Asun ulkomailla ja olen vuoden 2014 alusta rajoitetusti verovelvollinen Suomeen.
Minulla on Suomessa pari asuntoa ja niistä tuleva vuokratulo on ainoa, mistä minun tarvitsee maksaa verot Suomeen. Asunnot on ostettu lainalla jonka korko on ymmärtääkseni aiempina vuosina automaattisesti vähennetty pääomatuloistani (ja korko on näkynyt esitäytetyssä veroilmoituksessa).
Nyt kun teen vuoden 2014 veroilmoitusta, pitääkö minun itse vähentää nuo korot ilmoittamistani asuntojen vuokratuloista, vai vähennetäänkö ne automaattisesti kunhan ilmoitan tulot? Ettei tulisi vähennettyä kahteen kertaan (tai ei ollenkaan).
Kiitos!
Asuntolainan koron vähennys vuokratuloista
3
<50
Vastaukset
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi. Älä vähennä korkoja itse vuokratuloista. Mikäli lainan korot eivät näy automaattisesti tulonhankkimislainan korkoina, tee korjaus.
Ystävällisin terveisin
Eija A Verotiimistä- Toni_Saksasta
Kiitos vastauksesta! Varmistan vielä että kyseiset korot pitää nimenomaan merkitä Tulonhankkimislainan koroiksi eikä asuntolainan koroiksi?
Täyttelin veroilmoitusta eteenpäin ja huomasin, ettei nettiveroilmoituksessa ole enää missään kohtaa Ulkomaan Palkkatulot. Johtuuko se siitä että olen ollut vuodesta 2014 alkaen rajoitetusti verovelvollinen ja minun ei tarvitse enää näitä ilmoittaa? Tai jos pitää niin miten se tehdään? Hei!
Kyllä, korot merkitään nimenomaan tulonhankkimisvelan koroiksi.
Rajoitetusti verovelvollisena olet verovelvollinen vain Suomesta saamistasi tuloista. Tämän takia sinulla ei näy Veroilmoitus verkossa -palvelussa kohtaa Ulkomaan palkkatulot.
Ystävällisin terveisin
Sari T Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569