Metropoli -kaluste

Tympääntynyt

Hei!

Älkää luottako kyseisen myymälän toimitusaikoihin. Eivät pidä paikkaansa.
Vannotin sohvaa ostettaessa, että toimitusaika pitää paikkansa, mutta toisin kävi taas.

Myyjät ei ota mitään kantaa myöhästymiseen ja syyttelevät toisiansa.
Kiva juhlia ilman sohvaa.

25

8149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pihakalusteet2014

      Juu, itsellänikin on ollut sen yrityksen kanssa toimitus-ongelmia. Tosi harmi kun pilaavat oman maineensa tuollaisella pelleilyllä.

    • Seesam

      Sama täällä. Luvattu toimitusaika ylitetty reippaasti sängyn tilauksessa eikä vieläkään saada tavaraa toimitettua. En voi suositella jos ei ole aikaa odotella vuotta ylimääräistä.

    • metropoli_kusetusfirma

      Metropoli kaluste OY on tunnettu kusetusfirma.

      Metropoli kaluste OYn mainos "Heti varastosta" ei pidä paikkaansa, todellinen toimitusaika on 2-3 kuukautta, ja koska kuitissa puuttuu toimitusaika, asialle ei oikein voi tehdä mitään.

      Myös takuuaika ei ole mainittu tilausvahvistuksessa tai -kuitissa. Myyjän sanojen mukaan: Laki ei määrää antamaan takuuta, vaan sen antaminen on vapaaehtoista.

      Metropoli kaluste OYsa asiakkaiden kusettaminen tunnu olevan keskeinen osa liiketoimintamallia.

      • tympiintynyt_asiakas

        Metropoli Kaluste Oy:n lupaamiin toimitusaikoihin ei voi todellakaan luottaa.

        Pitkän tarinan lopputulos ja faktat: Myyvät täysin tietoisesti "yli varaston", siis tietäen, että lupaamansa toimitusaika ei täsmää, syyttelevät toisiaan ja tavarantoimittajaa ottamatta itse mitään vastuuta, eivät palaa asiaan sovitusti, tj (tai kukaan muukaan) ei vaivaudu vastaamaan kirjalliseen reklamaatioon kolmesta lähetyskerrasta huolimatta. Täysi farssi tilaamani patjan kanssa. Toimitus kuukauden myöhässä ja tämäkin vasta silloin, kun olin itse soittanut maahantuojalle, joka laittoi tuon jossakin lojuvan "varastoerän" toimitukseen.

        En todellakaan suosittele tuota yritystä. Asiakas ei ole heillä ainakaan se kaikista tärkein.


      • Anonyymi
        tympiintynyt_asiakas kirjoitti:

        Metropoli Kaluste Oy:n lupaamiin toimitusaikoihin ei voi todellakaan luottaa.

        Pitkän tarinan lopputulos ja faktat: Myyvät täysin tietoisesti "yli varaston", siis tietäen, että lupaamansa toimitusaika ei täsmää, syyttelevät toisiaan ja tavarantoimittajaa ottamatta itse mitään vastuuta, eivät palaa asiaan sovitusti, tj (tai kukaan muukaan) ei vaivaudu vastaamaan kirjalliseen reklamaatioon kolmesta lähetyskerrasta huolimatta. Täysi farssi tilaamani patjan kanssa. Toimitus kuukauden myöhässä ja tämäkin vasta silloin, kun olin itse soittanut maahantuojalle, joka laittoi tuon jossakin lojuvan "varastoerän" toimitukseen.

        En todellakaan suosittele tuota yritystä. Asiakas ei ole heillä ainakaan se kaikista tärkein.

        Sama jatkuu edelleenkin,ostamani sängyn toimitus aika on jo tuplaantunut(2-4viikkoa lupaavat ja 8 jo mennyt).asiakaspalvelussa syyttävät toisia työntekijöitä ja lupasivat korjata
        Netissä lupaamansa 2-4viikkoa toimitus,eivät ole korjanneet,,,oli ensimmäinen ja viimeinen osto kyseisestä firmasta.ps.en ymmärrä mitä luulevat voittavansa tuommoisella valehtelulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama jatkuu edelleenkin,ostamani sängyn toimitus aika on jo tuplaantunut(2-4viikkoa lupaavat ja 8 jo mennyt).asiakaspalvelussa syyttävät toisia työntekijöitä ja lupasivat korjata
        Netissä lupaamansa 2-4viikkoa toimitus,eivät ole korjanneet,,,oli ensimmäinen ja viimeinen osto kyseisestä firmasta.ps.en ymmärrä mitä luulevat voittavansa tuommoisella valehtelulla.

        Hyvä tietää. Keittiöryhmää piti mennä katsomaan Tuusulan myymälään mutta taidan unohtaa koko jutun..


    • tyytymätön

      Metropoli Kaluste Oy:n asiakaspalvelu tosiaan karmeaa. Olin yllättynyt, ettei mikään laki suojaa kuluttajaa tilanteessa, jossa jo maksettua tuotetta ei toimiteta, vaikka luvattu toimitusaika on mennyt umpeen jo kauan sitten eikä kaupan perumis- ja maksun palauttamispyyntöihin vastata.

      Itse odotteleen edelleen toimitusta tai rahojen palautusta. Seuraavaksi täytyy kääntyä kuluttajariitalautakunnan puoleen, joka voi ymmärtääkseni positiivisella päätöksellään tehdä rahojen takaisin saamisesta hieman todennäköisempää.

      Suosittelisin, että älä osta Metropoli Kalusteelta mitään, mitä et saa heti mukaasi. Jos mahdollista älä myöskään osta mitään, missä on riski, että joudut reklamoimaan - kun asiakaspalvelu on olematonta, vaatii reklamointi todennäköisesti järjettömän määrän työtunteja ja yhteydenottoja sinun toimestasi.

      Ikävintä on mielestäni se, miten paljon aikaa yhteydensaamiseen ja selvittelyyn on mennyt, pääosin eivät vastaa sänköpostiin eivätkä soittoihin. Olisin mielelläni maksanut tuotteesta useita satoja euroja, ehkä jopa tuhat euroa enemmän, jos olisin siten välttynyt tältä ajan tuhlaamiselta, turhautumiselta ja mielipahalta.

    • Anonyymi

      En myöskään suosittele ostamaan tuotteita, minkä saa heti mukaan. Ostin yli tonnin varastossa olevan sohvan, missä olikin lopulta väärän väriset jalat ja oikeita odoteltu yli kk. Pahoitteluja ei tule, koska kuulemma mitä väliä kosmeettisella virheellä. Myöskään huvitukset eivät tule kuuloonkaan, koska se on heidän mukaansa pois myyjän katteesta. Vastuuta jälleenmyyjän roolin osalta tiedusteltaessa vastaus oli että mitäpä he sille voivat mitä latvialaiset tehtaallaan tekevät. Älkää ostako mitään 😊

    • Anonyymi

      uuh, harkitsin sängyn ostoa tuosta Metropoli Kalusteelta, mutta sitten luin tätä ketjua ja ajattelin uteliaisuuttani vilkaista talouslukuja: vuoden 2017 (Finder) tulos oli -612 000!!! Mikä mahtaa olla viime vuoden tilanne? Ei taida olla ihme etteivät toimita, onko heillä luottoa tai rahaa hankkia tuotteita myytäväksi?

      • Anonyymi

        Niin. Uudet toimipaikat ei oo ilmasia. 500k per toimipaikka varastoarvoineen. Jos niitä avataan 2 vuodessa niin miinuksenahan se menee. Ei kerro yrityksestä vielä mitään.


    • Anonyymi

      Hei! Itse ostin vähän aikaa sitten huonekalun. Ketjua lukiessani hirvitti, mitä tuleman pitää, kun olin maksanut tuotteen. Tuote tuli viikon etuajassa kun mitä oli alun perin arvioitu aika, ja aivan moitteetonta oli asiakaspalvelu! Eli minun kohdallani oli asia toisin. Kiitettävää toimintaa.

      • Anonyymi

        Korjaan. Silloin oli hyvää toimintaa, kun tuote oli heiltä heti saatavilla. Nyt on hakeutunut konkkaan ja kannattaa pyytää jokin huonekalu korvaamaan menetystä


    • Anonyymi

      Nurin

      • Anonyymi

        Se on vaan siinä Lanternan myymälästä poistunut. Onhan muitakin pisteitä.

        Ja muitakin myymälöitä hyvällä tarjonnalla, mukaanlukien Lanternassa.


    • Anonyymi

      Olin tilattu Tempur Sänky maksa 6000€, olette lupanut toimitus aika on 2-6viikko , olemme tilattu sänky 15.8.2021 ja tahan asti emme ole saanut , olimme sopinut kauppa perutettu 25.11 ja raha lupa palautta seurava viikko , mutta tänään 12.12.2021 emme viellä saanut raha takaisin , onko teille konkurssi tulossa vai ? Mistä me voidaan raha takaisin nopeasti, ilmoitan rikoilmoitus ?

      • Anonyymi

        Kannattaa varmaan käydä pyytämässä tilaustavaran vaihtoa mihin tahansa mitä heiltä löytyy omasta varastosta.


      • Anonyymi

        Pyydä luottofirmalta takaisin..ellet nyt mennyt 6000€ käteisellä maksamaan!! :D


    • Anonyymi

      Hei mene sopimaan/tinkaamaan tuotetta myymälään, yritys menee juuri konkurssiin.

      • Anonyymi

        Ei ole metropolista kiinni enää tuotteiden saanti. Tempur ei toimita metropolille tuotteita enää velkojen takia. Muutkin toimittajat toimivat nyt näin ja muuta kuin varastotavaraa tai myymälämalleja ei ole enää saatavilla


    • Anonyymi

      Haettu konkurssiin 7.12. useita hakijoita.

    • Anonyymi

      Metropoli haettu konkurssiin. Pesän selvitys alkaa. Menkää kauppaan paikanpäälle pyytämään vaihtoa johonkin mitä on saatavilla.

    • Anonyymi

      Kaikki tavara on konkurssipesän omaisuutta. Pesän varoista voit saada jotain jos olet maksanut ennakkoa. Velkojen määritys ja pesän realisointi Kestää vuoden tai kaksi. Itselläni jäi aikanaan sänky saamatta ja pesän varoista sain osituksen jälkeen satasen. Enää en osta ennakkomaksulla.

      • Anonyymi

        Oletko saanut ennakkosuosikki maksettu raha takaisin ? Kenen yhteydessä olit ?
        Olen ostanut sohva tuolta viimesyyskuussa, mutta ei toimitettu sovitusti. Maksettiin ennakko, ei saanut vielä takaisin. Yritys ei enää vastaa viesteihin :(


    • Anonyymi

      Onkohan se Vantaan Porttipuistonkaan myymälä enää pystyssä vai onko edes kadonnut tuhka tuuleen? Katsoin ainakin Metropolin sivuilta, että "Löydöt"-sivuilta vielä näkyy vaikka mitä. Houkutteleehan noi enemmän kuin askot sotkat jyskit vothävjuu.

    • Anonyymi

      Mulla olis Metropolilta ostettu sohva, mutta valmistaja hakusessa, onks jollai tietoa kenen sohvia he möivät?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe