Voisitteko kertoa mulle mitään toimivia ratkaisuja mun ongelma kanssa... Mun kotiintuloaika on joka päivä klo 19.30 vaikka oon jo 16v enkä oo tehny mitään mistä johtuen olisi noin aikainen kotiintuloaika. Oon lähes ysin oppilas koulussa, en juo, polta, nuuskaa tai mitään sellasta ja ihan hyväkäytöksinenkin. Nyt haluaisin vain tietää, että mitä voin sanoa/tehdä saadakseni olla edes tunnin pidempään ulkona. Iskä antaisi varmaankin olla niin kauan ulkona kuin haluaisin, mutta äiti vaan inttää että "minun mielestäni se on täysin sopiva kotiintuloaika sun ikäiselle" ja sitten se menee aina kahdeksan aikaan nukkumaan ja ei kuulemma saa "rentouttavaa mielentilaa" ennen kuin oon tullu kotiin ja sitten kuulemma sillä on joku unijuttu että kestää kauan nukahtaa ja sit kun nukahtaa ja herää kesken kaiken niin ei saa enää unen päästä kiinni. Ja kuulemma ei saa nukuttua ennenkuin oon tullu kotiin... Niin voisitteko kertoa että miten voin helpottaa tilannettani.. Ainiin ja jos tuun klo 19.30 jälkeen kotiin niin kuulemma loppuu mun urheiluharrastuksen kustantaminen mikä merkitsee paljon mulle ja sit kuulemma takavarikoi multa puhelimen (itse ostettu) ja TV:n jne. Eli mua kiristetään... Apuja kiitos?
Tarvitsen ohjeita
7
65
Vastaukset
- nännilä
Minä menisin lakkoon (en käy koulua, vietän aikani kirjastossa, olen ulkona pitkälle yöhö) joskus mutsis kyl luovuttaa.
- Eikannata
Eli kannattaa paskantaa oman soppaan?? Pikkuveljeni teki noin, mutta tilanne kotona vain kiristyi, koska vanhemmat eivät tottakai antaneet löysiä. Sehän on osa kasvatusta. Tosin hänen kotiintulo aikansa oli klo. 10, mutta silti hän tuli aina myöhässä. Karkasi lopulta illalla kaupungille ja tuli joskus päivien päästä takas, kun poliisi nappasi lopulta ja vei kotiin. Karkasi myöhemmin uudelleen ja nyt on lastenkodissa, koska sosiaaliviranomaiset saivat tietää tästä poliisilta. Tällä hetkellä vaarana jäädä luokalle, koska kursseja ja kokeita tekemättä. Suhde vanhempiin todella arka, koska luottamus veljeeni on mennyt meillä kaikilla täysin. Oliko sen arvoista?
- neuvoja...g
Mää en kyllä tiedä mitä sanoo. Mulla ei ikinä oo ollu kotiintuloaikoja ja nyt asun yksin.... Ei ne mulle mitään oo koskaan sanonu. Käskeny vaan soittaa ku tuun kotiin tai jos kestää.
Oon kans 16, mutta sanoisin, et keskustelet niiden kans. Ehdota vaikka, että koitatte yhtä iltaa niin, että oot pidempään ulkona ja KUN se menee hyvin ja kaikki on ok, niin ehkä siitä vois tehdä pysyvän järjestelyn. Koitat tolleen pikkuhiljaa. Silloin ne joustaa yleensä paremmin. - Oldie
Odota vajaa 2 vuotta. Sen jälkeen saat päättää itse kotiintuloaikasi. Silloinkin asiassa on vielä pieni varaus, jos asut vielä kotona.
- readMePlease
Menisin varmaan lakkoon ja jos kännykkäni takavarikoitaisiin niin menisin vaikka metrolla tuntemattomalle alueelle ja spedeilly sielä kunnes ne soittaa poliisit tai jtn vastaavaa ja syyttänyt asiasta sitä että ne otti kännykkäsi pois(olen tehnyt näin ja toimi). Toinen on että sanot että sinusta tulee epäsosiaalinen jos et saa olla kavereiden kanssa ja vetoat viisauteesi ettet käytä tupakkaa etc j vanhempasi antavat lopunsi periksi
- Kohtuudella
Onkohan sun äidillä nyt aika paha ongelma,vai meneekö töihin aamuyöstä,vai onko vuorotyössä.Jos aikuinen menee nukkumaan illalla kahdeksalta,niin taatusti herää yöllä neljn aikaan---siis silloin on nukkunut 8 t.Sehän on itsensä kiusaamista yrittää nukkua niin aikasin illalla.Äiti on laittanut sinulle ns.rajat,mutta täytyisikkö myös hänen katsoa peiliin ja tarkastella omia rajojaan.Pysy vahvana ja taistele.
- Huohhhoi
Eihän tuossa muuta ole kuin että äiti haluaa olla varma, että hän tulee kotiin ajoissa. Jos kotiintulo aika olisi 10 niin pitäisikö äidin herätä tarkistamaan? Ei todellakaan. Entä jos jotain olisi tapahtunut? Äiti kuulisi aamulla tilanteesta tai huomaisi ettei hän ole huoneessaan. Mielestäni äiti toimii kuten vastuullisen vanhemman kuuluukin eli asettaa selvät rajat muttei toimi täysin tyrannin elkein. Hän sentään pääse kaupungille, oma puhelin jne. Joka tapauksessa talossa eletetään talon sääntöjen mukaan eikä täällä muiden tarvitse siitä vetää hernettä nenään ja kehottaa taistelemaan vastaan. :D Toiseksi, ei äitisi voi koskaan olla täysin varma, että poltatko, juotko, nuuskaatko.. hän vain luottaa sinun sanaan, mutta silti hän tietää millaista on olla nuori. Suurin osa kokeilee kaikkea, jopa ne luotetuimmat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833950
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342963Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992233Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?301900- 311770
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian231762Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell531667Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271537- 281491
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni81485