Otsikko kertoo olennaisen, niin kulunein metaforin kuin ikinä voisi kuvitellakaan, valitettavasti. Mutta se tiivistää täydellisesti sen, mitä on tapahtunut helmikuun lopusta asti: kaunokirjallisen innoituksen täydellinen paluu yli 20 kuukauden tauolta, uusin voimin, uusin näkökulmin.
Kaivoin vanhan, jo tasan kymmenen vuotta sitten aloitetun ja kesään 2013 jatkuneen Vaahterakreivin esille, ja hitain, varovaisin liikkein tartuin kynään. Tämä alkukankeus ja kompastelu päättyi noin kuukausi sitten, kun pääsin kiinni jokapäiväiseen kirjoittamisvireeseen.
Ja hyvää vauhtia kohti päämäärää ollaan; aiempi vanha pohjakäsikirjoitus valmiiksi laadittuine teemoineen, juonineen, henkilöineen käsitti noin 300 liuskaa. Mutta nyt, katsoessani käsikirjoitusta uusin silmin, olen huomannut että uusin silmin editoituna valmis romaani ylittäisi varmasti 400:n. Teos jakautuisi näillä näkymin seitsemään eri osioon, joista ensimmäinen, tällä hetkellä loppumetreillään 65-liuskainen, on valmistumassa. Tarkoitus olisi viimein saada tämä työ valmiiksi lopullisesti tämän vuoden sisällä, sen juhlavuonna.
Olen myös onnekseni saanut havaita muutoksen asiassa, joka nakersi varmuuttani ennen pitkää taukoa: olen löytänyt lukijoita, jotka sanovat rehellisesti pitävänsä tekstistäni.
Se jos mikä on suurin palkinto tälle kaikelle.
Kevät puhkaisee vaahteran lehdet
1
98
Vastaukset
Osaisikohan Teistä kukaan suositella Bo Carpelanin kaltaisia runoilijoita? TAI joiden lyyrinen ilmaisu hipoisi jonkinlaista (entisen opistotoverin sanoin) "abstraktia" taidetta enemmän kuin itselleni luotaantyöntävää vulgaarimpaa nakkikioskimetaforistiikkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302305
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292218Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121579Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett131474Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 1001145
- 171087
- 90941
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon19838Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks128822