no mites ny liitto-oravat?

salmepasi

Onko hommia riittäny?
Ja täydellä tessin palkalla?
Vai onko taivuttu läpäriin?
Vai peräti ikkunakyltissä aimar, vahur, bond ym?

71

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halmekasi

      Älä sinä oravista murehdi, pidät huolen vaan siintä, että kolitsit saavat "keittoa" riittävästi.

    • Nykyjään kannattaa ajaa TES:n palkalla.... Etenkin koska saimme sen 2c korotuksen tuntipalkkaan....

      • hane64

        vähänhän se on kurjaa tes 3 ekua mutta en olekkaan ammattimies vaikka harjoiteltu on 34.5 vuotta.


    • salmepasi

      Se on sitten läppäri 9,02 vai mikä on päivän hinta, argolle, reimolle ja tiitille?

    • Johtotähti

      Kuule liito-oravan kyydissä hyvin menee. 14.90 tunti,kotimaan päiväraha vaikka joka ilta mamman viereen pääsenkin. Lisäksi ylityöt,yölisät ihan tarkalleen kuten Liitto-orava on sopinut. En valita. Ajattelin juuri mökille hommata uuden vähän nopeamman veneen jotta hilseet lähtee varmasti tukasta.Liitto-oravan kanssa kun tein diilin niin homma pelaa ihan mallikkaasti. Ja tämä ei ole satua vaan totista totta Suomessa 2015

    • Omanelämänherra

      Ammattimies ei lähde huoraamaan. Jos on ammattimies tekee työt 100% hän myös ansaitsee palkan sen mukaan. Ja tämän tietää myös työnantaja ja maksaa ihan kiltisti.
      En ymmärrä salmepasi mitä ajat oikein takaa. Oletko juoppojen ja vetelysten edustaja?
      laita kommenttia niin ehkä voin ymmärtää mitä tarkoitat.

    • arvokastyö

      Tässä nyt jää vähän epäselväksi mitä tämä nimimerkki salmepasi oikein edustaa.
      Edustaako hän kuljetusduunaria. Vastaus ei edusta! Edustaako hän vastuullista työntekijöiden hyvinvoinnista välittävää yrittäjää? Vastaus on ei edusta! En ymmärrä ketä tämä salmepasi oikein edustaa??? kenties Romanian kerjäläisiä jotka on meidän riesana joka kesä???? En ymmärrä ollenkaan miten näillä kirjoituksilla ajetaan takaa ei ainakaan kuljettajan työn arvostamista?????Johtopäätös on ettei nimimerkki salmepasi anna kuljettajan työlle mitään arvoa !

      • salmepasi

        Edustan työtöntä autonkuljettajaa etelä-suomesta. Myönnän etten varmasti ole kaltaisesi huippukuljettaja koska olen työtön, nyt toista vuotta.

        Mitä olen töitä kysellyt niin palkkaus on vaihdellut sen 10-15 e/läpitunti, nämä kylläkin pieniä 1-2 auton yrittäjiä.
        Usein näissä sitten onkin se virolainen kuljettaja.
        Tessin mukaan maksaviakin on, näihin taas lähes mahdotonta päästä, koska kuten sanoin en ole se huippukuljettaja jonka kaikki haluaa.
        Eli ollako työtön, ja antaa virolaisen ajaa, vaiko tinkiä palkasta.
        Liitosta erosin jo, kun ei tee mitään asian eteen.
        Kaikki kun ei voi olla, lehtosella, auramaalla, taipaleella töissä.


      • RahtiSepi
        salmepasi kirjoitti:

        Edustan työtöntä autonkuljettajaa etelä-suomesta. Myönnän etten varmasti ole kaltaisesi huippukuljettaja koska olen työtön, nyt toista vuotta.

        Mitä olen töitä kysellyt niin palkkaus on vaihdellut sen 10-15 e/läpitunti, nämä kylläkin pieniä 1-2 auton yrittäjiä.
        Usein näissä sitten onkin se virolainen kuljettaja.
        Tessin mukaan maksaviakin on, näihin taas lähes mahdotonta päästä, koska kuten sanoin en ole se huippukuljettaja jonka kaikki haluaa.
        Eli ollako työtön, ja antaa virolaisen ajaa, vaiko tinkiä palkasta.
        Liitosta erosin jo, kun ei tee mitään asian eteen.
        Kaikki kun ei voi olla, lehtosella, auramaalla, taipaleella töissä.

        Mitä ammattiliiton sitten pitäisi tehdä asian eteen? Tai siis mitä keinoja tilanteeseen puuttumiseen on, jos jäsenistö ei vaadi etujaan ja puolet alan työntekijöistä ei viitsi edes kuulua liittoon.


      • Nytjaennen

        RahtiSepi puhuu täyttä asiaa. Jos järjestäytymisaste olisi 99% kuten satamissa ja paperitehtailla niin kaikilla kuljettajilla menisi taatusti paremmin.Vaikka en ole mikään ammattiyhdistys fanaatikko niin kyllä joka sällin on pakko myöntää ,että AKT on saanut paljon hyvää mistä me kaikki nautimme kun vertaa 1970 ja 80-lukujen surkeita palkkoja ja työehtoja. Monelle Risto Kuisma oli häirikkö,mutta hänen puheenjohtajakaudella kyllä kuljettajien palkat nousivat edes lähelle teollisuuden alan palkkoja.Nämä nykyiset kommentoijat eivät ilmeisesti edes tiedä kuinka surkeat olot olivat kuljettajalla 1970-luvulla.Kuljettajan työtä ei edes arvostettu.Nyt sentään on huomattu,että koko Suomi pysähtyy jos pyörät eivät pyöri.Ammattikoulutus joka on nykyisin ihan arkipäivää oli vielä 1990-luvulla täysin tuntematon käsite. Ymmärrän kyllä,että jos asuu pienellä paikkakunnalla niin asiallisten töiden saaminen kuljetusalalla voi olla kiven alla. Ehkä siksi alkuperäinen nimimerkki halusi purkaa turhautumista.


      • taistojentiellä
        salmepasi kirjoitti:

        Edustan työtöntä autonkuljettajaa etelä-suomesta. Myönnän etten varmasti ole kaltaisesi huippukuljettaja koska olen työtön, nyt toista vuotta.

        Mitä olen töitä kysellyt niin palkkaus on vaihdellut sen 10-15 e/läpitunti, nämä kylläkin pieniä 1-2 auton yrittäjiä.
        Usein näissä sitten onkin se virolainen kuljettaja.
        Tessin mukaan maksaviakin on, näihin taas lähes mahdotonta päästä, koska kuten sanoin en ole se huippukuljettaja jonka kaikki haluaa.
        Eli ollako työtön, ja antaa virolaisen ajaa, vaiko tinkiä palkasta.
        Liitosta erosin jo, kun ei tee mitään asian eteen.
        Kaikki kun ei voi olla, lehtosella, auramaalla, taipaleella töissä.

        Salmepasi sanoi tuossa aiemmin kyllä on firmoja ollut jotka tarjoaa 10-15 eur/tunti.On myös hyviä firmoja jotka haluaa hyviä kuskeja...... jota minä en ole.
        Nyt en ymmärrä ollenkaan. Mitä tarkoittaa,että en ole hyvä kuski??? Kai nyt jokainen työnhakija on ainakin omasta mielestään huippukuski??? Eihän sitä ikinä saa työtä jos omastakin mielestä on surkea kuski. Mikä tätä porukkaa oikein vaivaa???Ryhdisty nyt p....le sentään.


    • ajuri_aaa

      palkasta viiv, kunhan saa laittaa viirejä ja ledejä omakustanteisesti veturiin ja tietysti tärkeää on myös kolitsiin sontiminen.

    • nääs

      Oli mielenkiintoinen keskustelu tuossa kerran liiton asiamiehen kanssa. Olin katkera siitä, että ahtaajien työehdot on niin paljon paremmin hoidettu. Vastasi että ahtaajien järjestäytymisprosentti on 100 % , mutta autonkuljettajien aivan jotain muuta. Niin hajanaisen porukan etuja kuin autonkuljettajat, etuja on vaikea (mahdotonta) saada ahtaajien tasolle. En keksinyt vasta-argumenttia vaan tajusin että juuri näinhän asia on. Jos jäsenmaksunsa maksavat vaikka saisivat päähänsä vaatia jotain, niin läpitunti jaskat ja henkat tulisivat juosten tekemään työt sillä hinnalla kun työnantaja haluaa maksaa.

      • Tottakai AKT:llä olisi enemmän väkeä jos he neuvottelisi kunnon etuja...

        500€ vuoteen, sillä saa

        - 2 c palkankorotuksen

        - YTK:ta huonomman työttömyyskassan

        - Oikeusapua, paitsi silloin kun sitä eniten tarvitsee

        - Hauskoja yksityiskohtia TES:iin, esim. koulutusmaksujen takaisinperintää...

        Itse liittyisin heti AKT:hen jos saisi etuja... Ainiin, onhan heille nä puoli-ilmaiset mökit :D


      • nääs
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Tottakai AKT:llä olisi enemmän väkeä jos he neuvottelisi kunnon etuja...

        500€ vuoteen, sillä saa

        - 2 c palkankorotuksen

        - YTK:ta huonomman työttömyyskassan

        - Oikeusapua, paitsi silloin kun sitä eniten tarvitsee

        - Hauskoja yksityiskohtia TES:iin, esim. koulutusmaksujen takaisinperintää...

        Itse liittyisin heti AKT:hen jos saisi etuja... Ainiin, onhan heille nä puoli-ilmaiset mökit :D

        Liittojen tarkoitushan juuri on ajaa myös sellaisten etuja jotka eivät pysty syy/seuraus-jatkumoa tunnistamaan. Sopii myös sinulle....


      • Lamppusyttyi
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Tottakai AKT:llä olisi enemmän väkeä jos he neuvottelisi kunnon etuja...

        500€ vuoteen, sillä saa

        - 2 c palkankorotuksen

        - YTK:ta huonomman työttömyyskassan

        - Oikeusapua, paitsi silloin kun sitä eniten tarvitsee

        - Hauskoja yksityiskohtia TES:iin, esim. koulutusmaksujen takaisinperintää...

        Itse liittyisin heti AKT:hen jos saisi etuja... Ainiin, onhan heille nä puoli-ilmaiset mökit :D

        Hyvä pakettiautomaatti.Sinä se vaan jaksat jankuttaa ammattipätevyyskoulutuksen takaisin maksusta.Aseta nyt poika poloinen itsesi kerrankin kuljetusyrittäjän asemaan.(voi olla vaikeaa) Kuljetusyrittäjä maksaa koulutuksen ja olettaa tietysti,että reipas kuljettaja tekee työtä työehdoissa sovitun ajan. Jos tämä kuski lähteekin pois heti koulutuksen jälkeen niin onhan se nyt jokaisen täysjärkisen ihmisen oikeustajun mukaan ihan normaali asia,että kuljettaja maksaa työehtojen mukaisesti osan koulutuksen kuluista työnantajalle.Olisiko pakettiautomaatti sellainen työnantaja joka maksaisi koulutukset ja vain hekottelisi perään kun työntekijä lähtisi koulutuksen jälkeen ja vielä lopuksi kuski heiluttelisi keskisormea kiitokseksi pakettiautomaatille. Sellainen kuljetusliike ei kyllä olisi kovin pitkäikäinen.


      • 8mmäänruut
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Tottakai AKT:llä olisi enemmän väkeä jos he neuvottelisi kunnon etuja...

        500€ vuoteen, sillä saa

        - 2 c palkankorotuksen

        - YTK:ta huonomman työttömyyskassan

        - Oikeusapua, paitsi silloin kun sitä eniten tarvitsee

        - Hauskoja yksityiskohtia TES:iin, esim. koulutusmaksujen takaisinperintää...

        Itse liittyisin heti AKT:hen jos saisi etuja... Ainiin, onhan heille nä puoli-ilmaiset mökit :D

        Pakettiautomaatti jos haluat etuja niin ano K-plussakortti,S kortti tai jos olet automies niin motonetin kanta-asiakaskortti. Ammattiyhdistykset eivät jaa etuja vaan valvovat ,että kaikilla työntekijöillä on samanlaiset mahdollisuudet tehdä työt työehtosopimusten mukaisesti. Ammattiliitot eivät myöskään auta työntekijää kiipelistä jonka on itse aiheuttanut omalla toiminnallaan. Kaikki toiminta perustuu ainoastaan työehtosopimuksen noudattamiseen.Ei ammattiliitot voi olla aina työntekijän puolella jos tosiasiat kertoo ,että työntekijä on itse tyrinyt hommat.


      • rahti67

        Hyvä pakettiautomaatti, jos liityt Lervokerhoon saat kossukolan jäillä ja kalian ja hyviä kavereita. Myös takuumureita lervojuttuja saat kuulla ja kolitsit törisee joka rekkajampallla.


      • Lamppusyttyi kirjoitti:

        Hyvä pakettiautomaatti.Sinä se vaan jaksat jankuttaa ammattipätevyyskoulutuksen takaisin maksusta.Aseta nyt poika poloinen itsesi kerrankin kuljetusyrittäjän asemaan.(voi olla vaikeaa) Kuljetusyrittäjä maksaa koulutuksen ja olettaa tietysti,että reipas kuljettaja tekee työtä työehdoissa sovitun ajan. Jos tämä kuski lähteekin pois heti koulutuksen jälkeen niin onhan se nyt jokaisen täysjärkisen ihmisen oikeustajun mukaan ihan normaali asia,että kuljettaja maksaa työehtojen mukaisesti osan koulutuksen kuluista työnantajalle.Olisiko pakettiautomaatti sellainen työnantaja joka maksaisi koulutukset ja vain hekottelisi perään kun työntekijä lähtisi koulutuksen jälkeen ja vielä lopuksi kuski heiluttelisi keskisormea kiitokseksi pakettiautomaatille. Sellainen kuljetusliike ei kyllä olisi kovin pitkäikäinen.

        Eli AKT haluaa että kärivstellään samassa työpaikassa, ja paikan vaihtamisesta tehty hankalempaa...

        Nooh, onhan AKT:llä hyviäkin puolia, 2c palkankorotuksia tuntipalkkaa, oikeusapua kun sitä vähiten tarvitsee, sekä tietenkin ne puoli-ilmaiset lomamökit :)


      • jupjupjup
        rahti67 kirjoitti:

        Hyvä pakettiautomaatti, jos liityt Lervokerhoon saat kossukolan jäillä ja kalian ja hyviä kavereita. Myös takuumureita lervojuttuja saat kuulla ja kolitsit törisee joka rekkajampallla.

        Hyvä idea ! Pakettiautomaatin Äo on sopivalla tasolla kerhon muihin jäseniin verraten.


      • Outstökstöks
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Eli AKT haluaa että kärivstellään samassa työpaikassa, ja paikan vaihtamisesta tehty hankalempaa...

        Nooh, onhan AKT:llä hyviäkin puolia, 2c palkankorotuksia tuntipalkkaa, oikeusapua kun sitä vähiten tarvitsee, sekä tietenkin ne puoli-ilmaiset lomamökit :)

        Niin eikö se ole loppupeleissä kilpailuetu sinulla kun koulutukset on hoidettu ja siitä ei aiheudu uudelle työnantajalle kuluja. työnantaja valitsee sinut todennäköisesti kun koulutukset on suoritettu. Oletko ajatellut asiaa tältä kantilta.Paljon tunnen kuljettajia ja yksikään kuljettaja ei ole joutunut maksamaan koulutuksia vanhalle työnantajalle vaikka sopimuksessa näin lukee. Ne on pikkurahoja yrittäjälle. (sen verran menee olueeseen viikonloppuna)
        Joten älä ratsasta tällä "Natsikortilla enää ikinä" please porukat jo nauraa sinulle.


      • Outstökstöks kirjoitti:

        Niin eikö se ole loppupeleissä kilpailuetu sinulla kun koulutukset on hoidettu ja siitä ei aiheudu uudelle työnantajalle kuluja. työnantaja valitsee sinut todennäköisesti kun koulutukset on suoritettu. Oletko ajatellut asiaa tältä kantilta.Paljon tunnen kuljettajia ja yksikään kuljettaja ei ole joutunut maksamaan koulutuksia vanhalle työnantajalle vaikka sopimuksessa näin lukee. Ne on pikkurahoja yrittäjälle. (sen verran menee olueeseen viikonloppuna)
        Joten älä ratsasta tällä "Natsikortilla enää ikinä" please porukat jo nauraa sinulle.

        Liitto mahdollistaa tuon "takaisinperinnän" tosin jos edellisessä paikassa multa olisi niitä koitettu periä, olisi muistunut mieleen päivärahat, lauantain tuplapalkat, työvaatteiden pesukorvauksia yms. pientä vähintään saman summan edestä....


      • Omomieseiolehomo
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Eli AKT haluaa että kärivstellään samassa työpaikassa, ja paikan vaihtamisesta tehty hankalempaa...

        Nooh, onhan AKT:llä hyviäkin puolia, 2c palkankorotuksia tuntipalkkaa, oikeusapua kun sitä vähiten tarvitsee, sekä tietenkin ne puoli-ilmaiset lomamökit :)

        pakettiautomaatti kaikkien pyykin pesijöiden asialla. pyykin pesun korvaus???
        Toivottavasti vaimoni ei tajua tuollaista ASIAA!Meillä kone hoitaa homman ja puhdasta tulee eikä kysele korvauksia.Vaimo saa muutenkin ihan kaiken mitä haluaa.On se sen arvoinen!!!


      • Omomieseiolehomo kirjoitti:

        pakettiautomaatti kaikkien pyykin pesijöiden asialla. pyykin pesun korvaus???
        Toivottavasti vaimoni ei tajua tuollaista ASIAA!Meillä kone hoitaa homman ja puhdasta tulee eikä kysele korvauksia.Vaimo saa muutenkin ihan kaiken mitä haluaa.On se sen arvoinen!!!

        Tuollainenkin hauska asia kirjattaa työehtospimukseen. Jos pesee itse työvaattet, saa siitä 5€/kk :)


    • nääs

      Ihmettelen suuresti, miten nuo pikkutalojen isännät saa yönsä nukuttua. Moraali kun on nykyään täysin hukassa lupausten pitämisen suhteen. Luvataan tulla tietyllä hinnalla töihin ja sitten kun menee sukset ristiin niin haetaan siihen läpituntipalkkaan prosentit ym päälle käräjillä.

    • näino

      Kyllä semmonen tuntuma on että jos et siihen tiettyyn läpituntihintaan aja, niin aivar tulee ja ajaa, varsinkin jos työn kuva enempi ajamiseen painottuva.
      Monta taloa missä ei ainuttakaan suomalaista enää.

    • Tilastonikkari

      Montako itäeuroopan miestä on paperitehtaissa töissä. Niin luku on nolla. Sitä se meinaa kun on kyse siitä kuulutanko liittoon vai ei. Paperimiehet ovat hoitaneet hommat kotiin niin sanotusti ja automiehet kirmaavat kuin vasikat kevätlaitumilla. Jos ei ole yhteistä pelisäveltä niin ei ole kyllä tulevaisuuttakaan. Maailmanlopun maalajille voi kuitenkin sanoa,että kyllä se Viro,Liettua,Latvia buumi on ohitse.Suomalainen kuski on taas rautaa työmarkkinoilla.Suomalaisen kuskin pitäisi osata vaan markkinoida itseään paremmin eikä olla vaatimaton poika poloinen sellainen kuskin reppana.Rintakehä rottingille ja uho päälle. Näin ne hommat hoituu.

    • mennytmaailma

      Montako paperitehdasta on pistäny lapun luukulle? Mutta se nyt on kokonaan toinen juttu...alkaa Neuvostoliiton hajoamisesta, ja suomen Eurooppaan yhtymisestä.
      Satamatkin kovin hiljentyneet.
      Ei se liitto enää auta paskan vertaa

    • RahtiSepi

      Niin ja vastataanpas nyt aloittajallekin. Työehtosopimuksessa on sovittu yleissitovat vähimmäistyöehdot, joten aika hölmönä näen tämänkin aloituksen.

      Hommia riittää, ylitöitä voi halukkaat tehdä muutaman tunnin viikkoon.
      Itselläni on kuljetusalan työkokemusta tällä hetkellä kahdeksan vuotta, mutta palkkani tulee korkeimman palkkausluokan mukaan. Kaikki tes mukaiset lisät ja edut tulee juuri kuten kuuluukin. Lisäksi myös muita pieniä etuja löytyy (kahviliput, liikuntasetelit). Aika ihmeissäni olisin, jos joku ehdottaisi minimipalkan alapuolelle jäävää läpituntipalkkausta. Lähinnä siksi, kun oma ammattitaitoni ja ennen kaikkea kykyni omaksua uutta on kuitenkin melko vankka. Jos olisin joku onneton tunari, niin silloin alipalkkaus voisi olla ihan ok juttu.. :)
      Ikkunakyltissä lukisi ihan suomalainen miehen nimi, jos kylttiä jostain syystä haluaisin käyttää.

      • "ylitöitä voi halukkaat tehdä muutaman tunnin viikkoon."

        Käytännössä "Jos haluat vakituista työtä, tulee ylitöitä viikkoon noin 10 tuntia"

        Itse sain palkkaa vuonna 2011 13,83€/h Mitä dssn nykyjään uudessa paikassa kun on enemmän kokemusvuosia ja mennään TES:n palkalla... 13,07€ jippii... HYVÄ AKT... nousihan se palkka tosiaan KAHDELLA CENTILLÄ joku aika sitten....


      • JUPJUPJUP
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        "ylitöitä voi halukkaat tehdä muutaman tunnin viikkoon."

        Käytännössä "Jos haluat vakituista työtä, tulee ylitöitä viikkoon noin 10 tuntia"

        Itse sain palkkaa vuonna 2011 13,83€/h Mitä dssn nykyjään uudessa paikassa kun on enemmän kokemusvuosia ja mennään TES:n palkalla... 13,07€ jippii... HYVÄ AKT... nousihan se palkka tosiaan KAHDELLA CENTILLÄ joku aika sitten....

        AMMATTIVALITTAJA


      • JUPJUPJUP kirjoitti:

        AMMATTIVALITTAJA

        Kyllä niin nostattaa mieltä lähteä nyt taas töihin tähän aikaan kun muut on baarissa tai nukkuu...

        Ainiin, onhan meillä jopa 20 prossan yölisä, siinä missä monella alalla se on 100%

        Sen jälkeen tuo 2c tekeekin 0,024€ enemmän tuniin, jipii.... pitäiskö liittyä heti AKT:hen ja antaa selvitys miksi olen osa-aikatöissä :D


      • RahtiSepi
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Kyllä niin nostattaa mieltä lähteä nyt taas töihin tähän aikaan kun muut on baarissa tai nukkuu...

        Ainiin, onhan meillä jopa 20 prossan yölisä, siinä missä monella alalla se on 100%

        Sen jälkeen tuo 2c tekeekin 0,024€ enemmän tuniin, jipii.... pitäiskö liittyä heti AKT:hen ja antaa selvitys miksi olen osa-aikatöissä :D

        Onko se sitten ammattiliiton vika, että jostain syystä haluat tehdä itsellesi epämieluisaa työtä?
        Entä millä sellaisilla aloilla, joilla tehdään säännöllisesti yötyötä, yötyökorvaus on mainitsemasi 100%? Kannattaa perehtyä asiaan, saatat vaikka yllättyä!
        Ja mitä noista ylitöistä mainitsit, niin ei niitä ainakaan meillä tarvitse pakolla tehdä. Tosin meillä ei kyllä rekrytoinnit kestä montaa tuntia, ammattimiesten työpaikka.. :)


      • RahtiSepi kirjoitti:

        Onko se sitten ammattiliiton vika, että jostain syystä haluat tehdä itsellesi epämieluisaa työtä?
        Entä millä sellaisilla aloilla, joilla tehdään säännöllisesti yötyötä, yötyökorvaus on mainitsemasi 100%? Kannattaa perehtyä asiaan, saatat vaikka yllättyä!
        Ja mitä noista ylitöistä mainitsit, niin ei niitä ainakaan meillä tarvitse pakolla tehdä. Tosin meillä ei kyllä rekrytoinnit kestä montaa tuntia, ammattimiesten työpaikka.. :)

        Yölisät vaihtelee aloittain, tai siis TES:n mukaan... autoakin voi ajaa työkseen (vaaditaan ammattipätevyys) ties kuinka monella eri työehtosopimuksella...


      • jupjupjup
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Yölisät vaihtelee aloittain, tai siis TES:n mukaan... autoakin voi ajaa työkseen (vaaditaan ammattipätevyys) ties kuinka monella eri työehtosopimuksella...

        Taidat ajaa siivoojan tessillä


      • jupjupjup kirjoitti:

        Taidat ajaa siivoojan tessillä

        Totta, siivoojakin voi joutua ajamaan työssä kuorma-autoa, mutta he ei taasen tarvitse työssään ammattipätevyyttä


      • jupjupjup
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Totta, siivoojakin voi joutua ajamaan työssä kuorma-autoa, mutta he ei taasen tarvitse työssään ammattipätevyyttä

        Varsinainen asiantuntija. Voisit tarkistaa väittämiäsi. Mutta saahan täällä jauhaa paskaa vaikkei mitään mistään tiedä oikeasti.


      • jupjupjup kirjoitti:

        Varsinainen asiantuntija. Voisit tarkistaa väittämiäsi. Mutta saahan täällä jauhaa paskaa vaikkei mitään mistään tiedä oikeasti.

        Jos olet Suomilainen, tajuat seuraavat lauseet:

        Jos ajaa kuorma-autoa työkseen, tarvitaan ammattipätevyys

        Jos ajaa töissä kuorma-autoa, ei tarvita pätevyyttä :)


      • jupjupjup
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Jos olet Suomilainen, tajuat seuraavat lauseet:

        Jos ajaa kuorma-autoa työkseen, tarvitaan ammattipätevyys

        Jos ajaa töissä kuorma-autoa, ei tarvita pätevyyttä :)

        Väärin. Enkä ole Suomilainen, olen suomalainen.


      • jupjupjup kirjoitti:

        Väärin. Enkä ole Suomilainen, olen suomalainen.

        Oletko sina siis Suomi:lainen koska et ymmärtää tuo teksit :)


      • jupjupjup
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Oletko sina siis Suomi:lainen koska et ymmärtää tuo teksit :)

        Kirjoitustyylistäsi päätellen olet somali... Olet se sama älyn jättiläinen joka kirjoitti joskus pankkiautomaatti nimimerkillä. Et tajua tarkistaa mitään, väität vaan että asiat ovat tietyllä tavalla. Muutamalla klikkauksella löytyy tietoa siitä, missä tapauksessa vaaditaan ammattipätevyyskortti. Todistaa väittämäsi vääräksi. Anteeksi jos kirjoituksessani on liikaa taivutusmuotoja järjenjuoksullesi.


      • jupjupjup kirjoitti:

        Kirjoitustyylistäsi päätellen olet somali... Olet se sama älyn jättiläinen joka kirjoitti joskus pankkiautomaatti nimimerkillä. Et tajua tarkistaa mitään, väität vaan että asiat ovat tietyllä tavalla. Muutamalla klikkauksella löytyy tietoa siitä, missä tapauksessa vaaditaan ammattipätevyyskortti. Todistaa väittämäsi vääräksi. Anteeksi jos kirjoituksessani on liikaa taivutusmuotoja järjenjuoksullesi.

        Ammattipätevyys vaaditaan: Kun ajetaan kuorma-autoa työkseen, oli auto luvanvaraisessa liikenteessä tai ei.

        Ammattipätevyyttä ei vaadita: Kun ajetaan kuorma-autoa töissä, mutta ei työkseen...

        Sun logiikallahan siivoojakin tarttee taksiluvan, sekin saa palkkaa kun ajaa firman henkilöautoa :D Vitun pelle


      • jupjupjup
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Ammattipätevyys vaaditaan: Kun ajetaan kuorma-autoa työkseen, oli auto luvanvaraisessa liikenteessä tai ei.

        Ammattipätevyyttä ei vaadita: Kun ajetaan kuorma-autoa töissä, mutta ei työkseen...

        Sun logiikallahan siivoojakin tarttee taksiluvan, sekin saa palkkaa kun ajaa firman henkilöautoa :D Vitun pelle

        Buahhahhah. Ajetaan kuorma-autoa töissä, mutta ei työkseen. Väitä nyt vielä että tuo on suora lainaus....


      • jupjupjup kirjoitti:

        Buahhahhah. Ajetaan kuorma-autoa töissä, mutta ei työkseen. Väitä nyt vielä että tuo on suora lainaus....

        Miksi pelle et halua ymmärtää tuota?

        Toinen esimerkki: Siivooja ajaa henkilöautoa töissä. Ei tarvita ammattiajolupaa

        Toinen henkilö taasen ajaa työkseen henkilöautoa, tarvitaan ammattiajolupa...

        Sun logiikalla siis siivoojat tarttee taksiluvan jos he ajaa firman henkilöautoa, ja sähkömies ammattipätevyyden jos ajaa firman kuorma-autoa... Vitun pelle :D


    • petunvillee

      Koita nyt rauhoittua että ehdit nukkua ennen kuin lähdet yötöihin. Päivähommia sulle tuskin mistään löytyykään jollet opi sivistyneempiä tapoja ilmaista itseäsi.

    • Spagettiautomaatti

      Seuraavaan Tuulitunneli-ohjelmaan koko mies.Sitten kun uusi tuotantokausi alkaa.
      Ei voi muuta kommentoida Nikon seuraksi!

    • TESkunniaan

      Hommia riittää! :) jos kaikki ymmärtäisivät ottaa/vaatia/haluta ottaa tessi palkkaa niin kaikille riittäisi töitä. Koska yrittäjä ei ajattaisi ylitöitä (välttämättä) ylityöt on kalliita. Siksi palkattaisiin toinen kuljettaja ajamaan toisen ylityöt. Mutta läpi tunti miehet hinnoittelevat itsensä halvemmaksi ja kilpailusta tulee epäreilua. Yrittäjä joka ajattelee rahaa ja voittoa ottaa tietenkin halvemma miehen. Ja halpamies vie toisen miehen työt! Vaikka olisi mahdollisuus kummankin päästä töihin.

    • Olensenarvoinen

      On aikoihin eletty. Työntekijä hinnoittelee itsensä halvemmaksi. Pitääkö nyt tosiaan kuljettajan leikkiä jotain h...raa. Ei ole olemassa jotain läpituntimiehiä/naisia. On vain kuljettajia. Lakia noudattava yrittäjä palkkaa henkilöitä noudattaen Suomen lainsäädäntöä ja työehtosopimuksia. Miksi joku vähä-älyinen lähtee "kauppaamaan itseänsä halvalla" se osoittaa jo sen että kyseessä on idiootti joka rikkoo työnantajan
      pelivehkeet ja haistattaa asiakkaat.Joten se siitä bisneksestä. yrittäjä kusee omille varpaille ja reilusti.

    • jepujeejee

      Hommia piisaa liiton palkoilla ja uudella kalustolla. Kevyttä ja pitkää linjaa. Kelpais varmaan sullekin.

      • RöllienRölli

        Näin se menee. LiittoOrava on kelpo kaveri.


    • Kaikkiyhdenpuolesta

      Jos ei postin neuvottelut ala sujua niin Liitto-orava hoitaa hommat ja kaikki jakeluliikenne ja satamat pysähtyy.Me v..tut välitetään mistään valtion tilasta.Tärkeintä on,että posti kulkee ja Kusti polkee. Eiks vaan!!!!

      • RahtiSepi

        Näin se vaan toimii. Eikö työnantajapuoli ole mielestäsi yhtälailla vastuussa sopimusneuvotteluiden sujumisesta? Välittääkö valtion tilasta jotenkin enemmän?


    • Jahaas, se on taas kohta joulukuu ja saamme 2c lisää tuntipalkkaan...

      Se voi tuntua pieneltä mutta kokoaiksiella työntekijällä se tuo päivässä lisää 16c ja kahdessa viikossa 1,6€

      Eli voisi ajatella että AKT piffaa kuskille makkaraperunat (noin 5-5€) joka toinen kuukausi... Kyllähän se kannustaa maksamaan 500€ vuodessa... Eikä siinä kaikki. Lisöksi saat oikeusapua ILMAISEKSI silloin kun sitä vähiten tarvitset

    • nääs

      Jaaha, pakettiautomaatti on taas herännyt, saadaan jälleen monet ilmaiset naurut.

    • wefewferw

      Pitäisklhän kuskin ruveta lakkoon että saataisi tuplattua joulukuinen palkankorotus kahdesta centistä neljään centtiin :)

    • jäsenvielä

      Liitosta eroaminen tulee harkintaan jos postilaisten vuoksi ruvetaan lakkoon.

      • RahtiSepi

        Oletko perehtynyt posticaseen? Tiedätkö mistä siinä on kyse?
        Haluaisitko vastaavia heikennyksiä omaan työsuhteeseesi?


      • Yötyöhanurista

        Helvatin hyvä kysymys sinulle jäsenvielä. Tänään uutisissa oli esimerkki. Yötyötä tekevä postin kuljettaja saa nyt 30% yölisän. Postin johto vaatii ,että jatkossa yölisä on vain 60 centtiä tunnilta. Miltä kuullostaa.Niinpä niin aika karua vai mitä. Eiköhän nämä tukitoimet koske nimenomaan satamissa ja lentokentillä pakettien ja kirjeiden vastaanottoa ja edelleen toimittamista.DHL ja muut ulkomaiset jättifirmat tulee saarron piiriin. P...kalle haiseva perusrahtari saa kaivaa nenää ja p..reskellä ihan rauhassa ratin takana. Kannattaa aina kuunnella uutiset ja lukea lehtiä
        ennen kuin kommentoi.Pahimmillaan yötyöläinen menettää 500 eur kuukaudessa jos postin johdon suunnitelmat menevät lävitse.Pakettiautomaatille vain terveisiä.Luulin jo,että Turun johtava äänitorvi on joutunut sairaalaan kun mitään ei ole kuulunut.


    • http://www.akt.fi/uutiset/patkatyontekijan-asemaa-halutaan-heikentaa-katso-video/

      "Työelämän heikennykset eivät jää tähän. Sipilän ns. pakkolait mahdollistavat palkan, joka on alle alan työehtosopimuksen. Kunhan siitä on sovittu paikallisesti työntekijöiden kanssa."

      Jaaha ja AKT vasutaa järkeviä ehdotuksia. Tuohan olisi juurikin hyvä. Näin ollen kuljetusalan "unelmahommiin" johon riittää tulijoita ale hintaan voisi oikeasti maksaa palkkaa ale hintaa. Esim roskakuskin homma palkalla 10€/h lomakorvaus toisi todellisen tulvan hakemuksia

      • Ykköstäsilmäänjamenoksi

        Bussissa mies sinä rakas vasemmistotoverini. Unohdit yhden oleellisen asian kun puhuit palkoista. Palkkoja voi alentaa alle työehtosopimuksen kun siitä on sovittu työntekijöiden kanssa. No miten on jos työntekijät sanovatkin ,että ei käy. Oletko miettinyt asiaa ihan noin perinpohjaisesti.Ei kai kuljettajat jotka ovat karskeja kavereita noin vain suostu moiseen alennusmyyntiin. Nyt suret ihan turhaan kaikki painaa pakoputki punaisena ihan työehtosopimusten mukaan. Eihän kuskit kai nyt sentään polje omia palkkoja????Kuskit eivät ole mitään hiirulaisia sentään.


      • Ykköstäsilmäänjamenoksi kirjoitti:

        Bussissa mies sinä rakas vasemmistotoverini. Unohdit yhden oleellisen asian kun puhuit palkoista. Palkkoja voi alentaa alle työehtosopimuksen kun siitä on sovittu työntekijöiden kanssa. No miten on jos työntekijät sanovatkin ,että ei käy. Oletko miettinyt asiaa ihan noin perinpohjaisesti.Ei kai kuljettajat jotka ovat karskeja kavereita noin vain suostu moiseen alennusmyyntiin. Nyt suret ihan turhaan kaikki painaa pakoputki punaisena ihan työehtosopimusten mukaan. Eihän kuskit kai nyt sentään polje omia palkkoja????Kuskit eivät ole mitään hiirulaisia sentään.

        Oikeastaan ei voi.

        Siis (vielä)

        Voinanhan minäkin sopia vaikkapa 15€ "läpituntipalkan" ja silti hakea oikeuden kautta työsuhteen loputtua siihen lisät, lomakorvaukset, lomarahat, pekkaset yms yms...

        Ja totuus on että työttömiä kuskeja vaikka kuinka = hyvää hommaa valmiita tekemään alehintaan


    • TurkuBOYS

      Bussissa mies joka on jo siirtynyt ilmeisesti matkustajaksi eli on antanut periksi tiukalle kilpailulle voin sanoa. Että kun kevät aurinko alkaa paistaa niin Liitto-oravan hormoonit alkavat hyrrätä ja lakkoaalto sellainen hyökyaalto peittää koko Suomen. Liitto-orava tukee mm kosmetologien palkkavaatimuksia,Grillityöntekijöiden yötyökorvauksien puolesta ollaan myös valmiita pysäyttämään satamat useammaksi viikoksi.Liitto-orava kyllä ymmärtää miksi Bussissa mies ei halunnut maksaa jäsenmaksua AKT:n.Sillähän saa monta tuoppia lähipubissa ja kun on laskupää kuin Einsteinilla niin Bussissa mies kyllä on tarkan euron miäs.Mieluummin rahat ohranjyvään kuin yhteiseen hyvään.Näyttäähän Bussissa miäs muutenkin kaikille Omnibussin kuskeille keskisormea jotka Turun suuntaan ajelee.Kuskit sellaisia eläkeläisretkuja jotka hintoja polkee. 5 eurolla Helsingistä Turkuseen . Ei mitään rotia.Turku on sentään Suomen ainoa ja oikea pääkaupunki.

    • Jaahas, se on viimeinen päivä kohta ja taas tilipäivä (Auttaisikohan AKT siinä että meillä ei palkkausi olikaan se "jokatoinen viikko" syteemillä jos heille maksaisi 500€ vuodessa) ja oikein jännittää pysyykö tuntipalkkana (Auttaisikohan AKT saamaan sen 80 "takuutuntia joka palkkaan) se 13,12€/h tai onko se noussut sillä kahdella CENTILLÄ...

      Noh onneksi olen jäsenmaksuistani oman osuuteni maksanut joten hyvällä omalla tunnolla otan sen 2c korotuksen vastaan

      Pitäisiköhän kuskienkin mennä lakkoon, jos saataisi vaikkapa 6c palkankorotus???

      Ja itse edelleen jos pääsisin unelmatyöhön (vaikkapa roskakuskiksi) olisin valmis lupumaan kaikista lisistä ja pekkasista ja palkaksi riittäisi 10€/h lomakorvaus... Noh kohta tuo on mahdollista. Voidaan sopia palkka alle TES:n ja työntekijällä ei ole mahdollisuuksia hakea "puuttuvaa palkkaa" oikeuden kautta kuten nykyjään.

      taatusti sen jälkeen jos vaikkapa @B Ku¡j€tus (Google esto) etsii lehtikuskia vaikkapa kympin tuntipalkalla, niin melkoinen hakemustulva tulee

    • Kasimiläänruut

      Onko Bussissa mies taas töissä???? Mitä ihmettä tässä aiemmin ilmoitti että pitää pientä taukoa jotta ei tuet ja muut systeemit mene pieleen ja joudu maksamaan jotain veroja tai muita maksuja jotka olisivat hyväksi koko Suomen taloudelle.Eihän se nyt käy millään malliinsa kun on itselleen luonut sellaisen suomi24 profiilin,että elää voi myös rennommin sillai iisimmin ei huolta huomisesta.Mamin pöperöillä lähtee aina uusi päivä pehmoisesti käyntiin ja sitten voikin siirtyä paikalliseen pubiin. Kerran viikossa yökeikan heittää postin ajoja ja sillä mandaatti Rahtarit ry:ssä pysyy kirkkaana sellaisena Sprinter miehenä jolla Mersu kiiltää ja naiset kuolaa.Siihen se sitten se päiväuni loppuikin......Suukin on kuiva kuin Turkkilaisen rekkakuskin rukkanen.

    • Käkriäinen

      Mikä tätä Bussissa miestä oikein riivaa.Hokee samaa hokemaa kuukaudesta toiseen. Onko tuo henkinen tasapaino oikein kunnossa. 2 centtiä 2 centtiä...ja sitä riittää. Olen 46 vuotta ajanut raskasta jakeluajoa ja olen eläkeläinen.Eläkevakuutusyhtiöltä tuli selvitys vuoden 2016 eläkkeistä. Ihan sama summa tulee kuin tuli jo vuonna 2014.
      Ei mitään korotusta. On todella monta ammattialaa jolle ei tule mitään korotuksia päinvastoin työehtoja heikennetään. Näin ollen ole tyytyväinen,että saat edes sen 2 centtiä ja ole tyytyväinen,että sinulla on työtä mitä tehdä näinä todella surkeina taloudellisina aikoina.Et ilmeisesti ymmärrä kuinka syvällä Suomi oikein ui talousasioissa,pää on jo tukevasti pinnan alla ja aina vain pahenee.

      • "Kuukaudesta toiseen"

        Olisikohan syynä se että AKT on tehnyt useampia noita 2c palkankorotuksia... kyllä 0,02€

        Joten liityn AKT:hen heti takaisin kun tuntipalkka nousee vaikkapa 2 eurolla :)


    • pienituloinenpullukka

      Bussissa mestari hokee kokoajan palkankorotuksista. Miksi hän ei puhu alentuneista veroprosenteista????? Eikö se ole tärkein asia mitä jää käteen,ainakin minun mielestä. 1982 peruskuskin palkasta pidätettiin veroa noin 35 %.Ylimenevästä osasta meni 52 %.
      Tänä päivänä peruskuskin palkasta veroa pidätetään 19% ja ylittävästä osasta 38%.Se mikä kolahtaa pankkitilille on se ratkaiseva asia . Onhan se vanha kansanviisauskin olemassa " Ei ne suuret tulot vaan pienet menot" Joissakin tapauksissa tällaiset palkankorotukset aiheuttavat sen ,että vaikka palkka kasvaa niin verotuksen jälkeen jääkin vähemmän kouraan. (veroprosentti nousee)

    • Tepeliu

      Bussissa heppu on niin ulkona mailman menosta ettei pärjäis roskakuskina kuukautta pidempää

      • äläruokitrollia

        Tämä bussissa on pakettiautomaatti aiemmin pankkiautomaatti. Esiintyy taksi palstalla myös trollaamassa ja jauhamassa omia päättämiä juttujaan. On myös sähkömies jne. Tosiasiassa hän on turkulainen työtön jonka elämä on netissä trolaaminen. Ei muuta elämää. Viisainta on kun ette kommentoi hänen juttujaan. Taksipalstalla hän on tappamassa kaikki. Kertoo kaiken hänen älystään. Haaveilee alaikäisistä pojista. Älä ruoki trollia.


      • TurkuoliennenTURKU
        äläruokitrollia kirjoitti:

        Tämä bussissa on pakettiautomaatti aiemmin pankkiautomaatti. Esiintyy taksi palstalla myös trollaamassa ja jauhamassa omia päättämiä juttujaan. On myös sähkömies jne. Tosiasiassa hän on turkulainen työtön jonka elämä on netissä trolaaminen. Ei muuta elämää. Viisainta on kun ette kommentoi hänen juttujaan. Taksipalstalla hän on tappamassa kaikki. Kertoo kaiken hänen älystään. Haaveilee alaikäisistä pojista. Älä ruoki trollia.

        No nyt ymmärrän tuon kaiken sonnan mitä hän on suoltanut tässä vuosien varrella.Eli mitä enemmän kommentoi sitä enemmän mielisairasmieli tuottaa shaissea eli paskaa Suomen Turusta. Otampa opiksi kiitos!!!!


      • jäteSimo

        Se kaveri joka opettaisi talon tavoille sanoisi jo ensimmäisen päivän jälkeen.Jos tuo kaveri on huomenna minun mukana niin minä lähden.Jätekuskit on sen verran ärhäkkää porukkaa ettei työnantajakaan uskalla olla erimieltä jos totuus tulee ammattimiehen suusta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      99
      5305
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3573
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3205
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      443
      2496
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      252
      1537
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1291
    7. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      85
      1289
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1238
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1213
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      138
      1139
    Aihe