Asun ulkomailla ja olen vuoden 2014 alusta rajoitetusti verovelvollinen Suomeen.
Minulla on Suomessa pari asuntoa ja niistä tuleva vuokratulo on ainoa, mistä minun tarvitsee maksaa verot Suomeen. Asunnot on ostettu lainalla jonka korko on ymmärtääkseni aiempina vuosina automaattisesti vähennetty pääomatuloistani (ja korko on näkynyt esitäytetyssä veroilmoituksessa).
Nyt kun teen vuoden 2014 veroilmoitusta, pitääkö minun itse vähentää nuo korot ilmoittamistani asuntojen vuokratuloista, vai vähennetäänkö ne automaattisesti kunhan ilmoitan tulot? Ettei tulisi vähennettyä kahteen kertaan (tai ei ollenkaan).
Kiitos!
Asuntolainan koron vähennys vuokratuloista
3
<50
Vastaukset
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi. Älä vähennä korkoja itse vuokratuloista. Mikäli lainan korot eivät näy automaattisesti tulonhankkimislainan korkoina, tee korjaus.
Ystävällisin terveisin
Eija A Verotiimistä- Toni_Saksasta
Kiitos vastauksesta! Varmistan vielä että kyseiset korot pitää nimenomaan merkitä Tulonhankkimislainan koroiksi eikä asuntolainan koroiksi?
Täyttelin veroilmoitusta eteenpäin ja huomasin, ettei nettiveroilmoituksessa ole enää missään kohtaa Ulkomaan Palkkatulot. Johtuuko se siitä että olen ollut vuodesta 2014 alkaen rajoitetusti verovelvollinen ja minun ei tarvitse enää näitä ilmoittaa? Tai jos pitää niin miten se tehdään? Hei!
Kyllä, korot merkitään nimenomaan tulonhankkimisvelan koroiksi.
Rajoitetusti verovelvollisena olet verovelvollinen vain Suomesta saamistasi tuloista. Tämän takia sinulla ei näy Veroilmoitus verkossa -palvelussa kohtaa Ulkomaan palkkatulot.
Ystävällisin terveisin
Sari T Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2043998
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m921906Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek301592- 1651402
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut251276Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2121150- 391132
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?941109Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1291093Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell1971026