Osaisiko joku kertoa enemmän

ddsfsdfsdfsdf

Halusin jakaa muutaman tarinan kanssanne. Näistä henkilökohtasesti mulle ei varsinaisesti ole mikään tapahtunu, sillä mä en ilmeisesti kuule/näe kummituksia. Ainakin muutamat näistä jutuista on tapahtunut mun kaverille, joka on ollut niin lähellä, että kaiken järjen mukaan munkin olis pitänyt kuulla, mutten ole.
Alotan nyt vaikka ekaks yhdestä kerrostaloasunnosta, jossa asuttiin hetki mun kaverin kanssa. Se oli pieni yksiö. Aikasemmin siinä asu meidän tuttuja, jotka kertoi, että yksi heistä oli ollut vessassa, kun suihkuverho oli yhtäkkiä repästy auki. Siellä siis ei ollut ketään muuta. Myöhemmin ku me muutettiin sinne kämppään eräs toinen tuttu näki, kun joku heitti/tiputti pehmolelun lattialle. Siis se ei olis mitenkään pystynyt itsekseen putoamaan, kun kämpässä ei ollut mitään ilmavirtaa. Muutkin sanoivat kuulleensa kämpässä epämääräsiä ääniä ja vaikken itse suoranaisesti kuullut tai nähnyt mitään, oli mullakin välillä siellä yhtäkkiä ihan selittämättömän puistattava olo. Saatoin maata sohvalla kaikessa rauhassa kattelemassa telkkaria, kun yhtäkkiä tuli karmiva ja ahdistunut olo, ihan ku joku olis tuijottanut tai ainakin ollut läsnä. Se tunne oli niin vahva, että olis tehnyt mieli vaan lähteä täysillä juoksemaan sieltä kämpästä. Tosin mä oon muutenkin kyllä tosi säikky ihminen, että voihan se olla jotain mun omaakin mielikuvitusta.
Me testattiin kaveriporukan kanssa siellä ouija-lautaa (ei ehkä fiksu ratkasu, mutta sillon se tuntu lähinnä pelkältä hauskanpidolta). Saatiin vastaukseksi, että paikalla on joku henki ja hengen iäksi 2 vuotta. Tosin tässä en sulje mahdollisuutta pois, etteikö joku olisi kuitenkin liikutellut lasia, vaikka kaikki kivenkovaan vannoivat, etteivät olleet. Tietysti 2-vuotias henki sopisi siihen pehmolelujuttuun, mutta muuten en tiedä.

Toinen juttu liittyy omakotitaloon, jossa mun poikaystävä asuu. Mun kaveri oli myös mukana (ja tää kaveri on monta kertaa ennenkin kuullut kummituksia). Me nukuttiin poikaystävän kanssa eri huoneessa ja kaveri toisessa. Huoneet oli kuitenkin sen verran lähekkäin, että vähäkin kovaäänisemmän puheen kyllä kuuli toiseen huoneeseen. Kaveri kertoi kuulleensa ihan vierestään äänen, joka sanoi: ”Vihdoinkin olen löytänyt uhrini.” Ääni oli ilmeisesti jotenkin karhea ja puhui vähän omituisesti, ehkä katkonaisesti? Ei osannut sanoa oliko miehen vai naisen ääni. Kaverini oli myös täysin varma, että oli hereillä. Mä en kuullut mitään, eikä poikaystävänikään.
Seuraavalla kerralla kaverini ollessa taas samassa huoneessa ja minä ja poikaystäväni eri huoneessa, kaveri kuuli sängyssä maatessaan ihan vierestään kovan pamauksen. Kuulemma samanlaisen, kun joku paiskaisi ikkunan täysillä kiinni. Ikkunat olivat siis jo valmiiksi kiinni, eikä ulkonakaan tuullut .Minä ja poikaystäväni emme kuulleet mitään, vaikka ääni ilmeisesti oli sen verran kova, että kaiken järjen mukaan sen olisi pitänyt kuulua myös siihenkin huoneeseen. Mä en ole kuullut talossa mitään (tosin en muutenkaan kuule enkä näe tollasia juttuja, ainakaan tähän mennessä en oo), eikä poikaystävänikään (hän ei usko kummituksiin lainkaan). En ole edes tuntenut puistattavaa oloa talossa, ennen kuin noiden tapausten jälkeen, mutta siitä oon varma, että johtuu mun omasta mielikuvituksestani, nyt kun tiedän, mitä kaverini on siellä kuullut. Olen myös itse nukkunut kyseisessä huoneessa ja ihan normaalisti sain nukuttua, ei ollut puistattava olo, enkä kuullut tai nähnyt mitään. Mietin vain, että ei kai millään tapaa "hyvä" henki sanoisi tuollaista uhrijuttua? Kaverini koki nuo edellä mainitut asiat erittäin pelottavina, eikä suostu edes viettämään koko talossa kauaa aikaa, etenkään yötä.

Tälle kyseiselle kaverilleni on muutenkin sattunut näitä kummitusjuttuja, mutta en viitsi niitä tänne jakaa, koska silloin en ole edes ollut paikalla. Ilmeisesti henget näyttäytyvät helpommin joillekkin ihmisille? Onko se niiden tarkoitus vain aistivatko jotkut ihmiset vain henkiä paremmin? Vaikken ole itse henkilökohtaisesti mitään (onneksi) kokenut, niin en voi olla uskomatta, kun niin monelta läheiseltä ihmiseltäni olen tämän kaltaisia kokemuksia kuullut. Ja tiedän kyllä, ettei heistä kukaan valehtelisi. Olisi kiva muutenkin kuulla muidenkin kokemuksia.
Anteeksi sekava ja ehkä kirjotusvirheinen teksti, en ehdi nyt oikolukemaan tätä :(

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PääRäjähtää

      "Seuraavalla kerralla kaverini ollessa taas samassa huoneessa ja minä ja poikaystäväni eri huoneessa, kaveri kuuli sängyssä maatessaan ihan vierestään kovan pamauksen. Kuulemma samanlaisen, kun joku paiskaisi ikkunan täysillä kiinni. Ikkunat olivat siis jo valmiiksi kiinni, eikä ulkonakaan tuullut .Minä ja poikaystäväni emme kuulleet mitään, vaikka ääni ilmeisesti oli sen verran kova, että kaiken järjen mukaan sen olisi pitänyt kuulua myös siihenkin huoneeseen. "

      Ns. räjähtävän pään syndrooma. Käyttääkö kaveris jotain lääkkeitä vai kärsiikö unihäiriöistä tms?

      • ddsfsdfsdfsdf

        Ei käytä lääkkeitä, eikä kärsi unihäiriöistä.


      • tiedänkaiken

        se on aivan oikein nimittäin yöllä olen siis 9 ja puli vuotta mutta tunnen yöllä jonkun olevan läsnä ja kun olin 4-5 vuotta minulla oli tapana herätä keskellä yötä ja vapun jälkeen noin koko vuoden heräilin ja joka yö... näin siis NÄIN jonkun mustan hahmon tuijottavan minua


    • KultainenLapsuus

      Niin ja sitten tosta ouija-laudasta vielä tämän verran: http://nyt.fi/a1426129150474

      Luehan tuo otsikko ja alku, niin tajuat ton ouija-laudan olevan todellakin lasten ja lastenmielisten mukavaa ajanvietettä.

      Kaikkeen tommoseen olisi todellakin mukava uskoa ja lapsuus oli jännittävää aikaa, mutta valitettavasti nyt näin. Oliskohan tässä elämässä jotain mikä olis jännää, vai ovatko sarjamurhaajat, raiskaajat ja ties mitkä sadistiset psykopaatit ja sosiopaatit vähän liian raadollisia asioita lapsenmielisille ihmisille?

      • ddsfsdfsdfsdf

        No epäilen itsekkin tota ouija-lauta-juttua, koska kuka tahansa meistä olis pystynyt siirtelemään sitä lasia. Päätin nyt kuitenkin lisätä sen tohon, koska liittyy asiaan.
        Mä oon kuullut vähän kahdenlaista juttua noista ouija-laudoista, toiset varottelee, ettei sais missään nimessä mennä kokeileen ja toiset pitää sitä vaan pelinä muiden joukossa. Oon kyllä aikasemminkin kavereiden kanssa joskus teininä kokeillut ouija-lautaa, eikä sillon se ainakaan toiminut :D


      • huihaamu

        Spirirtismi on ihan tosi juttu,ei oo mitään ihmeellistä että ihminen kommunikoi henkien kanssa ja on niitä muitakin keinoja kommunikoida mutta tää on helpoimmasta päästä mutta samalla myös vaarallisimmasta koska et koskaan voi tietää mimmonen henki sieltä tulee. Maailma on ihmeellisempi paikka ku luulette. Uskokaa pois.


      • tiedänkaiken

        minä osaan kommunikoida haamujen kanssa


    • ddsfsdfsdfsdf

      Kirjoitin siis ton aloitusviestin ja päätin jakaa tähän vielä äitini ja isäpuoleni kokemukset lapsuudenkodistani (jossa asun itse asiassa tälläkin hetkellä kesän loppuun asti).

      Tätä on vähän hankala selittää, mutta tässä omakotitalossa on kolme erillistä asuntoa. Sillon kun nää jutut tapahtu tässä meidän nykyisessä asunnossa (sanotaan vaikka asunto nro 1) asui mun täti ja sen mies. Me asuttii äidin ja isäpuolen kanssa toisessa asunnossa (asunto nro 2) sillä hetkellä, mutta samassa talossa siis. Vähän kerrostalotyyliin.

      Tää mun tädin mies käytti välillä reilustikin alkoholia, saattoi juosta pitkin baareja jne., mutta sitten hänellä oli kausia, jolloin katui noita asioita. Tää tädin mies oli ainakin jossain määrissä uskovainen ja mun täti, äiti ja isäpuoli (isäpuoli aika himouskovainenkin) on kaikki myös uskovaisia. Ilmeisesti tällä tädin miehellä oli välillä tosi ahdistuneita kausia, jolloin oli hirveen pelokas, tärisi ja itki ihan kauhuissaan. Mun isäpuoli kuvaili sitä sanoilla "ihan ku joku paha henki riivais sitä" tms., mutta en sitten tiedä onko tää joku Raamatun perusteella tehty tulkinta, ehkä todellisuudessa oli kyse syvästä ahdistuksesta jne. enemmänkin psykologisella tasolla.

      En muista kumpi näistä tapauksista tapahtui ensin, mutta eipä kai sen väliä.

      Kerran kun mun isäpuoli oli tän mun tädin miehen kanssa saunassa, hän näki yhtäkkiä tän miehen kohdalla (tai tilalla? en oikeen ymmärtänyt mitä tarkoitti) paholaisen/demonin tms. En sitten tiedä oliko tää nimenomaan uskovaisen tulkinta siitä mitä näki, mutta jotain kammottavaa ilmeisesti kuitenkin. Se katos kuitenkin ilmeisesti nopeesti.

      Tähän edellä mainittuun tarinaan en uskonut niin täysin, koska tää mun isäpuoli on todellakin himouskovainen (en halua loukata uskovaisia, mutta valitettavasti mulle on tullut vaan negatiivinen kuva himouskovaisista). Sitten mun äiti (joka on kyllä myös uskovainen, muttei lainkaan niin fanaattinen) kuuli tän seuraavan jutun:

      Äiti oli mennyt huutamaan tätä tädin miestä saunaan ja koska ketään ei näkynyt, hän meni tämän miehen ja mun tädin makuuhuoneeseen. Heidän makuuhuoneensa on muuten sama, joka on melkein kymmenen vuotta nyt ollut mun huoneeni tädin ja hänen miehensä muutettua pois. No, kuitenkin, äiti huhuili makuhuoneen ovella: "Sami (tädin miehen nimi), missä sä oot?" ja kuuli makuuhuoneesta vastauksen: "Täällä. Täällä. Täällä." Makuuhuoneessa ei kuitenkaan ollut Samia, eikä ketään muutakaan. Äiti sanoi äänen tulleen ikään kuin "maan alta". Ääni oli vain toistanu "täällä" kolme kertaa. Ja sen verran tiedän, että äiti on sen verran jalat maassa -tyyppi, ettei ihan pienimmästä jutusta vedä mitään kummitustarinaa.

      Myöhemmin täti ja hänen miehensä muuttivat pois ja sen jälkeen talossa ei ole kuulunut tai näkynyt mitään ja ainakin isäpuoleni sanoi, että se jokin "paha" oli kiinnittynyt tähän mieheen ja lähtenyt talosta tämän mukana. Itse en ole tässä huoneessa, joka siis nykyään on mun huone, kuullut mitään ja tunnen oloni muutenkin ihan rauhalliseksi ja turvalliseksi täällä. Tosin välillä olen peloissani, mutta se johtuu varmaankin mun liian vilkkaasta mielikuvituksestani ja kauhuleffojen kattelusta. :D

      Voiko joku paha henki olla kiinnittynyt tiettyyn ihmiseen? Mitä mieltä olette noista tapahtumista? Selkeästi molemmat kuitenkin viittasivat tohon mun tädin mieheen.

      • Kössbaum

        Eihän näistä kukaan totuutta tiedä, koska se on aina oman ajatusmaailman värittämää. Mutta tiedän kyllä tuollaisen tilanteen ja näen tuon pointin tuossa. Jotain selvästi oli huonosti sillä miehellä. Noita ilmiöitä on olemassa, mutta ne ovat hyvin harvinaisia. Jotkut ovat sanoneet että nykyään kaikkialla olevat sähkö- ja muut wifi- yms. aaltokentät estävät noita. Mutta esim. sähkövuoto jostain laitteesta voi aiheuttaakin ilmiöitä ihmisille. Samoin talossa oleva home voi aiheuttaa, mm. ajatuksen pätkimistä ja selittämätöntä ahdistusta, masennusta ja jopa raivokohtauksia yms.

        Tuollaiset ongelmat voidaan toki poistaa, mutta se vaatii mielenmuutosta ja tekojen muutosta, ellei ne sitten ole jostain menneisyydestä olevia "traumoja". Noihin henkimaailmajuttuihin voi mennä syvälle ja alkaa kuvitella kaikenlaista jos niihin kiinnittää paljon huomiota. Kannattaa suunnata huomio muualle "iloisempiin" asioihin ja tekoihin. Yksi tärkeä pointti on myös ettei vietä kovin paljon aikaa tuollaisissa paikoissa, missä "pahaa" tulee, ja välttää myös sellaisia ihmisiä, mutta tekee heille hyvää kun heitä tapaa...


    • Jokuni

      No ihan totta tuokin voi olla.Mutta demoni?En ehkä ole varma tuosta demoni jutusta.Paitsi etten ole koskaan ollut nähnytkään demonia.Oisihan se ihan jännä nähä mutta minun mielestä nuo voi olla totta tai sitten ei.Mutta enpä usko että he nyt jauhausivat paskaa sinulle.

      • huihaamu

        On olemassa paljon elämää jota meijän silmä ei näe. Mä tunnen erään ihmisen jota piinas joku paha olento ja vaistosin sen itsekkin (en ole ainut) Se on luutavasti joku demoni. Itsekkin nähny noita negatiivisia olentoja (varjo-olentoja) unihalvausten yhteydessä. Yks kerta mua lyötiin kaulan alapuolelle ku lepäilin sangyllä,se tuntu voimakkaasti ja myös kuulu voimakkaasti. Mä olin ihan täysin hereillä ja tää tapahtu samana päivänä sen jälkeen ku huomasin sellasen "raon" minkä takana on jotain varjoja ja ne huomas mut,siinä samassa ku "se" käänsi päänsä mua kohti (sillä ei ollu kasvoja) sain unihalvauksen josta mun oli tavallista vaikeempaa päästä irti. Mä oon aikasemminki nähny noita eli ei ole ensimmäinen kerta mulle,eikä varmasti viimenenkään.


      • Keskustelun_aloittaja

        Siitä en ole siis varma, mikä oli, mutta ainakin tää mun isäpuoli tulkitsi paholaisen tai demonin näköseks. Tosin uskovainen ihminen ehkä helpommin mieltää tollaset paholaisen näkösiks tms.

        Näistä henkilöistä tiedän, etteivät valehtele, mutta voihan noille jutuille toki joku muukin selitys olla kuin paranormaali, mulle nyt ei vaan tuu mitään muuta mieleen.


    • Kinerma

      Moi,

      olen ennenkin suositellut Heikki Tikkalan kirjaa 'Olevaisen yöpuoli', joka on ansiokas ensyklopedia suomalaisista kummitustapauksista. Löytyy nykyään alla olevasta osoitteesta.

      Oma arvioni on että monet kummitustapaukset ovat aivan elävien ihmisten henkisten voimien aikaansaannoksia. Esimerkkinä murrosikäisten nuorten, erityisesti tyttöjen, suuri osuus monissa poltergeist- kertomuksissa.

      Olen itse kokenut joitakin selittämättömiä tapahtumia, aina yksin ollessa (kuten usein 'yliluonnollisilla' tapauksilla on tapana sattua). Joten omalta osaltani ratkaisua vaille jää, olisiko joku toinen ihminen paikalla ollessaan kuullut tai nähnyt saman kuin minä.

      http://c5isiark.c5.suncomet.fi/Olevaisen_yopuoli.pdf

    • Jeesus.on.Herra

      Ensiksi quija-lauta pitää hävittää ja heti! Siihen hommaan hankkikaa joku Jeesukseen uskova.Ja ennenkuin siellä joku tukahtuu räkäseen nauruun niin ilmoitetaan heille että kysy on ihan aikuisten oikeasta asiasta! Älkää pelleilkö näiden henkien kanssa. Heb 1:14 sekä Jaakob 4:7

      • aloittaja45465

        :D ei ole lautaa enää tallessa, taidettiin se sillon polttaa muistaakseni


    • kyllämätiiänmistämäpuhun

      Et saa hävittää ouija boardia, sitten tulee henki/henget sinua päin. Parempi jos laitat sen myyntiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2860
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2420
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2200
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2002
    5. 171
      1842
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1836
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe