Joo, jännä juttu, suunnittelin vaihtoa uuteen Yarikseen lähiaikoina, mutta jos autovero poistuu niin samalla välirahalla saakin Auriksen, ja väliraha Yarikseen myös pienenee jonkin verran. No, täytyy muutama päivä odotella hallitusta, jos persut ulkona, sitten autovero säilyy ja hieman jopa nousee.
Vastaukset 6
- voiSuaAutoveropoikaa
Ja vaihdokin arvo pysyy samana tai jopa nousee jos autovero jää pois, eikö vaan neropoika?
- Möly_kommari
Tuolla autoverolla ei juurikaan ole vaikutusta välirahaan. Mikäli autovero poistuisi myös käytettyjen hinnat laskisivat. Auton hinta tippuisi pikemmin lähelle nollaa kuin nyt tapahtuu. Ainut merkitys tuolla olisi autokannan nuorentuminen.
- näin-se-menee
No, luuletteko te puupäät että käytettyjen hinnat putoaa samanverran kun uusien autojen? Jos uuden auton vero on esim. 7500€ ja vaihtoauton arvo 5000€ , niin paljonko tuo vaihtoauton hinta on jos vero poistuu? Minun veikkaus on että kyllä siitä 2 tonnia hyvitetään. Elikkä siis väliraha pienenee jopa 4500 euroa.
- tereeee
Minä kysyin Ok Autosta, sanoivat siellä että väliraha pysyy samana. Muuttuu vain autojen hinnat se siis siitä ilosta.
- oisko-näin
""""Minä kysyin Ok Autosta, sanoivat siellä että väliraha pysyy samana. Muuttuu vain autojen hinnat se siis siitä ilosta. """"
Jaa, vaikka vaihtoauton arvo olisi 1000€ ? - Yarisparas
Hybridi Yaris järkevin vaihtoehto. Vaikka autovero poistuisi, niin veron poisto laskee hintaa vain 2500 e. Lisäksi hintakompensaation poisto nostaisi hintaa, joten oikea hinnanlasku olisi vain 1000-1500 euroa. Ja enpä usko, että vero poistuu. Toivottavasti ei, sillä muita maksuja jouduttaisiin nostamaan ja ne koskisi nimenomaan tavallisia kansalaisia. Rikkaat kalliiden autojen ostajathan olisivat ainoita todellisia hyötyjiä autoveron poistosta. Nehän sitä yrittää ajaakin uskotellen hölmöjä köyhiä sillä, että sitten kaikilla on varaa uuteen autoon ja niin puolikansaa kiihkoaa auto veron poistosta vuodesta toiseen. Ei sitä omaa järkeä tunnu monella olevan kun eivät tajua ettei köyhän autoilu tule veron poistolla halpenemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751719- 241216
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341102Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu135933Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64704
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192629- 74611
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79608- 49571
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32528- 55517
- 57502
- 36464
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398