Menee hermo noihin sähköpostilaskuihin, kun eräpäivä livahtaa aina ohi, jos ei maksa samantien. Viime lasku tuli Elisan mokan takia kolmen päivän eräpäivällä, en ehtinyt maksamaan ja seuraavassa laskussa oli jomaksukehtouksen velotus 5€ mukana. Paljonkohan tuo edes saa ? Viivästyskorossa on sentään lakisääteinen raja.
Vit*tu Elisan maksukehotukset
49
3752
Vastaukset
- lkgfhlk50607
Laita automaattiveloitukseen E-laskuna verkkopankkiisi.
- TurhautunutElisaan
Laskuttavat ilman että muistavat lähettää laskua. Sitten tulee muistutuslasku ja kun en tajunnut maksaa sitä HETI, sulkivat puhelimet. GREAT! EI MITÄÄN HYVITYSTÄ! KÄSITTÄMÄTÖNTÄ! Sain maksaa kalliisti uudelleen avaamisesta.
JA MIKÄ EPISODI SÄHKÖPOSTILASKUISTA tuli, kun en edes ollut tilannut niitä postitse tulevan tilalle. Menivät roskapostin puolelle, etten edes saanut laskuja. Pöllönä menin ottamaan vielä kahden vuoden diilin niiden kanssa. Yritysasiakasta kohdellaan niin huonosti! Meni vaihtoon Soneralle tai Dnalle ennen määräaikaa.
Hah :D Ankakaa mun nauraa! Elisan nopeus tökkii ja pahasti! Snoneran nopeus on vailla vertaa. Nyt vaihdoin mobiilin elisa-yhteyden wlanin kautta soneran laajakaistaan. Toimii! IKINÄ EI ENÄÄ ELISAA!- Anonyymi
Oikeassa olet nim. Turhautunut Elisaan.
Itse korpeennuin samaan kusiaslafkaan 10/-21 jatkuvaan hinnan nousuun ja kaikkiin kusetuksiin! Lupaavat yhtä sun toista ja lasku on melkein tuplat sovitusta, prkl. Netin nopeus on täyttä paskaa luvatusta. Vaihdoin Dna:lle ja muutoksen huomasin heti samana päivänä, kun kytkin netin päälle, Dna toimii, kuten lupaavat. Paljon paljon nopeampi heti välittömästi!
Never ever Elisa!! - Anonyymi
Taidat olla itse laaja kaista
Eikö ole ihan oma vika, jos ei suhtaudu sähköisesti tulevaan laskuun samalla vakavuudella kuin paperiseenkin. Printtaa vaikka se paperille, jos et muuten osaa maksaa.
- TurhautunutElisaan
Okaro, luitko viestini? Jos lasku menee roskapostin puolelle, niin miten sen voi huomata! En edes tajunnut katsoa, koska odotin paperilaskua vanhaan malliin mutta eipä tullut koska elisa luulee tietävän paremmin?!
- vaneripostilaatikko
En usko, että tuolla idiootilla on edes sähköpostia kun ei osaa sitä käyttää, ja miten hän tietää kertoa nyt, että laskut menneet roskapostiin, kuinka huomasikin hah hah haa.
- Anonyymi
TurhautunutElisaan kirjoitti:
Okaro, luitko viestini? Jos lasku menee roskapostin puolelle, niin miten sen voi huomata! En edes tajunnut katsoa, koska odotin paperilaskua vanhaan malliin mutta eipä tullut koska elisa luulee tietävän paremmin?!
Sekin on pelkästään oma vika, että olet tunnustanut viestit roskapostiksi. Se ei ole automaattinen valinta, enintää ehdotus. Tuon jälkeen se ei enää herjaa mahdolliseksi roskapostiksi vaan heivaa ne sinne hiljaa. Paperinen laskutus on kaikilla operaattoreilla maksullinen lisäpalvelu. Vartoos kun valtio siirtyy kokonaan paperittomaan asioimiseen 2023.
- Köyhä_minäkin
Vastaavanlaisista kokemuksista viisastuneena pyrin syöttämään saapuneen laskun tiedot heti saman tien verkkopankkiin. Merkitsen laskun maksettavaksi vasta eräpäivänä.
Automaattiveloitus ei ole minua varten. Haluan varmistua jokaisen laskun osalta erikseen katteen riittävyydestä.- YurhautunutElisaan
Juuri tuon takia itsekin haluan laskut paperiversiona, jotta pysyn perillä kuluista.
- perintä_aiheeton
Normaalia. Poikani kuoli toukokuussa 2104 ja halusin ns. loppulaskut ja ne tuli maksoin kaikki pois ajallaan ja sitten alkoikin tapahtumaa huhtikuussa 2015 perintätoimiston kautta, eli perintätoimisto ilmoitti, että koska vainajalle jäi omaisuutta, niin ryhtyy toimenpiteisiin toimeksi antaja on Saunalahti/Elisa. Kerroin ja kiistin ulosmittauksen ja soitin Elisalle ja sain ilmoituksen, että saatava on kirjattu luottotappio tilille ja siksi on perinnässä. Esitin dokumentit ja vaadin tarkistamaan asiaa taloushallinosta ja sitten ilmeni, että olinkin maksanut liikaa ja vaadin liikaa maksetun summan palauttamista. En ole seurannut onko tullut ja 05.06 sain textarin perintötoimistolta, että perintätoimet ovat osaltamme nyt päättyneet, että sillee.... yli vuosi kuolemasta näyttää kaikki ulosmittaustoimet nyt loppuneet jotka kaikki ovat olleet täysin aiheettomia ja törkeällä tavalla vääriä. Saa nähdä onko totta kun ei ole mitään ja kenelläkään perittävää ulkoministeriöä myöten.
- SAUNALAHTIPERIN
Normaalia. Poikani kuoli toukokuussa 2104 ja halusin ns. loppulaskut ja ne tuli maksoin kaikki pois ajallaan ja sitten alkoikin tapahtumaa huhtikuussa 2015 perintätoimiston kautta, eli perintätoimisto ilmoitti, että koska vainajalle jäi omaisuutta, niin ryhtyy toimenpiteisiin toimeksi antaja on Saunalahti/Elisa. Kerroin ja kiistin ulosmittauksen ja soitin Elisalle ja sain ilmoituksen, että saatava on kirjattu luottotappio tilille ja siksi on perinnässä. Esitin dokumentit ja vaadin tarkistamaan asiaa taloushallinosta ja sitten ilmeni, että olinkin maksanut liikaa ja vaadin liikaa maksetun summan palauttamista. En ole seurannut onko tullut ja 05.06 sain textarin perintötoimistolta, että perintätoimet ovat osaltamme nyt päättyneet, että sillee.... yli vuosi kuolemasta näyttää kaikki ulosmittaustoimet nyt loppuneet jotka kaikki ovat olleet täysin aiheettomia ja törkeällä tavalla vääriä. Saa nähdä onko totta kun ei ole mitään ja kenelläkään perittävää ulkoministeriöä myöten
- Pesän-kautta
Miksi menit maksamaan kuolleen laskuja? Eihän ne sinulle kuulu?
Osanottoni menetyksen johdosta. Mutta yleisesti ottaen kuolinpäivänä raukeaa kaikki kertymät ja ne menevät kuolipesän piikkiin ja maksetaan sieltä jos saldoa on.
- Eelliissaa
Ohi meni kanssa alle kypän lasku ja nyt tarvisin tietoa mitä he laskuttavat.
Maksumuikkarissa vaan summa mitä pitää maksaa.
Kopio alkuperäisestä laskusta maksaa kun he toimittavat sen 12€
Luulisi olevan laitonta tuollainen kun ei tiedä mistä lasku koostuu.. Moikka Eelliissaa!
Laskusta näet kopion OmaElisassasi ihan veloituksetta. :) Jos et ole kirjautunut sinne aiemmin, niin täältä: https://verkkoasiointi.elisa.fi/tunnistautuminen pääset pikaisesti rekisteröitymään. Vaatii vaan verkkopankkitunnukset. Sieltä sitten osiosta "Laskut" löytyy kaikki sinun avoimet ja maksetut laskut. :) Toivottavasti tästä on apua asian selvittelemiseen.
Emilia / Sometiimi
http://elisa.fi/palsta- Anonyymi
Aivan paska firma ja yrityksille tämä maksukehoitus on vaikka 10€ laskusta
35€ tulee lisähintaa.
-ei varmaankaan ole ihan laillista toi elisan laskuttaminen yrityksille - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan paska firma ja yrityksille tämä maksukehoitus on vaikka 10€ laskusta
35€ tulee lisähintaa.
-ei varmaankaan ole ihan laillista toi elisan laskuttaminen yrityksilleEi kannata sössiä asioita. Ei se Elisan vika ole jos asiakas ei maksa laskua ajallaan..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata sössiä asioita. Ei se Elisan vika ole jos asiakas ei maksa laskua ajallaan..
Huomatkaa että tässäkin ketjussa Elisa kommentoi useasti. Sairas firma, vielä valtion...
- Anonyymi
Elisa on uudistanut yritysasiakkaiden perintämaksuja 1.1.2021 alkaen ja käyttöön on otettu 35 euron viivästysmaksu korvaamaan aiemmin lähetetyt maksukehotusmaksut.
Vakiokorvauksen tarkoituksena on kannustaa suorittamaan maksut viimeistään eräpäivänä. Laki saatavien perinnästä (pykälä 10e) mahdollistaa 40 euron suuruisen vakiokorvauksen perimisen yritysvelalliselta yrityssaatavien perinnässä.- Anonyymi
Mikä ihmeen fiksaatio sinulla on työntää spämmiä kaikkiin mahdolisiin vanhoihin viestiketjuihin. Jos Elisa perii myöhästymissakkoa, niin kannattaa maksaa laskut ajallaan. Niin yksinkertaista se on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ihmeen fiksaatio sinulla on työntää spämmiä kaikkiin mahdolisiin vanhoihin viestiketjuihin. Jos Elisa perii myöhästymissakkoa, niin kannattaa maksaa laskut ajallaan. Niin yksinkertaista se on.
Jep. Eihän se Elisan vika ole jos asiakas ei maksa laskujaan ajoissa. Kyllä se silloin saa ottaa käyttöön kovempia keinoja..
Ei pidä tilata mitään sellaista laskulle jota ei pysty maksamaan ajoissa.. - Anonyymi
Olen yrittäjä ja otin jossain mielenhäiriössä Elisan yritys liittymän. Virhe!
Ensinnäkin yrityspuolen liittymät ovat huomattavasti kalliimmat kuin yksityispuolen.
Kyllä on puhelinlaskujen summat sen jälkeen nousseet massiivisesti. Toki vikaa on myös minussa, kun kiireisenä työtä tekevänä, en ole aina hoitanut niin säntillisesti laskujani, mutta onhan tuo 35€ aivan kohtuutonta toiminimiyrittäjälle. Vaihdoin nyt liittymän tavalliseksi ja hups olihan sinne yrityspuolelle jäänyt alle 10€ suoritus, jonka eräpäivä meni ohi, nyt summa noin 50€. Kohtuullista??
Siirsin liittymäni nyt kokonaan toiselle operaattorille, niin paljon otti päähän tuo lypsäminen. Sittenhän sieltä Elisalta tulee viestiä, että haluamme pitää sinut asiakkaana ja tarjoamme tällaista hintaa, mitä ei koskaan aikaisemmin sieltä tarjottu. Sanoisin, että asiakkaan aliarvioimista tuo touhu on.
Jos laki sallii periä 40€ ja te peritte 35€ niin onpa todella reilu kädenojennus. En aio palata enää asiakkaaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen yrittäjä ja otin jossain mielenhäiriössä Elisan yritys liittymän. Virhe!
Ensinnäkin yrityspuolen liittymät ovat huomattavasti kalliimmat kuin yksityispuolen.
Kyllä on puhelinlaskujen summat sen jälkeen nousseet massiivisesti. Toki vikaa on myös minussa, kun kiireisenä työtä tekevänä, en ole aina hoitanut niin säntillisesti laskujani, mutta onhan tuo 35€ aivan kohtuutonta toiminimiyrittäjälle. Vaihdoin nyt liittymän tavalliseksi ja hups olihan sinne yrityspuolelle jäänyt alle 10€ suoritus, jonka eräpäivä meni ohi, nyt summa noin 50€. Kohtuullista??
Siirsin liittymäni nyt kokonaan toiselle operaattorille, niin paljon otti päähän tuo lypsäminen. Sittenhän sieltä Elisalta tulee viestiä, että haluamme pitää sinut asiakkaana ja tarjoamme tällaista hintaa, mitä ei koskaan aikaisemmin sieltä tarjottu. Sanoisin, että asiakkaan aliarvioimista tuo touhu on.
Jos laki sallii periä 40€ ja te peritte 35€ niin onpa todella reilu kädenojennus. En aio palata enää asiakkaaksi.Jos ei maksa laskua ajoissa niin ei se ole operaattorin vika..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei maksa laskua ajoissa niin ei se ole operaattorin vika..
"Jos ei maksa laskua ajoissa niin ei se ole operaattorin vika.."
Ei ole ja sitä tuossa yritin sanoa, että vikaa on myös minussa. Ahneus on vastenmielistä, muistutusmaksu voisi olla vaikka 5€ mutta 35€ ?? Yrittäjät varsinkin tekevät paljon töitä ja työhön liittyy monenlaista muistettavaa sälää. Silloin voi lasku unohtua sähköpostiin. Tätä Elisa mielestäni käyttää hyväkseen ja varmasti tienaa sillä hyvin. Minusta se on tietoinen valinta lypsää asiakkaita.
Onneksi voin valita toisen operaattorin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos ei maksa laskua ajoissa niin ei se ole operaattorin vika.."
Ei ole ja sitä tuossa yritin sanoa, että vikaa on myös minussa. Ahneus on vastenmielistä, muistutusmaksu voisi olla vaikka 5€ mutta 35€ ?? Yrittäjät varsinkin tekevät paljon töitä ja työhön liittyy monenlaista muistettavaa sälää. Silloin voi lasku unohtua sähköpostiin. Tätä Elisa mielestäni käyttää hyväkseen ja varmasti tienaa sillä hyvin. Minusta se on tietoinen valinta lypsää asiakkaita.
Onneksi voin valita toisen operaattorin.Tottakai kuluja syntyy operaattorille jos asiakas ei maksuja suorita ajoissa. Lisäksi täytyyhän asiakkaan saada jokin "opetus". Opetus ei välttämättä mene perille muutaman euron myöhästymismaksusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai kuluja syntyy operaattorille jos asiakas ei maksuja suorita ajoissa. Lisäksi täytyyhän asiakkaan saada jokin "opetus". Opetus ei välttämättä mene perille muutaman euron myöhästymismaksusta.
Aivan niin. Tässä kohtaa opetus meni lopultakin perille ja vaihdoin firmaa. En aiheuta enää kuluja Elisalle.
Ei tulisi mieleenkään kohdella omia asiakkaita samoin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan niin. Tässä kohtaa opetus meni lopultakin perille ja vaihdoin firmaa. En aiheuta enää kuluja Elisalle.
Ei tulisi mieleenkään kohdella omia asiakkaita samoin.Minä kohtelisin ilomielin. Niin kohtelee kaikki muutkin:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ihmeen fiksaatio sinulla on työntää spämmiä kaikkiin mahdolisiin vanhoihin viestiketjuihin. Jos Elisa perii myöhästymissakkoa, niin kannattaa maksaa laskut ajallaan. Niin yksinkertaista se on.
Yllä Elisan kommwntti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei maksa laskua ajoissa niin ei se ole operaattorin vika..
Yllä taas Elisasta tullut kommentti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai kuluja syntyy operaattorille jos asiakas ei maksuja suorita ajoissa. Lisäksi täytyyhän asiakkaan saada jokin "opetus". Opetus ei välttämättä mene perille muutaman euron myöhästymismaksusta.
Elisalta tulleet kaikki kommentit joissa puolustetaan sairaan suuria myöhästymismaksuja ja syyllistetään asiakasta.
Elisa on ihan spede firma, välttäkää.
- Anonyymi
Vitttu mie kai pistin heti eka laskusta meneen e-laskuksi pankkiin niin ei oo tarvinnu ressata.
- Anonyymi
Näinhän se pitäisikin tehdä eikä syyttää operaattoria siitä että on itse unohtanut maksaa laskun..
- Anonyymi
Oma moka että en ollut printannut sähköposti laskua kesällä epähuomiossa, mutta 35 euro tuntuu aika kohtuuttomalta.
Kuten joku sanoikin, en kohtele omia asiakkaita samalla tavalla ja näinpä meidänkään yritys ei jatka enää Elisan asiakkaana. Kohtuus kaikessa. - Anonyymi
Yhden kerran unohtui lasku maksamatta muutamaksi päiväksi. Seuraavassa laskussa oli rivi "viivästyneen laskun kertakorvaus 35 €.". Kyllä loppu ostot Elisalta.
- Anonyymi
Kenellä on vielä elisa, mulla oli mut otin eron.
- Anonyymi
Kiva kun muistutit. Muuten kun pimeässä oppii elämään loput ei ole kamalan vaikeaa. Tavoittelin jonkun aikaa valonappulaa itsekin 😂🤣😅
- Anonyymi
Jos vaihtasit elaskuun ?
- Anonyymi
Paperilasku on kaikilla maksullinen ja muistutuksen lähettänevät, mutta ongelma tuskin on se lasku, eräpäiviä ei voi muuttaa enää kun eräpäivä on mennyt. Parempi tuossa tilanteessa sulkea liittymä ja hankkia prepaid. Puhelin pysyy vuoden auki vaikka lataisit 10 e vuodessa saldoa ... Puhelut maksanee ihan saman ja saa vaikka 5G paketin.
- Anonyymi
Meille tuli 35 euron vakiokorvaus myöhästyneestä laskusta. että kyllä elisa laskuttaa osaa
- Anonyymi
Juuri oikein laskut pitää maksaa ajallaan..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri oikein laskut pitää maksaa ajallaan..
elisan porukka täällä kyttää mitä niistä sanotaan. paljonkohan tuosta hankkii? ehkä puolet myöhästymismaksusta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
elisan porukka täällä kyttää mitä niistä sanotaan. paljonkohan tuosta hankkii? ehkä puolet myöhästymismaksusta?
Eihän se Elisan vika ole jos asiakas ei maksa laskujaan ajoissa tai ilmoita jos ei pysty maksamaan..
- Anonyymi
Päätin elisan puhelinliittymän sopimuksen joskus syyskuussa 2021;si ja aina on lasku toimitettu sähköisesti, mutta nyt tuli vielä paperilasku, jossa maksamatta oli 2,64 €. Paperilasku 4.90 €, yhteensä 7.54 €. Miksi paperilasku ?
No ainakin varmistivat, että en enää koskaan ota liittymää elisalta ja suosittelen kaikkien lopettamaan tämän elisan kanssa vehtailun, uskon ja toivon saavani kannatusta tälle. - Anonyymi
Samoin menee hermot, kun eliisa pukkaa paperilaskua monen kuukauden päästä, vaikka aiemmin ollut e lasku, miksi viimeinen lasku vasta 3 kk päästä ja paperisena ? Ja huikee 2,64 € lasku tekee paperisena 7.54 €, kysyn vaan, no varmaan oma moka, myönnän, mutta ihmetyttää vaan. Varmasti ei enää koskaan eliisan liittymää ja sitä samaa suositteln kaikille muillekin ja ainakin operaattoreita kannattaa kilpailuttaa, kuten sähköäkin.
- Anonyymi
monta kertaa maksanut 2 vkoa etukäteen, mutta eivät hyvitä tästä mitään hyvälle pitkäaikaiselle asiakkaalle, maksukehoituksia ja korkolaskuja paukkuu pienestäkin unohtamisesta
- Anonyymi
Elisa yritysliittymän myöhästymismaksu 40,- eur, sairasta! . Elisa ja muut puhelinoperaattorit kuin Neuvostoliitosta, onko niitä jopa 3 kpl Suomessa! Monopolien luvattu maa Suomi.
Sairasta ryöstöä Elisalta. Varokaa.- Anonyymi
Laskut tulee maksaa ajoissa..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367639Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361893Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251870- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4769- 32764