Kesämökinmyynti

mökinmyynti2015

Kesämökki on myyty 20.000 eurolla, josta tuli yli 4000 euroa jäännösvero. Vähän ennen myyntiä korjattiin mökin kattoa 4000 eurolla, jota ei ole ilmoitettu verottajalle. Voiko nämä ja muut mökin omistusaikana tulleet korjauskulut vähentää jälkikäteen ja tehdä ilmoitus 13.5.15 mennessä. Mitä, jos alkuperäistä eli mökin ostosta ei löydy kauppakirjaa. Miten myyntivoitto lasketaan silloin?

1

141

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei "mökinmyynti2015" ja kiitos kysymyksestäsi!

Mikäli mökin myyntiä ei ole meille ilmoitettu on todennäköistä, että myynti on laskettu hankintameno-olettaman mukaan. Tällaisessa tapauksessa on toivottavaa, että todelliset kustannukset tai vähintäänkin hankinta-aika ilmoitetaan, niin että laskelma voidaan tehdä todellisten kustannusten mukaan. Ilmoita mökin myynti tällä lomakkeella:

http://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Lomakkeet/Henkiloasiakkaiden_lomakkeet/9_Luovutusvoitto_tai_tappio__laskelma_30(12906)

Tuolta löytyy lomakkeet sekä vuodelle 2014 ja 2015. Riippuen milloin mökki on myyty. Mikäli mökki on myyty vuonna 2014 asian voi ilmoittaa myös veroilmoitus verkossa -palvelussa:
      http://www.vero.fi/veroilmoitus

Hankinta- ja korjauskustannukset pitää pystyä todentamaan. Kysymykseesi on hankala antaa tarkkaa vastausta pelkästään näillä tiedoilla. Voisit soittaa palkan- ja eläkkeensaajien puhelinnumeroon 020 697 002 (9:00 - 16:15 pvm/mpm), niin asiastasi voidaan keskustella tarkemmin.

Keväisin terveisin,
      Harri Verotiimistä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3563
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2399
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2228
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1997
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1552
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1439
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1282
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1230
    9. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1219
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1215
    Aihe