Philip K. Dick

VCZX

Kuka lukee Dickin kirjoja ja mitä mieltä niistä olet? Mielestäni Lies, Inc oli sekoiluineen ihan hulvaton ja mm. Martian Time-Slip on vielä lukematta. En ole läheskään kaikkia miehen kirjoja lukenut kun niitä on niin paljon. Mitä mieltä olette Hämärän vartijasta? Simulantit oli jotenkin niin sekava kirja että se jäi joskus kokonaan kesken.

11

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hhlll

Parhaita ovat novellit ja romaaneista Palmer Eldritchin kolme stigmataa tai mikä se nimi olikaan kirjalle jota Dick ei itse uskaltanut lukea koska siitä tuli liian outo.

• muistellen

Tarkoitatko Palmer Eldritch-kolmesti merkitty mies?

• 00870-L

Olen lukenut " Hämärän vartija "-kirjan. En erityisemmin välittänyt siitä. Ei se silti välttämättä ole huono.

• ljhlhlhihillh

Joo Palmer Eldritch-kolmesti merkitty mies on Dickin paras. Matkalaukkupsykiatri ja mömmöt ja nuket joilla aikuiset leikkivät.

• uj4

Ubik on paras.

Toni Jerman käski minun lukea Philip K. Dickiä.

• alienwriter

Ubikki tuolla hyllyssä, olen lukenut monen monta kirjailijan kirjaa ja ehdottomasti parhaimmistoa mitä mikään scifi kirjallisuus sisältää. Haluaisin ehdottomasti semmoisen pullon ubikkia jolla voisi päästä paremmin kiinni tähän hetkeen siltä hillittömältä menneiden mietiskelyltä johon olen juuttunut.

• ffrsrffrdrgd

ubikki on vaarallista.

• alienwriter

Luulin että menneiden mietiskely on vaarallista - jos sitä tekee liikaa. Alkaa pahimmillaan paikat lahota eikös niin? Haluan Ubikkia!

• Erinomaisia kirjoja. Dickin tapa kääntää todeksi luultu asetelma karmealla tavalla nurinpäin - esimerkiksi juuri tuossa Ubikissa - saa kylmät väreet juoksemaan selkäpiissä.

• Elsa-Pekka

Olen lukenut sen kirjan, johon elokuva Blade Runner pohjautuu.

• jyjyjyjy

Tuossa pöydällä on kovakantisena lähes 1000-sivuinen "The Exegesis of Philip K. Dick". Onkohan joku lukenut sitä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1947
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1696
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1411
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      74
      1078
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      944
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      911
    Aihe