Olen heteronaisena huomannut, että joskus olen tuntenut vetoa johonkin ilmilesboon (josta olen myös tiennyt faktana että on lesbo), mutta vain siksi, että hän on ollut maskuliininen ja siten näennäisesti edustanut sitä "toista". Heteroseksuaalinen kiinnostus perustuu vastakohtien väliselle jännitteelle, noin lyhyesti sanottuna.
Mutta heti kun olen ajatellut, että se ilmilesbo on kuitenkin sukupuoleltaan nainen, niin kuin minäkin, niin se vetävyys on lässähtänyt maahan.
Ilmilesboudella tarkoitan nimenomaan sitä, että on maskuliininen olemus ja eleet. Miksi jotkut lesbot ylläpitää maskuliinista habitusta? Se hämmentää monia ja sekoittaa tätä perinteistä pakkaa, järjestystä.
Ihan oikeasti: miksi lesboissa, jotka on naisista pitäviä naisia, on huomattavan paljon maskuliinisia naisia? Voisiko joku vastata? Onko transsukupuolisuus eli transmiehuus kokonan eri asia, vai onko maskuliiniset lesbot samalla jatkumolla transmiesten kanssa? Tavallaan että jos maskuliininen lesbo olisi vielä maskuliinisempi, niin hän olisikin transmies ja haluaisi sukupuolenkorjaukseen? Voisiko joku selittää?
Heteronaisen ihastusparadoksi
21
213
Vastaukset
- WhiteWhite
Et kai nyt tosissasi ole noin hämmentynyt siitä että kaikki maailman ihmiset eivät edusta perinteisiä sukupuolirooleja? Jotkut naiset ovat maskuliinisempia, jotkut miehet ovat femininiinisempiä. Trans-sukupuolisuus on eri asia. Kaikki trans-miehet eivät edes ole erityisen maskuliinisia, koska kaikki miehet eivät ole erityisen maskuliinisia.
- rakentelesiitä
Olen heteromies, en ole ollut kuin työasioissa maskuliinisten lesbojen kanssa tekemisissä. Kyllä ne miehiä kohtaan osaavat kukkoilla ainakin jos siinä on joku heidän "morsiamensa"kuulemassa .Työelämässä tietenkin on normaalien naisten osattava hymyillä oikeassa paikassa ainakin jos lesbo on esimies ja pyydettäessä tietysti suostuttava illanviettoon
- L-esimies
Oletko katkera???
Mielenkiintoista, mihin se ihastus perustuu. Sulla se perustuu tietoon.
"Mutta heti kun olen ajatellut, että se ilmilesbo on kuitenkin sukupuoleltaan nainen, niin kuin minäkin, niin se vetävyys on lässähtänyt maahan."
Niin, tämä on mielenkiintoista, kun sä koet sen kuitenkin nimenomaan toinen ja sitten vain se tieto hänen sukupuoli-identiteetistään tai jostain, mikä tekee hänet sun kanssasi samanlaiseksi lässäyttää kaiken.
"Ilmilesboudella tarkoitan nimenomaan sitä, että on maskuliininen olemus ja eleet. Miksi jotkut lesbot ylläpitää maskuliinista habitusta? Se hämmentää monia ja sekoittaa tätä perinteistä pakkaa, järjestystä."
En mä tiedä vastata kaikkien puolesta, mutta mun ex sanoi, että hän on kropaltaan sellainen, että mekossa näyttäisi lähinnä transvestiitilta. En tiedä, en oo koskaan nähnyt, ei hän sellaista omistakaan. Minua taas kiehtoo skineys ja koska mulla ei oo esittelykelpoiset jalat, mä pidän reisitaskuhousuja minarin sijasta. Sitä paitsi, mua on kohdeltu elämässä niin karkeasti, että sellainen ihan pehmein femmeys on painunut mussa aika syvälle pinnan alle ja mussa on jäänyt koviksen esittäminen päälle, ettei kukaan tulis satuttamaan minua.
" Onko transsukupuolisuus eli transmiehuus kokonan eri asia, vai onko maskuliiniset lesbot samalla jatkumolla transmiesten kanssa? Tavallaan että jos maskuliininen lesbo olisi vielä maskuliinisempi, niin hän olisikin transmies ja haluaisi sukupuolenkorjaukseen? Voisiko joku selittää?"
Sukupuoli-identiteetti ja seksuaalisuus ovat eri asioita. Sen lisäksi on vielä sukupuolen ilmiasu ja kulttuurinen sukupuoli. Minulla on sellainen hanikka päänupissa, että se sanoo, että mä olen nainen. Joidenkin sukupuoli ei oo binäärinen, mä en voi oikein ymmärtää sitä, mut mä olen tällä tavalla yksinkertainen ihminen, että mulla sanoo, että mä olen nainen.
Sitten se, miten mä ilmennän sitä sukupuolta on ihan eri asia. Kuten exä, mä voisin päättää, että mekot näyttävät mun päälläni naurettavilta. Toisin kuin hänellä, minulla sentään on mekkoja, käytän kynsilakkaa ja on korviksetkin. Haluan tuoda esille sitä femmeä, mikä minussa kuitenkin on. Jos mut ajetaan nurkkaan, niin mä reagoin femmesti. Toisaalta, mun exällä taas on tosi femmesti sisustettu koti. Ehkä "hard femme" kuvaa mua parhaiten.
Yritän sanoa, että tämä sukupuolen esittämistapa on hyvin monimuotoinen. Niinhän se on teillä heteroillakin nykyään. Karju hoitaa toukkaa ja hempukka remontoi taloa, ei sillä oo sukupuolen kanssa tekemistä mitenkään. Ehkä minä en ymmärrä teitä heteroita, kun mä en näe, mikä on se vastakkaisuus, mitä te etsitte.- montavaihtoehtoa
"koska mulla ei oo esittelykelpoiset jalat, mä pidän reisitaskuhousuja minarin sijasta."
Miksi juuri reisitaskuhousut? Eikö tavalliset suorat housut tai farkut kelpaa? Jos haluaa pitää housuja niin miksi pitää juuri reisitaskuhousuja pitää jalassa? Minarin ja reisitaskuhousujen välissä on monen monta muutakin vaihtoehtoa. Housuista löytyy paljon valinnanvaraa (siis naisten housuista nimenomaan) ja hamepuolellakin on paljon muita vaihtoehtoja kuin minihame. On puolipitkää, polviin asti ulottuvaa, on kesämekkoa, on talvimekkoa, on juhlamekkoa, on arkihametta, polvien yli ulottuvaa, nilkkoihin asti ulottuvaa, on kellohametta, on kynähametta, on siltä väliltä. On mulla tietysti farkutkin. Minulla on vähän sellainen ongelma, että olen valtavan lihava, niin se rajaa, mitä mä voin päälleni pukea. Mä tykkään reisareista, kun mä voin kuljettaa niissä sikana ksälää taskuissa, kun taas muutoin joutuis ottamaan repun selästä joka kerta. Usein minä olen menossa metsään tai tulossa metsästä joka tapauksessa, joten mä en voi ihan cityvarusteissa liikkua.
Kerran olin metrossa ja siellä eräs ulkomaalainen karju teki minusta analyysin, että mä olen menossa luontoon. Ei lainkaan huomannut sitä, että mä olin pukeutunut skinityylisesti.
- uskohuvikses
Ihminen on luotu miehekis ja naiseksi. Ihminen on Jumalan kuva. TUo mistä puhut on mielstäni jonkin asteista RIIVAUSTA. On olemassa pahuuden henkiolentoja jotka saavat aikaan hämmennystä myös tällä sukupuolisektorilla. Etsi oikeaa tietoa, tiedon nimellä kulkevaa valhetietoa on nykyään paljon! Katsele TV7:n hyviä ohjelmiä, siellä on mm. Daid Pawson opetatnut tuosta aiheesta! Muista että oelt nainen! Tiedätkö että kun sanot tuntevasi vetoa naiseen, niin se on syntiä joka houkuttaa ihmsistä rikkomaan Jumalan tahtoa! Vaarastamien ja tappaminen on syntiä ja joitakin saattaa nekin houkuttaa.....mutta Jumalan ilmoituksen mukaan ne ovat syntiä ja rikkovat ihmisen lopuksi ja tuhoavat ihmisyyttä!
- lähessokeako
"ihan oikeasti: miksi lesboissa, jotka on naisista pitäviä naisia, on huomattavan paljon maskuliinisia naisia?"
Asiahan on niin, että sinähän et erota joukosta niitä lesboja, jotka ovat hyvin naisellisia elleivät he sitä suoraan sinulle sano. Näin ollen erotat joukosta vain ne maskuliiniset lesbot. Ota myös huomioon, että osa niistä maskuliinisista naisista onkin myös (yllätys yllätys) heteroita tai bi-seksuaaleja.- OppositesAttract
Ei, vaan koska tuttavapiiriini kuuluu homoseksuaali henkilö, olen ollut monissa isoissa illanvietoissa ja tapahtumissa, joissa on lesboja (joiden olen tiennyt olevan lesboja), joista suhteettoman suuri osa on tarkoituksellisen maskuliinisia olemukseltaan. Siis tietenkin on myös lesboja, jotka ei ole maskuliinisia, mutta esim. verrattuna heteroiden vastaavanlaisiin tapahtumiin, niin lesboissa on paaaaljon enemmän maskuliinisesti laittautuvia ja käyttäytyviä naisia kuin heteroissa.
- lähessokeako
OppositesAttract kirjoitti:
Ei, vaan koska tuttavapiiriini kuuluu homoseksuaali henkilö, olen ollut monissa isoissa illanvietoissa ja tapahtumissa, joissa on lesboja (joiden olen tiennyt olevan lesboja), joista suhteettoman suuri osa on tarkoituksellisen maskuliinisia olemukseltaan. Siis tietenkin on myös lesboja, jotka ei ole maskuliinisia, mutta esim. verrattuna heteroiden vastaavanlaisiin tapahtumiin, niin lesboissa on paaaaljon enemmän maskuliinisesti laittautuvia ja käyttäytyviä naisia kuin heteroissa.
Oisko osasyynä se, että osa niistä naisellisista lesboista karttaa noita illanviettoja ja tapahtumia sillä he tietävät jo etukäteen, että siellä on niin paljon niitä maskuliinisia lesboja... Osahan lesboista ei edes käy missään naistenbileissä, Setan järkkäämissä tapahtumissa, Prideilla yms. Olkoon sitten naisellisia tai ei. Se naisjoukko, jonka näet siellä naistenbileissä ei siis läheskään edusta koko Suomen kaikkia lesboja.
- Anonyymi
lähessokeako kirjoitti:
Oisko osasyynä se, että osa niistä naisellisista lesboista karttaa noita illanviettoja ja tapahtumia sillä he tietävät jo etukäteen, että siellä on niin paljon niitä maskuliinisia lesboja... Osahan lesboista ei edes käy missään naistenbileissä, Setan järkkäämissä tapahtumissa, Prideilla yms. Olkoon sitten naisellisia tai ei. Se naisjoukko, jonka näet siellä naistenbileissä ei siis läheskään edusta koko Suomen kaikkia lesboja.
Nykyään tämä maskuliinisuus on vähentymässä. Femme-femme parit alkavat kohta olla enemmistössä.
- Anonyymi
Osa naisista on maskuliinisempia ja osa feminiinisempiä. Ei se katso seksuaalista suuntautumistakaan välttämättä! Ja samoin miehillä.
Mä olen ulkonäöllisesti naisellinen, mutta minulla on kuitenkin esim. lihaksikas kroppa. Vaatteista löytyy mekkoja ja ihan laidasta laitaan kaikkea. Mekkoihin pukeudun juhlissa. Ja itselläni pidän enemmän pitkästä tukasta. Muilla voi olla mitä vaan. 😀
Olen seurustellut naisten ja miesten kanssa. Miehet ovat olleet "perinteistä äijää" feminiinisempiä ja naiset mitä halunneet olla.
Ehkä siis romanttisesti voit ihastua naiseen, mutta ajatus seksistä ei sittenkään sytytä naisen kanssa?
Minä olen bi. Miehiä joista kiinnostun on harvemmassa. Naisten suhteen maku on monipuolisempi. Olen kuitenkin suhteessa tai vapaa. En ole kokenut tarvetta vaihtaa kumppania sen vuoksi. Joskus miehen kanssa pitkässä suhteessa eläessäni näin seksiunia naisista. Olen kertonut kaikille kumppaneilleni suuntautumisestani ja se ei ole ollut ongelma.
Olen kuitenkin käytökseltäni ja ajattelultani maskuliininen. 😀 Omaan samoja eleitä vaistomaisesti mitä maskuliinisemmilla naisilla. Olen oma itseni ja onneksi minusta ihan tykätään tällaisena.- Anonyymi
Jatkan vielä että en haluaisi olla mies, mutta en mitään muutakaan mitä olen.
- Anonyymi
Ihana.
- Anonyymi
Ei tyyliltään "poikamainen" nainen todellakaan ole aina naisiin päin.
Itse olen tällä hetkellä ihastunut tälläiseen tyyliltään ns "poikamaiseen" naiseen. Ihastun välillä hyvin naisellisiin ja välillä maskuliinisimpiin. Ihastun todella harvoin kuitenkin. - Anonyymi
Kuulostaa tosi vanhanaikaiselta tää koko keskustelu, vaikka siitä ei ole aikaa kuin 6 vuotta. Silloin varmaan oikeasti suurin osa ihmisistä ajatteli, että ulkonäkö liittyy jotenkin sukupuoleen ja sukupuoli jotenkin liittyy seksuaaliseen suuntautumiseen. Ihan virkistävä nosto, eiköhän tää maailma taas tästä mene eteenpäin, saadaan translaki jne.
- Anonyymi
Suurin osa ihmisistä valitettavasti ajattelee vieläkin noin. Kuusi vuotta on erittäin lyhyt ajanjakso.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä valitettavasti ajattelee vieläkin noin. Kuusi vuotta on erittäin lyhyt ajanjakso.
Varmaan joo, onhan näitä konservatiiveja, mutta ajattelis, että tällä palstalla keskustelu olis jo vähän eri levelillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan joo, onhan näitä konservatiiveja, mutta ajattelis, että tällä palstalla keskustelu olis jo vähän eri levelillä.
Täällä on monesta ikäryhmästä ihmisiä. Ja myös perinteiset sukupuoliroolit ovat ihan fine jos joku haluaa elää niiden mukaan. Ei tee hänestä vanhanaikaista. Suvaitsevaisuus toimii joka suuntaan
- Anonyymi
Kyllä varmasti moni edelleen on samaa mieltä varsinkin vanhemman polven ihmiset. Moni on vielä samaa mieltä kuin 6 vuotta sitten tai 20 vuotta sitten, ikävä kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä on monesta ikäryhmästä ihmisiä. Ja myös perinteiset sukupuoliroolit ovat ihan fine jos joku haluaa elää niiden mukaan. Ei tee hänestä vanhanaikaista. Suvaitsevaisuus toimii joka suuntaan
Tottakai jokainen saa elää siten kuin itselle parhaiten sopii. Kyse oli ymmärryksestä sukupuolten ja seksuaalisuuden moninaisuuden suhteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all362031Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔571809- 361524
Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin
Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j321413- 781228
- 551106
Keskisarjan puheet
Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?181930- 54930
- 49903
- 24894