Ekaa kertaa gynelle

angelinassi

Heip. On todella noloa kirjoittaa ja kysellä,mutta olen reilu 30 v nainen ja vasta olen varaamassa gynelle aikaa ekaa kertaa... :-/ minulle tuli papa kokeeseen kutsu sinävuonna,kun täytin 30 v. En mennyt,kun en kehdannut,kun ajattelin,että johan ne minua outona pitää,kun tämän ikäinen ja ei ole gynellä vielä käynyt... lisäksi minulla ei ollut seksielämää ollut juurikaan..muutaman kerran vain olin harrastanut seksiä ennen 30 ikävuotta. Nyt seurustelen vakituisesti,joten olisi jo korkea aika mennä gynelle.. olen aina käyttänyt kondoomia. Eli mitä siellä tehdään eka kerralla? otetaanko minulta papa koe? tietääkö ne jostain etten ole ennen käynyt? pitääkö minun sanoa etten ole ennen käynyt? on todella noloa mennä tämän ikäisenä ekaa kertaa..

1

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shirkka

Todennäköisesti siellä kysytään kuitenkin, koska edellisen kerran on otettu papa-koe. Oletuksena on, että tuohon ikään kokeessa olisi käynyt. Totuudesta ei ole mitään haittaa, päinvastoin. Kun lääkäri tietää, että olet ensikertalainen hän osaa tehdä tutkimuksen sen huomioonottaen. En ainakaan itse muista, että koskaan olisi lääkäri niin tarkkaan selittänyt, mitä on tekemässä ja miksi, kuin ensimmäisellä gynekäynnillä. Kun tilanne oli itselle uusi, oli ihan kiva kuullakin, mitä tehdään. Toki myöhemmissäkin tarkistuksissa lääkäri on puhunut, mutta lähinnä varoitellut juuri ennen tekemisiään, mitä aikoo tehdä.

Papa-koe todennäköisesti otetaan siinä samalla tai sitten jos sinä olet menossa hankkimaan jotain hormoniehkäisyä, niin menet myöhemmin otattamaan sen. Muun tutkimuksen ohessa tuo nyt ei ole kuin yksi ylimääräinen "tikulla" rapsuttelu.

Tuossa on aika hyvin selitetty, mitä gynen vastaanotolla tapahtuu ensimmäisellä kerralla: http://www.vaestoliitto.fi/seksuaalisuus/tietoa-seksuaalisuudesta/aikuiset/ongelmia_haasteita_sairauksia/gynekologiset-tutkimukset-ja-hoi/

Voit ihan hyvin sanoa, että et ole aiemmin kokenut tarvetta käydä tutkimuksessa, mutta nyt seksielämän säännöllistyttyä olet ensimmäistä kertaa asialla. En minäkään ole käynyt koskaan silmälääkärillä, kun ei ole ollut omasta mielestä tarvetta, mutta ehkä joskus menen ensimmäistä kertaa, kun tarve on. Lääkärin näkökulmasta tämä ei ole sen kummempi juttu, eri lääkärit vaan ovat erikoistuneet erilaisiin ihmiskehon osiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      90
      5489
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      55
      3647
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      61
      3005
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      46
      2201
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1976
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      298
      1889
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1616
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      96
      1511
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1397
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      9
      1363
    Aihe