miten nämä pitäisi kytkeä, jotta molemmat energialähteet lataisivat samaa akkua?

kiitokset asiallisista vastauksista

http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/tuulivoimala-400w-naturenergy-naturenergy-woima/7024010100/

17

5620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkaösk
      • TuplaLataus

        Voidaanko molemmat energialähteet kytkeä akkuun/akkuihin eri lataussäätimien kautta, vai tarvitaanko hybridi-lataussäädin?


      • ikaösk
        TuplaLataus kirjoitti:

        Voidaanko molemmat energialähteet kytkeä akkuun/akkuihin eri lataussäätimien kautta, vai tarvitaanko hybridi-lataussäädin?

        Kyllä voi kytkeä molemmat akkuihin, ei tarvitse hybridi säädintä.


      • TuplaLataus
        ikaösk kirjoitti:

        Kyllä voi kytkeä molemmat akkuihin, ei tarvitse hybridi säädintä.

        Kiitokset vastauksista. Opiskeltuani asiaa netistä tulin myös samaan tulokseen. Tilasin kuitenkin tuon Woima-propellin sekä neljä metriä 48mm teräsputkea. Meinaan pultata maston mökin terassin kaiteeseen, joka on kakkosnelosta ja noin 3 metrin korkeudessa. Kiinnikkeet haen Biltemasta. Toivittavasti jatkossa on sähäkät sähköt.


    • netoimiijoo

      Laita lisää paneeleita/akkuja, Jos nyt on 1kpl akku, ei tuulivoimala takaa sähkön riittävyyttä. Lisäämällä toisen akun saa huomattavasti pilvi/sade päiville varasähköä lisää.

      • uudet_aatokset

        Ja paneelit on halpoja nykyään , parit akut ja kunnon paneelit saa muutaman vuoden perus ja siirtomaksuilla.
        Eikä sähköyhtiö lypsä.
        Itse tyhmänä vaihdoin paneelit valtionverkkoon ja on poikki joka kuukausi sähköt ja laskut kyllä tulee ajallaan.
        Liittymän hinnalla rakentelee kunnon 220v/12v inventterin kanssa ja led-lamput ja muut härpäkkeet.
        Ennemmin ostaa sen kääntömoottorin paneelitelineelle että seuraa päivän aurinkoa kuin sen tuulimyllyn.


    • aurinkomies3

      Aurinkopaneelilta sekä tuulivoimalalta pitäisi olla mahdollisimman lyhyt matka säätimelle ja akuille. Matkan jatkuessa täytyy kaapelin paksuutta lisätä. Tuulipropelista kuuluu jonkinverran huminaa joten ei kannata laittaa aivan kuistin nurkalle. Tuulivoimala antaa virtaa vain tuulella. Ensin kannattaa ostaa toinen suurempi akku sekä sen tehoon sovitettu toinen kerääjä (aurinkokenno). Jääkaappi on mielestäni kätevämpi kaasulla. Ledilampuilla saa rakenneltua valaistusta toimivaksi ja virta riittää. Toimivat ja kestävät tuulivoimalat maksaa tonnista ylöspäin joten olen enempi agregaatin kannalla. Niitä saa jo kolmellasadalla eurolla. Siitä saa sitten jo 220v virtaa tarvittaessa. Jos lämmitykseen ei tarvii sitä "oikeaa sähköä" niin kesäkäyttöön ei kannata liittyä valtakunnan verkkoon. Aurinkosähköllä kyllä pärjää.

      • vcxvx

        Aurinkopaneeli antaa virtaa vain auringonpaisteella, tuuligenu tuulella. Toimivan ja kestävän tuuligenun saa jo viidelläsadalla eurolla, mutta laadukas ja kestävä agrekaatti maksaa tonnista ylöspäin. Eikä kukaan agrekaattia lämmitykseen käytä, sitä varten on olemassa muut laitteet.
        Elikä paneeli ja tuuligenu ovat molemmat tarpeellisia.


    • Päike

      Siis esimerkkilinkkien mukaan 500 eurolla saa noin 400 - 500 wattia tuottavan tuuligeneraattorin.

      Samalla 500 eurolla saa esim. Eurosolarista 2 kpl 250 watin paneelia, ulkomailta tilaamalla edullisemmin. Toisaalta jos päätyy tuuligeneraattoriin, kannattaa varmistaa, että mökin sijainti on riittävän tuulisella paikalla.

      • cxvxcv

        Tietenkin molemmat, huonolla kelillä ei paista aurinko mutta tuulee ja kauniilla ilmalla taas aurinkopaneeleista tulee virtaa.
        Näin minulla ja hienosti skulaa.


      • Anonyymi
        cxvxcv kirjoitti:

        Tietenkin molemmat, huonolla kelillä ei paista aurinko mutta tuulee ja kauniilla ilmalla taas aurinkopaneeleista tulee virtaa.
        Näin minulla ja hienosti skulaa.

        Mitäs olet tuottoa saanut tuulivoimalalla. Näkyvät tuottavan vain kymmeniä watteja.


    • 579657921

      Asensin vuonna 2007 mökilleni aurinkopaneelijärjestelmän. Se sisältää 3x85 W:n paneelit, 3x150 Ah:n AMG akut, säätimen. Tällä järjestelmällä toimii 110 l:n jääkaappi, valaistus, vesipumppu, televisio, Safire-kotilämmitin kaukosäädöllä ja puhelimien ja kannettavan lataukset. Tilapäisesti olen käyttänyt myös pölynimuria ja mikroaaltouunia 1700 W:n invertterin avulla. Käytössä em. laitteet ovat olleet jatkuvasti 15.5.-15.9. välisen ajan ja sähköä on riittänyt. Vielä ei ole tarvinnut kääntyä agregaatin apuun. Paneelien sijainti on optimaalinen järven rannalla etelän suuntaan. Paneeleista matkaa säätimelle ja akulle on n. 10 metriä. Kokeilumielessä olen ajatellut myös tuuligeneraattoria, mutta toistaiseksi olen siitä luopunut.

    • TuplaLataus

      Kokemukset Woima-tuulivoimalasta ovat olleet toistaiseksi huonot. Tarkemmin manuaalia luettuani ymmärsin, että propellin pitää pyöriä vähintään 500 kierrosta minuutissa, ennenkuin se alkaa lataamaan akkuja. Jotta tuo pyörimisnopeus saavutetaan ympärillä ei saa olla mitään esteitä. Pitäisi varmaan kaataa tontilta kaikki puut, mutta sitä en viitsi tehdä mokoman propellin takia. Saa nähdä syksymmällä kun lehdet putoaa puista. että lisääntyykö kierrokset myllyssä.

    • Radial

      Näyttää olevan ostajilta täysin hukassa tuuligeneraattorin matematiikka. Se on sidoksissa siipien pyyhkimään pinta-alaan ja tuulen nopeden kolmanteen potenssiin.

      Tuo on tyyppiesimerkki siitä miten ostajaa huijataan. Tuotto ilmoitetaan saatavaksi niin suurella tuulennopeudella että sitä löytyy ehkä vain 1 % ajasta.

    • kannattaakohan

      Meidän tontilla on paljon puita, keskipituus n. 25 metriä. Jos hankkii tuulimyllyn niin napakorkeuden pitäisi olla ainakin 50 metriä. Taitaa maksaa rahaa.

    • Anonyymi

      Anteron näkemysten mukaan aina kannattaa !!

    • Anonyymi

      Meillä saa parasta aikaa sähkövä 8c/kWh tökkelistä, eikä tarvihe itse rakennella mitään torneja. Mukavaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6876
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2696
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2283
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1960
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1257
    Aihe