Noin 1½ vuotiaalta hamsultani on lähtenyt peräpäästä ja vatsanalueelta karvaa. Onko kellään kokemuksia asiasta tai tietäisikö joku mitä tämä tarkoittaa? Voisiko hamsulla olla jotain loisia tms.?
Hamsterilta lähtee karvaa
11
3383
Vastaukset
- puff
loisista en oikein tiedä mitään, mut karvat saattaa lähteä jo ihan vaan hamsterisi vanhuudenkin takia eli ei minkään sairauden. tai sitten jos ruokavalio on tosi yksipuolinen, niin myös sillon, mutta tuskin sinä sille vaan jotain yhdenlaisia siemeniä annat. mut jos on mahdollista, niin monipuolisemmasta ruokavaliosta ei voi ainakaan olla haittaa.
- Lavinia
En usko että sillä on loisia mutta vanhuudesta (vaikka ei 1 ½ puolivuotias vielä ikäloppu ole) se todennäköisemmin johtuu... Monesti hamsterin elämänkaaren loppuvaiheessa siltä lähtee karvaa peräpäästä ja mahasta.. Monipuolista ravintoa kuitenkin pitöö antaa, sen puute voi olla myös yksi syy...
- Caz
Kiitos vastauksista, vanhuus ei tullut mieleeni koska minulla on 2 vanhempaa hamsteria joilta ei ole lähtenyt karvaa..Mutta voisin yrittää monipuolistaa hamsun ravintoa :)
- -Pöö-
Luultavasti kyse on vain siitä, että hamsteri alkaa vanheta...
- hamsuuuuu
meidän hamsterilta on lähtyennyt peräpäästä karvaa mistäköhän voisi johtua? ja sillä on joku pallo sen poskessa ja se on punanen mikä voisi olla syy?
- hamsterr
^minkä ikänen hamsterisi on? Se pallo poskesa voi olla kasvain..
- öäl
Minunkin hamsterilta joka on noin 3-4:n kuukauden ikäinen on lähtenyt karvaa sen nenän päältä se kiipeilee hirveästi ja kerran se tippui jostain hänen häkistään korkealta voisiko se johtua siitä vai siitä että sillä olisi joku haava? Sen nenän päällä näkyy jopa ihoa? Tietääkö joku?
- hamsters123
Minunkin hamsterilla on lähtenyt kokonaan vatsasta ja vähän kyljistä karvaa minä prlkään että se on joku saitaus tietääkö joku :(
- Tädi
Loisia tai allergia? Viepä lääkäriin niin selviää! Allergian voi aiheuttaa ruoka-aine tai kuivike, mut ensin kannattaa testata ettei ole loisia.
- Anonyymi
Mun hamsterilta lähtee karvaa vatsan alueelta ja on jo 1v2kk se liikkuu nyt vähemmän kuin yleensä mitä pitäisi tehdä??
- Anonyymi
Hei, oisiko teillä mitään tietoa siitä että hamsterini kaulan alueelta on lähtenyt karvaa. Hamsterini on pian siis 1 vuoden. Päästin hamsterin eilen vapaaksi ja kaulassa ei ainakaan näkynyt mitään, Ja nyt tänään kun nostin hamsterini niin huomasin nahkaa kaulan alla..... Mitä minun täytyisi tehdä:(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1693205
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541849Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1471789Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1591664- 771574
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3401491Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811349The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201268- 1581122
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251105