Toyota on kyllä onnistunut suhteellisen hyvin pimittämään sen D4D-dieselmoottorin vakavat ongelmat. No, puskaradio on luotettavampi, kuin korruptoituneet ja maksetut (heh heh) vikatilastot.
http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/toyota-avensis-2008-2013-d4d-20-vm-2011-ongelmat
Siinä syy, miksi taksiyrittäjät karttavat nykyään Toyotaa, kuin ruttoa. Koneen vaihto 12 000e! Pelkkä kannentiivisteen vaihtokin 5000e.
http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/t4324/
Pitkillä matkoilla (esim. perheen lomamatkat) on Toyota hieman ongelmallinen, kun ei sillä pääse kuin 100km korjausyritysten välissä, kuten ko. Ketjussa kerrotaan.
”Mainos “Toyota on Suomen luotetuin automerkki” ei kyllä pidä
paikkaansa, pitäisi varmaan lukea “Toyota oli Suomen luotetuin automerkki, ennen D-4D:tä”. ”
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=109342
Hiluxissa antureita, johtosarjoja, kaasuläppää ym. tutkittu, eikä vikaa löydy. Korjaus voi kuulemma maksaa vaihtokoneen verran. Jollakulla oli ollut johtosarjassa vikaa. Huoh, japanilaiset sähköviat ja rapeat japanilaiset. Niin se maailma muuttuu...
http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/6585602
No, entäs tämä: koneremontti tehty 2007 ja kansiremontti 2009. Tästä näkee, ettei ne remontin jälkeen ole sen kestävämpiä. Ei sitten muuta kuin vahinko kiertämään.
http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/7077578
Sitten kaiken huippu: tyyppivika eli kannentiivistevika korjattu. Ja sitten on vielä ”idiootivarmaa tekniikkaa”. No, hajoaa idioottivarmasti. Joku asiasta tietämätön on tuon romun vielä ostanut. Otan osaa..
Tässä vain murto-osa löytämistäni linkeistä koskien ongelmallista D4D-pommikonetta. Asia tulee varmaan jo näistäkin selväksi. VÄLTTÄKÄÄ TOYOTAA!
Välttäkää Toyotan D4D-pommikonetta!
39
1008
Vastaukset
- VarmastiVältän
"Vauhtipyörä ja kytkinpaketti takuuseen 120 000 km, täristi jarrulevyt kierotLambda ? anturi ja moottoriohjelma uusiksi , savutti ihan hirveästi välillä regenerointivaiheessa 125 000 km208 tkm (1v ja 9 kk vanha auto) kannentiiviste rikki, merkkiliikkeen kustannusarvio 5000 ( kannnentiivisteen vaihto ) - 12 000 e (moottorinvaihto), vaihdoin itse kannentiivisteen, n 40 h työaika, todella isotöinen.Remontissa paljastui Egr-järjestelmä vialliseksi, karsta oli sotkenut kanavat kannessa ja järjestelmässä ja mm imusarjassa n. puoli !!!! litraa karstamömmöä, jonka puhdistaminen ei kuulu mihinkään huolto-ohjelmaan, vaikka mielestäni tulisi puhdistaa max 150 tkm välein.Oven stopparit särkeneet ovipellin ja tulossa läpi etuovista!!! Viat yleisiä, käyttö pääasiassa matka ajoa ja huollot tehty ajallaan"
http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/toyota-avensis-2008-2013-d4d-20-vm-2011-ongelmat - mitä_romuja
Täysiä paskoja !
- ToytotaRules
Ei ole paskoja, ei ole vikoja.
Tuollaiset pikku poikkeamat kuuluvat välihuollon piiriin, vähän kuin polttimon vaihto. - todaytomorrowtakaisink
ToytotaRules kirjoitti:
Ei ole paskoja, ei ole vikoja.
Tuollaiset pikku poikkeamat kuuluvat välihuollon piiriin, vähän kuin polttimon vaihto.Perus teroa: Se on vain huoltoa jos moottori kajahtaa! Taas mennään huimat 5tkm ja taas välihuollon paikka koneen vaihdon yhteydessä mutta onneksi se on vain huoltoa. Tojolahko osaa sentään huutaa yhteen ääneen: Ei vikoja ei ikinä!! Vaikka vikavalot syttyisi se on vain huoltoa vaikka tojota menisi keskeltä kahtia se on vain huoltoa!! Eräs gummisaapas tero selitti mulle kerran kuinka lisätään tojotaan öljyä kuulemma tikkua pidentämällä vaan ja johan on taas tavaraa öjypohjas.
- tikut.lyhenee
todaytomorrowtakaisink kirjoitti:
Perus teroa: Se on vain huoltoa jos moottori kajahtaa! Taas mennään huimat 5tkm ja taas välihuollon paikka koneen vaihdon yhteydessä mutta onneksi se on vain huoltoa. Tojolahko osaa sentään huutaa yhteen ääneen: Ei vikoja ei ikinä!! Vaikka vikavalot syttyisi se on vain huoltoa vaikka tojota menisi keskeltä kahtia se on vain huoltoa!! Eräs gummisaapas tero selitti mulle kerran kuinka lisätään tojotaan öljyä kuulemma tikkua pidentämällä vaan ja johan on taas tavaraa öjypohjas.
Huollossa Toyotan öljytikkuja on lyhennetty jotta öljynpintaa pidettäisiin ylempänä. Toyotan moottorit kun vievät hirvittävästi öljyä niin pinta ei kerkeä laskea liian ala .
- kylläkelpaa
tikut.lyhenee kirjoitti:
Huollossa Toyotan öljytikkuja on lyhennetty jotta öljynpintaa pidettäisiin ylempänä. Toyotan moottorit kun vievät hirvittävästi öljyä niin pinta ei kerkeä laskea liian ala .
Aika outoa. Olet vähintäänkin paniikissa Toyotan "vioista" vaikka et koskaan ole Toyotaa edes omistanut. Enemmän itse olen huolestunut omistamani Volkkarin pankkitilin tyhjentävistä suunnitteluvirheistä joista sähköinen ja paperimediakin on varoitellut. Toyotan murheista ei vastaavissa medioissa ole mitään kuulunut,joten eivät taida uutiskynnystä ylittää. Menisivätö pääosin valmistajan piikkiin? Hiluxikin taitaa kuitenkin olla se urakoitsijan ykköstyökalu jota muut valmistajat kadehtii. Kelpaa luotettavuutensa ansiosta sotakalustoksikin.
- kts.linkit_ylhäällä
kylläkelpaa kirjoitti:
Aika outoa. Olet vähintäänkin paniikissa Toyotan "vioista" vaikka et koskaan ole Toyotaa edes omistanut. Enemmän itse olen huolestunut omistamani Volkkarin pankkitilin tyhjentävistä suunnitteluvirheistä joista sähköinen ja paperimediakin on varoitellut. Toyotan murheista ei vastaavissa medioissa ole mitään kuulunut,joten eivät taida uutiskynnystä ylittää. Menisivätö pääosin valmistajan piikkiin? Hiluxikin taitaa kuitenkin olla se urakoitsijan ykköstyökalu jota muut valmistajat kadehtii. Kelpaa luotettavuutensa ansiosta sotakalustoksikin.
Eipä kukaan kadehdi, jos Hiluiksista sattuu paukahtamaan moottori hiluiksi. Se kun ei välttämättä ole yksityisomistuksessa, vaan yrityksen nimissä. Tällöin koneenvaihto (12 000€) jää asiakkaan maksettavaksi. Mutta tämänhän sinä Toyotan omistajana jo tiesitkin
- Toyota_Corolla
Toyotan D4D dieselmoottori on kuitenkin kestävin diesel edelleen. Näköjään joihinkin on tullut vikoja, mutta ne ovat olleet kuitenkin erittäin harvinaisia. Luotettavuudessa Toyota on edelleen ylivoimaisesti paras.
- harakatkin_nauraa
On varmasti maailman huonoin dieselmoottori tuo 4D4 ongelmapesä.
- ostamalla_paranee
Kyllä siitä saadaan se kestävin diesel, kun otetaan PSA:n Hdi diesel, ja nimetään se D-4D:ksi, kuten ProAcessa. Laatu paranee hetkessä. Pian sama tehdään ostamalla BMW:n Prince-kone uudeksi turbokoneeksi. Siis sama kone, mitä PSA, BMW ja Mini ovat käyttäneet jo vuosia. Lastentaudit on ketjukoneesta jo korjattu.
- tareee
Toyotaan tulee uusiin Laina moottorit niin laatu paranee ottakaa tekin selvää niin tiedätte :) toyota "BMW rules" moottori
- lainaavaan
tareee kirjoitti:
Toyotaan tulee uusiin Laina moottorit niin laatu paranee ottakaa tekin selvää niin tiedätte :) toyota "BMW rules" moottori
Kaikki alkaa olla kohta lainattua.
- Toivottavasti_
ostamalla_paranee kirjoitti:
Kyllä siitä saadaan se kestävin diesel, kun otetaan PSA:n Hdi diesel, ja nimetään se D-4D:ksi, kuten ProAcessa. Laatu paranee hetkessä. Pian sama tehdään ostamalla BMW:n Prince-kone uudeksi turbokoneeksi. Siis sama kone, mitä PSA, BMW ja Mini ovat käyttäneet jo vuosia. Lastentaudit on ketjukoneesta jo korjattu.
Volkswagen konsernikin onnistuu joskus tulevaisuudessa korjaamaan pienten bensakoneidensa suunnittelumokat niin että niillä koneilla voisi tyypillinen käyttäjä ajaa edes sen 100tkm ilman että kone hajoaa jakoketjun katkettua. Videolta katsottaessa se ketju näyttää kyllä aivan lelulta rempulalta verrattuna oikeaoppiseen jakopään ketjuun.
- kertakäyttömoottori
Volkkarin moottorin sentään pystyy korjaamaan. Tohjo on puolestaan keksinyt kertakäyttömoottorin. Jonka kannentiivisteen vaihto tapahtuu seuraavasti:
- irrota apulaitteet (laturi, vesipumppu yms.)
- irrota moottori ja kärrää se kaatopaikalle
- kiinnitä uusi moottori
- kiinnitä apulaitteet
Operaatiosta käytetty "puolimoottorin vaihto" on ehtaa kusetusta. Koko moottori vaihtuu, kun ei kertakäyttömoottori ole korjattavissa. Se "puolikas" tulee siitä, että vielä toistaiseksi on näissä laturit yms. erillisiä komponentteja. Seuraavassa verisiossa varmaan kärrätään koko auto kaatopaikalle, kun stratin solenoidi tms. pettää ;-D
- entinetojo
Ei ikinä enää tojodiiseliä!! Oma auris kesti sen 200000tkm.Ja huollossa naurettiin että kone vaihtoon!! Paska mikä paska ja viimenen tojo! Kaikki pitää näköjään oppia kantapään kautta! Surullista mutta totta.
- ex.tojo
Tojot kannattaa kiertää kaukaa.
- SaatkoProvikkaa
Laakkosen luottotaksimies heräsi, kun vaggineet päässeet jälleen lööppeihin.
- pommikoneD4D
Noita on hajonnut Suomessakin jo tuhansia.
- EiEnääIkinä
Kyllä yksi Tojon diesel riitti.
- naurumaittaa
Naurattaa aika kovaa
https://www.youtube.com/watch?v=J6vLv2vA2dk- Voimyötähäpeää
Kyllä rupes naurattaa ja ensimmäinen kommentti joka oli youtube keskustelu osiossa: "So i sold my toyota". Amerikassa terot on paljo järkevämpiä näköjään täällä Suomessa tero olisi vaan tuossa samassa tilanteessa räyhännyt maksetuista "pila" videoista pyhää uskontoa kohtaan.
- järkimies1
Voimyötähäpeää kirjoitti:
Kyllä rupes naurattaa ja ensimmäinen kommentti joka oli youtube keskustelu osiossa: "So i sold my toyota". Amerikassa terot on paljo järkevämpiä näköjään täällä Suomessa tero olisi vaan tuossa samassa tilanteessa räyhännyt maksetuista "pila" videoista pyhää uskontoa kohtaan.
Siinä videossa mies oli tullut järkiinsä.
- kauheeauto
Ei lähde edes käyntiin heh heh!
- kansatietää
Tätä se työttömyys ja turhautuneisuus teettää Eu-Suomessa. Päätyökseen pitää etsiä vikoja maailman ykkösmerkistä. Maksaakohan tuollekin luuserille joku trollitoimisto?
Ei tunnu ihan täysjärkisen touhulta! - kauhee.auto
Noita kertomuksiahan löytyy aivan hirvittävä määrä.
- huh_huh
Kauhukertomuksia ovat!
- Huihirvitys
Itse olen välttänyt kun Tojon kone hajosi.
- kauhearomu
Ei tulis mieleenkään ostaa niin huonoa autoa kuin Toyota.
- kauhee_romu
Siinä se on ehkä maailman huonoin dieselmoottori.
- huonoin.se.on
Miten niin "ehkä"?
- karmee.romu
huonoin.se.on kirjoitti:
Miten niin "ehkä"?
Sitä minäkin ihmettelin.
- grgrrgr
Ammatin puolesta joutuu autojen kanssa pelaamaan ja taannoin tuli nähtyä uudehko Avensis-taksi, bensakoneella. Ihmettelin asiaa taksarille miksi bensa, eikä diesel, niin sanoi vaan että täälläpäin kaikki taksina olevat Toyotat on bensoja koska Toyotan dieselillä ei tee mitään. Kai se sitten jostain kertoo.
- Taksille_sama
millä koneella auto on, kunhan on kestävä ja harmiton. Kulut menevät kuitenkin verovähennyksiin. Tunsin nyt jo kuolleen taksikuskin joka ajeli Dodge Coronet 440-autolla.
- hththth
Missasit pointin, jos taksiin ei huolita dieseliä vaikka sellainen vaihtoehto on olemassa, niin kertoohan se nyt jotain koneesta itsestään? Taksimiesten verovähennykset ei olleet tässä se oleellinen juttu.
- Eimikääntyökalu
kyllä kulut kannattaa minimoida ja katteet maksimoida.
Ja tojon minihuoltoväli on jo sellaisenaan rasite katteelle. Turbojen räjähtelyt ja kansien taipumiset on sitten jo ihan katastrofi, auto on viikkoja pois tienaamasta ja ukot tumput suorana. Tosi ammattilaisen työkalu ei voi olla viikkoja pois töistä. Lelut ja harrasteautot voi, taksarin työkalu ei. - jkhjll
D4D pommikonetta on syytä välttää
- BombMachine
Ei tulisi mieleenkään ostaa.
- PSA_Motors
En ota kantaa avauksen pommikoneeseen koska en tunne sen todellista tilannetta, enkä voi ko. ongelmia suhteuttaa ko. moottorin valmistusvolyymiin.
Minkä tahansa koneen ongelmista voidaan repiä totaalinen yleistys haluttaessa, vaikka se ei edes vastaisi todellisuutta. Tokihan VW:n TSI on niittänyt mainetta kuten sen DSG:kin.
Entäs 2.2 HDi 156cv PSA:n kone, mitä "objektiiviset" viidakkorummut siitä kertovata?
Tuota konettaa on monien PSA-automallien nokalla, myös mm. Mitsubishin Outlanderissa, joka on PSA:n sisarmalli toki muutenkin. En tiedä onko sitä muilla merkeillä käytössä kuten muita PSA:n dieseleitä.
. - AatuBerliinistä
Junkers Ju- ja Heinkel He- pommikoneet ovatkin parempia vaihtoehtoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1322953- 61341
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2201296Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701171- 441129
- 371001
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38991Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133947- 47944
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36867