Vuosien varrella tuli muutamia kertoja poikettua Rymättylän takana Kirveenrauman sillan vieressä olevalla entisillä lossirannoilla jigistelemässä ja helpoosti päästävällä rannalla kävikin aika lailla kalastajia. Tänä syksynä törmäsin pohjoispään rantaan johtavalla tiellä "yksityisalue, pääsy kielletty" -kyltin. Samoin etelärannalla näytti olevan asuntovaunun sekä veneen rannassa kuin mökkeilijällä konsanaan.
Kumpikin ranta on entistä "yleistä tietä" ja lossirantaa joten yksityistyminen sekä kieltomerkit ja mökkeily lievästi ihmetyttää. Tunteeko kukaan tarkemmin alueen omistussuhteita ja rannan kieltomerkkien taustoja??
Rymättylän Kirveenrauman ranta yksityistetty?
3
971
Vastaukset
- Sipe
Paikkakuntalaisena tiedän asian taustan aikalailla hyvin. Silloin kun 1950-luvulla tie on tehty Airismaalle ja Aaslaan niin maanomistajat eivät saaneet mitään korvausta luovutetusta tiealueesta. Nyt kun silta tuli tuossa vuosituhannen lopulla käyttöön niin nämä entiset tiealueet palautuivat maanomistajille. Vielä lisäyksenä että puomi on sinne pohjoispuolelle tieviranomaisten toimesta laitettu.
- Juuri
Ok ja kiitos tiedosta. Jotain tämän suuntaista arvelin olevan kyseessä, toisaalta enemmän kuitenkin jotain itsekeksittyä ilman varsinaista faktapohjaa olevaa turistinkarkoitusviritelmää. Et muuten sattumalta tietäisi sielläpäin muita vastaavia NYKYISIÄ vapaita rantoja?
- Sipe
Juuri kirjoitti:
Ok ja kiitos tiedosta. Jotain tämän suuntaista arvelin olevan kyseessä, toisaalta enemmän kuitenkin jotain itsekeksittyä ilman varsinaista faktapohjaa olevaa turistinkarkoitusviritelmää. Et muuten sattumalta tietäisi sielläpäin muita vastaavia NYKYISIÄ vapaita rantoja?
Ainahan se tulee hankalammaksi vapaita rantoja löytää.Mökit ja kaikenlainen muu toiminta ranta-alueilla on huomattavasti yleistynyt. Kesän mittaan on siinä lähellä olevan Sattinsalmen siltapenkereellä näkynyt onkijoita mutta varmaankin tässä on ongelmana se että minne ajopelinsä pysäköi. Kauempana maantien loppupäässä olevan Hangan laiturin tilannetta en tarkkaan tiedä. Voi sielläkin jokin kieltotaulu olla. Täytyypä joskus käydä katsomassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432211Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t22984Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685