Onko olemassa hengittävää primeria.

nainen9ja39

Pitäs tasotella ja tehdä kaatoja betonilattiaan mökillä. Tarvitseekohan ne tartunnan parantamiseksi primeria? Lattia valettu hiekanpäälle (ei kosteussulkua, soraa yms. välissä). Onko olemassa sellaista primeria (tartunta-ainetta) joka ei tekisi kosteussulkua. Mitä olen lukenut, niin ne ei käy tällaiseen kohteeseen, koska estävät kosteuden ylöspäin kuivumisen.

Tulen laatan laittamaan betoniin ilman vesieristettä, jotta maastanousevan kosteuden päälle ei tulisi sulkua. Laatoituslaastihan pysyy kiinni kuulemma ilman primeriä. Enkä usko että sitä on käytetty ennen alkuperäistä laatoitusta.

Entiset laatat oli pysyneet 100% kiinni, joten samalla kaavalla jatkan.

Vai pysyykö pienet tasoitekerrokset kiinni ilman primeria, jos pölyt ottaa mahdollisimman hyvin pois. Toki sen on haastava homma.

3

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sawolaisremo

elä laita primeria, kyllä tasotteet pyssyy ilmiman niitäkin. ja ku vanahaa korjaat vanhanaikaasesti, niin ei tuommosia ennen ollukkaan. ja kerta oma tönö, niin tarvii sääntöjä noudattaa. ihtees voit sitte syytellä jos sutta tulleepi.

• Laattamies

Kostuta betoni runsaalla vedellä ennen tasoitusta siten, että lammikoita tai litimärkiä kohtia ei ole.

• tarkkana

Osa tasotteista tarvitsee primerin ja osa ei. Osa tasoitteista kestää maasta tulevaa kosteutta osa ei. Kannattaa olla tarkkana mitä tasoitetta tuossa kohteessa käyttää, ihan mikä tahansa siihen ei käy. Ardex A46 voisi olla hyvä vaihtoehto, ei tarvitse primeria, kunhan työstetään mekaanisesti hyvin alustaan ja kestää myös maasta nousevan kosteuden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1212
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      66
      880
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      861
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      808
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      721
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      712
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      661
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      643
    Aihe