Vinkkejä Ixiaan ?

Menemme ensi kertaa Ixiaan kesäkuussa mukana kaksi lasta. Kaikki asialliset vinkit ja kokemukset tervetulleita. Mihin retkille kannattaisi mennä, ostospaikat, ravintolat? kokemukset lasten muumikerhosta ym

2

522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3xixiassa

      Jos hotellinne sijaitsee ns. Ixian kylässä niin sieltä löytyy kaikki perusmukavuudet ravintoloineen ja kauppoineen. Rodoksella kannattaa ehdottomasti vuokrata oma auto! Saareen on helppo tutustua omatoimisesti ja lähietäisyydeltä löytyy mm.pieni "zoo", perhospuisto ja tietysti vesipuisto jotka kaikki varmasti lasten mieleen. Muita kiinnostavai paikkoja on ainakin "seitsemän lähdettä" ja Lindoksen kylä, missä pääsee aasitaksilla (jos sietää sitä hajua!). Tiet ovat hyvässä kunnossa ja liikenne ei muutenkaan sellaista kaaosta kuin joissakin muissa paikoissa. Ympäri saarta on pieniä kivoja hiekkarantoja eritasoisille uimareille, osa hienoa hiekkaa ja osa pikkukiveä. Ixian ranta on kauttaaltaan pikkukiveä, joten sinne suosittelen etenkin lapsille, mutta myös aikuisille uimatossuja (saa paikallisista pikkukaupoista edullisesti). Rodoksen vanhakaupunki on myös tutustumisen arvoinen pikkukujineen ja linnoituksineen, jossa järjestetään johonkin aikaan kesästä keski-aika juhlia. Tosin Rodoksella on valtavasti turisteja kesäaikaan, joten en ainakaan kovin pienten lasten kanssa lähtisi kaupunkiin ilta-aikaan jolloin kujat ovat hyvin kansoitettuja. Bussilla pääsee kätevästi Ixiasta Rodoksen kaupunkiin. Tosin bussit yleensä ahdettu täyteen ja joka hotellilta matkan varrelta otetaan matkustajia sisään joten taksilla miellyttävämpi ajella. Ja taisipa neljältä hengeltä olla halvempaakin mennä taksilla kuin bussilla...viime kesänä taksikyyti Ixiasta Rodoksen kaupunkiin maksoi muistaakseni 8€ ja bussiliput 2,20/kpl. Mutta tosiaankin jos vain rohkeutta riittää, niin auton vuokraamalla näkee paljon enemmän kuin vaikkapa valmiille retkille osallistumalla. Jos omalla hotellilla on vuokrauspalvelu, kannattaa suosia...on ainakin vakuutukset ja muut asiat yleensä kunnossa.

      • 3xixiassa

        Niin ja vielä lisäyksenä, että ruoka Rodoksella on pääsääntöisesti todella hyvää ja edullista. Annokset ravintoloissa todella reilun kokoisia. Itse olemme tykästyneet myös pieniin Gyros-paikkoihin joista saa nopeasti ja edullisesti vatsan täyteen...ei ole pitagyroksen voittanutta :D. Ravintolitahan tuo saari on täynnä ja harmittaa kun ei ne nimet ole jääneet mieleen, mutta mm. Rodoksen kaupungissa on bussiasemalla parikin viihtyisää pikkuravintolaa joista saa erinomaista ruokaa todella huokeaan hintaan..siellä vanhassa kaupungissa hintataso sitten vähän toinen...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe