huonot opet lisääntyy

openpomo

kattelin naapurin tenavia miten kärsii omituisista opettajista, en tajuu miten niitä nykysin koulutetaan, vai koulutetaanko ollenkaan opettajista enää osaajia. Siellä ne lukee anna ja seuraa ja jyystää purkkaa, leikkaa varpaankynsiä ja ja keittelee kahvia, eikä ole yhtään kiinnosuneita töistään, ei ihme että koulut on alas päin menossa. Meidän koulussa juuri kymmenen opettajaa meni vaihtoon. Koulu ei ole enää koulu vaan opettajien säilytyspaikka. Sanokaa mun sanoneen, että koulu on muutoksen kourissa. Hyvät pahat ja rumat, semmoinen on joku koulu nykysin.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KysynVaan-76

      Sinulla ei ainakaan ole ollut kummoinen opettaja äidinkielessä aikoinaan...

    • Sanonpa.vaan

      Miten sinä "kattelemalla" huomasit, että naapurin tenavat kärsii omituisista opettajista? Vedä viltti korville ja jatka uniasi.

      • openpomo

        No kyllähän koira koiran tuntee.


      • Sanonpa.vaan
        openpomo kirjoitti:

        No kyllähän koira koiran tuntee.

        No hyvä, että tunnet. Itse olenkin kissaihminen. Jos olet open pomo eli koulun rehtori, niin yritäpä etsiä kouluusi parempia opettajia.


    • kurjajuttu

      Monet on suuren palkan takia tuossa hommassa vaikkei osaisi yhtään mitään. Pitkät lomat ja aina on apuihminen siinä mukana jos itse ei ymmärrä niin avustaja auttaa opettajaa ymmärtämään. Minä opettajien pomona ajattelen lasten puolesta, että ei ole helppoa olla semmosen opettajan kanssa joka syö viinerietä ja nauttii huippupalkasta eikä juurikaan tee mitään. Onneksi nyt aletaan suurentamaan luokkia ja avustajat lakkautetaan, niin saa opettaja palkkaa tehdystä työstä, siitäkin voisi leikata kolmasosan pois,. Ennen oli meidän luokalla 32 oppilasta ja hyvin pärjästi opettaja, nyt kitisee jo viiden oppilaan luolkassa moiset epäpätevät opettajat, töitä ei tehdätisi mutta palkkaa ja lomaa otetaan vastaanhäikäilemttömsäti. Me maksamme palkan ja annamme lapset heille kouluun jott, mutta iana saa vahtia ja moittia, opastaa ja pitää silmällä opettjia. Tarkkailussa ovat ja huomautettavaa ainakin meidän kouluss aon lullut annettua jokaiselle opettajalle, mutta palautetta ottavat vastaan jja tosiaan tarkkailemme päivittäin.

      • rees

        Missä koulussa maksetaan suuret palkat??? Kerro heti, haen siine töihin. Vastaa pikaisesti, vielä ehtii vaihtaa.


      • palkkaalasjalissäätyötä
        rees kirjoitti:

        Missä koulussa maksetaan suuret palkat??? Kerro heti, haen siine töihin. Vastaa pikaisesti, vielä ehtii vaihtaa.

        Joka koulussa on ylisuuret palkat. Varsinkin eka ja tokaluokkalisien opeilla, kaksi tuntia koulua ja siinä välissä välitunti! palkka juoksee silti...Minusta opettajien palkka pitää muuttaa tuntiperusteiseksi ja sitten enempi jos ei ole avustajaa, mutta jos on avustaja joka tekee sen suuremman työn, niin sama palkkaus tai opelle vähemmän, työperusteinen palkka.
        Lomat on lähes 3 kk jolloin silloin voisi siivota vaikka koulua ja koulun pihaa sekä käydä niillä kursseilla. Miksi lorvia turhanpanttina, kun voi hyödyntää itseään kursseilla, kukaan opettaja ei ole eikä pysy ajan tasalla, heillä on paljon oppimista.
        Eräs entinen opettaja, nyttemmin jo kuollut vuosia sitten, vanha oli sanoi minulle, että opettajan työssä on kivaa lyhyet päivät, pitkät lomat ja suuri palkka joka juoksee myös kesälomilla ja lomilla, kukaan ei sinua vahdi teetkö työsi vai et, sillä aina voi laittaa lapsen syyksi jos ei opi.


      • KilttiOpettaja
        palkkaalasjalissäätyötä kirjoitti:

        Joka koulussa on ylisuuret palkat. Varsinkin eka ja tokaluokkalisien opeilla, kaksi tuntia koulua ja siinä välissä välitunti! palkka juoksee silti...Minusta opettajien palkka pitää muuttaa tuntiperusteiseksi ja sitten enempi jos ei ole avustajaa, mutta jos on avustaja joka tekee sen suuremman työn, niin sama palkkaus tai opelle vähemmän, työperusteinen palkka.
        Lomat on lähes 3 kk jolloin silloin voisi siivota vaikka koulua ja koulun pihaa sekä käydä niillä kursseilla. Miksi lorvia turhanpanttina, kun voi hyödyntää itseään kursseilla, kukaan opettaja ei ole eikä pysy ajan tasalla, heillä on paljon oppimista.
        Eräs entinen opettaja, nyttemmin jo kuollut vuosia sitten, vanha oli sanoi minulle, että opettajan työssä on kivaa lyhyet päivät, pitkät lomat ja suuri palkka joka juoksee myös kesälomilla ja lomilla, kukaan ei sinua vahdi teetkö työsi vai et, sillä aina voi laittaa lapsen syyksi jos ei opi.

        "Minusta opettajien palkka pitää muuttaa tuntiperusteiseksi"

        Näkemykseni siitä, että et osaa lukea lainkaan sai vahvistusta. Vaikka sinulle on ainakin tuhat kertaa sanottu, että ope saa palkan ainoastaan opetustunneilta ja ainoastaan kouluvuoden ajalta - ei siis kesäkeskeytyksen ajalta - et näytä sitä millään käsittävän.

        Vinkkinä mainittakoon, että tässä maassa on ainakin suurimmissa kaupungeissa lukemisen opetusta myös peruskouluiän ohittaneille. Näiden kurssien opettajien palkka on valtaisa - ja täysin riippumaton siitä, oppiiko joku vai ei... ;-)


      • osta_olkaimet
        palkkaalasjalissäätyötä kirjoitti:

        Joka koulussa on ylisuuret palkat. Varsinkin eka ja tokaluokkalisien opeilla, kaksi tuntia koulua ja siinä välissä välitunti! palkka juoksee silti...Minusta opettajien palkka pitää muuttaa tuntiperusteiseksi ja sitten enempi jos ei ole avustajaa, mutta jos on avustaja joka tekee sen suuremman työn, niin sama palkkaus tai opelle vähemmän, työperusteinen palkka.
        Lomat on lähes 3 kk jolloin silloin voisi siivota vaikka koulua ja koulun pihaa sekä käydä niillä kursseilla. Miksi lorvia turhanpanttina, kun voi hyödyntää itseään kursseilla, kukaan opettaja ei ole eikä pysy ajan tasalla, heillä on paljon oppimista.
        Eräs entinen opettaja, nyttemmin jo kuollut vuosia sitten, vanha oli sanoi minulle, että opettajan työssä on kivaa lyhyet päivät, pitkät lomat ja suuri palkka joka juoksee myös kesälomilla ja lomilla, kukaan ei sinua vahdi teetkö työsi vai et, sillä aina voi laittaa lapsen syyksi jos ei opi.

        Kuinka suuri on ylisuuri?
        Heittelet vain ilmaan heittoja, joiden takana ei ole muruakaan tietoa.
        Koitappa kirjoittaa yksi sellainen viesti, joss myös täsmennät ja näytät edes jotenkin toteen väitteesi. Tuollaiset "Eräs opettaja sanoi.." -heitot ovat silkkaa pa...aa.


    • Pomonpiikako

      Mikset itse ole hakeutunut opettajan hommiin?

      • typeräkysymyssulta

        Siksi koska en hlaua olla opettaja. Minull aon ammatti jota olen tehnyt jo lähes 30 v, eri työpaikoissa. En koskaan haaveillut opettajan työstä.
        Juuri siksi myös opettajan työ on huonoa koska jos siihen ammattiin mennään tuolla perusteella että mennään vaan ja misket mennyt...? niin ei hyvältä näytä.


    • Kukkuramitalla

      "huonot opet lisääntyy"

      Myös monet hyvistä opettajista lisääntyvät. Minä olen hyvä opettaja ja minulla on kolme lasta. Kollegani, jonka oppilaat useana vuonna ovat valinneet suosikkiopekseen, on neljän lapsen isä.

      • Tuulantuulantei

        Hyvin samantyyppinen lisääntymistrendi näyttää vallitsevan muissakin ammattiryhmissä, sekä huonojen että hyvien ammattilaisten keskuudessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe