Kevät puhkaisee vaahteran lehdet

Otsikko kertoo olennaisen, niin kulunein metaforin kuin ikinä voisi kuvitellakaan, valitettavasti. Mutta se tiivistää täydellisesti sen, mitä on tapahtunut helmikuun lopusta asti: kaunokirjallisen innoituksen täydellinen paluu yli 20 kuukauden tauolta, uusin voimin, uusin näkökulmin.

Kaivoin vanhan, jo tasan kymmenen vuotta sitten aloitetun ja kesään 2013 jatkuneen Vaahterakreivin esille, ja hitain, varovaisin liikkein tartuin kynään. Tämä alkukankeus ja kompastelu päättyi noin kuukausi sitten, kun pääsin kiinni jokapäiväiseen kirjoittamisvireeseen.

Ja hyvää vauhtia kohti päämäärää ollaan; aiempi vanha pohjakäsikirjoitus valmiiksi laadittuine teemoineen, juonineen, henkilöineen käsitti noin 300 liuskaa. Mutta nyt, katsoessani käsikirjoitusta uusin silmin, olen huomannut että uusin silmin editoituna valmis romaani ylittäisi varmasti 400:n. Teos jakautuisi näillä näkymin seitsemään eri osioon, joista ensimmäinen, tällä hetkellä loppumetreillään 65-liuskainen, on valmistumassa. Tarkoitus olisi viimein saada tämä työ valmiiksi lopullisesti tämän vuoden sisällä, sen juhlavuonna.

Olen myös onnekseni saanut havaita muutoksen asiassa, joka nakersi varmuuttani ennen pitkää taukoa: olen löytänyt lukijoita, jotka sanovat rehellisesti pitävänsä tekstistäni.

Se jos mikä on suurin palkinto tälle kaikelle.

1

163

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osaisikohan Teistä kukaan suositella Bo Carpelanin kaltaisia runoilijoita? TAI joiden lyyrinen ilmaisu hipoisi jonkinlaista (entisen opistotoverin sanoin) "abstraktia" taidetta enemmän kuin itselleni luotaantyöntävää vulgaarimpaa nakkikioskimetaforistiikkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lääkäri Ari Miettinen kuollut 50-vuotiaana

Sillähän on Youtubessa paljon videoita.
      Maailman menoa
      109
      2069
    2. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      67
      851
    3. 47
      782
    4. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      263
      775
    5. Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista

Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l
      Maailman menoa
      126
      689
    6. Ketä sinä sitten

Rakastat?
      Ikävä
      39
      582
    7. Vieläkö se tarjous

On voimassa?
      Ikävä
      44
      571
    8. Ttp:llä kuontalot ojennukseen

Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste
      Haapavesi
      59
      519
    9. Hyvää yötä.....M

Miten me edettäs...............
      Ikävä
      62
      475
    10. Martinan naama Seiskan kannessa

Tekstinä: konkurssin karut taustat. Mitähän mahtaa vaikuttaa valmennuksiin, kun porukka lukee kuinka paljon imuroinut it
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      472
    Aihe