Tyttöystävä olis tarkoitus viedä heinä-/elokuussa johonkin romanttiseen paikkaan 5 vuoden seurustelun kunniaksi. Olen kuullut pelkkiä kehuja Italiasta ja etenkin Gardajärvestä. Kertokaan ihmiset omia kokemuksia ja suositelkaa edullista hotellia.
Gardajärvi
12
9083
Vastaukset
- jaana
Gardajarvi on todella kaunis paikka ja uskon tyttoystavasi kylla viihtyvan siella. Gardan kaupungista (ja lahella sijaitsevasta toisesta kaupungista jonka nimi ei nyt satu mieleen) loytyy varmasti tekemista jokaisen makuun. Sielta ei ole myoskaan pitka matkalla junalla milanoon tai veronaan romeon ja julian kaupunkiin, ja junalla matkustaminen on italiassa suomea halvempaa.
Oletko katsonut esim. aurinkomatkojen tai finnmatkojen esitteita? Niista yleensa loytyy vaihtoehtoja halvemmasta kallimpaan..paketit ovat yleensa parempi vaihtoehto kuin lahta omin neuvoin, koska niihin sisaltyvat seka lennot etta majoitus ja myos takuu ja turva jos jokin menee paikanpaalla pieleen.
Myos Rimini ja Riccione ovat mahtavia lomapaikkoja(ja lahistolta loytyy myos san marinon kaapiovaltio ja monia pienia renessanssi ajan kaupunkeja) ja ehka hieman gardan aluetta halvempiakin, ja saat kaupunki seka rantaloman samaan pakettiin. Paras lomakuukausi on ehdottomasti heinakuu, riippumatta minne pain italiaa olet menossa, koska elokuusa ovat myos itse italialaiset lomalla ja joka paikkaan on hirvea tungos. Hyvaa matkaa!- italy81
En ihan varauksetta menisi Gardajärvelle juhlimaan vuosipäiviä. Paikka on kuitenkin täysin turistien valtaama. Jossei Italialaisten itsensä, niin Saksalaisten sitten. Oltiin siellä viime elokuussa, ja silti tuntui että oli enemmän Saksalaisia kuin ketään muita. Sinänsä ne vuoret ja järvi tekee siitä ihan kauniin paikan.
Mun reissulta ainut positiivinen muisto oli Monte Baldon huipulla käynti, siellä mukavan viileässä olisi voinut loikoilla vaikka koko päivän. Muuten lämpöä Italiassa on vielä syyskuussakin aivan liikaa mulle, ei tarvis yli 25C mennä lainkaan. Koko ajan sai pyyhkiä hikeä pois naamalta ja päiväreissuilta palattaessa oikein odotti että pääsis hotellin tuulettimien alle. ;)
- pide
Minä kyllä veisin jonnekin muualle kuin Gardalle...Se on pelkkä turistirysä. Ainoa hyvä puoli on että pääsee tekemään retkiä ympäristöön aika helpolla.
Muuten italiahan on mukava maa, itse tykkään enemmän kaupunkilomista. Esim rooma ja Firenze ovat mahtavia paikkoja. Ja jos haluaa yhdistää ranta- ja kaupunkiloman niin mene Genovaan. - Signorelli
Makuasioita. Itse en pitäisi Gardaa niin kovin romanttisena. Kaunista seutua, viehättäviä kaupunkeja, mutta on siellä turistejakin, mikä on muokannut alueen luonnetta. Lapsiperheelle ehkä uinteineen ja muineen paremminkin sopivaa. Rimini/Riccione/Cattolica ovat suosittuja lomakohteita, mutta en niitäkään romanttisina pitäisi. Olen samaa mieltä siitä, että kaupungit ne antoisia ovat, tai sitten esimerkiksi Toscanan maaseutu ja sikäläiset pikkukaupungit.
- mielipide
garda on ihan ok. kauniita maisemia riittää ja ruoka on hyvää tunnelmallisissa pikkuravintoloissa. Kuitenkin tämän saman asian on huomannut moni muukin ja esimerkiksi sen pensionaatin pihassa jossa yövyimme oli 1 auto italian rekisterissä, yksi suomen ja 10 saksan.. rannoilla on paljon hotelleja ja leirintäalueita ja juuri miettimäsi aika alkaa olemaan sitä tukkoisinta aikaa kun koko keski-eurooppa lähtee lomailemaan. Gardallehan ajaa esim. Munchenista puolessa päivässä. Toisaalta ei se että paikalla on muita turisteja kuitenkaan tee gardasta erityisen epäromanttista sillä turistejahan nyt on joka paikassa.
Gardan sijainti on sinällään hyvä että sieltä pystyy tekemään päiväretkiä moniin kiinnostaviin (ja romanttisiin) kohteisiin halutessaan. Esim Verona ja Venetsia ovat lähellä.
Itse tykkäsin gardasta ja sinne aion vielä joskus mennä uudestaan. Suosittelen kuitenkin harkitsemaan Kroatiaa ja Sloveniaa. Maisemat ovat mitä upeimpia. Näissä paikoissa ei ihan vielä ole niin paljon turisteja ja kaikki on muutenkin vielä piirun verran aidompaa. Puhumatttakaan yleisestä hintatasosta.- Benissimo
Joo..Garda on kaunista seutua,mutta Italian Riviera Genovan molemmin puolin on myöskin aivan uskomatonta seutua! Se on täynnä kauniita pikkuisia kaupunkeja! Suosittelen!
- Vee2
Benissimo kirjoitti:
Joo..Garda on kaunista seutua,mutta Italian Riviera Genovan molemmin puolin on myöskin aivan uskomatonta seutua! Se on täynnä kauniita pikkuisia kaupunkeja! Suosittelen!
Genovasta vielä jonkin matkaa etelään ja sulla on valittavana monta pikkukaupunkia, jotka elävät turisteista. Olet sitten Ligurian rannikolla tai Toscanassa. Majoitusta löytyy paljon ja hinnatkin ovat suht mukavia. Alueelta pääsee mukavasti aivan upeisiin must kohteisiin. Rapallo?, Portofino, Pisa, Firenze, päiväretki autolla Maranelloon maailman upeimman urheiluauton kotipaikkaan... Ajelu Apenniineilla, upeat maisemat.
- hjk
Garda on varsin romanttinen paikka suomalaiseen makuun, alppien ympäröimä kirkasvetinen järvi. Jos kyllästyy hotelliin on Romeon ja Julian kaupunki, Verona on bussimatkan päässä. Keski-ikäiset matkalaiset viihtyivät hyvin Gardalla Limonen kaupungissa. Laivayhteydet järven poikki joka suuntaan toimivat erinomaisesti, voi valita siipirataslaivasta jettiin.
- Gardalle
Suosittelen lämpimästi Gardaa! Itse olin avomieheni kanssa viime kesänä Gardajärvellä Malcèsinessa kesä-heinäkuun vaihteessa. Hotelli oli nimeltään Peler aivan kylän keskustassa ja hinnaltaan kohtuullinen. Malcèsinesta pääsi maisemahissillä pre-Alpeille, josta oli huikeat maisemat. Myös matkat mm. Veronaan ja Venetsiaan ovat kohteesta lyhyet. Visiitin arvoinen paikka on myös Gardaland, Italian suurin huvipuisto. Hyvää matkaa :)
- vielä
mitä muuten pidit malcesinesta? Mietin juuri matkaa Gardalle ja mietin mennäkö Rivaan vai Malcesineen. Elämää saisi paikassa olla, mutta ei tarvisi olla mitään kauheaa nuorisobailausta kuitenkaan aamusta iltaan, mutta jotain kumminkin, ettei nyt ihan olisi kuollut paikka illallakaan.. olen kuullut että malcesine on enemmän kylä, riva taas kaupunki, mitä mieltä tästä? Ollaan menossa elokuussa joten populaa lienee kumassakin, mikä sinänsä ei haittaa.
Olisi kiva kuulla kaikkia mahdollisia kommentteja paikasta ja jos olitte jollain retkillä.
- tyyris tyllerö
http://www.gardalake.it/ englannniksikin kotisivu koko lätäköstä.
- hotelleja
RIVA DEL GARDA
(suuntanumero 39-0464)
HOTEL VILLA ARIANNA
Via Udine 6, 38066 RIVA DEL GARDA
P. 39-0464-553 367
Pieni siisti perhehotelli hieman ydinkeskustan ulkopuolella. Runsas buffet-aamiainen.
HOTEL EUROPA
Piazza Catena 9, 38066 RIVA DEL GARDA
P. 39-0464-555 433
kolmen tähden hotelli kaupungin vanhassa keskustassa.
HOTEL GARDA
Viale Rovereto 71, 38066 Riva del Garda
P. 39-0464-553 382
3 tähden hotelli lähellä rantaa, hieman keskustan ulkopuolella
HOTEL GIGLIO
Via Disciplini 21 38066 Riva del Garda
Tel. 39-0464-552 674
Pieni, yksinkertainen hotelli erinomaisella paikalla aivan Rivan keskustassa, rauhallisen kadun varrella. Hotellissa oma ravintola/baari, 14 huonetta, jotta uudistettu 1999. Huoneissa kylpy/suihku, tv. Mannermainen aamiainen.
HOTEL LUISE
Viale Rovereto, 9 - 38066 Riva del Garda
Tel. 49-0464-552 796
Äskettäin kauniisti restauroitu hotelli n. 500 m vanhasta keskustasta, Gardesanatien varrella. Modernit yleiset tilat, ravintola, baari, kokoustila sekä uima-allas. 69 huonetta kaikkine mukavuuksineen.
HOTEL OASI
Viale Rovereto, 110 38066 Riva del Garda
Tel. 39-0464-554 507
Rannan ja huvipursisataman lähellä sijaitseva keskiluokan hotelli, josta kävellen keskustaan matkaa n. 1km. Huoneissa (41) ilmastointi, kylpy/suihku, wc. Mannermainen aamiainen
HOTEL VARONE
V.delle Cartiere 86, 38066 RIVA del GARDA
P. 39-0464-521-341
Vaatimaton perhehotelli n. 2km keskustasta, lähellä messukeskusta.
HOTEL VIRGILIO
Via Virgilio 21, 38066 Riva del Garda
Tel. 39-464-521 051
Siisti ja viihtyisä hotelli vajaan 2 km:n päässä Rivan ydinkeskustasta. Linja-autoasemalle n.600m.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t553723- 312134
- 402034
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171711Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401522Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251472- 791423
- 1371154
Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901115Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221113