Oletko luovuttanut v. 1954 lapsen adoptoitavaksi Varkaudessa tai tiedätkö omaisesi/ystäväsi luopuneen lapsesta? Järjestely on saattanut olla jopa jollakin tavalla epävirallinen. Esim. kirkkoherran virasto kieltäytyy antamasta kaikkia tietoja, joten olemme umpikujassa selvittelyn kanssa. Vauvasta kasvoi tummahiuksinen ja sinivihreäsilmäinen. Kulmakarvat olivat huomattavan tummat ja vahvat jo pienenä lapsena. Etsijänä kyseinen lapsi ja hänen lapsensa. Haluamme tietää alkuperämme.
Vuonna 1954 adoptioon annettu tyttö, ehkä Varkaus?
2
192
Vastaukset
- apuavaaa
Ikävä juttu, mutta tuskin äitisi on enää elossa ja vaikka olisikin niin on jo niin vanha, että tuskin roikkuu suomi24 sivustolla lukemassa etsintäkuulutuksia...
Tee ihmeessä dna-testi -ehkä sitä kautta löydät sattumalta sukulaisen ja pääset sitä pitkin eteenpäin selvittelyissä :)
https://www.familytreedna.com/groups/finland/about/background - BIol._äiti_hukassa
Kiitos vastauksestasi, perehdyn linkkiisi! Laitoin viestin tuolla tavoin, koska monesti myös adoptioon lapsensa antaneen lapset myöhemmin kiinnostuvat selvittämään sisarensa kohtaloa. Sitä paitsi "virallinen äiti" on elossa (ja kieltäytyy antamasta tietoa), joten lapsen adoptioon antanutkin nainen voi olla elossa. Kaikki kasikymppiset eivät ole liian vanhoja roikkumaan netissä, etenkin jos ennen kuolemaansa haluavat selvittää elämänsä selvittämättömät asiat. Monet ovat täydessä ymmärryksessä.
Se jo selvisi, että maakunta-arkistoissa on käräjäoikeuksien vanhat adoptiopaperit, ja ne ovat käytännössä julkisia. Olisi mukavaa saada ensin jotain alkutietoa, mutta jollei muu kanava (kuten DNA-testaus) vie asiaa eteenpäin, niin sitten penkomaan sinne. Jotenkin arkisto tuntuu vaikealta asialta, mutta onhan siellä työntekijät, joten homma saattaa hyvinkin luontua.
Tämän jutun jälkeen alan kannattaa sitä, että kaikki vastasyntyneet geenitestataan. Jotkut puoltavat sitä rikoksien selvittelyn kannalta, mutta olisi merkityksellisempi perhesuhteiden kannalta. Hyvin moni alkaa varttuessaan selvittää juuriaan. Ja siinä vaiheessa moni asioista tietävä on jo kuollut.
Onnea matkaan kaikille etsijöille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821399Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681197Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2051192Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2141184Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103993Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍129894Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123788- 77765