Voiko tavallista akkulaturia käyttää virtalähteenä pienehkölle pilssipumpulle 7A max. Jos ei voi niin löytyykö sopivia muuntajia tällaiseen käyttöön. Tarkoitus olis pumpata kellarin liikoja vesiä pois. Kyseessä siis 230/12v.
Pumppaus kellarista
3
266
Vastaukset
- tässä.ohjetta
Akkulaturin soveltuminen tuohon on arpapeliä ja riippuu laturin rakenteesta. Esimerkiksi jotkut laturit eivät ala lataamaan tyhjää akkua, jollaisena kuormana laturi näkee moottorisi. Jollakin tyypillä voi onnistuakin.
Pelkkä muuntaja vaatisi perään tasasuuntaajan, jotta vaihtojännite saadaan moottorisi tarvitsemaksi tasajännitteeksi.
Jännitelähteitä 12V/7A löytyy elektroniikkaliikkeistä.
Jos sinulla kuitenkin on käytettävissä 230V "seinäjännite", niin edullisimmaksi sinulle tulisi hankkia pilssipumpun tilalle 230V uppopumppu, joka oikeastaan on tarkoitettukin tuollaiseen. - insinööriwanhanajan
Miksi et väkästele siihen väliin akkua. Akkulaturi lataa mitä lataa ja akku antaa rutkasti virtaa kun pumppu pyörii. Harvempi akkulaturi tekee 7 A. Jos sitten pumppu pyörii koko ajan, on asia mietittävä uudelleen.
Millainen käyntiaikasuhde pumpulla olisi? - el-as
Perus akkulaturia voi käyttää jos vain laturin virrananto riittää, tosin toisiopuolen napojen väliin (latausjohtojen väliin) täytyisi laittaa elko, suuruudeltaan varmaankin luokkaa 4700-10000 uF niitä löytyy vaikkapa: http://www.bebek.fi/kauppa/tuotteet.php?tuoteryhma_id=95&
maksaa n.3 eur, tasaamaan jännitettä piikeiltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214