Imuri Electrolux Oxy3 System sammuu/käynnistyy

Electrolux

ELi kyseinen pölynimuri sammuu ja menee päälle kokoajan. Välillä alkaa tekeen sitä heti ja välillä 10-20 sekunnin päästä. Pussi vaihdettu ja tekee samaa myös ilman pussia ja suodatinta. Suodatinta (ei pestävä) ei mielellään osta uutta ennenkuin vika löytyisi mutta pahoin kyllä pelkään että taitaa olla entinen? Ei ole kovin paljoa edes käytetty mutta takuu kyllä umpeutunut.

7

7517

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teeitsemies

Tämä sammuminen/käynnistyminen olisi helppo nakki saada selville jos ei ole peukalo keskellä kämmentä. Itse olen ns teseitse mies, joka olen monta kodinkonetta saanut toimimaan kun käyttää ihan vaan ns. maalaisjärkeä.
      Olen yleensä alkanut siitä, kun ajatellaan ko imuria, onko virtajohdossa katkos eli murtumia joka on jo vaarallinen vika voi saada sähköiskun.
      Sitten katsoisin virtakytkimen jos siinä on kosketusvika jne.sitten jatkaisin vaan etsintää.
      Yhden imurin sain kuntoon kun katsoin piirikorttia ja huomasin juotoksessa tumman paikan jonka puhdistin ja sulatin tinaa koska se oli selvä katkos. Taas imuri pelitti ( uusi piirikortti olisi maksanut noin 40-50 EUR ).

• Anonyymi

Vau mikä mies

• finvac

Samantyyppinen vika oli Electrolux Ultrasilencer mallissa, jonka korjasin reilu vuosi sitten. Vika oli vioittuneessa ylikuumenemissuojassa, joka oli mennyt liian herkäksi ja käynnisteli ja sammutteli imuria miten sattuu. Vika korjaantui lämpösuojan vaihtamisella (sellainen pieni ''nappi'' muistaakseni kiinni toisessa hiilen pidikkeessä). En tosin tiedä saako noita varaosana, kun itse sain tuon toisesta samanlaisesta moottorista. Electroluxin moottorit on yleensä Domel :in valmistamia, niitäkin saa varaosana mutta hintaa on yleensä niin paljon että vaihto ei kannata.

• kuumanappi

saapi niitä nappiloisii varaosina.

• ÅKemn

Minä ostan uuden imurin jos tulee joku ongelma ettei esim. käynnisty.

Hyvin yksinkertaista.

• Anonyymi

Tämä tuntuu olevan tiettyjen Electrolux imurityyppien vika. Googlettelin just jollain ruotsalaisella foorumilla, niin monella samaa vikaa. Taitaa olla aika vaihtaa merkkiä.

• Anonyymi

Omasta poistin koko piirikortin ja sähköt suoraan moottorille, toimii taas täysillä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      118
      4359
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      151
      3704
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      101
      3478
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      39
      2839
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      132
      1758
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      37
      1575
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      15
      1217
    8. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1194
    9. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1154
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1140
    Aihe