Philip K. Dick

VCZX

Kuka lukee Dickin kirjoja ja mitä mieltä niistä olet? Mielestäni Lies, Inc oli sekoiluineen ihan hulvaton ja mm. Martian Time-Slip on vielä lukematta. En ole läheskään kaikkia miehen kirjoja lukenut kun niitä on niin paljon. Mitä mieltä olette Hämärän vartijasta? Simulantit oli jotenkin niin sekava kirja että se jäi joskus kokonaan kesken.

11

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hhlll

      Parhaita ovat novellit ja romaaneista Palmer Eldritchin kolme stigmataa tai mikä se nimi olikaan kirjalle jota Dick ei itse uskaltanut lukea koska siitä tuli liian outo.

    • muistellen

      Tarkoitatko Palmer Eldritch-kolmesti merkitty mies?

    • 00870-L

      Olen lukenut " Hämärän vartija "-kirjan. En erityisemmin välittänyt siitä. Ei se silti välttämättä ole huono.

    • ljhlhlhihillh

      Joo Palmer Eldritch-kolmesti merkitty mies on Dickin paras. Matkalaukkupsykiatri ja mömmöt ja nuket joilla aikuiset leikkivät.

    • uj4

      Ubik on paras.

      Toni Jerman käski minun lukea Philip K. Dickiä.

    • alienwriter

      Ubikki tuolla hyllyssä, olen lukenut monen monta kirjailijan kirjaa ja ehdottomasti parhaimmistoa mitä mikään scifi kirjallisuus sisältää. Haluaisin ehdottomasti semmoisen pullon ubikkia jolla voisi päästä paremmin kiinni tähän hetkeen siltä hillittömältä menneiden mietiskelyltä johon olen juuttunut.

    • ffrsrffrdrgd

      ubikki on vaarallista.

      • alienwriter

        Luulin että menneiden mietiskely on vaarallista - jos sitä tekee liikaa. Alkaa pahimmillaan paikat lahota eikös niin? Haluan Ubikkia!


    • Erinomaisia kirjoja. Dickin tapa kääntää todeksi luultu asetelma karmealla tavalla nurinpäin - esimerkiksi juuri tuossa Ubikissa - saa kylmät väreet juoksemaan selkäpiissä.

    • Elsa-Pekka

      Olen lukenut sen kirjan, johon elokuva Blade Runner pohjautuu.

    • jyjyjyjy

      Tuossa pöydällä on kovakantisena lähes 1000-sivuinen "The Exegesis of Philip K. Dick". Onkohan joku lukenut sitä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8406
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe