Nyppii tuo Garminin karttapolitiikka

Se_on_siinä

Ostin vuosi sitten Garminin Citynavigator Europe kartan. Valitsin lataa netistä suoraan, koska se oli nopein.

Kun seuraavan kerran kytkin navigaattorini PC:n Garmin Express ohjelma ilmoitti, että "uusi päivitys saaavilla".

No eihän siellä mitään päivitystä ollut, vaan ohjelma ohjasi ostamaan saman kartan uudelleen.

Kysyin asiaa Garminilta ja sieltä vastattiin, että netistä suoraan ladattuja karttoja ei päivitetä.

Seuraavaksi huomasin, että Garminin kartasta puuttuu katu, joka oli rakennettu pari vuotta sitten ja pari muutakin virhettä.

Pyysin tietysti Garminilta ajantasiasen kartan. Ensin eivät olleet ymmärtävinään van sanoivat, että kartta on ajan tasalle. Sitten käskivät valittamaan Herelle. En tietenkään valittanut, koska olin ostanut kartan Garminilta. Lopulta tekivät näennäisen myönnytyksen ja lupasivat itse reklamoida virheestä Hereä.

Lähes vuosi on kulunut ja kyselin, että mitä karttapäivitykselle kuuluu.

Vastaus oli, että voitte ostaa uuden karten heidän kaupastaan.

Minusta virheellisen tuotteen toimittanut myyjä on velvollinen toimittamaan virheettömän tuoptteen tilalle.

Parasta on, että kaikilla ilmaisilla karttatoimittajilla on ajantasaiset kartat. Luulin, että rahalla ostamalla saa laatua, mutta niin ei näyä olevan. Pelkkää paskaa ja paskaa palvelua kaupan päälle.

En tiedä mitä tehdä, mutta sen tiedän, että asiakassuhde Garminin kanssa päättyi.

PS. Tuosa ei ole kaikii, vaan navigaattori itsessäään ei toiminut. Sen suostuivat kyllä vaihtamaan ja edellisen navigaattorin ja sen karttojen kanssa oli kaikenlaisia ongelmia, jotka kuitenkin ratkaistiin jollain lailla.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • androidhelpoin

      Helpoin on Android älypuhelin. Ei tarvitse koskaan miettiä tällaisia asioisa siinä.

    • onoffjooei

      Ne karttatiedot laahaavat jäljessä. Muutos tiestössä saapuu kartantekijöille myöhässä. Täysin ajantasaista karttaa ei ole olemassakaan. Suomen osalta karttatiedot ostetaan Maanmittauslaitokselta. En tiedä, miten tiheästi Maanmittauslaitos päivittää karttatiedostojaan. Mutta Garminilta tulee noin 4 päivitystä vuodessa.

      Luin tarinasi ja olet ymmärtänyt kartta-asian väärin. Navigaattorin mukana tulee yksi ilmainen päivitys. Sillä varmistetaan, että saat lähes ajatasaisen kartan. Navigaattorin valmistuksestahan on saattanut kulua vuosia, ennenkuin se myydään. Päivitys joko netistä tai DVD-levynä. Ja karttahan oli jo ostaessa siellä navikaattorissa. Yhtähyvin voisit syyttää Maanmittauslaitosta siitä, että tiestön muutokset siirtyvät melko hitaasti kartta-aineistoon.

      Kannattaa ostaa navikaattori, jossa on ilmainen elinikäinen päivitysoikeus. Se ei näy hinnassa kovinkaan montaa kymppiä. Elinikäisen päivityksen voit ostaa myös Garminin nettisivuilta jälkikäteen. En muista sen hintaa tällä hetkellä. Mutta sehän on helppo tarkistaa, kun sulla on netti.

      Jos navikaattorissa on vikaa, se varmaan vaihdetaan takuuaikana. Jos taas ei osaa käyttää navikaattoria, siihen ei takuu pure.

      Selvyyden vuoksi. En ole Garminin agentti. Tosin mulla on ollut vain garminin navikaattoreita, koska niihin saa myös hyviä maastokarttoja. Ei kai se TOM_TOM:kaan hullumpi ole. Sivulta http://kartat.hylly.org/ jopa ilmaiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe