Mokkula utelu

mintlinux_mään

Olisikohan joku sattumoisin kokeillut tällaista mokkulaa Mintissä? onko toiminut? Siinä näkyy olevan Ubuntulle asennusohjelmakin.
https://www.telewell.fi/fi/tuote/tuotannosta-poistuneet-tuotteet/3g-tuotteet/TW-LTE4G/tw-lte-4g3g-modeemi

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kraffi1

      Jos toimii Ubuntussa niin toimii myös Mintissä.Yleensä mokkulat / laitteet joko toimii tai ei toimi.Poikkeuksena jotkin viritykset jotka toimii vain win koneissa eli Linux ajureita ei ole olemassakaan.
      Laita laite koneeseen,se joko tunnistuu tai ei.

      • mintlinux_mään

        "Laita laite koneeseen,se joko tunnistuu tai ei."
        Niin, mutta kun en ole edes ostanut sitä vielä ja halusin vain kysellä, josko joku olisi kokeillut. Mintissähän kyllä toimii monet mokkulat ilman valmistajan ajuriohjelmaa, mm. nyt käytössä oleva Huawei 3131.


      • mintlinux_mään kirjoitti:

        "Laita laite koneeseen,se joko tunnistuu tai ei."
        Niin, mutta kun en ole edes ostanut sitä vielä ja halusin vain kysellä, josko joku olisi kokeillut. Mintissähän kyllä toimii monet mokkulat ilman valmistajan ajuriohjelmaa, mm. nyt käytössä oleva Huawei 3131.

        Katso mille valmistaja lupaa yhteensopivuuden. Jos se lupaa vaikka Ubuntu 12.04 LTS:lle, tätä versiota vastaavassa Mint:ssä toimii jokseenkin varmasti.


      • Karvaperseelle
        M-Kar kirjoitti:

        Katso mille valmistaja lupaa yhteensopivuuden. Jos se lupaa vaikka Ubuntu 12.04 LTS:lle, tätä versiota vastaavassa Mint:ssä toimii jokseenkin varmasti.

        Karvaperse ei ilmeisesti ole vieläkään tajunnut että valmistajat ovat hyvin laiskoja ilmoittamaan yhteensopivuustiedoissa linuxin kanssa yhteensopivuuden. 95% laitteista jotka toimivat täysin linuxin kanssa ei yhteensopivuustiedoissa ole mitään mainintaa linux-yhteensopivuudesta, harvoin silloinkaan kun valmistajalla on omat ajurit linuxille. Käytössäni olevalle mustesuihku-monitoimilaitteelle löytyy valmistajalta ajurit (kun osaa etsiä ne) sekä tulostukseen että skannaukseen eikä silti ole missään yhteensopivuustiedoissa mainintaa linuxista (ja kyseessä on laatumerkki).

        Miksi toistuvasti kuulutat tyhmyyttäsi täällä ?


      • mintlinux_mään

        No joo, yhdellekään mokkulalle, jota olen tähän saakka Mintissä tai Puppyssä käyttänyt, ei valmistajan sivuilla ole luvattu mitään minkäänlaisen Linux-version käyttäjille:-)


      • kraffi1
        mintlinux_mään kirjoitti:

        No joo, yhdellekään mokkulalle, jota olen tähän saakka Mintissä tai Puppyssä käyttänyt, ei valmistajan sivuilla ole luvattu mitään minkäänlaisen Linux-version käyttäjille:-)

        Eli se / ne joko toimii tai ei,yleensä toimii.Aloittajan tapauksessa on jo luvattu toimivuus Ubuntu 12.04:lle niin aika varmasti vastaus on että toimii mutta ei voi kyllä valalle mennä.


      • Karvaperseelle kirjoitti:

        Karvaperse ei ilmeisesti ole vieläkään tajunnut että valmistajat ovat hyvin laiskoja ilmoittamaan yhteensopivuustiedoissa linuxin kanssa yhteensopivuuden. 95% laitteista jotka toimivat täysin linuxin kanssa ei yhteensopivuustiedoissa ole mitään mainintaa linux-yhteensopivuudesta, harvoin silloinkaan kun valmistajalla on omat ajurit linuxille. Käytössäni olevalle mustesuihku-monitoimilaitteelle löytyy valmistajalta ajurit (kun osaa etsiä ne) sekä tulostukseen että skannaukseen eikä silti ole missään yhteensopivuustiedoissa mainintaa linuxista (ja kyseessä on laatumerkki).

        Miksi toistuvasti kuulutat tyhmyyttäsi täällä ?

        Millä tavalla surkeat valmistajat on minun tyhmyyttä tai minun ongelma? Ei minua kiinnosta tuollaiset pa5kat.


      • Karvaperseelle
        M-Kar kirjoitti:

        Millä tavalla surkeat valmistajat on minun tyhmyyttä tai minun ongelma? Ei minua kiinnosta tuollaiset pa5kat.

        Eivät ne valmistajat vaan nimenoman tuo kommentointisi asiasta on tyhmyyttäsi kun komentoit tyyliin "ne laitteet toimivat joille valmistaja ilmoittaa olevan linux-tuki" ja annat sen vaikutelman että muut eivät muka toimisi. Jos jokin asia ei kiinnosta etkä sitä ymmärrä/tiedä niin älä sitten kommentoi kyseistä asiaa niin et kuuluta tyhmyyttäsi julkisesti.


      • Karvaperseelle kirjoitti:

        Eivät ne valmistajat vaan nimenoman tuo kommentointisi asiasta on tyhmyyttäsi kun komentoit tyyliin "ne laitteet toimivat joille valmistaja ilmoittaa olevan linux-tuki" ja annat sen vaikutelman että muut eivät muka toimisi. Jos jokin asia ei kiinnosta etkä sitä ymmärrä/tiedä niin älä sitten kommentoi kyseistä asiaa niin et kuuluta tyhmyyttäsi julkisesti.

        En minä ole sellaista sanonut enkä sellaisia vaikutelmia anna.

        Homman juttu on se, että jos ei ole standardia tekniikkaa niin siitä toiminnasta vastaa se kuka lupaa sen yhteentoimivuuden.

        Jos kukaan ei lupaa mitään niin homma on käyttäjän omalla vastuulla.


    • Näyttää-toimivan

      Pikaisella vilkaisulla tuo Telewellin tarjoama ajuripaketti pitäisi toimia Mintissäkin, voi tosin joutua asentamaan "käsin" jos ei se scripti suostu toimimaan tuossa Mintissä.

      • mintlinux_mään

        Joo, niinhän minä itsekin arvelisin, että toimisi. Tarkoitukseni oli vaan kysäistä, josko jollakin sattuisi olemaan käyttökokemuksia... No, niitä ei ainakaan vielä ole näkynyt, aloittelijatason neuvoja kylläkin, joita en varsinaisesti kaivannut:-)


      • just_joo
        mintlinux_mään kirjoitti:

        Joo, niinhän minä itsekin arvelisin, että toimisi. Tarkoitukseni oli vaan kysäistä, josko jollakin sattuisi olemaan käyttökokemuksia... No, niitä ei ainakaan vielä ole näkynyt, aloittelijatason neuvoja kylläkin, joita en varsinaisesti kaivannut:-)

        Aloittelijatason kysymyksenasettelulla saa aloittelijatason vastauksia.


      • mintlinux_mään

        Just_joo voinee sitten neuvoa, miten kysytään pro-tason kysymyksenasettelulla, että onko joku sattumoisin kokeillut jotakin tiettyä laitetta?
        Mitä sanontoja ja millaisia lauserakenteita tulee käyttää?
        Mitkä ovat ehdottomasti kiellettyjä?


      • Just_joo
        mintlinux_mään kirjoitti:

        Just_joo voinee sitten neuvoa, miten kysytään pro-tason kysymyksenasettelulla, että onko joku sattumoisin kokeillut jotakin tiettyä laitetta?
        Mitä sanontoja ja millaisia lauserakenteita tulee käyttää?
        Mitkä ovat ehdottomasti kiellettyjä?

        Kyllä, kyllä.
        Kyllä, ei.
        Ei, ( ei )
        Ei, ( kyllä)

        Kaksi ensinmainittua olisi ollut ilmeisesti sinulle muita kuin aloittelijatason vastauksia, samoin tuo Ei.


    • ihateubuntu
    • aloittelija

      No entä miten saan Novatel Wireless MC996D/MC998D mokkulan toimimaan Ubuntu 14.04. LTS:ssä? Valmistajan sivuilla lukee, että toimii linuxeissa, mutta minä en saa toimimaan. Mokkula toimii kyllä Windowsissa.
      Olisko jollain tietoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2675
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2252
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1729
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1583
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe