Olen pian 41 vuotias, invalidisoitunut nainen joka ei pysty seksiin eikä se kiinnosta. Jääkö invalidi aseksuaali aina yksin? Monet ihmettelee eikö ole ketään kaveria, eikö seurustele... tuntuu siltä että kukaan ei ole minusta kiinnostunut. Olen luonut profiilin tänne suomi24 treffit - palstalle ( hiljaisuus74 ) mutta se ei ole ketään kiinnostanut. Samoin olen kirjoittanut blogia älypäähän, mutta sekään ei tunnu kiinnostavan ketään. Tahtoisin vain juttu - / asuinkaveria, jota ei kiinnosta seksi, vaan kanssani keski - iän viettäminen, elämän hetkien jakaminen. Kun omaisestani aika jättää, jäänkö yksin? En käy kapakoissa. Kuntoutusjaksollakin katsovat syyttäen, kun en ole löytänyt ketään. Eikö ketään kiinnosta pelkkä kaveruus?
aseksuaalinen invalidiko yksin?
68
70
Vastaukset
- annajotainitsekkin
Ota kaveri esim. Afrikasta, Venäjältä tai thaimaasta. Saat jonon aikaiseksi. Laita postia jollekkin kehitysyhteistyössä toimivalle esim. kirkon työntekijälle, että laittaa ilmoituksesi Afrikkaan kylän seinälle. Tulee jonossa ihmisiä, jotka osaavat arvostaa sinua ja elämän arvokkuutta ylipäätänsä. Saat varmasti hyvän ystävän ja elämänkumppanin. Ovat myös varmasti tyytyväisiä olosuhteisiin täällä. Varmasti riittää pelkkä läheisyys ja seura.
Mene naimisiin ulkomaalaisen kanssa vaikka 10 kertaa. Tee se niin monta kertaa, että tärppää. Pidä hieman hauskaa elämässä. Olet sen ihan varmasti ansainnut ja kerranhan täällä vain eletään. Saksalaiset on kanssa ihan kivoja ja ruotsalaiset kanssa. Suomi on niin pieni maa, ettei täällä yksinkertaisesti ole riittävästi ihmisiä. Pitää käydä todellinen tuuri, että saat elämänkumppanin täältä invalidina.- seksuaali
Ilmoitus "Afrikkaan kylän seinälle"... :D meh..
Sitä paitsi ainakin afrikkalaiset miehet haluavat seksiä. Minä olen deitannut afrikkalaista miestä, ja se ei muuta oikein halunnutkaan kuin seksiä.
P.s. En antanut.
P.p.s. Enkä edes ole aseksuaali. - helloafrica
Minun mielestä juuri afrikkalaisille ja thaimaalaisille kelpaa hyvin suomalaiset invalidit ja terveetkin. Siellä sairauksiin suhtautuminen on jotenkin mutkattomampaa, eikä niin iso asia ollenkaan. Elämänasenne on iloisempi, mitä suomalaisilla ylipäätänsä. Mutta kyllä varmaan afrikkalainen mies on kovasti suomalaisten naisten perään. Uskon sen.
seksuaali kirjoitti:
Ilmoitus "Afrikkaan kylän seinälle"... :D meh..
Sitä paitsi ainakin afrikkalaiset miehet haluavat seksiä. Minä olen deitannut afrikkalaista miestä, ja se ei muuta oikein halunnutkaan kuin seksiä.
P.s. En antanut.
P.p.s. Enkä edes ole aseksuaali...;;))) Sinulle "seksuaali" sanon että juuri afrikkalaiset ja thait ovat naisen perään nimenomaan seksin takia kun heidän kotimaissaan on lähes kaikilla naisilla HI-virus ja se haittaa nimenomaan seksissä kun ei voi eikä uskalla olla yhdynnässä..;;)))
Meillä Suomessa(kin) on jonkin verran HI-virusta kantavia mutta he kertovat asian partnerilleen ennen yhdyntää.
Mulla oli kerran HI-virusta kantava naisystävä ja lopetin suhteen juuri terveydellisistä syistä.
- kirjoitellavoi
Kyllä jokainen tarvitsee ystäviä ja kanssakäymistä toisten kanssa. On ikävää että olet joutunut kokemaan tuollaista.
Jos haluat kirjoittaa niin voin vastata. Olen yksinäinen naiseläjä ja seksi ei minua kiinnosta.
[email protected]..;;))) Sinulle "kirjoitellavoi" sanon rehellisesti että täällä Pohjois-Suomessa ois Sinulle juuri sopiva ystävä joka haluaa olla sellaisen Naisen kanssa joka ei kulje jatkuvasti miesten perässä kapakoissa vaan on rauhallinen ihminen..;;)))
Prpfiilissani on spostini joten jos Sinua kiinnostaa ja haluttaa mies joka ei juokse naisten perässä kuin "kukasta kukkaan lentävä mehiläinen" ota yhteyttä..;;)))
- osaonyksinaina
Pitää muistaa, että aseksuaali ei ole parisuhde kelpoinen. Teet väärin, kun etsit paria parittomuuteesi. Petät ihmistä.
Jokaisella ihmisellä on luonnostaan seksuaalinen vietti ja se on muiden viettien joukossa hyvin tärkeä. On turha hakea suhdetta, jos on aseksuaalinen.
Silloin kyse voisi olla vain kaverisuhteesta ja niitä on kaikki harrastepaikat täynnä. Koteihin ne eivät kuulu. Koteihin kuuluu parisuhde (mies ja nainen) seksuaalisine vietteineen.- uskovainen_
Ap ei tee väärin, koska kertoo etsivänsä seksitöntä elämänkumppanuutta. Mikä sen rehellisempää, hienompaa ja inhimillisempää, todellista lähimmäisyyttä?
Nykyaikana on niin yleistä, että etsitänn mukamas kumppania ja rakastettua, mutta todellisuudessa toista kiinnostaa vain seksi ja himot.
Ylipäätään kristilliset arvot pitäisi nostaa kunniaan nykyistä paremmin. - elämänkumppanuuttako
uskovainen_ kirjoitti:
Ap ei tee väärin, koska kertoo etsivänsä seksitöntä elämänkumppanuutta. Mikä sen rehellisempää, hienompaa ja inhimillisempää, todellista lähimmäisyyttä?
Nykyaikana on niin yleistä, että etsitänn mukamas kumppania ja rakastettua, mutta todellisuudessa toista kiinnostaa vain seksi ja himot.
Ylipäätään kristilliset arvot pitäisi nostaa kunniaan nykyistä paremmin.Olet oikeassa tuossa, että rehellisyys on mukana.
Aseksuaalisuus on kuitenkin jonkinasteinen vääristymä ja "puheista" huolimatta joku normi ihminen voi tuollaiseen joutua.
Aseksuaali ei etsi parisuhdetta koska hänellä ei ole siihen mitään tarvetta. Hän ennemminkin etsii yhteisöllisyyttä, kuten etelänmaissa saattaa esim. asua saman katon alla useita sukupolvia. Siinä on lapsia, aikuisia, nuoria, vanhuksia ja he ovat yhteisö.
Jakavat elämänsä keskenään, koska muutakaan ei ole. Ei ole varaa omiin asuntoihin ja yksityisyyteen. - löytänytsenoikean
Minua ei ole eläessäni koskaan kiinnostanut seksi eikä varmaan tulekaan, joten lienee tuon aseksuaalisuus-ilmiön tyyppinen juttu kyseessä. Tunnen siitä huolimatta rakkautta, vaikka siitä tämä eroottinen osa puuttuukin, ja olen elänyt useamman vuoden parisuhteessa, eli ei se ole mikään este, jos oikea tyyppi löytyy. On esimerkiksi ihmisiä, jotka haluavat elää selibaatissa uskonnollisista tai henkilökohtaisista syistä, tai sitten muita ihmisiä, joita ei vain kiinnosta. Ei siis kannata menettää turhaan toivoaan. Pitää tosin olla avoin näistä asioista, ettei johda ketään harhaan. Monelle seksi onkin hyvin tärkeä osa rakkautta, joten heille ei parisuhde haluttoman kanssa sovi.
- 84274827
elämänkumppanuuttako kirjoitti:
Olet oikeassa tuossa, että rehellisyys on mukana.
Aseksuaalisuus on kuitenkin jonkinasteinen vääristymä ja "puheista" huolimatta joku normi ihminen voi tuollaiseen joutua.
Aseksuaali ei etsi parisuhdetta koska hänellä ei ole siihen mitään tarvetta. Hän ennemminkin etsii yhteisöllisyyttä, kuten etelänmaissa saattaa esim. asua saman katon alla useita sukupolvia. Siinä on lapsia, aikuisia, nuoria, vanhuksia ja he ovat yhteisö.
Jakavat elämänsä keskenään, koska muutakaan ei ole. Ei ole varaa omiin asuntoihin ja yksityisyyteen.Et käsitä, että ihastusta ja rakastumista voi olla normaalisti silti, vaikka seksuaalinen kiinnostus puuttuu? Henkilö voi silti romanttisessa mielessä kiinnostua toisesta, ja mennä ihastuessaan sekaisin. Pitäisikö vanhempien pariskuntienkin erota, heti kun seksuaalinen kiinnostus hiipuu? Ei rakkaus siihen kuole, ja jäljelle jää muu läheisyys, ystävyys, kiintymys, toisesta välittäminen ja huolehtiminen.
Aseksuaalilla voi olla ihan samanlainen tarve parisuhteelle kuin seksuaalillakin. On erilaisia aseksuaaleja, kuten seksuaalejakin. Toiset kaipaa enemmän läheisyyttä, kuin toiset. Toiset on romanttisia, toiset eivät. - 111111111111111
Aseksuaalit eivät koe jäävänsä mistään paitsi, eivätkä kärsi siitä, että ovat aseksuaaleja. Päinvastoin, voivat olla jopa hyvinkin kiitollisia, kun ei ole sellaista riesaa, viettiä kiusaamassa. Aseksuaaliset parisuhteet, joissa molemmat aseksuaaleja, myös kestävät keskim. kauemmin, kun ei ole seksin tuomia ongelmia. Japanissa aseksuaalisuuden on kerrottu lisääntyneen.
Toiset aseksuaalit, ns. aromanttiset aseksuaalit voivat haluta sitoutua asuen ja jakaen elämänsä toisen kanssa. Silloinkin kumppani on vähän enemmän kuin pelkkä kaveri.
Ns. romanttiset aseksuaalit taas voivat kiinnostua romanttisessa mielessä toisesta, siinä missä seksuaalitkin, ainoa ero, ettei seksiä harrasteta tai muuta intiimiä hyväilyä, kun se ei vaan kiinnosta, vaikka siihen hyvin kykenisikin. Joitakin se voi kiinnostaa jonkun verran mielikuvissa, mutta käytännön tilanteessa ei innosta. Romanttisista aseksuaaleista suurin osa tykkää kuitenkin mm. suudella kumppaninsa kanssa. - 1111111111111111
111111111111111 kirjoitti:
Aseksuaalit eivät koe jäävänsä mistään paitsi, eivätkä kärsi siitä, että ovat aseksuaaleja. Päinvastoin, voivat olla jopa hyvinkin kiitollisia, kun ei ole sellaista riesaa, viettiä kiusaamassa. Aseksuaaliset parisuhteet, joissa molemmat aseksuaaleja, myös kestävät keskim. kauemmin, kun ei ole seksin tuomia ongelmia. Japanissa aseksuaalisuuden on kerrottu lisääntyneen.
Toiset aseksuaalit, ns. aromanttiset aseksuaalit voivat haluta sitoutua asuen ja jakaen elämänsä toisen kanssa. Silloinkin kumppani on vähän enemmän kuin pelkkä kaveri.
Ns. romanttiset aseksuaalit taas voivat kiinnostua romanttisessa mielessä toisesta, siinä missä seksuaalitkin, ainoa ero, ettei seksiä harrasteta tai muuta intiimiä hyväilyä, kun se ei vaan kiinnosta, vaikka siihen hyvin kykenisikin. Joitakin se voi kiinnostaa jonkun verran mielikuvissa, mutta käytännön tilanteessa ei innosta. Romanttisista aseksuaaleista suurin osa tykkää kuitenkin mm. suudella kumppaninsa kanssa.Ainoa mikä voi aiheuttaa haittaa on, että sopivaa kumppania (toista aseksuaalia) on huomattavasti vaikeampi löytää niin pieniltä markkinoilta.
- aseksual_lovelovelove
Typerin kommentti koskaan.
Aseksuaalilla on yhtä suuri oikeus parisuhteeseen, kuin seksuaalillakin. Aseksuaali on yhtä paljon parisuhdemateriaalia kuin seksuaalikin. Yhtä hyvin voisit väittää, että vain pitkätukkainen nainen on parisuhdemateriaalia, lyhyttukkaisilla ei ole oikeutta - kuulostaisi ihan yhtä tyhmälle.
T. aseksuaali naikkonen suhteessa seksuaalimiehen kanssa, onnellisesti jo vuosia. <3
Ps. seksi ei kuulu kaikkien seksuaalienkaan väliseen suhteeseen, syystä tai toisesta. Ja ihan yhtä oikeita nekin suhteet ovat.
- lopunajanvoideltu
Minä olisin kai sopiva kun tässä iässä jo haliminen riittää. Olen 71v. mies. Puhe ja harrastuskaveri olis kiva.
- ikäonhyväjuttu
Sinun pitää laittaa viestiä tuolle ketjun aloittaneelle. Hän on treffipuolella ja laittanut sinne profiilin. Ikä ei varmastikkaan ole este ystävyydelle ja harrastamiselle. Suomessa on ikäsyrjintää, mitä ei maailmalla tapaa. Se on ikävää.
- A-SX
Vaikka aseksuaali voi olla lukuisista eri syistä, kannattaa pitää mielessä, että 'psyykenlääkkeet' voivat tehdä kenestä tahansa ihmisestä pysyvästi aseksuaalin. Joillakin aseksuaaleilla on historiassaan ollut jonkin 'psyykenlääkityksen' käyttöä nuorempana.
- aloneasexual
Hyvä pointti tuo. Se oli varmaan yleisesti kirjoitettu, että psyykelääkkeet voi tehdä aseksuaalisuutta. Mutta kommentoin omalta kohdaltani, että minulla on tehnyt selkäleikkauksen jälkeinen invalidisoituminen sen, että minusta on tullut aseksualinen. Silloin ennen sitä se olisi voinut kiinnostaakin. Mutta ei enää 8 vuoteen. Toivottavasti kelpaisin tuttavaksi edes jollekin. Mutta voi olla, että vaipat, ulosteinko ja rakkohalvaus toistokatetrointeineen tekee jo " ei kiinnosta haisunäätä! " - efektin.
- shamer
Tuollainen typerä profiili ei kiinnosta ketään, saati mikään idiootti blogisi älypäässä. Hiljaisuuden kertomaa... pyh! Toivottavasti kukaan ei erehdy lukemaan blogiasi. Jos itse olet sellainen kuin kirjoituksesi, saat olla yksin. Ei pyörätuoli ole este, henkilö voi olla rakastettava ja sympaattinen vaikka ei kykene seksiin. Hyväksy itse "vaippasi ja vaivasi " ( viitaten A-SX lle kirjoittamaasi vastaukseen ) . Hyväksy ensin itsesi ja sitten olet valmis varmasti kaveruuteen toisen kanssa.
- löytyy_varmasti
Miksi et etsi samaa sukupuolta olevaa kaveria itsellesi?
- pienseitsemänkymmentä
aseksuaalinen? tuo on aika uusi määrite seksuaaliselle suuntautumiselle. Olen ollut sitä kokoikäni tietämättä sen nimeä kuin nyt viimeiset 10 vuotta. En koskaa ajatellut meneväni naimisiin isän kanssa kuten siskot olessamme 3-7v. En koskaan halunut mennä naimisiin, Mutta halusin saada lapsia, minulla on kaksi nyt jo aikuisia. Sisarruslauma kiusasi aivan vapaasti kun on kulkenut kenenkään kanssa ja ilmoitin etten edes ala koskaan kulkemaan.
On varmaan suomalainen kansantauti vaatia putkinäköisesti kaikien olevan omia peilikuviaan.- fghjl
"Aseksuaalinen" on yleisesti tunnettu termi nykyään informaatioaikana, kuten "skitsofrenia."
- pianseitsemänkymmentä
Mistä nykyaika alkaa? Minulla on ollut Internetti 15 vuotta ja vasta viimeisenä 10 olen asiasta nähnyt artikeleita. Joten ei varmaan ollut tiedetty tunnettu vielä 1900-luvun puolella.
- silen
Et tule saamaan ketään, jos itsensä säälittelevä tyyli jatkuu. Hyväksy " vammasi " ja aseksualisuutesi. Ei invaliditeetti ole kaveruudelle este. Mutta olen samaa mieltä, kuin badugly, että profiilisi suomi24 treffit - palstalla ei kiinnosta ketään. Kerro itsestäsi kiinnostavammin, ajattele se treffi - ilmoituksena. Kiinnostuisitko itse vastaavasti jos joku kertoisi itsestään tuollaisia asioita?
Blogisi " hiljaisuuden kertomaa " älypää - pelisivustolla on typerintä, mitä kukaan on koskaan kirjoittanut! Toivottavasti älypään ylläpito poistaisi tuollaisen surkean pelaajan ja vielä surkeamman kirjoittajan yhteisöstään.
Muuta asennetta, etsi elämästä muutakin kuin vastakkainen sukupuoli, älä takerru rajoitteisiisi. Voit löytää jonkun. - aloneasexual
Ei ole kukaan kirjoittanut profiiliini viestiä ja älypääblogit ( hiljaisuuden kertomaa ) josta myös selviää minusta jotain, on jääneet monelta lukematta. En siis kiinnosta ketään, joten parempi olla yksin. Toivottavasti toisilla aseksuaaleilla / invalidisoituneilla tärppäisi...
- itsetuntoa
Jo profiilisi ( hiljaisuus74 ) kertoo sen, että " Asiat jotka saa syttymään on vanhojen muistelu ja joululaulut. Asiat joista en innostu on romantiikka ja seksi " . Ja silläkö pitäisi miesten kiinnostua sinusta?! Tai sitten se blogisi Hiljaisuuden kertomaa muuten niin fiksulla ja asiallisella älypää - sivustolla jota mainostat että sitäkin lukemalla sinusta selviäisi paljon... Selviää todellakin! Se, että olet naivi, joka et tule saamaan ketään noilla perustein joka olisi edes kiinnostunut sinusta tai typeristä blogeistasi! Mikä harmi ettei sivusto ole jo niitä poistanut... On parempi, että olet yksin. Oman turvallisuutesi kannalta. Olet viattomasti naivi ja uskot, että joku olisi kiinnostunut muistelemaan menneitä, kuuntelemaan tarinoitasi... kädestä ehkä kiinni pitämään... ja luulet ettei sitä toista kiinnostaisi ulkonäkösi, eikä seksi. Sellaisia ei todellakaan ole!
Jos psykiatri / psykoterapeutti tai vastaava erehtyisi lukemaan kirjoituksiasi, huomaisi että olet vajaa ehkä fyysisesti mutta myös psyykkisesti. Kukaan ei kirjoita noin lapsellisinta ja typerintä tekstiä! Ei edes päiväkirjaan!
Ettet pettyisi siihen, ettei kukaan lue blogiasi eikä kukaan ole kiinnostunut profiilistasi, poista ne! Katso peiliin ja mieti missä on syy ettet kiinnosta ketään. Miksi et panosta ulkonäköösi? Ok, se ei ole tärkein miltä näyttää ulkoisesti vaan mitä on sisäisesti. Kaikkia ei kiinnosta seksi eikä tarvitsekaan.
Onko ongelma vain fyysinen että et saa ketään kiinnostumaan itsestäsi? Tule itsesi kanssa ensin toimeen, kunnioita itseäsi ja toisia. Jos juttuseuraa kaipaat, sitä varten on psykiatrian poliklinikka jos et muuta keksi. Jos yksinäiseltä tuntuu olo, voit pyytää vaikka ystävänkammarilta jotain juttukaveriksi ja ehkä voit mennä sellaiseen toimintaan mukaan, seuraksi toiselle yksinäiselle jolle ei ulkonäkö eikä sukupuolielämä merkitse mitään. Oma persoonasi on tärkein ja sitä olet yrittänyt vilpittömästi tuoda esille niin profiilissasi kuin blogeissa - kuitenkaan siinä positiivisesti onnistumatta. - hgffrtgffd
Jos olet Uskovainen, niin Seurakunnan kautta (yleensä aina) löytyy uusia ystäviä ja kavereita. Heile myöskään mahdollinen vammaisuus on tuskin mikään ongelma.
Jos et ole Usko ainen, niin sitten en tiedä.- aloneasexual
Hei! Ongelma on siinä, että minun on invalidisoituneena vaikea päästä ulos. Aina joutuu pyytämään invataksin ja porraskiipijän. Kun se on niin hankalaa, olen tyytynyt vain kerran viikossa käymään kaupassa, kun menen omaiseni kanssa lapsuuskotiini. Jos joskus itsenäisempi liikkuminen onnistuisi vaikka sitten palvelutalosta käsin aikanaan... En tiedä, kuinka monelle on tärkeä ulkonäkö joka ei ole kaksinen, kuin kommenteissa on ollut ja sen näkee myös suomi24treffi - palstalla ( hiljaisuus74 ) . Tai seksuaalisuus. Itselleni ne asiat ei meinaa mitään.
- silen
Jos sinulle ei meinaa mitään ulkonäkö tai seksualisuus, älä oleta muiden ajattelevan samalla tavalla. Olet vaihtanut uuden kuvan, eikä ole mennyt parempaan suuntaan. No ehkä kaikki ei ole niin juuri sen ulkonäön perään, mutta... jos vielä jatkat tuota kuvien laittamista, laita edustavampi kuva itsestäsi, kiinnitä huomiota profiiliisi, siihen tekstiin. Et ole lopettanut niitä typeriä blogejasi sinne älypäähän, toivottavasti niitä ei kukaan erehdy lukemaan vaikka ne kuinka kertoisi itsestäsi. Ei ainakaan lisää positiivista mielikuvaa. Palvelutalossa voisi olla ajallaan sinulle seuraa eikä sitä tarvitsisi hakea netin kautta. Jaksamista omaisellesi.
- Sessan1
aloneasexual kirjoitti:
Hei! Ongelma on siinä, että minun on invalidisoituneena vaikea päästä ulos. Aina joutuu pyytämään invataksin ja porraskiipijän. Kun se on niin hankalaa, olen tyytynyt vain kerran viikossa käymään kaupassa, kun menen omaiseni kanssa lapsuuskotiini. Jos joskus itsenäisempi liikkuminen onnistuisi vaikka sitten palvelutalosta käsin aikanaan... En tiedä, kuinka monelle on tärkeä ulkonäkö joka ei ole kaksinen, kuin kommenteissa on ollut ja sen näkee myös suomi24treffi - palstalla ( hiljaisuus74 ) . Tai seksuaalisuus. Itselleni ne asiat ei meinaa mitään.
Ei minulla oleaikeaa käy useinm veljeni jahänen kavereiden kanwsa ulkona.eivät pidä minua kumajaisena.päinvasoin ajattelevat että kellevainvoi käydä näin.aivoinfsrkti jahalvaus.invtaksin kuljettajat ovatavuliaitaja vievät oveltaovelleporrawveto kuuluu ainakibkqupunkikortinmaksuun.:-[( ^_^ )/~~拜拜
..;;))) Sinulle invalidisoitunut Nainen sanon rehellisesti:
Sinuna olisin ylpeä seksittömyydestäsi mutta surullinen minäkin olen puolestasi siitä ettei Sinulla ole ystäviä joiden kanssa harrastaa kivoja Sinulle sopivia harrastuksia..;;)))
Jokainen ihminen on laulun arvoinen, jokainen ihminen on ystävän arvoinen.
Seksi - vaikka se kuuluukin hyvään parisuhteeseen - ei ole pakollista ennenkuin haluaa perheen lisäystä. Sinun iässäsi lapsen saaminen on aika harvinaista mutta ei mahdotonta. Siihen(kin) on invalidi kypsä.
Jos Sinua kiinnostaa jutella enemmän asiasta, kirjoita spostiini joka näkyy profiilissani.- jugfffh
On muitakin aseksuaaleja ja invalideja kuin sinä. Tutustu heidän kanssaan. Aseksuaalisuus on täysin normaalia, se ei haittaa mitään.
Luonnon sanelema juttu, ei sille voi mitään.
On paljon sinukaltaisia ihmisiä. Tsemppiä! - CheM.ASeX.CaST
Aseksuaalisuus yleistyy kovaa vauhtia psyykenlääkkeiden lisääntymisen myötä. SSRI:t ja neuroleptit aseksualisoivat ja kastroivat tehokkaasti suuren osan käyttäjistään pysyvästi. Suomessa SSRI-aineita käyttää n. 430 000 ihmistä, joten jo pelkästään siitä voi laskea, että jos n. 80-90% saa seksuaalitoimintojen häiriöitä käytön aikana ja sanotaan, että 1/3 jää pysyviä vaikutuksia (joka voi olla alakanttiin arvio, kun ei ole koskaan tutkittu) niin se olisi tommonen 113 000-140 000 "masennuslääkkein" tuotettua aseksuaalia ja kastroitua suomalaista. Siihen päälle n. 50 000 neuroleptikäyttäjää niin luku kasvaa taas entisestään.
- äläs_nyt
Sinulla tuskin on tieteellistä näyttöä oletuksellesi?
Ennemminkin voi olla kysymys SSRI-lääkkeiden kohdalla siitä, että niitä käytetään masennuksen hoidossa, ja masentuneisuus jos mikä on omiaan aiheuttamaan seksuaalista haluttomuutta.
Mitä taas neurolepteihin tulee, itse olen käyttänyt niitä bibolaarisuuden hoidossa jo reilut 5 vuotta, ja hypomanian puolella olevassa oireilussa seksuaaliset impulssit voivat olla voimakkaitakin noin ajatustoiminnan tasolla, vaikka käytännössä en ole mitenkään holtiton ollut. Mutta näin siis, vaikka sairauteni on lievempää tyyppiä 2. Eli en sanoisi neuroleptien aiheuttavan seksuaalista haluttomuutta ainakaan oman kokemukseni pohjalta. Masennusoireilu taas puolestaan saa aikaan helpolla aseksuaalista olotilaa, enkä usko olevani tuntemukseni kanssa yksin. Pyrkimys balanssiin on hyvästä tämänkin vuoksi, vaikka eipä sillä - sinkku kuitenkin siis olen, ja neitsyt edelleen vakaumuksellisista syistä. - CheM.ASeX.CaST
äläs_nyt kirjoitti:
Sinulla tuskin on tieteellistä näyttöä oletuksellesi?
Ennemminkin voi olla kysymys SSRI-lääkkeiden kohdalla siitä, että niitä käytetään masennuksen hoidossa, ja masentuneisuus jos mikä on omiaan aiheuttamaan seksuaalista haluttomuutta.
Mitä taas neurolepteihin tulee, itse olen käyttänyt niitä bibolaarisuuden hoidossa jo reilut 5 vuotta, ja hypomanian puolella olevassa oireilussa seksuaaliset impulssit voivat olla voimakkaitakin noin ajatustoiminnan tasolla, vaikka käytännössä en ole mitenkään holtiton ollut. Mutta näin siis, vaikka sairauteni on lievempää tyyppiä 2. Eli en sanoisi neuroleptien aiheuttavan seksuaalista haluttomuutta ainakaan oman kokemukseni pohjalta. Masennusoireilu taas puolestaan saa aikaan helpolla aseksuaalista olotilaa, enkä usko olevani tuntemukseni kanssa yksin. Pyrkimys balanssiin on hyvästä tämänkin vuoksi, vaikka eipä sillä - sinkku kuitenkin siis olen, ja neitsyt edelleen vakaumuksellisista syistä.Tutkimustietoa löytyy. Kannattaa tehdä hakuja lääketieteellisten julkaisujen tutkimuspaperiarkistoihin. Googlella pääsee nopeasti NCBI:n arkistoon.
Yleinen virhe on luulla lääkeaineen aiheuttamaa aseksuaalisuutta, tai paremmin sanottuna seksuaalisten halujen kaventumista tai katoa, sekä impotenssia psyykkisiksi esimerkiksi masentuneisuuden syyksi. Onhan psyykkisen pahoinvoinnin yksi ihan yleinen seuraus, ettei seksi heti kiinnosta. Lääkeaineiden vaikutukset ovat kuitenkin helppo erottaa psyykkisestä haluttomuudesta saatika impotenssista.
SSRI-aineita, eli "masennuslääkkeitä", on ehdotettu seksuaalirikollisten kemialliseen kastrointiin. Muistan lukeneeni, että ideasta luovuttiin, koska vaikutus ei ole kaikilla käyttäjillä pysyvä. Samoin neurolepteilla asia onnistuu.
Tässä nyt vain nopea esimerkkilehtijuttu aiheesta SSRI:den kohdalta. Jos haluat tietää tarkemmin niin googlettamalla löytyy paljon asiaa.
"TWO TYPES OF MEDICATION AVAILABLE
Two different types of medication are available to treat sex offenders.
The first group are known as SSRIs - selective serotonin re-uptake inhibitors - which are commonly prescribed for depression, anxiety, and obsessive compulsive disorder.
They act by increasing the concentration of serotonin, a neurotransmitter found in the brain related to mood, impulsiveness and appetite.
They help govern activities such as eating and sleeping, and sexual activity.
Serotonin systems are known to interact with testosterone in the brain in the regulation of sexual behaviour.
But while sex drive may be decreased by SSRIs, their main aim is to reduce the intensity of sexual fantasies and sexual urges, in theory enabling the offender to control them better."
Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-1049248/Controversial-chemical-castration-cure-sex-offenders-lowers-libido-pre-pubescent-boy.html#ixzz3gt4D4fid
Neuroleptit todennäköisesti lamaavat seksuaalisia halujasi. On hyvin todennäköistä, ettet sitä välttämättä itse tiedosta, mikä sinänsä ei ole ongelma, jos asia ei merkitse sinulle niin paljoa. - äläs_nyt
Neuroleptit eivät sinällään lamaa seksuaalisia halujani. Onnekseni sairauteni on kuitenkin lievempää tyyppiä 2. Varsinaiset maanisdepressiiviset henkilöt saattavat nimittäin manioissaan olla melkoisiakin seksihurjastelijoita (onneksi omissa hypomanioissani, joita on harvoin, näin ei ole) - onko siinä usein kysymys siis siitä, että eivät ole ottaneet lääkkeitään, milloin sairaus ei ole balanssissa elikkä hallinnassa - eivätkä neuroleptit näin ollen ole tehneet tuota lamaavaa työtään? Ja he, ketkä syövät lääkkeitä, ovat taas sitten puolestaan säyseämpiä? - ja juuriko neuroleptien lamaavasta vaikutuksesta johtuen? Mene ja tiedä.
Yltiösosiaalisissa tilanteissa saatan kylläkin sen sijaan lamaantua (sosiaalisesti) toimintakyvyltäni, mutta se on taas sitten jo toinen asia. Ja neuroleptienkö vika, ovat siis kutistaneet aivojani? - näin väittävät jotkut uusimpien "tutkimusten" valossa. Että ylipäätään nämä aivoille tuhoja tekisivät? Vaikuttaisivat kognitiooon ym.
Asioilla on puolensa, ja riskit suuntaan tai toiseen on ennakoitava ja minimoitava. Mitä mikäkin voisi tarkoittaa käytännössä, mitkä olisivat riskit mitäkin ajatellen. - CheM.ASeX.CaST
äläs_nyt kirjoitti:
Neuroleptit eivät sinällään lamaa seksuaalisia halujani. Onnekseni sairauteni on kuitenkin lievempää tyyppiä 2. Varsinaiset maanisdepressiiviset henkilöt saattavat nimittäin manioissaan olla melkoisiakin seksihurjastelijoita (onneksi omissa hypomanioissani, joita on harvoin, näin ei ole) - onko siinä usein kysymys siis siitä, että eivät ole ottaneet lääkkeitään, milloin sairaus ei ole balanssissa elikkä hallinnassa - eivätkä neuroleptit näin ollen ole tehneet tuota lamaavaa työtään? Ja he, ketkä syövät lääkkeitä, ovat taas sitten puolestaan säyseämpiä? - ja juuriko neuroleptien lamaavasta vaikutuksesta johtuen? Mene ja tiedä.
Yltiösosiaalisissa tilanteissa saatan kylläkin sen sijaan lamaantua (sosiaalisesti) toimintakyvyltäni, mutta se on taas sitten jo toinen asia. Ja neuroleptienkö vika, ovat siis kutistaneet aivojani? - näin väittävät jotkut uusimpien "tutkimusten" valossa. Että ylipäätään nämä aivoille tuhoja tekisivät? Vaikuttaisivat kognitiooon ym.
Asioilla on puolensa, ja riskit suuntaan tai toiseen on ennakoitava ja minimoitava. Mitä mikäkin voisi tarkoittaa käytännössä, mitkä olisivat riskit mitäkin ajatellen.En kommentoi enempää mitä aineet ovat sinulle tehneet tai mitä eivät, koska en sinua ja tilannettasi tunne. Yleensä ottaen ne käytännössä lamaavat kaikkea ajattelua- ja tunnemaailmaa kaikilta käyttäjiltä. Henkilö ei välttämättä itse tunnista sitä, mikä on hyvin yleistä.
Pitää paikkaansa tuo kuulemasi, että neuroleptit surkastavat aivoja tappamalla aivosoluja, eli vaurioittavat aivoja. Aivosolujen surkastuma heikentään muun muassa ajattelua ja muuta kognitioksi kutsuttua aivotoimintaa (muisti, keskittymis- ja hahmottamiskyky, ymmärtämiskyky, suunnittelu jne....) - äläs_nyt
Eli ovat tekemässä minusta vähä-älyisen ja tylsämielisen? Hah. :D
Joskin huomaan tämän jo itse vaikuttaneen muistiini ainakin siltä osin, että ennen niin hyvä kasvo- ja nimimuistini ihmisten suhteen on heikentynyt huomattavasti. Samoin en muista kaikkea kauan sitten tapahtuneita tilanteita välttämättä enää niin hyvin kuin ehkä joku toinen. En esim. muista 10 vuotta sitten olleeni tuolloisten hyvien ystävieni häissä; siitä tapahtumasta en siis muista mitään. Pitkästä aikaa kohtasin heidät ja kävin heillä kylässä, ja kun tämä nolo juttu paljastui, nolotti kyllä. Ainoa pariskunta ystäväpiiristäni, kenen häissä en muistanut olleeni, vaikka uskon siellä olleeni, todellakin.
Sen sijaan hahmottamis- ja ymmärryskyvyssäni ei ainakaan vielä ole mitään vikaa.
Mutta, mielestäni kovin yksituumaista yleistää neuroleptien haitat kaikkia koskeviksi. Meillä on nimittäin erilaisia sairauksia, huom. myös epileptikot syövät joissakin tilanteissa samoja neuroleptejä kuin minä, ja syömme lääkkeitä erilaisina vahvuuksina. Kenen aivoja neuroleptit ovat mahd. tuhonneet jo vuosikymmeniä ja pahimmissa tapauksissa mahd. kuinka suurina annoksina.? Joten suhteellista kaikki tyynni. Ja kuten jo sanottu, täman sairauden kanssa en tohtisi ainakaan itse ottaa tiskiä olla käyttämättä lääkkeitä, niin lievä (tyyppi 2)kuin diagnoosini onkin. Tätä sairautta leimaa kuitenkin mielialavaihtelut suuntaan ja toiseen, ja sairauden graavimmassa muodossa myös itsetuhoisuuden riski on suuri. Joten tosiaan, asioilla on puolensa, ja riskit kannattaa ennakoida ja minimoida - mitä se sitten missäkin tilanteessa tarkoittaa. Hintansa saa maksaa elämässään kukin, kuka sitten missäkin muodossa. Jokaisella on oma tarinansa, ja meidän kaikkien tarina yhtä arvokas. - läääkkeeet
Vanha sanonta: se koira älähträä mihin kalikka kalhtaa. äläs_nyt olet turhaan niin tohkeissasi. Minulla on vaikea kaksisuuntainen, nyt onneksi hellittämässä. Lääkkeitten vähentämisen myötä olen löytänyt itseni. Kaikki asiat eivät enää valu kuin vesi hanhen selästä.
Tapahtui mitä tahansa se ei liikuttanut minua mitenkään. Nyt kun lääkkeet minimissä, olenkin huomannut olevani tunneihminen. Luulin jo iän vaikuttaneen muuttumiseeni ja rauhoittumiseeni. No eipä ollut niin. Kaikki se tunteettomuus ja haluttomuus johtui lääkkeistä.
Nyt olen tunteva ja halukas elämään täysillä. Siksikin uskon lähes kikilla lääkkeillä olevan haittavaikutuksia. Toiset helpottavat kun lääkkeet lopettaa, toiset jäävät pysyviksi vaurioiksi.
Ymmärrän jos haluaa säästää neitsyyttään avioliittoon, muussa tapauksessa en sitä ymmärrä. Se olisi kieroutunutta itsensä pettämistä. Kuvitella olevansa muita parempi ihminen, koska on neitsyt. - äläs_nyt
läääkkeeet kirjoitti:
Vanha sanonta: se koira älähträä mihin kalikka kalhtaa. äläs_nyt olet turhaan niin tohkeissasi. Minulla on vaikea kaksisuuntainen, nyt onneksi hellittämässä. Lääkkeitten vähentämisen myötä olen löytänyt itseni. Kaikki asiat eivät enää valu kuin vesi hanhen selästä.
Tapahtui mitä tahansa se ei liikuttanut minua mitenkään. Nyt kun lääkkeet minimissä, olenkin huomannut olevani tunneihminen. Luulin jo iän vaikuttaneen muuttumiseeni ja rauhoittumiseeni. No eipä ollut niin. Kaikki se tunteettomuus ja haluttomuus johtui lääkkeistä.
Nyt olen tunteva ja halukas elämään täysillä. Siksikin uskon lähes kikilla lääkkeillä olevan haittavaikutuksia. Toiset helpottavat kun lääkkeet lopettaa, toiset jäävät pysyviksi vaurioiksi.
Ymmärrän jos haluaa säästää neitsyyttään avioliittoon, muussa tapauksessa en sitä ymmärrä. Se olisi kieroutunutta itsensä pettämistä. Kuvitella olevansa muita parempi ihminen, koska on neitsyt.Avainkysymys tässä on mielestäni (myös lääkäreiden ja ympäröivän yhteiskunnan valtanäkemys, väittäisin) sairauden ja oireiden hoito, minkä jälkeen vasta mietittäväksi tulee mahdollisten lääkkeiden sivu- ja haittavaikutusten ehkäisy / minimointi. Joskus näissä on ristiriitaa, riippuukin pitkälti siitä, kenen vinkkelistä asiaa katsoo. Saanen esim. tiedustella, jos sairastat kaksisuuntaisen mielialahäiriön graavimpaa muotoa, ja olet ajanut lääkityksesi alas, kuinka olet uskaltanut sen tehdä, kenen valtuuksilla (omin päin ei lääkkäitä kannat koskaan lopettaa vaan keskustella ensin lääkärin kanssa) ja millä seurauksilla? Miten oireesi pysyvät balanssissa, miten sujuu elämä (työ- ja vapaa-aika, mahd. parisuhde ja perhe?), jos saan kysyä. Käsittääkseni useimmat "biboykköstä" sairastavat eivät ole kykeneviä työelämään, ja jos ovatkin, joutuvat välillä pitkille sairaslomille ja suljetulle hoitoon milloin manian, milloin itsetuhoisuuden takia. Ja nämä ymmärtämättömät sinne usein toimittaa heidän lähipiirinsä, jos / toivon mukaan ihmisellä sellainen on. Työelämän näkökumasta tällainen on epäedullista, lähipiiri on kovilla, ja ennen kaikkea yksilön itsensä kärsimys on mitä ilmeisin. Kamalinta koko sairaudessa itsestäni olisi juuri se, että joutuisin toisten toimesta väkisin vietynä hoitoon. Itseäni sairauden hyväksymisessä ja oikeanlaisen (sairauden kanssa sopivan) elämäntavan omaksumisessa on auttanut pitkä psykoterapia. Luojan kiitos, en ole koskaan ollue osastohoidossa, ja muutoinkin "ylilyöntini" elämässä ovat olleen "lieviä".(:)) Myöskin itsetuhoisuudelta olen välttynyt.
Itse otan iltaisin ainoastaan yhden pitkävaikutteisen neuroleptin maltillisella vahvuudella. (Vertailun vuoksi; siskoni, joka sairastaa "biboykköstä", käyttää samaa lääkettä kuin minä moninkertaisena annoksena vuorokaudessa muuta, mutta eipä ole aikoihin suljetulle joutunut. Elämä hymyilee hänellä muutoinkin, vaikka ei ole työelämään (sellaisena, mitä yhteiskunta yksilöltä odottaa) kykeneväinen. No, ei sen kaikkien kohdalla tarvitsekaan olla hyvän elämän mittari - ei esim. hänen tapauksessaan. Ennemminkin voisimme kysyä; mitä on hyvä elämä itse kunkin elämänhistorian valossa?
Mjaah, voitaisiin kai sanoa, että olen säästänyt itseäni avioliittoon (se feminismistäni ;D), mutta on tilanteessani myös yhtälailla kysymys siitä, että itselläni ei tulisi mieleenkään - toivoton herkkis ja romantikko kun myös olen - satuttaa itseäni "ajankuvaan kuuluvan" deittiseksin merkeissä, mikä toimintamalli uhkaa myös uskovien nuorten aikuisten piirejä jossain määrin; "ajankuva" on sikäli rietas. Joku nainen kommentoi jossain naisten lehdessä ilmiötä: "tämän päivän deittailu on seksikeskeistä ja sitoutumiskammoista." Puistattavaa. Ajattelullani tämän suhteen ei ole mitään tekemistä ns. hyvän ihmisen ideaalin kanssa.
Mutta, kyllä, itse olen ehdottomasti myös herkkä tunneihminen. Aina ollut. Ajattelisin juuri tämän kaltaisten ihmisten oireilevan ja sairastuvan myös psyykkisesti herkemmin. Sen aijaan kylmäkallet ja jääprinsessat lienevät taas puolestaan psykopaatteja ennnemin, jos ketkä -
- rubbijrwoi
en lukenut kaikkia kommentteja. mutta kaveri ilmoitus suomi24 palstalla ei ole "myyvä", oli sitten ns. terve tai ei. se ei kiinnosta ketään. Entä jos etsit kaveria naispuolisesta? Miksi kaverin pitää olla mies? jos seksi tai muu läheisyys ei kiinnosta?
Ehkä saisit jostain naisesta kaverin itsellesi. - OaisisFan83
Toivottavasti kukaan ei jää yksin tässä maailmassa. Paitsi jotkut väkivaltaiset ihmiset/väkivaltarikolliset.
Ite oon aseksuaali 31-vuotias nainen. Itselle jo suuteleminen on todella ällöttävää ja todella vastenmielistä limojen vaihtoa. Seksi vasta oksettaakin. Itseä ei vaan koskaan ole kiinnostanut tippaakaan. On tullut seurusteltuakin mutta en vaan saa noista mitään irti, joten miksi mun pitäisi suostua vain sen takia etten jää yksin.
Se hän tässä onkin pelottavaa. Että jää ikuisesti yksin. Oon ihan kivannäkönen, hiukan ylimääräistä vartalossa, mutta kuitenkin. Ainoat jotka mua lähestyy on tummat miehet ja ne ei oo mua varten. Todella oksettavia. en ikinä halua ulkomaista miestä. Varsinkaan mistään afrikasta tai muslimimaasta. Hyh.
Tavallinen suomalainen mies joka ei ole ovimatto ja jolla on omat mielipiteet ja jota seksi ei kiinnosta yhtään, sillä siihen ja suuteluun en suostu ikinä.
Vielä jos saisi seuraa scifi ja seikkailu sarjojen tölläämiseen sohvalla:) puhumattakaan kaikista murhadokkareista ja dekkareista.
Jolle elämässä on muutakin kun salilla käynti, mutta joka rakastaa penkkiurheilua(telkkarista siis urheilun tuijottelua)niin tänne mahtuu viekkuun;).
Jos joku kiinnostui niin voi laittaa viestiä:
[email protected]
Ps.uusia ihmisiä on mukava saada elämään, ihan vaan pelkkiä kavereitakin joten kirjoitelkaa jos nappaa:). - Prinsessalle
Hei. Näin minä ajattelen tilanteestasi jos antaisin sinulle aikaani huomaisit pian olevasi varsin omituinen myös asiasi vuoksi pyydän sinua rukoilemaan ja paljastamaan syntisi maailmalle, jotta se kuulee kärsimyksesi. Monella ihmisellä on puutteita, silti harvalla on kaulin kädessä ja sukat silitettynä. Puhdistuisit sillä mitä tarvitset eniten, tarvitsetko minua, olisitko huomaanivasi edes minua? Katsoisitko minua sallitko minun puhua toisillekin, sekin olisi kiellettyä, vai sallitua sinussa on paljon ristiriitoja prinsessa tietenkin sallit sen nimeksesi. Toivoisin että silität minua lepyn ja annan sinulle anteeksi. Kun olet vielä noin nuori ja sinulla on perhetausta kunnossa voisitko yrittää käyttäytyä järkevästi näistä asioissa ja luottaa siihen mitä tarvitset eniten, toivottavasti tuli selvästi sanottua. Kun tilanteesi on suunniteltu ja tarvitset läheisyyttä oletko harkinnut tiedostavasi sen eli käytökselläsi paljastaisit tarvitsemasi, jos istut paikallasi kotona ymmärrät mitä tarkoitan. Ja olet kypsä nainen tietenkin, voit yhdistyä miehen kanssa, jos niin tahdot, mutta oletko varma omasta tilanteestasi? Sitä minä sinulta kysyn. Sillä minä olen kypsä ja aina valmiina silti unohdan kuka minä olen oletko varma itsestäsi kun minä olen varma. Senkin antaisin anteeksi.
- Suosittelenvaan
Koita vaan sitkeästi jatkaa noilla keinoin, luulen että noi on ainoita vaihtoehtoja koska suuntautumsisesi on kuitenkin aika harvinainen ja muuten vaikeeta löytää ketään.
- yhäyksin
eik ketjuun kirjoittanut jo kaksi samanlaista naista. etsikää ystävyyttä. Mihin miestä tarvitsette?????
- NoExcuse
Povaajaeukolta lähikuppilassa olen pyytänyt ja saanutkin aseksuaalista tyydytystä kun hän koskettelee käsiäni. Olemme silmät kiinni molemmat, joten mitään himokasta katsetta ei voi syntyä tilanteessa. Kannattaa kokeilla, se on kuin kun siveltimellä hivelisi pitkin kämmentä, hyvin miellyttävän tuntuista.
- hfjhfjh
Katoin sinun profiiliasi ja vaikutit esitelmän mukaan tosi negatiiviselta, joten en itse ottaisi yhteyttä ensimmäisenä. "En pidä itseäni kauniina... kuten kuvasta näkyy. Toivottavasti se ei pelästytä ketään..." Miten muut voivat tykätä sinusta jos et itse tykkää? Muuta hakemuksessa sävyä positiivisemmaksi niin johan rupeaa seuraa löytymään :)
- aloneasexual
Halusin tuoda faktat niinkuin ne ovat. Johtuu siitä kun laitoskuntoutusjaksollakin sanoivat että " olet ruma ja lihava " ( psykologi & seksuaaliterapeutti ) . Mutta ei silti, olet oikeassa siinä että positiivisemmalla sävyllä kiinnostusta löytyisikin! Joskus minulla oli tosiaan itsetunto ulkonäkönikin suhteen aika nollilla joskus teini - iässä vuosikymmeniä sitten. Nälvimistä riitti... Ennen pyrki hoikkuuteen ja ammattiin valmistavan koulutuksen aikana jaksoin meikata ja hoitaa ihoani. Ajan saatossa invalidisoiduin kahteen otteeseen; ensimmäisen kerran rakkoni halvaantui josta on seuraukset vieläkin hoitovirheen vuoksi ( ei auta hoitovirhevalitukset tai sairaala laittaa syyn niskoilleni kun umppari poistettiin tähystämällä, halvaantui rakko. Hoitovirhe myönnettiin ensin ja sitten laitettiin minun syyksi... ) ja muutama vuosi siitä selkäleikkaus lopetti liikuntakyvyn. Sen jälkeen elämä sai hiukan uuden suunnan ja tajusin realiteetit; ei minusta ole perheen perustamiseen, ei aseksuaalinen invalidi voi kiinnostaa ketään. Aiemmin ammattikoulutuksen aikaan haaveilin perheen perustamisesta. Mutta sitten elämä meni kuin meni. Ja vaikka laitoskuntoutuksessa tähdentävätkin sitä että miksen seurustele, miksi ei ole miestä, sanovat kuitenkin samaan hengenvetoon että on parempi, jotta olet omaisesi kanssa kahden. Samaa mieltä, mutta entä sitten kun omaisesta aika jättää?
Toivon kuitenkin, että joku kiinnostuisi. Jos vaikka sitten tekstin muokkaamisen jälkeen. Mutta epäilen että kuvat saattavat karkottaa... - toivottavastiyksin
Olet realistinen. Olet ruma etkä kiinnosta ketään. Toivottavasti löydät syyn itsestäsi miksi jäät yksin. Aivan karmeaa luettavaa on myös Hiljaisuuden kertomaa - blogisi muuten niin asiallisella Älypää - sivustolla. Lopeta se ja mene itseesi.
- Minttuli123
Voit tutustua muihin aseksuaaleihin aseksuaalit.net, www.asexuality.org ja www.okcupid.com sivustoilla.
- N-E
Vertaisryhmään tutustuminen hyvä. Suomesta löytyy kyllä miehiä, joille kelpaat. Älä luovuta.
- Pitääolla
Elämä vaatimusten seassa löytää henkisen kamun kovin harvoin .
- marleeeena
Olen ollut 20 vuotta ilman miestä enkä kaipaa seksiä. En koe sitä inhottavana mutta ei vaan ole mun juttu ( sen enempää itseäni määrittelemättä). Ulkopuolisilla tuntuu olevan sen kanssa ongelmia ja siten leimataan omituiseksi. Olen siis joutunut sepittelemään jotain siihen suuntaan että jotain jossain on meneillään. Pääsee helpommalla..
- anuskoski
minun ongelma ei ole olla yksin vaan se että porukat häiritsee yksinoloani
Saat näköjään vastauksia jotka viittaavat siihen että moni haluaa ottaa kantaa eikä ole edes lukenut tekemääsi aloitus textiä,,aika outoa.Voi kai sitä haluta asuinkaverin juttu ja harraste seuraksi,ei kukaan halua olla vanhuutta kohti menossa yksin.Minäkin olen suunnitellut muuttavani kommuuniin vaan este täällä on se että ne elävät jotain hippi ja luomu meininkiä,esim.vessa on kuivakäymälä ja kaikki muutkin jätteet lajitellaan yhteisön hyväksi.En jaksaisi viikkoa kauempaa olematta kusematta nurkalle vaikka säännöt sanoo luonnon anti on talteen otettava.Hommaa vaan joku kaveri,kyllä kait impotetti mies asuu kivan naisen kanssa kun suoritus paineista toisen himoihin ei ole pelkoa,,luulis ainakin ja en kyllä edes ole tuollaista seksuaalisuutta ennen kuullut mikä sulla on.Onnea ja yritä vain ja selitä haussasi että kaikki tosiaan ymmärtää mistä kyse.
- voihan
juu, et voi edes puhua ikinä kenenkään kanssa ja joudut yksin paikkaan jossa ei ole muita ihmisiä loppu elämäsi ajaksi.
Hei, olen itse pian 20-vuotias nuori nainen ja olen itsekin aseksuaali, minua ei kiinnosta seksi, mutta minulla silti on ystäviä. Ei pidä tehdä suurta numeroa seksuaalisesta suuntautumisestaan vaan antaa toisten ihmisten tutustua sinuun omalla tavallaan, jolloin kemiat parhaiten kohtaavat.
On olemassa ihmisiä, jotka eivät pidä aseksuaaleja mitenkään outoina vaan ihan tavallisina ihmisinä.- Wendy-täti
Tarvitseeko kumppanin olla mies? Jos suhteessa ei ole seksualisuutta, niin kai ihminen tai henkilö on riittävä määritelmä. Jos ydessä asutaan ja huolehditaan toisesta ilman seksiä, niin kai seksiä haluavalla voi olla seksisuhteita muitten kanssa? Eihän se ole seksistä kiinnostumattomalta pois. Voihan toinen käydä vaikka zumbaamassa, eihän hänen tarvitse invalidiksi ruveta. Vastaavasti voi välillä käydä sekstaamassa? Kyllä minä voisin kuvitella viettäväni vanhuuden parhaan likkakaverini kanssa ennemmin kuin jotain ukonkuntturaa passaten.
- Kova_maailma
En ole perehtynyt aloittajan blogiin, tai tarpeeseen sen paremmin.
Mutta tulipa mieleeni, että samantapaisia ongelmia on myös joillakin aspergereillä. Sekin sairaus aiheuttaa ongelmia parisuhteiden luomisessa ja heistä moni onkin mielummin omissa oloissaan.
Tuntuu vaan pahalta katsella, tässä armottomassa maailmassa, sellaisten ihmisten seurankaipuuta ja läheisen ihmisen etsimistä, jotka eivät sellaista meinaa mistään löytää. Se on sitten taas eri asia, ellei näitä juttuja edes elämäänsä kaipaa.- apua_aloittjaalle
Asperger ei ole sairaus, vaan ominaisuus.
Mutta siinä oikeassa, että kaikki "tavallisesta poikkeava" eli valtaväestöstä eroava käytös, mieltymykset ja ominaisuudet tavallaan häiritsevät sitä valtaväestöä, jota taas on suurin osa tapaamistamme ihmisistä. Erityisyksilöt kun ovat, vaikka heitä onkin "paljon", harvemmassa ja on epätodennäköisempää, että he löytäisivät toisiaan niin helposti kuin ne ei-erityiset eli massaväestö.
Koska massalla on enemmistön tuki puolellaan, heistä on jokseenkin soveliasta pitää kaikkea erilaista jollain lailla kauhistuttavana ja ylitsepääsemättömänä esteenä. Itse AS-tyyppinä olen tämän huomannut jo tarhassa. Syrjityksi tulee, vaikkei erityisemmin edes yritä pyrkiä ryhmään.
Siksi uusiin ihmisiin tutustuttaessa ei todellakaan kannata tehdä ensimmäiseksi selväksi sitä, että "joo olen aseksuaali ja mulla on ruma naama ja oon vieläpä invalidikin, ettäs tiiät!" koska näin määrittelet itse nämä asiat ongelmaksi. Saat olla aseksuaali (se on ihailtava ominaisuus!), mutta älä tee siitä numeroa. Asia selviää aikanaan. Eihän seksuaalikaan julista ensitapaamisella "Mun nimi on X ja oon seksuaali." Ei ole tarvetta kertoa näitä asioita ensimmäisenä, jos ne eivät häiritse itseä. Tai jos on nätti naama. Kertooko sellainen ihminen ensimmäisenä "Mä oon tosi kaunis" ? Ei todellakaan. Ei siis omaa "rumuuttaankaan" pidä julistaa (katsoin profiilikuvasi ap, et edes ole ruma, vaan ihan tavallisen näköinen nainen).
Blogia en lukenut, enkä aiokaan (vaikutti pitkiltä tekstipätkiltä, en jaksa perehtyä jonkun tuntemattoman elämään niin paljoa), mutta oletko varma, että haluat jakaa elämäsi koko maailmalle täällä Internetissä? Meinaan, jos kerrot jo netissä avoimesti kaiken itsestäsi, mitä varten kukaan enää tutustuisi sinuun saadakseen tietää sinusta jotain? Minä olin vähän sellainen kertoilija joskus, koska en aina hahmota soveliaan käytöksen rajaa. Tosin en netissä kertoillut, vaan yleensä ihmisille, jotka olivat ns. puolituttuja, sellaisia moikkaus-tuttuja. Sitten sain yhdeltä niistä arvokkaan neuvon: "Älä kerro kaikkea, koska siitä tulee tosi ahdistava olo, kun en edes tunne sua." Tämän jälkeen aloinkin saada yllättäen paljon ihania tuttavia. Toinen tuttava on antanut neuvon: "Älä hae heti kaveria, vaan tutustu." Tästäkin on ollut apua. Nykyään on hyviä kavereita. - oikaisu
asperger on, anteeksi nyt vain, neurologinen poikkeama aivoissa. Itse olen ohjaajana vammaistyössä, nuorten aikuisten asumispalveluissa. Lähes kaikilla on lievän kehitysvamman diagnossi, ja heällä ainoalla, kenellä ei ole, on juurikin asperger. Eli tämän kokemuksen suhteen voisin sanoa, että tuo asperger rajoittaa hänen toimintakykyään mm. sosiaalisesti tai mitä tulee esim. toiminnanohjaukseen siivoamisessa tai ruoanlaitossa - aivan yhtä lailla kuin mikä on heidän tilanne, joilla on lievä kehitysvamma. Avuntarvetta lisää myös usealla psyykkiset liitännäisoireet ja / tai mielenterveyden ongelmat.
- apua_aloittajalle
oikaisu kirjoitti:
asperger on, anteeksi nyt vain, neurologinen poikkeama aivoissa. Itse olen ohjaajana vammaistyössä, nuorten aikuisten asumispalveluissa. Lähes kaikilla on lievän kehitysvamman diagnossi, ja heällä ainoalla, kenellä ei ole, on juurikin asperger. Eli tämän kokemuksen suhteen voisin sanoa, että tuo asperger rajoittaa hänen toimintakykyään mm. sosiaalisesti tai mitä tulee esim. toiminnanohjaukseen siivoamisessa tai ruoanlaitossa - aivan yhtä lailla kuin mikä on heidän tilanne, joilla on lievä kehitysvamma. Avuntarvetta lisää myös usealla psyykkiset liitännäisoireet ja / tai mielenterveyden ongelmat.
Niin, mutta se ei ole SAIRAUS. Sorry, jos psykoterapeuttini on väärässä oleva puoskari, mutta hän ja hänen kollegansa sanovat, että uusimpien määritelmien mukaan AS ei ole sairaus, vaan, kuten sanoitkin, poikkeama aivoissa.
Eikä sinuakaan varmaan lukutaidolla ole pilattu, koska tulet siihen kertomaan, miten AS rajoittaa elämää, henkilölle joka sanoi olevansa itsekin AS. Joo, rajoittaahan se, mutta eri henkilöillä eri asteisesti. Lievemmillä se rajoittaa vain vähän, pahimmilla erittäin paljon ja lähes kehitysvamman tasolla. Et taida olla tavannut muita kuin noita ohjaamiasi yksilöitä? - viinilinna
apua_aloittajalle kirjoitti:
Niin, mutta se ei ole SAIRAUS. Sorry, jos psykoterapeuttini on väärässä oleva puoskari, mutta hän ja hänen kollegansa sanovat, että uusimpien määritelmien mukaan AS ei ole sairaus, vaan, kuten sanoitkin, poikkeama aivoissa.
Eikä sinuakaan varmaan lukutaidolla ole pilattu, koska tulet siihen kertomaan, miten AS rajoittaa elämää, henkilölle joka sanoi olevansa itsekin AS. Joo, rajoittaahan se, mutta eri henkilöillä eri asteisesti. Lievemmillä se rajoittaa vain vähän, pahimmilla erittäin paljon ja lähes kehitysvamman tasolla. Et taida olla tavannut muita kuin noita ohjaamiasi yksilöitä?Jos kyseessä on poikkeama aivoissa, silloin kyseessä on sairaus. Ei voi olla joko tai. Sairaus ja poikkeama tai ei sairautta ja ei poikkeamaa. En tunne Asperger-käsitettä, joten en kommentoi enempää. Yksikään niin kutsuttu mielisairaus ei ole oikea sairaus.
- oikaisu
enpä viitsi "viinilinna" alkaa tässä väittelemään kanssasi.
Asperger kuuluu autismin kirjoon, ja pitkän linjan hoitotyötä tehneenä ja sosiaalialan opiskelijana, myöskin työkokemukseni myötä voinen sanoa, että autismia esiintyy tyypillisesti kehitysvammaisilla henkilöillä tai liitännäisenä jonkin muun, esim. cp- tai muun liikuntavamman kanssa (aivoistahan kaikki käskyt lähtee - tahdonalaiset tai eivät - eli liikuntakykyynkin vaikuttavat tekijät). Liitännäisenä voi usein olla myös jotain näön käytön ongelmaa myöskin. Tai no, tämän ohella, autisteihinhan harvemmin saa katsekontaktia, pahimmassa tapauksessa ovat melkolaillakin vuorovaikutuksen tavoittamattomissa.
Mutta, "apua_aloittajalle", mitä aspergeriin tulee, lievä autismin muoto siis, ja toden totta myös aspergeria löytyy eriasteisina aivan kuten kehitysvammaakin.
"Viinilinna", psyyykkiset sairaduet ovat sairauksia siinä missä fyysisetkin. Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Kuka reagoi elämässään milläkin tavalla, perimä, geenit, kasvatus, ympäristö - kaikella on merkityksensä. Mikä on kenenkin herkkyys missäkin, ihan jo hermostollisesti tai muuten. Kuka on HSP, kuka narsisti, kenestä tulee psykopaatti - vaikea sanoa / ennakoida?
Kenestä elämä tekee mitäkin? Itse tajusin olevani vähän aikaa sitten olevani HSP, ja itsetuntemus ja -ymmärrys parani sen myötä entisestään. Toki kognitiivisesta psykoterapiastakin on ollut apua.
Vahva luottamus koettelusteni keskellä on kuitenkin, että elämä kantaa. Läheiset ovat a ja o, ja luottamus Jumalaan se vieläkin olennaisempi; että Hän kantaa. - korjaus
koettelemusteni
- aloneasexual
Kiitos kaikille vastauksista, mielenkiintoisia kommentteja on, laidasta laitaan. Ja aionkin mennä katsomaan aseksuaaleille tarkoitettuja sivustoja. Ei ole suomi24 - treffisivustolla tärpännyt eli kukaan ei ole ollut kiinnostunut, eikä kukaan ole lukenut älypääsivuston blogia joka kertoisi minusta ihmisenä jotain...
Monta kommenttia on tullut yleisellä tasolla aspergerista ja mielialalääkkeistä. Hyviä pointteja ne, mutta minulla ei ole kumpaakaan taustalla. Vain selkäleikkauksesta johtuva invalidisoituminen 8 vuotta sitten ja fyysinen rajoite ettei ole lapsentekoon. Toivottavasti meilläkin tärppäisi! - greyce
Kaikkea ketjussa en ihan tarkkaan lukenut, mutta näytti muutamia kommentteja olevan, että miksi kumppanin täytyy olla mies, miksei nainen käy. Aloittajasta en tiedä, mutta itselleni aseksuaalina naisena ei toinen nainen passaisi läheiseksi kumppaniksi, kun olen heteroromanttinen. Minulla on siis halu olla kumppanin lähellä, osoittaa välittämistä halaamisella ja suukottelemalla, ja onpa toisen kainalossa mukavaa katsella vaikka elokuvaa. Halua kainalossa oloihin en tunne toisia naisia kohtaan, eikä kukaan heteroseksuaali nainen moisesta myöskään innostuisi. Lesbot kyllä, mutta useimmat, ei kaikki, heistä haluaisivat sitten hieman enemmänkin toimintaa. Ainoa toivo olisi siis löytää heteroromanttinen aseksuaali mies, ja onneksi heitäkin on. Tai heikkolibidoinen heteroseksuaali mies, tai vaikkapa mies, joka kärsii impotenssista, mutta voi elää ilman seksiä eikä halua hoitaa vaivaansa lääkkein.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti35939079Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1047538Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos315670Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös214178Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi593502Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta523317Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D702784- 262432
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul182271En suuttunut missään vaiheessa
Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk122164