Ekaa kertaa gynelle

angelinassi

Heip. On todella noloa kirjoittaa ja kysellä,mutta olen reilu 30 v nainen ja vasta olen varaamassa gynelle aikaa ekaa kertaa... :-/ minulle tuli papa kokeeseen kutsu sinävuonna,kun täytin 30 v. En mennyt,kun en kehdannut,kun ajattelin,että johan ne minua outona pitää,kun tämän ikäinen ja ei ole gynellä vielä käynyt... lisäksi minulla ei ollut seksielämää ollut juurikaan..muutaman kerran vain olin harrastanut seksiä ennen 30 ikävuotta. Nyt seurustelen vakituisesti,joten olisi jo korkea aika mennä gynelle.. olen aina käyttänyt kondoomia. Eli mitä siellä tehdään eka kerralla? otetaanko minulta papa koe? tietääkö ne jostain etten ole ennen käynyt? pitääkö minun sanoa etten ole ennen käynyt? on todella noloa mennä tämän ikäisenä ekaa kertaa..

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shirkka

      Todennäköisesti siellä kysytään kuitenkin, koska edellisen kerran on otettu papa-koe. Oletuksena on, että tuohon ikään kokeessa olisi käynyt. Totuudesta ei ole mitään haittaa, päinvastoin. Kun lääkäri tietää, että olet ensikertalainen hän osaa tehdä tutkimuksen sen huomioonottaen. En ainakaan itse muista, että koskaan olisi lääkäri niin tarkkaan selittänyt, mitä on tekemässä ja miksi, kuin ensimmäisellä gynekäynnillä. Kun tilanne oli itselle uusi, oli ihan kiva kuullakin, mitä tehdään. Toki myöhemmissäkin tarkistuksissa lääkäri on puhunut, mutta lähinnä varoitellut juuri ennen tekemisiään, mitä aikoo tehdä.

      Papa-koe todennäköisesti otetaan siinä samalla tai sitten jos sinä olet menossa hankkimaan jotain hormoniehkäisyä, niin menet myöhemmin otattamaan sen. Muun tutkimuksen ohessa tuo nyt ei ole kuin yksi ylimääräinen "tikulla" rapsuttelu.

      Tuossa on aika hyvin selitetty, mitä gynen vastaanotolla tapahtuu ensimmäisellä kerralla: http://www.vaestoliitto.fi/seksuaalisuus/tietoa-seksuaalisuudesta/aikuiset/ongelmia_haasteita_sairauksia/gynekologiset-tutkimukset-ja-hoi/

      Voit ihan hyvin sanoa, että et ole aiemmin kokenut tarvetta käydä tutkimuksessa, mutta nyt seksielämän säännöllistyttyä olet ensimmäistä kertaa asialla. En minäkään ole käynyt koskaan silmälääkärillä, kun ei ole ollut omasta mielestä tarvetta, mutta ehkä joskus menen ensimmäistä kertaa, kun tarve on. Lääkärin näkökulmasta tämä ei ole sen kummempi juttu, eri lääkärit vaan ovat erikoistuneet erilaisiin ihmiskehon osiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1863
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1426
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe