Kokeet ja todistus

Lode1

Sain matikankokeesta 8 . En uskalla näyttää koetta isälleni, koska se ei tykkää kun itse oli niin hyvä matikassa ja ranskassa. Kokeen arvosana kuitenkin tulee selville. Laskin mun matikan keskiarvon. Se oli 8.6 onks todistukses sitte mikä numero. Jos saan matikasta, enkusta, äikästä, Venäjästä tai fysiikasta tai bilsasta 8 todistukseen nii mulla varmaan huudetaan. Mitä teen?? Luen paljon kokeisiin ja stressaan niitä mut silti menee huonosti.

14

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yujg

      Menee huonosti? Ihan hyvinhän sinulla näyttää koulu sujuvan. Voitko rehellisesti sanoa, että olet tehnyt parhaasi? Jos voit, niin voi siinä tapauksessa myös kertoa sen vanhemmillesi. Mikäli tulee sanomista, että itse ovat pärjänneet koulussa paremmin, niin voit toki kertoa heille, että sinä olet sinä etkä isäsi (tai äitisi).

      Vanhemmilla on usein odotuksia lapsiensa koulunkäyntiä koskien. Aina ne odotukset eivät kohtaa lapsen omien kiinnostusten, taitojen ja oppimisenhalun kanssa. Jos kyseessä on normaalijärkiset vanhemmat, joilla ei ole persoonallisuushäiriöitä, he yleensä myös ymmärtävät sen, kun sanotaan, että on tehty kaikki mahdollinen. Siis kuten sanottu, kun teet parhaasi, eivät vanhemmat voi muuta vaatiakaan.

    • amelan

      Mä olisin onnes jos saisin kasin mut vitosia mun matikat yleensä.Peruslaskut menee hyvin mut jotku päättely,ongelmaratkaisu tms.siihen töppää, mut ei haittaa.Tosi tyhmää jos vanhemmat huutaa ei oo järkiä.Teet parhaasi ja sillä siisti.Jotku vanhemmat vois mennä käytöstapakouluun, katotaan millä arvosanoilla ne suoriutuis:D

    • ghdfh

      LUE ENEMMÄN! MUUTEN SAAT HUONOJEN NUMEROJEN SAANTI EI LOPU!

    • Hyvä_koulussa

      Lue enemmän!!! Muuten saat jatkossa vielä paskempia numeroita!

    • Päättelijä

      Sovella asia erilailla.

    • Hei!
      Huutaminen on väärin. Kasit ovat tavallisia numeroita. Kenelle voisit kertoa vanhempiesi käytöksestä? Olisiko koulussasi terveydenhoitajaa tai kuraattoria? Kirjoittaisitko tilanteestasi tukinet.net -palveluun?
      Tsemppiä!

    • 12312312

      LOL ite oon näyttäny isälle 5 matikan kokeest :D

      • paskakoe

        Minä taas 4 :D oli meno vähän kovempaa sen jälkeen :P minä määräsin suunan ja isä vauhdin :I


    • ebun

      Taitaa isälläs olla vähän liian korkeella vaatimukset lapsensa suhteen.

    • Kukkishattu

      Jos keskiarvo on 8.6, niin yleensä opet nostaa sen ysiin. Mutta vain silloin, että osallistut tunnilla aktiivisesti - viestit ja näytät opelle, että yrität!

      Vanhempiaan ei voi valita, valitettavasti. Jos huutoa numeroista tulee, niin pliis koeta olla tyynenä - ja antaa vanhemman aikansa karjua. Voit sanoa, että sinä käyt koulua omalla tavallasi. Ja että olet yrittänyt parhaasi. MInun mielestäni olet hyvä oppilas koulussa - ja tulet pärjäämään!

      Peruskoulutodistuksella on ainoastaan se arvo, minne haet ysin jälkeen. Näyttäisi siltä, että pääset lukioon, mikäli niin ITSE haluat. Lukiossa sinulla on aikaa miettiä elämäsi suuntaa - ja varsinkin sen jälkeen.

      Itse olin keskiverto-oppilas. En hyvä missään, mutta en huonokaan. Lukiossa huomasin pitäväni eräästä oppiaineesta tosi paljon. Löysin myöhemmin ammatin siitä.

      Isäsi on stressaantunut, kai. Koettaa tehdä parhaansa sinun tulevaisuutesi eteen. Jos mahdollista, yritä saada hänet huomaamaan että sinä olet eri ihminen kuin isäsi - ja elät tässä ajassa. Siinä ei paljon paina tieto menneisyydestä, että isäsi oli hyvä siinä ja siinä oppiaineessa. Koko koulujärjestelmä sekä opetussuunnitelmat ja oppikirjat ovat muuttuneet! Sinä käyt omaa koulutietäsi.

      Jos kuitenkin oikeasti omasta tahdostasi haluat oppia lisää ja parantaa koulutuloksiasi, niin siihen on vain yksi keino: viisi kertaa enemmän opiskelua, pänttäämistä, kertaamista, keskittymistä, harjoittelua, ulkoaopiskelua, lukemista. Muistisääntöjen laatimista, muistiinpanojen kirjoittamista, miellekarttoja. Motivaatiota eli halua oppia jokin asia!

      Ja neuvoista tärkein: pyydä isääsi avuksi opiskelussa! Kun sinulla on seuraavan kerran matikan koe, niin pyydä isääsi kuulustelemaan sinulta matikan asioita. Harjoittelette yhdessä? Siinä isäsikin näkee millaista nykykoulu on. Kuulustelumenetelmä (eli isäsi kyselee sinulta koealuulta kysymyksiä oppikirja kädessään - sinä olet esim. kertaalleen jo lukenut koealueen) toimii tosi hyvin ns. lukuaineissa. Suosittelen! Tsemppiä sinulle. Olet fiksu.

    • näinainakinespoossa

      Toi kokeiden näyytäminen vanhemmille oli yksi epämiellyttävimmistä velvollisuuksista peruskoulussa. Lukiossa sitä velvollisuutta ei sitten enää ollut.

    • äippä78

      8 on hyvä numero! itse äitinä en ymmärrä miksi huutaa kokeen tai todistuksen numeroista jokainen tekee sen mihin pystyy. Jotenkin tuntuu että stressaat jo ennen koetta liikaa mitä mieltä vanhempasi ovat tulevasta numerosta ja siksi alisuoriudut kokeesta, jos kerta luet paljon. Unohda vanhempiesi mielipide ja sano itsellesi että numero kuin numero on ihan hyvä.

    • tytöilläedut

      Jos KA on 8.6 ja oot tyttö niin saat luultavasti ysin ellet ole häirikkö

    • Anonyymi

      Tämä on vanha, mutta minua auttaa se PALJON että jos minun kaveri tai sisko tarvitsee apua ja itse en ole harjoitellut aihealuetta tai en vielä osaa, kun yrittää auttaa sinulle tulee olo että nyt en voi mokata ja on pakko saada tää oikein, sillon sinä haet niitä vastauksia ja pyrit näyttämään frendille et kato mä pystyn, se on se jolla ihmiset oppii eri asioita, eli kokeile auttaa kaveria aihessa jota et ennen osannut tai harjoitellut, silloin aivosi yrittää enemmän kuin tekisit itse tehtävän, silloin sinun pitää tehdä jonkin toisen ja et voi pettää luottamusta. Toinen vinkki on se että etsit mukavan tavan opiskella, minä yleensä odotan lukemista, tee sängystäsi viihtyisä ja kiva vihko ja hyvä käsiala muostinpanoihin, se tuo inspiraatiota, ja muista myös että sotkuisessa et pysty lukemaan mitenkään, sinä olet liian stressaantunit, eli etsi mukava ja siisti paikka jossa harjoitella :))) tsemppiä kokeisiin, hyvin ne menee sä muistat ne kyllä muista että luet montakertaa ja jankkaat niin muistiin kyllä jää:)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1809
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1187
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      73
      1083
    4. 45
      1075
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      939
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      880
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      833
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      818
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      35
      779
    Aihe