Tilasin n. 50 m2 hirsimökin (hirsi 95mm). Tarkoitus olisi kesällä tehdä pilariperustukset valmiiksi ja mökkitoimitus tulee syyskuussa. Kysynkin kuinka kauan tuollaisen "valmismökin" asennus kestää kahdelta kirvesmieheltä?
Hirsimökin pystytys
6
172
Vastaukset
- Kirhtu
Eihän se ole valmismökkki vaan hirsi ja puukasa. Ongelmia tiedossa jos sattuu sadekelit ja jokatapauksessa, varaudu vähintään 30% kustannusarvion ylitykseen.
Nimim;: pankinjohtaja joka myöntää aina mökkirakentajille sen toisen 30% lisälainan eikä se riitä sittenkään - Timpermanni58v
Nuorena hulluna hyvinkin viikossa noita koottiin, itseasiassa toisena päivänä harjassa, ja aluskatetta päälle.
Vaikka oon jo liki 60v, uskon siihen vieläkin viikossa kykeneväni, riippuu tietysti kaverista, ja hirrenkantajista.- reiluviikkohyvä
Tarkkana ole niiden pilareiden paikoista et olisi ensimmäinen etkä viimeinen jotka ne vääriin paikkoihin laittaisi, (rak.ulkomitta ei sama kuin pilareiden paikka, väliseinä ja ristimitta myös oltava tarkka).
- eläkeukko
Itse pystytin aikoinaan viikossa vesikattoon asti. En ollut edes ammattimies. Jokuva äkkinäinen taisi siinä olla apuna. Samalla kun kannoimme puutavaran laiturilta rakennuspaikalle ,jaoimme ne valmiiksi oikeille seinustoille. Siitä vaan varvi kerrallaan ladottiin paikoilleen. Ei ammattimiehiltä saa mennä viikkoa pidempään, mikäli ovat ennen mökkejä pystyttäneet.
- joskuskuseekäsiin
Viikosta muutamaan kuukauteen - itselläni meni puoli vuotta ja sain itse tehdä homman loppuun rakennuspoppoiden oltua todella kyvyttömiä.
Vuosi siinä meni tehdessä, mutta lopputulos on parempi kuin yksikään rakennusfirma olisi pystynyt tuottamaan.
Aina kaikki ei mene niinkuin strömsöössä. - julius1982
No eihän sitä nyt hyvänenaika montaa viikkoa kasaa sillai et on vesikatto päällä, jos nyt vähänkään on rakennellut. Mutta tarkkana kannattaa olla ja ei liiaksi kiiruhtaa ettei tule virheitä.
Itte pystyttelin apurin kanssa omaa mökkiä vesikaattoon(valmiiseen) asti n.8-9 päivää (7h/pvä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401