monetko ei oo käyny armeijaa tai ei aijo mennä? miks? mua todellakin vi*uttaa se jos ei mee..
mitä sit tapahtuu ku tulee sota ja ei oo armeijaa käyty? ne paskahousu sivarit varmaa juoksee rintamalle sopimaan rauhasta vai? tai sitten pysyy tiiviisti äitin helmoissa..kommentteja..
ja sitten...
arvostakaa enemmän sotaveteraaneja! niitten ansiosta meillä on itsenäinen maa.
siit armeijasta..
25
1007
Vastaukset
- L
menee huoltotehtäviin......kun huoltojoukot joutuu rintamalle kun äijää kuolee.......sitte kun nostoväen 3luokka tulee huoltomiehiks niin sivarit joutuu rintamalle........siistii kuolla siihen kun on 180 kuulaa taskus,mut ei tiedä mitä niille pitäis tehdä.....
- IsoVeli
Niin... nykyään vain on niin että jos (todellakin iso ja epäilevä JOS) sota ottaisi syttyäkseen, se on aika paljolti ihan yhdentekevää onko käynyt armeijaa vai ei. Totta puhut, toisin oli isoisiemme aikoihin, kun sotia oikeasti käytiin mies miestä vastaan pitkin metsiä... jos vielä olisi niin, olisi sulla ihan hyvä pointti.
Mutta niinpä ei ole. Jos joku tänne päättää hyökätä, ei se enää änge mies kerrallaan metsän läpi, vaan ammuskelee nojatuolista ohjuksilla (joita ei nykypäivänä enää hämätäkään sammuttamalla kaikkia kaupungin valoja ja sytyttelemllä hämäysrovioita erämaaha) ja lentokone pommituksilla. Suomen sotateknologia on täysin olematonta, ja sekin vähä mitä on, on aivan naurettavasti aikaansa jäljessä. KAs, kun totuus joka korkeimman johdon toimesta meillekin armeijassa paljastettiin kun olin johtaja koulutuksessa, on se että suomessa on armeija vain sen takia että voidaan näyttää "näennäistä" armeijan kokoa paperilla muille maille. eli siis... armeijan käynti - niin luonnetta kasvattavaa ja aikuistavaa kuin se onkin - on velvollisuus vain muodon vuoksi. Jos sota tulee, kehoittaisin poistumaan bahamalle välittömästi ellei itsemurhaa halua tehdä ohjuksen alla.
Kunnioittaen, Meikkis.- L
Elelisit lopun ikääsi pakolaisena Bahamalla? Luultavasti kyyllästyisit ja koittaisit tehdä siellä itsemurhan koska pakolaisten olot ovat niin kehnot.......
Olisi Suomi 2. ms:nkin hävinnyt kunnolla jos Stalin olis satsannut vähänkään enemmän Suomen rintamalleen. Mutta kun sillä oli kädet täynnä töitä Hitlerin kanssa....
Nykyaikanakaan ei yksi valtio sotaa aloita. Koska silloin se on sodassa lisäksi monen muun maan kanssa. Ei mikään valtio katsele kun Suomen yli rynnitään....ei niin kauan kuin Suomessa on järkevä(?) hallintolaitos..... - Minä
L kirjoitti:
Elelisit lopun ikääsi pakolaisena Bahamalla? Luultavasti kyyllästyisit ja koittaisit tehdä siellä itsemurhan koska pakolaisten olot ovat niin kehnot.......
Olisi Suomi 2. ms:nkin hävinnyt kunnolla jos Stalin olis satsannut vähänkään enemmän Suomen rintamalleen. Mutta kun sillä oli kädet täynnä töitä Hitlerin kanssa....
Nykyaikanakaan ei yksi valtio sotaa aloita. Koska silloin se on sodassa lisäksi monen muun maan kanssa. Ei mikään valtio katsele kun Suomen yli rynnitään....ei niin kauan kuin Suomessa on järkevä(?) hallintolaitos.....voi olla hieman vanhahtavaa, mutta who cares nyt kun ollaan EU:ssa. Jos venäjä alkaa ärhentelemään, niin koko eurooppa on sitä vastassa. Ainakin teoriassa.
- reserviläinen
Ilmeisesti on käynyt niin että tämä kyseinen johtaja koulutuksen saanut on ollut viestimies(idiootti). Ei kannata uskoa kaikkea mitä ylikersantit tai aliluutnantit puhuu nekään välttämättä paljon tiedä.
Minulle ei varusmies aikana paljon nykyajan sodan kuvasta puhuttu, mutta olen itse otanut jonkun verran selvää. Kun äskeinen kirjottaja puhui ohjuksista niin sen verran voin mainita niistä ettei niitäkään tänne niin vaan ohjailla nojatuollista ellei kyseessä ole risteilyohjus. Ja nekin maksaa sen verran (miljardeja mk) että niitä ei Suomeen monta tuhlata. Ei niitä ohjuksia niin vaan tänne ohjailla jos esim. ohjuksien paikkanus pettää elektronisen häirinnän takia. Ja erilaisiin yöpommituksiin Suomi vastaa tehokkaalla ilmantorjunta kalustolla( vaikka kalusto joillain osin vähän vanhatavaa onkin) ja Horneteilla, jotka on kehitetty tuhoamaan ilmavihollisia ohjuksilla. - IsoVeli
reserviläinen kirjoitti:
Ilmeisesti on käynyt niin että tämä kyseinen johtaja koulutuksen saanut on ollut viestimies(idiootti). Ei kannata uskoa kaikkea mitä ylikersantit tai aliluutnantit puhuu nekään välttämättä paljon tiedä.
Minulle ei varusmies aikana paljon nykyajan sodan kuvasta puhuttu, mutta olen itse otanut jonkun verran selvää. Kun äskeinen kirjottaja puhui ohjuksista niin sen verran voin mainita niistä ettei niitäkään tänne niin vaan ohjailla nojatuollista ellei kyseessä ole risteilyohjus. Ja nekin maksaa sen verran (miljardeja mk) että niitä ei Suomeen monta tuhlata. Ei niitä ohjuksia niin vaan tänne ohjailla jos esim. ohjuksien paikkanus pettää elektronisen häirinnän takia. Ja erilaisiin yöpommituksiin Suomi vastaa tehokkaalla ilmantorjunta kalustolla( vaikka kalusto joillain osin vähän vanhatavaa onkin) ja Horneteilla, jotka on kehitetty tuhoamaan ilmavihollisia ohjuksilla.Niin... että tuo johtohenkilö oli balttiansodasta juuri taannoin palannut majuri joka johti ruk:n komppaniaa. Hmm... liekö mielipiteeni huonosti perusteltu, mutta jotenkin luulisi miehen tietävän mistä puhuu.
- reserviläinen
IsoVeli kirjoitti:
Niin... että tuo johtohenkilö oli balttiansodasta juuri taannoin palannut majuri joka johti ruk:n komppaniaa. Hmm... liekö mielipiteeni huonosti perusteltu, mutta jotenkin luulisi miehen tietävän mistä puhuu.
Oot varmaan kuullu väärin. En usko tohon ollenkaan, se on varmaan puhunu siitä balttiansodasta.
- duud
reserviläinen kirjoitti:
Minulle ei varusmies aikana paljon nykyajan sodan kuvasta puhuttu, mutta olen itse otanut jonkun verran selvää. Kun äskeinen kirjottaja puhui ohjuksista niin sen verran voin mainita niistä ettei niitäkään tänne niin vaan ohjailla nojatuollista ellei kyseessä ole risteilyohjus. Ja nekin maksaa sen verran (miljardeja mk) että niitä ei Suomeen monta tuhlata. Ei niitä ohjuksia niin vaan tänne ohjailla jos esim. ohjuksien paikkanus pettää elektronisen häirinnän takia. Ja erilaisiin yöpommituksiin Suomi vastaa tehokkaalla ilmantorjunta kalustolla( vaikka kalusto joillain osin vähän vanhatavaa onkin) ja Horneteilla, jotka on kehitetty tuhoamaan ilmavihollisia ohjuksilla.Kyllä niitä ohjuksia pystyy aika helposti ohjailemaan tänne meidän kotosuomeenkin...
Vai miksi luulet ohjuksia rakennettavan jos niitä olisi niin helppo häiritä...?
ja Risteily-ohjusten hinnat vaihtelevat mutta yhden hinnaksi tulee noin miljoona dollaria eli paljonko se nyt euroissa tekee...
ei suinkaan miljardeja.
Ei niitä varmasti monta tuhlata mutta ei niitä monta tarvitakkaan meidän hallintoelimiemme tuhoamiseksi.
ja F-18 Hornet on kyllä varsin tehokas puolustushävittäjä, mutta mitäs teet kuudellakymmenellä Hornetilla kun vihollinen hyökkää kahdellasadalla Lockheedilla?
Se piti sanomani että suomella on toki kovaankin vastarintaan kykenevä armeija, mutta nykymittapuussa kuiten melko vanhentunut kalusto.
- e
No minä en aio käydä, vittuunnu kaikessa rauhassa. Syynä mm. pasifismi ja vastenmielisyys "tee aina niinkuin käsketään äläkä varsinkaan ajattele omilla aivoillasi" -meininkiä kohtaan.
*Jos* sota syttyy, sivaritkin voidaan periaatteessa määrätä aseisiin, mutta ota huomioon että yhteiskuntaa pitää pyörittää myös sodan aikana - ihan jokainen armeijan käynyt suomalaismieskään ei tule olemaan rintamalla.
Ja mitä paskahousu-kommentteihin tulee, niin eihän minua todellakaan huvita kuolla ammuttuna tai kilon palasiksi räjäytettynä. Asiassa on vain kaksi huomionarvoista pointtia:
1) se probleema ettei minua kiinnosta ampua tai räjäyttää niitä vastapuolen sotilaitakaan. Ovat ihan oikeita ihmisiä myös, ja kenties sotaan pakotettuja. Onko suomalaisen lesken tai orvon suru suurempi kuin venäläisen?
2) Siviilit kärsivät nykyaikaisessa sodankäynnissä jopa enemmän kuin sotilaat.
Väkivalta on yksinkertaisesti huono vaihtoehto. Katsopa uutisia P-Irlannista tai Isrealista. Siellä väkivalta nähdään ainoana vaihtoehtona, ja tuloksena on vuosikymmeniä koston kierrettä. Ja ihan vaan tiedoksi: väkivallaton vastarinta toimii. Intia sai itsenäisyyden ja Jenkkilän mustat ihmisoikeudet. Ja kehottihan joku kääntämään toisen posken, ja aika moni isänmaallinen suomalainen väittää uskovansa tyyppiin.
Minä tunnen myötätuntoa sotaveteraaneja kohtaan, koska kliseisesti sanottuna sota on helvettiä, ja sen läpikäyneet ansaitsisivat parempaa kohtelua kuin nyky-Suomessa saavat. En kuitenkaan pidä tappamista erityisen ylevänä tekona, vaikka veteraanit sitä epäitsekkäistä motiiveista tekivätkin.
Nykyään on helppo olla pasifisti, kun ei tarvitse mitata vakaumustaan sodassa. Nykyään on myös helppo olla "isänmaallinen", samasta syystä.- reserviläinen
Minä ihmettelen miksi törmään niin usein siihen sanontaan että armeijassa ei saa ajatella. Ehkä alikersattien takia, joilla on noussut valta päähän. Miksei armeijassa saisi ajatella?Mielestänni armeijassa pitää ajatella jos haluaa saada asiat mahdollisimman hyvin hoidettua. Sotilaankäsikirjassa jopa lukee että pitää pystyä myös itsenäiseen ongelmien ratkaisuun. On vain tiettyjä asioita joissa ei voi soveltaa(koska armeija on tutkinut asian ja todennut jonkun toimintamallin parhaaksi), joissa varusmiehet haluaisivat soveltaa, yleensä mukavuudenhalun takia.
Käskyjen nuodattaminen armeijassa sen takia tärkeää että suuri ryhmä ei pysty toimimaan tehokkaasti jos jotkut rupeaa sooloilemaan. Sen takia käskyjen ehdotonta noudattamista vaaditaan.
Mielestäni on hyvä että on sivareita sillä niitäkin tarvitaan ja olisihan se pelottavaa jos kaikki olisi saamaa mieltä. Eikä varusmiespalvelus kaikille sovi.
Minusta "käännä toinen poski menetelmä" ei ole sodassa hyvä. Mielestäni sen verran pitää itseään ja läheisiään rakastaa että on valmis sodassa tappamaan ettei itse eikä läheiset tule tapetuksi. Sillä ei vihollinen vältäämättä sodassa jätä sinua henkiin jos et ymmärrä puolustautua.
- -T-
Oletko itse valmis käymään armeijan? Meillä asiasta ollaan keskusteltu pitkään ja hartaasti. Oma mieheni (kuten lähes kaikki kaverinikin) ovat tällä hetkällä armeijassa. Ajattelin mennä itsekin, mutta luultavasti se siirtyy muutamalla vuodella joko opiskelujen tai töiden takia (rahasta on siis kyse, valitettavasti).
Kun olet itse valmis menemään, niin voit tulla puhumaan tänne sivareista. Nekin ovat ihmisiä, vaikken kunnioitakaan sitä päätöstä.
Eri asia ovat nämä kaksi päivää armeijassa olevat jotka tulevat maitojunalla takaisin lykkäyslappu pers taskussa. Ne saa laittaa saunaan taakse ja..- *FinGirl*
mä ite meen armeijaan heti kun pääsen...
- .......
*FinGirl* kirjoitti:
mä ite meen armeijaan heti kun pääsen...
pidä sitte turpas kiinni kun et asiasta mitään tiedä.
- Angelboy
Minkä helvetin takia armeijan keskeyttäneet, lykkäystä saaneet pitäisi tappaa? Siihen lykkäyksen saamiseen täytyy kuitenkin olla jokin kunnollinen syy, ei sitä ihan perusteetta saa. Ja jos kuitenkin 1-3 vuoden päästä menee armeijaan ja suorittaa sen sitten loppuun asti, niin miksi se niin kauheaa on, että sen suorittaa sitten, eikä juuri silloin kuin ensimmäisen kerran sinne menee? Käytännössähän sillä ei ole mitään merkitystä, suorittaako armeijan kun sinne ensimmäisen kerran menee, vai vasta pari vuotta myöhemmin, jos armeija joka tapauksessa tulee suoritetuksi.
Eikä silläkään käytännössä ole juurikaan väliä, hankkiiko sen lykkäyksen ennen armeijaan menoa, eli yleensä kutsunnoissa, vai kesken armeijan. Kun sinne menee uudestaan, palvelusta vain jatketaan siitä mihin se aikaisemmin jäi, ne ennen keskeyttämistä armeijassa vietetyt päivät lasketaan suoritetuiksi palvelusvuorokausiksi. Yhteiskuntakaan ei siis joudu maksamaan esim. päivärahoja yhtään sen enempää kuin siinäkään tapauksessa, että käy armeijan kerralla loppuun. - -T-
Angelboy kirjoitti:
Minkä helvetin takia armeijan keskeyttäneet, lykkäystä saaneet pitäisi tappaa? Siihen lykkäyksen saamiseen täytyy kuitenkin olla jokin kunnollinen syy, ei sitä ihan perusteetta saa. Ja jos kuitenkin 1-3 vuoden päästä menee armeijaan ja suorittaa sen sitten loppuun asti, niin miksi se niin kauheaa on, että sen suorittaa sitten, eikä juuri silloin kuin ensimmäisen kerran sinne menee? Käytännössähän sillä ei ole mitään merkitystä, suorittaako armeijan kun sinne ensimmäisen kerran menee, vai vasta pari vuotta myöhemmin, jos armeija joka tapauksessa tulee suoritetuksi.
Eikä silläkään käytännössä ole juurikaan väliä, hankkiiko sen lykkäyksen ennen armeijaan menoa, eli yleensä kutsunnoissa, vai kesken armeijan. Kun sinne menee uudestaan, palvelusta vain jatketaan siitä mihin se aikaisemmin jäi, ne ennen keskeyttämistä armeijassa vietetyt päivät lasketaan suoritetuiksi palvelusvuorokausiksi. Yhteiskuntakaan ei siis joudu maksamaan esim. päivärahoja yhtään sen enempää kuin siinäkään tapauksessa, että käy armeijan kerralla loppuun.Anteeksi kärjistykseni lykkäyksen saaneet ja myöhemmin menneet.
Nämä tuntemani lykkäystä saaneet kaverit eivät ole käyneet armeijaa sen jälkeenkään. Ja kohta tulee se maaginen 28-vuoden ikä täyteen, kun ei enää tarvitse mennä, jos ei halua (merkillesen ikärajan ovat keksineet, kun kuitenkin ovat maanpuolustusvelvollisia vielä monta vuotta eteenpäin). Syy lykkäykseen on ollut yleensä "pää hajoaa" (=tarviin vähän piriä, että päivä käynnistyy). Ja narkkarit sitten saakin viedä sinne saunan taakse.
- jussi
Mä en varmasti mene armeijaan, sivariksi saatan ehkä ruveta. Jos mut joskus määrätään rintamalle, mähän en sinne mene. Vastustan väkivaltaa, miksi siis itse osallistuisin siihen? Tappaminen on väärin, vaikka sen tekisi kuinka hyvää tarkoittaen. Ennemmin kärsin itse kuin aiheutan muille kärsimystä. Samalla teen palveluksen koko maailmalle, sillä väkivalta ei ole mikään keino saada väkivaltaa loppumaan vaan se vain lisää vääryyttä ja katkeruutta.
- No
pitihän se arvata et tollanen vässykkä ruotsalainen on päässy tänne sopertaa omia!!!!
- jussi
No kirjoitti:
pitihän se arvata et tollanen vässykkä ruotsalainen on päässy tänne sopertaa omia!!!!
Kiitokset vaan erittäin asiallisesta kommentista. Todella sivistynyt ihminen taidat olla, kun tollasia kirjotat. Toivottavasti opit joskus sietämään myös sellaisia mielipiteitä, jotka eroavat omistasi. En muuten ole homo, ruotsalainen tai edes suomenruotsalainen. Olen aatteellinen suomalainen.
- Suomipoika
jussi kirjoitti:
Kiitokset vaan erittäin asiallisesta kommentista. Todella sivistynyt ihminen taidat olla, kun tollasia kirjotat. Toivottavasti opit joskus sietämään myös sellaisia mielipiteitä, jotka eroavat omistasi. En muuten ole homo, ruotsalainen tai edes suomenruotsalainen. Olen aatteellinen suomalainen.
Poistaisitko kiltti pikkujussi tekstistäsi sen suomalainen sanan ja korvaa se vaikka pakolaisella tai millä vaan.
Suomalainen kun menee aina armeijaan.
Homous on tuomittavaa, jos se estää armeijan käymisen. Miesten vaatteissahan siellä on kuljettava, ei niihin kaikki totu.
- Terra
>>monetko ei oo käyny armeijaa tai ei aijo mennä? miks? mua todellakin vi*uttaa se jos ei mee..
mitä sit tapahtuu ku tulee sota ja ei oo armeijaa käyty? ne paskahousu sivarit varmaa juoksee rintamalle sopimaan rauhasta vai? tai sitten pysyy tiiviisti äitin helmoissa.. - miina
Mä arvostan sotaveteraaneja kovasti, mutta myös sivareita ja totaaleja. Siinä missä edelliset on taistelleet meille itsenäisyyden, jälkimmäiset taistelee rauhan puolesta. Armeijaan menijöitäkään en vähättele, saattaahan ne taata meille paremman tulevaisuuden. Ei kukaan oo toista huonompi, vaan kaikkia tarvitaan.
- Angelboy
Sodassa välttämättömiä maanpuolustustehtäviä on paljon muuallakin kuin vain siellä rintamalla, ja niissäkin tarvitaan paljon ihmisiä, kuten rintamallakin.
Sodan syttyessä sivareita laitettaisiin ensisijaisesti näihin muihin kuin aseellisiin maanpuolustustehtäviin eli mm. kuljetustehtäviin, lääkintätehtäviin ja muihin haavoittuneiden hoitotehtäviin, muonitustehtäviin, valvontatehtäviin, järjestyksenpitotehtäviin siviilien keskuudessa, evakuointitehtäviin, tiedotustehtäviin, palomiestehtäviin (palomiehiä tarvitaan sodan aikana huomattavasti enemmän kuin rauhan aikana), aseiden tuotantotehtäviin (eli tehdashommiin ja välitystoimiin), ammusten tuotantotehtäviin, kaikenlaisten vahinkojen korjaustehtäviin (eli tärkeitä rakennuksia kuten puolustusvoimien rakennuksia, sairaaloita, hallinnollisia rakennuksia, kaikenlaisia turvarakennuksia ja hätäkeskuksia yms. sekä junaratoja, maanteitä, sodankäynnissä tarvittavia tietokoneita ja muita koneita yms. korjaamaan), kaikenlaisia onnettomuuksia ennaltaehkäisemään ja muutenkin torjumaan...
Sivareita on hyvin pieni osa miehistä, joten noihin aseettomiin maanpuolustustehtäviin todennäköisesti sodan tullessa määrättäisiin hiukan armeijan käyneitäkin, kuten talvisodassa ja jatkosodassakin tehtiin. Se on varma tieto, että poliisit ja palomiehet pysyvät siviilitehtävässään eli poliiseina ja palomiehinä myös sodan aikana. Näin on siksi, että poliiseja ja palomiehiä tarvitaan sodan aikana yleensä enemmän kuin rauhan aikana, eli poliisien ja palomiehien määrääminen pois työstään ja rintamalle sotimaan olisi järjetöntä, haitallista sodassa pärjäämisenkin kannalta.
Toissijaisesti sivareita voitaisiin määrätä sotimaan myös rintamalle. Suomen laki kyllä sallii sen. Todennäköisesti heitä ei ihan siitä vain sinne rintamalle lykättäisi, vaan ensin heidät pistettäisiin pikaiseen varusmieskoulutukseen. C-miehet eli palveluksesta vapautuksen rauhan aikana saaneet voitaisiin myös sodan aikana lykätä armeijaan, ainoastaan D-miehiä (jotka ovat kehitysvammaisia, skitsofreniaa sairastavia ym., jotka eivät yksinkertaisesti pystyisi suorittamaan palvelustaan tai olemaan mitenkään hyödyksi rintamalla tai muuallakaan) ei. - Angelboy
Sodassa välttämättömiä maanpuolustustehtäviä on paljon muuallakin kuin vain siellä rintamalla, ja niissäkin tarvitaan paljon ihmisiä, kuten rintamallakin.
Sodan syttyessä sivareita laitettaisiin ensisijaisesti näihin muihin kuin aseellisiin maanpuolustustehtäviin eli mm. kuljetustehtäviin, lääkintätehtäviin ja muihin haavoittuneiden hoitotehtäviin, muonitustehtäviin, valvontatehtäviin, järjestyksenpitotehtäviin siviilien keskuudessa, evakuointitehtäviin, tiedotustehtäviin, palomiestehtäviin (palomiehiä tarvitaan sodan aikana huomattavasti enemmän kuin rauhan aikana), aseiden tuotantotehtäviin (eli tehdashommiin ja välitystoimiin), ammusten tuotantotehtäviin, kaikenlaisten vahinkojen korjaustehtäviin (eli tärkeitä rakennuksia kuten puolustusvoimien rakennuksia, sairaaloita, hallinnollisia rakennuksia, kaikenlaisia turvarakennuksia ja hätäkeskuksia yms. sekä junaratoja, maanteitä, sodankäynnissä tarvittavia tietokoneita ja muita koneita yms. korjaamaan), kaikenlaisia onnettomuuksia ennaltaehkäisemään ja muutenkin torjumaan...
Sivareita on hyvin pieni osa miehistä, joten noihin aseettomiin maanpuolustustehtäviin todennäköisesti sodan tullessa määrättäisiin hiukan armeijan käyneitäkin, kuten talvisodassa ja jatkosodassakin tehtiin. Se on varma tieto, että poliisit ja palomiehet pysyvät siviilitehtävässään eli poliiseina ja palomiehinä myös sodan aikana. Näin on siksi, että poliiseja ja palomiehiä tarvitaan sodan aikana yleensä enemmän kuin rauhan aikana, eli poliisien ja palomiehien määrääminen pois työstään ja rintamalle sotimaan olisi järjetöntä, haitallista sodassa pärjäämisenkin kannalta.
Toissijaisesti sivareita voitaisiin määrätä sotimaan myös rintamalle. Suomen laki kyllä sallii sen. Todennäköisesti heitä ei ihan siitä vain sinne rintamalle lykättäisi, vaan ensin heidät pistettäisiin pikaiseen varusmieskoulutukseen. C-miehet eli palveluksesta vapautuksen rauhan aikana saaneet voitaisiin myös sodan aikana lykätä armeijaan, ainoastaan D-miehiä (jotka ovat kehitysvammaisia, skitsofreniaa sairastavia ym., jotka eivät yksinkertaisesti pystyisi suorittamaan palvelustaan tai olemaan mitenkään hyödyksi rintamalla tai muuallakaan) ei. - pete
mä en mee armeijaan koska musta tulee poliisi. musta ei oo mitään järkee mennä sinne kuluttaan yhteiskunnan verorahoja kun sodan tullessa pysyisin kuitenkin poliisin työssäni. niinpä rupeen sivariksi koska siten voin olla hyödyksi maalleni. mä harrastan metsästystä ja sitä kautta aseita joten en ois mikään harjan heiluttaja vaikka vihollinen rynnis päälle. mitä mieltä oot tästä? musta mä teen vaan palveluksen maalleni jättämällä intin väliin.
- Onneksi
Onneksi poliisinvirkaankaan ei hinttarisivarit pääse. Jos haluat poliisiksi, ei riitä että olet pelkkä vetelä narkkaripelle, ellet sitten ole ruotsinpoliisivoimiin hakemassa.
Kunnioitus poliisia kohtaan on Suomessa kohtalaisen korkeata tasoa, onhan nuoremman polven poliisit jo älykkäitäkin ja ennenkaikkea armeijan kunnioitettavasti suorittaneita.
Terve menoa poliisiksi.. ja armeijaan.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al962375Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/221844Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1271623- 881336
Perussuomalaisten onnistunut vappumarssi nostaa kannatusta
Rauhanmarssilla olleiden kimppuun hyökänneiden vassareiden kannatus sen sijaan romahtaa. Kaikki näyttää hyvältä vuoden171301- 1271189
Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?
Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka136936"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!48918Yhä pyörit mielessä,
ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa29847Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su80846