Tapiolan Lämmöstä

kriitikko

Erittäin pitkät ja huonot kokemukset Tapiolan Lämmöstä. Isännöitsijä on täysin käsittämätön tapaus, asiat venyvät, mitään ei tapahdu, selittelee omiaan. Yhteistyö asukkaiden kanssa ei toimi ollenkaan. Ylimielinen ja koppava. Huolto toimii hiukan paremmin ja teknisessä väessä TLssä on muutama hyväkin tapaus. Meillä todellinen pullonkaula on isännöitsijä. Kun pääsisi eroon moisesta.

10

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OsakasTapiolasta

      Kiinnittäkääpä huomiota tasekirjoissa riviin TL-tilisaamiset.. taloyhtiön pankkitili tyhjillään ja rahat siirretty Tapiolan Lämpöön, "korkotuottojen saamiseksi". Pahimmillaan meidän Pohjois-Tapiolassa sijaitsevalla asoy:llä oli yli 500.000 lainattuna puoli-ilmaiseksi Tapiolan Lämmölle. Samaan aikaan kun kassa karttuu, vastikemaksuja ehdotetaan korotettavaksi. Käy se toiminnan rahoitus noinkin..

      • kekkeles

        Ohoh, jos noin on niin aika vakava tapaus. Alkaa rikos tulemaan kysymykseen sille, kuka on antanut luvan moiseen lainaan. Olisipa mielenkiintoista tietää tuo yhtiökokouksen kirjaus asiasta??


      • OsakasTapiolasta
        kekkeles kirjoitti:

        Ohoh, jos noin on niin aika vakava tapaus. Alkaa rikos tulemaan kysymykseen sille, kuka on antanut luvan moiseen lainaan. Olisipa mielenkiintoista tietää tuo yhtiökokouksen kirjaus asiasta??

        Lienee sovittu jo vuosikausia sitten. Yhtiökokoukselta asiaa ei ole kysytty eikä asia tunnu ylipätään laajemmalti kiinnostavan.

        Taloyhtiö omistaa osan Lämmöstä eli vähän kytkykauppaa joka tapauksessa. Isännöitsijän kanta on, että "korkotulot ovat kohtalaiset aikana jolloin pankki ei maksa korkoa", puheenjohtajan mielestä on ihan hyvä että kassassa on rahaa tulevia korjauksia varten... itse ehkä mielummin näkisin, että ei kuitenkaan näin paljon. 2x KHT-tilintarkastajalla ei ole tuohon mitään moittimista.

        Itse toki myös mielummin näkisin, että osakkaiden rahat jäisivät osakkaiden taskuun eikä olemattomalla korolla isännöintiyrityksen toiminnan rahoittamiseen...

        Kaivoin viimeisimmän tasekirjan esille, v. 2013 lopulla saldo oli 506.067,16 euroa ja nyt "enää" 379.113,67 euroa. Sinänsä vastikejäämä on vain reilu 270.000 euroa eli vähän näitä maltillisempi, mutta kuitenkin... linkki: http://www.filedropper.com/20150512152940


      • Seppo_Nurmi2

        Minä ihmeen pankkina Te taloyhtiötänne pidätte? Tuntuu aivan tolkuttomilta kassoilta tuollaiset määrät...


      • OsakasTapiolasta
        Seppo_Nurmi2 kirjoitti:

        Minä ihmeen pankkina Te taloyhtiötänne pidätte? Tuntuu aivan tolkuttomilta kassoilta tuollaiset määrät...

        Juuri tätä samaa minäkin ihmettelen. Viime kädessä kyse taitaa olla usean asian yhteissummasta
        - perusosakas ei ymmärrä / osaa lukea taseesta, paljonko yhtiöllä on oikeasti rahaa
        - hallituksen esitys talousarviosta ja vastikemaksuista menee käytännössä aina läpi
        - mistäpä se hallituksen esitys olisi peräisin, jos ei isännöitsijältä?

        Nimenomaisesti olen yrittänyt tentata tästä järjettömästä rahojen hilloamisesta niin isännöitsijältä kuin hall. puheenjohtajalta, huonolla menestyksellä. Parina edellisenä vuonna en ole ehtinyt yhtiökokoukseen, sama tilanne tänäkin keväänä - mutta nyt kun kassa on vähenemään päin, eikä vastikkeisiin esitetä enää onneksi korotusta, niin ainakin suunta näyttää paremmalta.


    • eikeskisaldoa

      Niin ja tiedätkö, että kun ne rahat ovat TL:n tilillä (josta oi korkoa kertyy) niin taloyhtiön pankkitilille ei kerry minkäänlaista keskisaldoa, jota pankki katsoo laina-anomusta käsitellessään.

    • kekkeles

      Joo, toki tilanne muuttuu, jos on jotan ristikkäisiä omistuksia yritysten välillä. Mutta kuulostaa kyllä erittäin ihmelliselle silti, että osakkaiden rahat ovat jossakin tämäntapaisessa järjestelyissä mukana ja jos asiaa ei ole edes yhtiökokouksessa päätetty.
      Kysys huviksesi Kiinteistöliiton kantaa asiaan ja kerro tänne, että mites tällainen suhmurointi käy päinsä?

    • en_usko_juttujas

      Älä hauku pitkäaikaista, luotettavaa toimijaa.

    • Ex_työntekijä

      Tapiolan Lämpö työpaikkana:
      Porukkaa irtisanoutuu koko ajan. Johtoporras ja "ylemmän tason" työntekijät ei välitä "alemmista" työntekijöistä.
      Toki koittavat näyttää ulospäin muuta .
      Haluavat säästää kustannuksissa eli ei palkata tarpeeksi ihmisiä että asiat toimis jouhevasti. Eli säästetään asiakkaiden ja työnteköiden hyvinvoinnin kustannuksella. Firma on ahne ja kaamii enemmän kohteita mitä pystyy hoitamaan. Työntekijät ylityöllistettyjä.
      EN SUOSITTELE työpaikkana!

      Olen ex työntekijä joten tiedän mistä puhun

    • Pohjois-Tapiola

      Minulla on monen vuoden kokemus Tapiolan Lämmöstä. Ylimielistä ja härskiä toimintaa. Yksi esimerkki: Taloyhtiössämme uusittiin kylpyhuoneet. Kylpyhuone revittiin auki ja puoleen vuoteen sille ei tehty mitään. Talviaikaan jouduimme käymään suihkussa ja saunassa toisessa samaan taloyhtiön kuuluvassa kerrostalossa, tietysti ulkokautta, parin sadan metrin matka. Onneksi asunnossa oli erillinen WC.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1595
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1429
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1337
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1325
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      34
      1266
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1208
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe