Luottotiedot ja turvakielto

kiitosvastauksista

Voiko vuokranantaja itse tarkistaa turvakiellon omaavan henkilön luottotiedot?

15

2221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luottotiedoissa ei kerrota kotiosoitettasi, tai edes kotikuntaasi, joten takuulla saa tarkistettua.

      • Anonyymi

        Omalla kohdallani kun on turvakielto tietojani ei näkynyt edes luottotietojärjestelmäsä, ne ovat siis puhtaat olleet aina 60 vuotta jo. jolloin olikin vaikeaa yhtä taistelua saada puh ,nettilittymä. He eivät voi muka haamun kanssa muodostaa sopimusta. sain olan takaa selvittää turvakiletoa heille ja miksi ei näy. Lopulta itse ehdotin että hnakin ns. omat teidot joihin minulla oikeus mm. passin kopiolla maksullisesti. No tässä vaiheessa he luovuttivat ja sain sopimukset ja ei tarvinnut hankkia itse omia teitojaan heille, joka on siis ratkaisu muillekin saman asian kansa taisteleville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omalla kohdallani kun on turvakielto tietojani ei näkynyt edes luottotietojärjestelmäsä, ne ovat siis puhtaat olleet aina 60 vuotta jo. jolloin olikin vaikeaa yhtä taistelua saada puh ,nettilittymä. He eivät voi muka haamun kanssa muodostaa sopimusta. sain olan takaa selvittää turvakiletoa heille ja miksi ei näy. Lopulta itse ehdotin että hnakin ns. omat teidot joihin minulla oikeus mm. passin kopiolla maksullisesti. No tässä vaiheessa he luovuttivat ja sain sopimukset ja ei tarvinnut hankkia itse omia teitojaan heille, joka on siis ratkaisu muillekin saman asian kansa taisteleville.

        Onko jotain menneisyydessä jota ei kehtaa...?


    • SaaSaaSaa

      Kyllä saa, ja jos ei saisi, niin et kyllä asuntoakaan saisi.
      Ja kuten edellinen vastasi, niin siinä luottotietoraportissa ei kerrota osoitettasi, eikä muitakaan tietoja. Vain luottotietosi.

      • oikeastivuokranantaja

        Vain viralliset tahot saavat turvakiellosta huolimatta. Yksityishenkilö ei.


    • fhggfhjgdhjdfgj

      Minäkään en vuokraisi jos ei luottotietojen tarkistus onnistuisi vaikka mitä selitettäisiin mistä se johtuu. On suuri riski ottaa vuokralainen jolla on ennestään jo (merkittävästi) velkaa ja ei varmuutta pystyykö hän niitä edes tulevaisuudessa hoitamaan (merkintä).

      • oikeastivuokranantaja

        heh...turvakieltoa ei saa päälle jos merkintöjä. Turvakielto estää luottotietojen väärinkäytön. Henkilö voi itse tulostaa sinulle luottotietosi jos ne haluat nähdä.


      • Anonyymi

        Suomessa on satojatuhansia ihmisiä joilla on luottotietomerkintä, se ei luonnollisestikaan tee kenestäkään automaattisesti huonoa vuokralaista.

        Suurin osa maksuhäiriämerkinnän omaavista henkilöistä on aina maksanut vuokransa ym asumiseen liittyvät laskut ajallaan, koska tuskin kukaan haluaa olla asunnoton.

        Mutta koska on tyhmiä juntteja ihmisiä joille on syystä taikka toisesta päätynyt käsiin ylimääräinen asunto jota vuokraavat, niin nämä typerykset ovat se ongelma ja valitettavasti väärät asenteet ovat lähes poikkeuksetta nuppiongelmaisten vaiva.

        Vuokratessa vain lähimenneisyydellä (5-10v) pitää olla merkitystä, merkitystä on siltikin enemmän sillä seikalla miten ihminen huolehtii asumiseen liittyvät asiat.

        Kannattaa aina soittaa sille edelliselle vuokranantajalle eikä tuijottaa niitä luottotietoja.


      • Anonyymi
        oikeastivuokranantaja kirjoitti:

        heh...turvakieltoa ei saa päälle jos merkintöjä. Turvakielto estää luottotietojen väärinkäytön. Henkilö voi itse tulostaa sinulle luottotietosi jos ne haluat nähdä.

        Puhut muuten paskaaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on satojatuhansia ihmisiä joilla on luottotietomerkintä, se ei luonnollisestikaan tee kenestäkään automaattisesti huonoa vuokralaista.

        Suurin osa maksuhäiriämerkinnän omaavista henkilöistä on aina maksanut vuokransa ym asumiseen liittyvät laskut ajallaan, koska tuskin kukaan haluaa olla asunnoton.

        Mutta koska on tyhmiä juntteja ihmisiä joille on syystä taikka toisesta päätynyt käsiin ylimääräinen asunto jota vuokraavat, niin nämä typerykset ovat se ongelma ja valitettavasti väärät asenteet ovat lähes poikkeuksetta nuppiongelmaisten vaiva.

        Vuokratessa vain lähimenneisyydellä (5-10v) pitää olla merkitystä, merkitystä on siltikin enemmän sillä seikalla miten ihminen huolehtii asumiseen liittyvät asiat.

        Kannattaa aina soittaa sille edelliselle vuokranantajalle eikä tuijottaa niitä luottotietoja.

        Oon saanut asunnon aina vaikka ollut osassa elämästäni luottotietomerkintää. Ei oo soitettu koskaan edellisille vuokriksille vaan kyllä on luotettu ihan ihmiseen ja olemukseen vaan. Hyvin on mennyt.

        Toki, tää ei nyt liity minuun, mutta;
        Ihmisille voi sattua mitä vaan elämässään ja joskus jopa vuokranmaksukyky voi tilapäisesti heiketä. Jokainen on silti oikeutettu apuun, tukeen, ohjaukseen ja uuteen asuntoon jos saa häädön. Kyllä se aurinko paistaa risukasaan joskus. Ei tuomita vaan tutustutaan ja selvitellään. Jos tyypillä on säännölliset tulot niin pitkälle pötkii. Sitten jokaisen vuokralaisen ois kans hyvä sitte ajoissa muuttaa pois jos menee työ tms. Halvempaan kämppään. Joskus se voi olla liian myöhäistä vaan ja varsinkin tässä nykyisessä tilanteessa.

        Mun on helppo sanoa. Joulukuussa puhtaat luottotiedot taas 😁😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on satojatuhansia ihmisiä joilla on luottotietomerkintä, se ei luonnollisestikaan tee kenestäkään automaattisesti huonoa vuokralaista.

        Suurin osa maksuhäiriämerkinnän omaavista henkilöistä on aina maksanut vuokransa ym asumiseen liittyvät laskut ajallaan, koska tuskin kukaan haluaa olla asunnoton.

        Mutta koska on tyhmiä juntteja ihmisiä joille on syystä taikka toisesta päätynyt käsiin ylimääräinen asunto jota vuokraavat, niin nämä typerykset ovat se ongelma ja valitettavasti väärät asenteet ovat lähes poikkeuksetta nuppiongelmaisten vaiva.

        Vuokratessa vain lähimenneisyydellä (5-10v) pitää olla merkitystä, merkitystä on siltikin enemmän sillä seikalla miten ihminen huolehtii asumiseen liittyvät asiat.

        Kannattaa aina soittaa sille edelliselle vuokranantajalle eikä tuijottaa niitä luottotietoja.

        Olet pitkälti oikeassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on satojatuhansia ihmisiä joilla on luottotietomerkintä, se ei luonnollisestikaan tee kenestäkään automaattisesti huonoa vuokralaista.

        Suurin osa maksuhäiriämerkinnän omaavista henkilöistä on aina maksanut vuokransa ym asumiseen liittyvät laskut ajallaan, koska tuskin kukaan haluaa olla asunnoton.

        Mutta koska on tyhmiä juntteja ihmisiä joille on syystä taikka toisesta päätynyt käsiin ylimääräinen asunto jota vuokraavat, niin nämä typerykset ovat se ongelma ja valitettavasti väärät asenteet ovat lähes poikkeuksetta nuppiongelmaisten vaiva.

        Vuokratessa vain lähimenneisyydellä (5-10v) pitää olla merkitystä, merkitystä on siltikin enemmän sillä seikalla miten ihminen huolehtii asumiseen liittyvät asiat.

        Kannattaa aina soittaa sille edelliselle vuokranantajalle eikä tuijottaa niitä luottotietoja.

        Maksuhäiriömerkintä poistuu 2 - 4 vuoden kuluessa. Jos on mäheltänyt kerran 2018 ja maksanut pois, niin nyt ei enää ole merkintää.

        En vuokraa koskaan kenellekään, jolla on maksuhäiriömerkintä. Kerran tuli vuokrattua henkilölle, jolla on maksuhäiriöitä mutta ulkomailla. Muutaman varoituksen jälkeen purin vuokrasuhteen. Ei ikinä enää!


    • Anonyymi

      Minusta on kaksinaismoralistista olla ottamatta vuokralaista jolla on merkintä jos itselläänkin on. Aika monella vuokranantajalla on myöskin. Pitääkö sitten uusien asukkaidenkin alkaa heiltäkin kyselemään että uskaltaako muuttaa jos ei oo luottotietoja 😂

      Tuli nyt vaan mieleen. Tunnen ja tiedän monta 🙈

      • Anonyymi

        Juuri näin. Nyt mennään ohi aiheen, mutta vuokranantajani paljastui maksukyvyttömäksi. Vuokralaisena maksoin 3kk takuuvuokran ja joka kk vuokran. Onhan näitä. Luottotietoihin ei voi sokeasti luottaa.


    • Anonyymi

      Ei tuommoista tarvi ottaa vuokralaiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe