Singapore 10 päivää

SingSling

Suunnitelmissa on lähteä Singaporeen max kahdeksi viikoksi. Kaikki jotka ovat olleet siellä ovat kehuneet paikkaa, joten pakkohan se on itsekin sitten tutkia. Ollaan jo tutkittu sen verran, että paljon on nähtävää ja tekemistä. Ja juuri tämän vuoksi kyselemmekin muiden kävijöiden mielipiteitä. Parhaimmat vinkit saa niiltä jotka ovat käyneet jo paikalla
Koska olisi paras aika matkustaa?
Kaksi yötä Marina Bay Sandsissa luxuksessa, mutta muuten suht halvassa hotellissa. Suosituksia?
Mitkä paikat kannattaa ehdottomasti tsekata? Museot yms. ei välttämättä ole eka kiinnostuksen kohde.
Onko lähistöllä kivoja paikkoja 2-4 päivän reissua varten?
Eli kaikenlainen tieto on tervetullutta, kiitos.

5

1503

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sling

Olin joulukuussa Singaporessa. Silloin satoi joka päivä ja kauan eli selkeää säätä ei niiden neljän päivänä aikana siellä ollessani ollut kuin muutamia tunteja. Raffless-hotelli kannattaa käydä katsomassa ja kenties nauttia kuuluisa Singapore-Sling (ei ollut mitenkään mieleenpainuva makukokemus). Singaporessa oli minusta kallista, joten shoppailukohteena sitä en pitäisi ellei sitten aikeena ole Dior, Chanel ja muut designer-vaatteet, joita butiikkeja kaupunki on pullollaan.

• Seppo...Kalevi

Joulu-tammikuu on sadekautta. Suomesta on hyvä matkustaa syksyllä tai keväällä. Lämpötila on tasaisesti 28-32 ympäri vuoden. Hintataso vaihtelee laidasta laitaan, mitä hienompi ostari esim. Marina Bay Sands ja lähempänä keskustaa - sitä kalliimpaa. Bali ja Langkawi on alle 2 tunnin lentomatkan päässä ja sopivia 3-4 reissuun Singaporesta jos pelkkä kaupunkiloma kyllästyttää. Makuja on monenlaisia, mutta kannattaa ottaa rennosti ja käydä eri alueilla perinteisten Orchard Road, Clarke Quay, Boat Quay lisäksi esim China Town, Little India, Arab Street, Gardens by the Bay, Sentosa. Dinnerillä esim. Duxton Hill, Club Street, Holland Village, Chjimes, Dempsey Hill jne. Jos on rahamiehiä Sunday Brunch esim. Ritz Carltonissa tai muissakin paremmissa hotelleissa

• singaporeopas

Singapore on mahtava paikka, mutta sen kyllä näkee jo muutamassa päivässä. Kannattaa tosiaan tehdä niitä muutaman päivän reissuja: Singaporesta lentää kätevästi minne päin tahansa Kaakkois-Aasiaa. Ja Indonesiaan pääsee laivallakin – Malesiaan taas vaikka bussilla.
      http://kerranelamassa.fi/singapore-opas/

• SingaporeYes

Tammikuussa aikanaan olin, oisko 3 v sitten, ja joka pv satoi :) En kyllä itse sanoisi Singaporea kalliiksi paikaksi, hinnat oli noin puolet meikätasosta, hotellit tosi halpoja. Ruokailu ulkona edullista. Singapore Zoo nyt ainakin kannattaa käydä katsomaan, on valittu maailman parhaaksi eläintarhaksi, eikä syyttä!
      http://www.zoo.com.sg/

• Lokakuumatka

Olin muistaakseni lokakuussa käymässä Singaporessa. Ei satanut lainkaan, ja parina päivänä oli jopa täysin tyyntä, mikä on harvinaisuus. Paikan kiertää muutamassa päivässä, eli kannattaa miettiä myös muualla käyntiä välillä.

Shoppailu on halpaa, kun löytää paikat. Pikkupaikoista saa käteisellä tavarat halvemmalla kuin luottokortilla; ottavat aika ison % luottokorttien käsittelyistä.

Takashimayan tavaratalo ainakin löytyy Singaporesta, ja sieltä saimme kaiken mitä tarvitsimme, halvalla, ja ... vähän liikaakin, itse asiassa.

TAX FREE palautukset saa lentoasemalta. Varaudu jonotukseen. Täytä lappuset etukäteen, jo hotellilla viimeistään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      8807
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3469
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      26
      2660
    4. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      80
      2040
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2030
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      357
      1747
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1442
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1211
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1095
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      68
      1050
    Aihe